Dráhy chystají tendr na nákup 60 rychlých lokomotiv, další si pronajmou

Vectrony ČD v depu ve Vršovicích. Autor: České dráhyVectrony ČD v depu ve Vršovicích. Autor: České dráhy

České dráhy připravují největší nákup lokomotiv ve své novodobé historii. Letos má být vypsán tendr na pořízení až 60 strojů

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
T

“ Chtějí tak zopakovat loňský model, kdy si pronajaly deset lokomotiv Siemens Vectron na deset let za 1,6 miliardy korun. “ “ Odhadované náklady na nákup lokomotiv dráhy zatím neuvádějí, při běžné ceně sto milionů za kus se ale dá hovořit o zhruba šesti miliardách. Tím by akvizice předčila dosud největší nákup Českých drah, kterým bylo pořízení sedmi pendolin za 4,4 miliardy. “ Ano, ve verzi pronájmu je i nějaký servis, ale… 1,6 mld./10 ks/10 let=160 mil/ks/10 let. A při verzi koupě „při běžné ceně sto milionů za kus “ mi nepřijde ten pronájem až tak výhodný… Ale kde vzít… Číst vice »

petr.r

co rozumí pod pojmem unifikace, měl mluvit chlapsky a říci to na rovinu, že výběrový řízení vyhraje stroj…

K.S.

A které moderní řady mají v současnosti výrazně nejvíce? Asi žádné. Vectronů 10, 380 jenom 20, takže co teď? Unifikace může znamenat třeba 1-2 hlavní řady zbytek předělávky zatím. V momentě kdy sždc hrábne na dráty a začne posunovat styková místa tak prudce vzroste potřeba vícesystémových lokomotiv, v momentě kdy se přepne Ostravsko, tak musí bít dost strojů pro pokrytí všeho na východ.

Tomáš

České dráhy plánují, České dráhy zvažují, České dráhy chtějí…. Neslyšeli jsme už náhodou 4 roky zpátky, jak se s velkou slávou budou pořizovat vozy pro Budapešť? A kde jsou? Sorry za tu skepsi, ale trocha víc realizace by neuškodila.

Martin

ÖBB railjety soutěžily taky přes 4 roky. Posouvá se to, ale musí se dodržovat legislativa, jde o vícekolové řízení, kdy se řeší spousta detailů. Staćí takhle naznačit?

Tomáš

Ne. 😀

Dan

Jaký je tedy předpoklad uzavření výběrka pro vozy na Budapešť? Ještě rok, dva nebo víc?

Martin k

Pro budapest bylo zatim jen informacni rizene pro pruzkum trhu aby se vedelo co muze trh nabydnout. Nove vozy uz dloho nolikdo nekupoval v poslednich cca 15 letech nikdo ze stredni evropy prakticky zadne vozy nekupoval jednalo se vzdy o jednotky proto to trva tak dlouho

Martin

Proč se nedomluví s ÖBB, které budou vypisovat výběrko na vozy klasické stavby taky? Už jen kvůli ceně za ks…

jan

Příjdou mi jejich plány dost smělé, pokud chce Ťok kupovat soupravy za 50 mld. Asi by se mohli domluvit.

Martin

Tak myslím si, že elektrických lokomotiv mají minimálně přes 400 ks, z toho je 95% starší 30 let, tak bych se toho nebál…

K.S.

V nejhorším ty lokomotivy zase prodáte či pronajmete, možná budou expandovat za hranice na soutěžen linky, co vy víte. Navíc mnoho lokomotiv je starých a plánuje se přepínání, chybí asi stroje pro Jižní Čechy a provoz do Rakouska, taky se pomalu plánuje přepínání… Navíc roste mezera mezi rychlostí tratí a rychlostí lokomotiv, bohužel opačným směrem, kdy rychlosti 120-140km/h jsou pomalu málo. Výkon asi také není už nic moc, takže náhrada silnějšími stroji s vyšší rychlostí je na místě. Něco možná bude z rekonstrukcí a přestaveb stejnosměrných strojů, ale moc toho nebude. Pokud se má relativně rychle začít s přepínáním, pak… Číst vice »

Tomáš

No, a taky bych se vůbec nedivil, kdyby jsme se po generální modernizaci elefantů dočkali řady 671… 🙂

Martin

150 a 151 jsou tak starý stroje, že se nevyplatí je předělávat, jediná lokomotiva, se kterou se yplatí něco dělat je 163/162, ostatní maximálně do muzea.