Dráhy a pardubická fakulta vyslaly na koleje netradičně vyzdobenou Krysu
Lokomotiva 151.006-4 v novém polepu. Autor: České dráhy
České tratě zdobí od pátku lokomotiva 151.006 – zvaná někdy Krysa – v netradičním polepu. Divoké grafické provedení má připomínat
Podle mě krysa pochází od potkana, což byla na začátku 350, myslím kvůli šedému nátěru, gorila se jim začalo říkat až později.
Pro někoho krysa, pro někoho banan. Otec na těchto strojích dlouhá léta pendloval mezi Prahou a Bohumínem a jinak než krysa by jim neřekl.
Krásný Banán 🙂
No,pokud mi je známo z železniční hantýrky,“krysa“ byla přezdívka pro řadu 350,řadě 150 (151) se přezdívalo „banán“……
https://cs.wikipedia.org/wiki/P%C5%99ezd%C3%ADvky_%C4%8Desk%C3%BDch_a_slovensk%C3%BDch_%C5%BEelezni%C4%8Dn%C3%ADch_vozidel
http://www.vlaky-vlaky.estranky.cz/clanky/popisy-rad/prezdivky-ceskych-lokomotiv-a-vozu.html
Já bych si zase nebyl jistý tím velkým K.
Viděl bych to podle https://bit.ly/2oakj0f na malé po vzoru fabie, nebo pendolino (které vesele o kus výše píšete s malým p).
V běžném vyjadřování bych „Jeli jsme Pendolinem“ nepoužil, a „Náhradní souprava byl Šukafon“, už vůbec ne… i ta krysa s velkým K je prostě divná.
Krysou jsem si jist, 350 je Gorila. Velikostí písmena už zas tak ne, zatím to necháme tak 🙂
Naprosto souhlasím, Krysa je i podle mne česká přezdívka pro 350 (a Gorila je její slovenská přezdívka).
Samozřejmě jsem si všiml, že dnes kdekdo říká Banánu Krysa, ale vnímám to jako -řekněme- nepovedenost.
Dle mého mínění je to co píšu výše původní stav a posun přezdívky Krysa na řadu 150 až pozdější jev.
Ono přezdívky se s časem mění. Panťáky EM 475.1 také v době jejich uvažované životnosti nikdo nespojoval s žábami, to se objevilo až v jejich druhém životě.
Jako pamětník dob, kdy „Banány“ začaly jezdit, jsem přesvědčen, že pro jednosystémové zelenožluté lokomotivy se původně přezdívky „Krysa“ nepoužívalo – „Krysa“ byla dvousystémová modrokrémová lokomotiva, které pak Slováci začali přezdívat „Gorila“ a přezdívka „Krysa“ se postupně (a nakonec asi většinově) vžila i (= také) pro původní „Banány“.
Žluto-zelená 150,151 původně E 499 – stejnosměrné napětí byla vždy Banánem. Krysa a Gorila byla vždy dvousystémovka 350 – ES 499 a jestli to nějakej tajtrlík začal používat pro všechny lokomotivy stejného typu skříně je mi fuk. Vždy byl BANÁN BANÁNEM a KRYSA KRYSOU.
zapomněl jsem napsat, že je to tak jak píšete 🙂
EC 145 Jan Perner jezdí do Žiliny, jen v soboty končí už v Návsí 🙂
Další pojízdný cirkus..
proč? neznám nikoho, kdo by ohrnoval nos reklamou na dopravních prostředkách? Nevím kolik je ceník, ale tipnul bych na 120tkč na rok a ty peníze jsou příjem.
No jistě. Za tuhle reklamu určitě někdo zaplatí 120K. Tak leda Berousek. Poslední graficky zdařilou reklamu měl na 151 možná ČEZ (modrá). Jinak je to většinou přehlídka trapnosti viz. řada 380.
Odpověď hodná Vašemu nicku…… 🙂 🙂 🙂
To vaše jméno sedí na 100%