cargo

Dráhy dostaly obří pokutu za podstřelené ceny v soutěžích. Exšéf Bazala: Není to můj problém

Rychlík Liberec - Pardubice před stanicí Jeřmanice. Pro rychlé spojení do Prahy počítají některé návrhy s vybudováním tunelu pod touto tratí. Foto: Jan SůraRychlík Liberec - Pardubice před stanicí Jeřmanice. Pro rychlé spojení do Prahy počítají některé návrhy s vybudováním tunelu pod touto tratí. Foto: Jan Sůra

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže udělil Českým drahám pokutu 368 milionů korun, neboť podle něj v soutěžích o provoz na

Zpět na článek
11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Jemelka

Se na drahách vyřádili. Exemplární tresty. Pokuta evidentně přiměřená :-).

Pavel

Bazala: „Ja podepisoval jen nejake papirky, co mi dali na stul a za to jsem dostaval zase jine papirky (obvykle v krabicich od vina).“

petr

já bych k té pokutě zpřísnil i ty kontroly aby jezdili za tych 17 kč/km do toho liberce.

Zlesák

Díky tomu, že to „vyhrály“ ČD cestující rozhodně poškozeni nebyli. O jednotném národním tarifu se stále jenom píše a sní i v roce 2017, natož v roce 2005. Takže již tehdy mohla nastat situace, že by pravidelní cestující např. mezi Pardubicemi a Hradcem Králové (a že jich není málo), museli řešit, jestli náhodou nejede „soukromý rychlík“, na který by jim neplatily traťové, síťové a další jízdenky. Tehdy ani nebylo ještě žádné IREDO v Pardubickém kraji. A motorové a osobní vozy X43 rozhodně nelze považovat za něco nepohodlného.

Romanero

Kdyby už tehdy ČD nevyhrály, tak právě dneska ten jednotný tarif nejspíš máme..

Vašek

Jednotný národní tarif je takové zaklínadlo, ale vlastně to nic neřeší- Co je zásadní se vymyslet spravedlivá pravidla pro podílování tržeb mezi dopravce, zavázat či nějak jinak donutit dopravce k jejich akceptování a vytvořit odúčtovací centrum. Spravedlivá znamená, že se podporou státu nebodou soukromí dopravci tulenovat České dráhy,. Možná má kolektiv JS nějaké lepší informace, ale zatím jsem neslyšel, že by tomto směru došlo k nějakému významnému posunu.

Chachar Budvar

Dráhy měly mít dávno svoje specializované nízkonákladovky. Tedy již dávno mohly užít stejných vymožeností jako „dravá konkurence“ – t.j. uplácení, hypervýhodné pronájmy chat, lodí, letadel, placení dovolených úředníkům i s rodinami, milenkami, milenci, či důmyslné převody podílů v nízkonákladovce podepisovateli smlouvy za erár přes některého z koní…. Vše tu bylo, namachrované vedení ČD skrze tučná konta nemyslelo na budoucnost, „pružná konkurence“ nespala a cestičky se našly, nedočkaví vlci se nažrali, koza jezdí dál, jak vidíme.

železničář

Za Bazalou je jeden problém za druhým.

jofrey

a to jsem měl za to že čím vyšší postavení ve firmě potažmo plat, tím větší odpovědnost.. A tak tedy za vše může náměstek….

František

Tohle už si dávno nemyslím.Viz kauza Promopro,padáky pro armádu,Pandury…….

šotouš

právě že exemplární. přijde rozklad , soud a za pár let to bude 0