Dráhy chtějí do depa v Michli investovat pět miliard, letos obnovují kolejiště
Modernizace kolejiště, Středisko údržby Praha Jih. Pramen: České dráhy
V depu v Michli budou umístěny i nové soupravy ComfortJet, první vozy mají být zařazeny do provozu příští rok.
hlavne at u tech uprav pocitaji s druhou koleji vrsovice-sporilov, at pak zase nenastane velke diveni, ze jim to nikdo nerekl
Se zrušilo všude Depo zavedené viz například Tábor a teď za těžké peníze se to obnovuje
tos to pepo moc nepochopil, ale uz to asi nevadi.
Já vám nevím, ale ani kdyby se to depo v Táboře pozlatilo, tak hala pro servis nových jednotek bude potřeba tak jako tak.
Z Prahy do Tábora je na údržbu vozit nebudou.
Taky by to chtělo udělat napojení od Zahradního města.
Jako proč ? Vždyť stejně všechny soupravy a jednotky jezdí na hlavák a do Vršovic.
A bude se i zdvoukolejňovat trať Vršovice – Kačerov popřípadě obnovení zastávkyMichle s přestupem na tramvaj?
bohuzel se o tom mluvi jen na sotouskych forech. na takovou variantu neni pripravene ani krcske zhlavi vrsovic (projekt stary 10 let).
sprava zeleznic na rozvoj prazskeho uzlu mimo koridorove stavby proste historicky dost prdi.
Otázkou je také, zda-li je tato územně neprostupná bariéra nutná v šiřším centru města, zda-li podobné areály nesituovat dále na periferii.
Hlavně do budoucna nebude nutná většina kanceláří.
Zato se začnou města vracet ke svému původnímu účelu průmyslových center, když většina činností s největší lidskou náročností se dnes už obejde bez komína. Nádraží ve městech by měla být naopak ještě větší, a nově obsahovat i vysoká překladiště kontejnerů.
Jako že se gross výrobních, obchodních a logistických aktivit z dnešních předměstí vrátí do širších center měst? Nemyslím si. Komíny už samozřejmě dneska nejsou téma (vyjma pár specifických oborů typu hutnictví apod), nicméně prostorové nároky těch komerčních aktivit jsou někde jinde než před 100 lety a i nadále bude platit, že nákladní doprava – železniční i silniční – se lépe realizuje na předměstí, než v kompaktní zástavbě. I když si představíme, že za 50 let nebudou ulice měst plné osobních aut, nikdo nebude chtít, aby byly plné (elektro?)náklaďáků obsluhujících továrničky a skladíky á la Smíchovské nádraží + Smíchov 1960.
No jo, ale co s tím, když město roste? Každých 50 let zakládat nové nádraží tohoto typu? Bariéra v území to jistě je, ale v pražském kontextu mi poloha ONJ přijde OK i dnes, 60 let po kopnutí do země.
V Praze je volných parcel a brownfieldů ještě na takových 20 let dost, když se zruší komunistické parkovací minima a zastaví se i dnes nezastavitelné proluky, tak na let 25. Když se naučíme stavět i trošku větší stavby a vyšší hustoty a přestaneme respektovat „vesnický“ charakter částo v širším centru, tak máme dalších 10 let k dobru. Do té doby to odstavné nádraží ještě jednou stihne zchátrat a poté si jistě ČD spočítají, kolik vydělávají na odsunutí za město a využití toho místa na development.
Aby ale bylo kam odsunovat…
Až za Benešov, až za Kladno, směrem k Labi je to zastavěné celé a jih od Prahy k Sázavě taky.
Hlavně by to chtělo pořádné ploty s ostnatým drátem, ostrahu a kamery, aby se omezili nájezdy vandalů na Elephanty. Chápu, že je ONJ velké, ale přeci to musí jít nějak ohlídat.
Spíš ochranku vybavit puškami a dát pokyn, po narušiteli rovnou střílet a až pak se ptát.
Až pak kulka mine cíl a trefí někoho za plotem na procházce, tak budeš říkat co? Že je to vpořádku, že máš prostřelenou nohu, smrt sprejera je přednější?
Anebo až kulka trefí strojvedoucího, který jde k tomu Elefantu?
To našeho pana neomylného vraha-soudce zřejmě nezajímá.
Jednou jsem se na hlaváku vrátil do vlaku pro zapomenutou tašku. Vlak se se mnou rozjel a zastavil až na ONJ. Tam jsem vylezl a šel na autobus. Taky byste mě bez ptaní zastřelil?
A co jineho s muzem s kozenou brasnou?
Důležité slovo je…nějak…
Vysoký plot, detekce narušení, kamery, světla, bdělý dohled. Jak kolem věznice. Ale tvar a umístění areálu tomu moc nepomáhají.
K tomu ten nový plot udržovat. Stačí nechat z druhé strany vyrůst náletové dřeviny a ty se s vými kořeny a zvětšujícími větvemi, které se zapletou do pletiva postarají o postupné rozpadání.
Chodil jsem na odstavné několikrát týdně. Jdete jeden den kolem plotu, je tam nový žiletkový ostnáč, jdete druhý den a v plotě je díra a ostnáč zdupaný. Ostraha chodí stále sem tam. Za mne by pomohly jedině hlídky se psy. A na narušitele vypustit.
To jako fakt, že si prostříhali díru plotem?
To bude chtít i dost pohotový servis/údržbu a kvalitně to, co nejdřív, opravovat.
No tak lrom hlídek se psy buď pravidelně vysekávat lesy z náletových dřevin kolem, aby bylo také vidět kdo se k plotu blíží. Nebo vysoký betonový plot jako kolem vojenských objektů. Okolní chroští akorát vybízí k tomu aby si zde sprejeři vybudovali tajné stezky a bezdonarkomani bunkry. Kde v bunkru mají kuchyň a v odstavených vozech ložnici.
To samozřejmě také. Ale co se soupravami, které nocují mimo odstavné, Beroun, Benešov, Kralupy a další a jsou nasazovány na první ranní vlaky? To by bylo hlídek!
na vetsinu staci cctv a slusne ploty (ano, dratene nemusi stacit).
„Chodil jsem na odstavné několikrát týdně.“
A teď si představte, že by vás ochranka považovala za narušitele a shctal byste podle svého přání headshot. Protože všichni nejsou neomylní a nikdo tam nezná úplně všechny.
Máte tu několik kritik na návrhy ať už praštěné, nebo seriozní, ale žádný váš nápad na zlepšení nezazněl. Rýpat umí každý ……., prostě každý.
Mnohem méně nákladné by bylo ty jednotky prostě umýt a nepustit je do provozu posprejované (a tedy mít jich pár navíc a nejezdit na dřeň). Ono to ty sprejery nebude bavit, když se ten vlak ani nedostane do provozu, popřípadě v něm vydrží maximálně ranní špičku.
Taky si myslím?
Musí se hlídat..jinak se tomu nezabrání.elefanty dostaly ten antigrafit polep.
Kde ta vozidla, která by byla navíc vezmete a zaplaťíte?
Zaplatím je z prostředků na ostnatý drát, kamerový systém, bezpečnostní agenturu, osvětlení a další náklady, které by takto extenzivně hlídaný areál vyžadoval.
Jenže ten areál není hlídaný jen kvůli sprejerům. Takže ho střežit stejně musíte.
Taky si myslím.