Dráhy chtějí do depa v Michli investovat pět miliard, letos obnovují kolejiště

Modernizace kolejiště, Středisko údržby Praha Jih. Pramen: České dráhyModernizace kolejiště, Středisko údržby Praha Jih. Pramen: České dráhy

V depu v Michli budou umístěny i nové soupravy ComfortJet, první vozy mají být zařazeny do provozu příští rok.

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Georg

hlavne at u tech uprav pocitaji s druhou koleji vrsovice-sporilov, at pak zase nenastane velke diveni, ze jim to nikdo nerekl

Pepa

Se zrušilo všude Depo zavedené viz například Tábor a teď za těžké peníze se to obnovuje

Georg

tos to pepo moc nepochopil, ale uz to asi nevadi.

Jiří Kocurek

Já vám nevím, ale ani kdyby se to depo v Táboře pozlatilo, tak hala pro servis nových jednotek bude potřeba tak jako tak.
Z Prahy do Tábora je na údržbu vozit nebudou.

Kámo

Taky by to chtělo udělat napojení od Zahradního města.

Míra

Jako proč ? Vždyť stejně všechny soupravy a jednotky jezdí na hlavák a do Vršovic.

bvovka

A bude se i zdvoukolejňovat trať Vršovice – Kačerov popřípadě obnovení zastávkyMichle s přestupem na tramvaj?

Georg

bohuzel se o tom mluvi jen na sotouskych forech. na takovou variantu neni pripravene ani krcske zhlavi vrsovic (projekt stary 10 let).
sprava zeleznic na rozvoj prazskeho uzlu mimo koridorove stavby proste historicky dost prdi.

Ondřej

Otázkou je také, zda-li je tato územně neprostupná bariéra nutná v šiřším centru města, zda-li podobné areály nesituovat dále na periferii.

Peeetr

Hlavně do budoucna nebude nutná většina kanceláří.

Zato se začnou města vracet ke svému původnímu účelu průmyslových center, když většina činností s největší lidskou náročností se dnes už obejde bez komína. Nádraží ve městech by měla být naopak ještě větší, a nově obsahovat i vysoká překladiště kontejnerů.

Kubrt

Jako že se gross výrobních, obchodních a logistických aktivit z dnešních předměstí vrátí do širších center měst? Nemyslím si. Komíny už samozřejmě dneska nejsou téma (vyjma pár specifických oborů typu hutnictví apod), nicméně prostorové nároky těch komerčních aktivit jsou někde jinde než před 100 lety a i nadále bude platit, že nákladní doprava – železniční i silniční – se lépe realizuje na předměstí, než v kompaktní zástavbě. I když si představíme, že za 50 let nebudou ulice měst plné osobních aut, nikdo nebude chtít, aby byly plné (elektro?)náklaďáků obsluhujících továrničky a skladíky á la Smíchovské nádraží + Smíchov 1960.

Kubrt

No jo, ale co s tím, když město roste? Každých 50 let zakládat nové nádraží tohoto typu? Bariéra v území to jistě je, ale v pražském kontextu mi poloha ONJ přijde OK i dnes, 60 let po kopnutí do země.

MP22

V Praze je volných parcel a brownfieldů ještě na takových 20 let dost, když se zruší komunistické parkovací minima a zastaví se i dnes nezastavitelné proluky, tak na let 25. Když se naučíme stavět i trošku větší stavby a vyšší hustoty a přestaneme respektovat „vesnický“ charakter částo v širším centru, tak máme dalších 10 let k dobru. Do té doby to odstavné nádraží ještě jednou stihne zchátrat a poté si jistě ČD spočítají, kolik vydělávají na odsunutí za město a využití toho místa na development.

Aby ale bylo kam odsunovat…

Jiří Kocurek

Až za Benešov, až za Kladno, směrem k Labi je to zastavěné celé a jih od Prahy k Sázavě taky.

V. K.

Hlavně by to chtělo pořádné ploty s ostnatým drátem, ostrahu a kamery, aby se omezili nájezdy vandalů na Elephanty. Chápu, že je ONJ velké, ale přeci to musí jít nějak ohlídat.

Vesper

Spíš ochranku vybavit puškami a dát pokyn, po narušiteli rovnou střílet a až pak se ptát.

Jiří Kocurek

Až pak kulka mine cíl a trefí někoho za plotem na procházce, tak budeš říkat co? Že je to vpořádku, že máš prostřelenou nohu, smrt sprejera je přednější?

bakiy

Anebo až kulka trefí strojvedoucího, který jde k tomu Elefantu?

Jiří Kocurek

To našeho pana neomylného vraha-soudce zřejmě nezajímá.

Aleš

Jednou jsem se na hlaváku vrátil do vlaku pro zapomenutou tašku. Vlak se se mnou rozjel a zastavil až na ONJ. Tam jsem vylezl a šel na autobus. Taky byste mě bez ptaní zastřelil?

Mysel

A co jineho s muzem s kozenou brasnou?

zdeva

Důležité slovo je…nějak…

Zlámalík

Vysoký plot, detekce narušení, kamery, světla, bdělý dohled. Jak kolem věznice. Ale tvar a umístění areálu tomu moc nepomáhají.

Středohor

K tomu ten nový plot udržovat. Stačí nechat z druhé strany vyrůst náletové dřeviny a ty se s vými kořeny a zvětšujícími větvemi, které se zapletou do pletiva postarají o postupné rozpadání.

Vašek

Chodil jsem na odstavné několikrát týdně. Jdete jeden den kolem plotu, je tam nový žiletkový ostnáč, jdete druhý den a v plotě je díra a ostnáč zdupaný. Ostraha chodí stále sem tam. Za mne by pomohly jedině hlídky se psy. A na narušitele vypustit.

Petr

To jako fakt, že si prostříhali díru plotem?
To bude chtít i dost pohotový servis/údržbu a kvalitně to, co nejdřív, opravovat.

Středohor

No tak lrom hlídek se psy buď pravidelně vysekávat lesy z náletových dřevin kolem, aby bylo také vidět kdo se k plotu blíží. Nebo vysoký betonový plot jako kolem vojenských objektů. Okolní chroští akorát vybízí k tomu aby si zde sprejeři vybudovali tajné stezky a bezdonarkomani bunkry. Kde v bunkru mají kuchyň a v odstavených vozech ložnici.

Vašek

To samozřejmě také. Ale co se soupravami, které nocují mimo odstavné, Beroun, Benešov, Kralupy a další a jsou nasazovány na první ranní vlaky? To by bylo hlídek!

Georg

na vetsinu staci cctv a slusne ploty (ano, dratene nemusi stacit).

Jiří Kocurek

„Chodil jsem na odstavné několikrát týdně.“

A teď si představte, že by vás ochranka považovala za narušitele a shctal byste podle svého přání headshot. Protože všichni nejsou neomylní a nikdo tam nezná úplně všechny.

Vašek

Máte tu několik kritik na návrhy ať už praštěné, nebo seriozní, ale žádný váš nápad na zlepšení nezazněl. Rýpat umí každý ……., prostě každý.

David

Mnohem méně nákladné by bylo ty jednotky prostě umýt a nepustit je do provozu posprejované (a tedy mít jich pár navíc a nejezdit na dřeň). Ono to ty sprejery nebude bavit, když se ten vlak ani nedostane do provozu, popřípadě v něm vydrží maximálně ranní špičku.

Ondřej Nový

Taky si myslím?

Jerys

Musí se hlídat..jinak se tomu nezabrání.elefanty dostaly ten antigrafit polep.

Karel

Kde ta vozidla, která by byla navíc vezmete a zaplaťíte?

David

Zaplatím je z prostředků na ostnatý drát, kamerový systém, bezpečnostní agenturu, osvětlení a další náklady, které by takto extenzivně hlídaný areál vyžadoval.

Ares

Jenže ten areál není hlídaný jen kvůli sprejerům. Takže ho střežit stejně musíte.

Ondřej Nový

Taky si myslím.