Drahé energie poslaly České dráhy do miliardové ztráty, ČD Cargo zůstalo v plusu

Lokomotiva Taurus v barvách Českých drah. Pramen: České dráhy/Tomáš OrlíkLokomotiva Taurus v barvách Českých drah. Pramen: České dráhy/Tomáš Orlík

Ztráta celé skupiny České dráhy za první pololetí je čtyřikrát větší než loni.

86 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pražák

Tak co SŽ koupí tentokrát?

Pepa

Velmi zvláštní je odměňování zaměstnanců v rámci skupiny ČD a.s. V ČD Cargo jsou nižší mzdy, mají méně dovolené a nemají jízdní výhody a jsou v zisku. U osobní dopravy, která je ve ztrátě mají 36 hodinový pracovní týden, 35 dnů dovolené , ozdravné pobyty, spoustu nadstandardních příplatků a přesčasy placené o 20 procent více než jinde.

Pavel

Přesto na provozní pozice nemůžou sehnat lidí.

Martin12

Cargo má taky 36h,stejnou dovolenou a Kop tak nevím kde jste na to přišel.

Pajoš

Jenže těch 35 dní není jako 7 týdnů u člověka co dělá Po-pá. Z těch 35 dní si ti lidi berou dovolenou i na víkend pokud chtějí mít týden volno.

Martin.dilli

Blbost, je to v hodinách, ne dnech. 36:7=5,14 hod je dovolená jeden den

Pajoš

To je skutečně zásadní rozdíl jestli 35 dní vynásobíte 5:09 a pak si za každý den dovolené odečtěte 5:09.
To je hned jiný pohled na svět : – D

Martin.dilli

No nevím, dělám u soukromníka a dovolené mám nárok 25 dní a na týden norma 37.5, při znasobeni mi to dělá 35 dní volna. Měl jsem za to, že u ČD je to 35 dní po normě 36 hod, tj 49 dní dovolené?

Apollo17

U ČD je 35 dní,ale jeden den je 5,14 hodiny. Takže 35 dní je 5 týdnů,dovolená se bere i na sobotu a neděli- 5 týdnůx7dní=35 dní volna.

vtvt

V pololetní zprávě stojí, že Skupina ČD k 30.6.2022 mají objednáno mj. vlaků za 52 miliard. K 31.12:2021 měli objednáno mj. vlaků za 36 miliard. Tj. rozdíl 52-36=21 miliard.

Ví někdo jaké vlaky Skupina ČD letos ČD objednaly za cca 21 miliard? Přece těch 50 Vectronů s maximálkou 230 km/h nemůžou být tak drahé.

Petr

Vectrony, pak další žraloky (po novém asi lišky) a nějaké pantery tuším ještě. O ničem jiném nevím.

Petr

Ale za 21 miliard to asi nebude.. možná si ještě něco objednalo cargo.. pokud je to za skupinu.

M152

ČDC snad dalších 10×383 a možná v tom je započteno 30×742.71. Pokud je to za skupinu

Gargy

Asi těžko 21 miliard vy stě ekonom

Peeetr

Chtěli dlouhodobě podnikat, ale elektřinu si zajistili jen na rok od spekulativních přeprodejců.

Georg

podle me si ale nemuzete nosit svoji elektriku, musite ji vzdy brat od sz

Jiří Kocurek

Můžete, ale za Herkula, Brejlovce, apod je příplatek, nafta pod dráty.

Leinad

To by nebylo „nošení si sebou“ ale „vyrábění si vlastní.“ 😀
Je ten příplatek za nezávislou trakci i za to, kdyby akumulátorová mašina/jednotka jela po SŽ se staženým sběračem?

Petr Šimral

To už dávno neplatí…

Kdo já

Zrušené pokladny ve stanicích taky udělají svoje, vlakoš vlak nestíhá projít, k tomu platby kartou které místy nejdou, a 2/3 jezdí zdarma.

nowas

To si ta pokladna na sebe určitě vydělala.

Vašek

Na menších stanicích prodával jízdenky výpravčí, měl to ve své pracovní náplni. Jenomže dnes je jiný podnik a dopravce by mu za to musel platit. Tedy jeho zaměstnavateli.

Leinad

Byly doby, kdy to fungovalo, Spržel měla provize z prodaných jízdenek.
Jenže po zavedení Babišových slev ČD chtěly provize počítat ze snížené částky, zatímco SŽ z plné.

Kubrt

Kde se toto děje?

Ares

Na hodně místech, bohužel.

Kubrt

Konkrétně.

Aaabbb

Tak kolem Prahy ve 471 se na to dá opravdu dost spolehnout no… že průvodčí nepřijde.

Kdo já

Ostravsko taky, on třeba i přijde, ale koupím z nejbližší,ve které jsem před chvílí byl.

Martin12

V NAD už taky vlakvedoucí moc nejezdí.

Kubrt

471 kolem Prahy jezdím a většina lidí má nějakou předplatní jízdenku. Někdo se zadarmo sveze, ale rozhodně to nejsou 2/3.

Leinad

Když je Říčanská MHD slušná a zdarma, je pár Říčaňáků co si platí jenom Prahu.
Samozřejmě o víkendu při delším intervalu mhd se hodí mít zaplaceno i pásmo 1 a jezdit 3xx.

XP3

To není tak docela pravda, protože v krajích, kde jsou brutto smlouvy, nejdou tržby dopravci, ale objednavateli. Takže tam dopravce na tom opravdu neprodělá.

Pan T

Nesmysl,pokladny si na sebe kolikrát nevydělají

Rudolf Tuček

Lidi co jezdí pravidelně mají různé předplacené jizdenky a když průvodčí nepřijde a nezkontroluje tyto jízdenky neznamená že jedou zadarmo.

Leinad

Počet vykázaných cestujících stoupá.
Když v plném Elefantu má většina lidí předplatní jízdenku, nejedou zadarmo.

Dušan

Neprotiřečí si ten pán trochu ? Na jedné straně chce investovat do nových vozidel a na druhé zmiňuje, že vytíženost je slabá a že tím nikdo nejezdí – jinými slovy, za peníze daňových poplatníků chce vozit vzduch:-)))

Vtvt

Krom EMU400 pro Prahu+Středočeský kraj předpokládám, že ČD nebude dělat zbrusu nové objednávky vlaků. Neboť ČD má naobjednáváno nových vlaků za desítky miliard Kč.

Jonáš Jiří

Drahé energie, to teprve přijde…

Hádej

Ale prdlajs, vypráskají Putina a je zameteno.

Jan Hojsák

Taky v to tiše doufám, uvidíme, co přinese budoucnost.

Simerx23

Dokud nevypráskají greendeal, tak zaměřeno nebude

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Opravdu by nebylo na čase to za 1€ prodat DB?

Kubrt

Oni by to chtěli koupit?

Nokkonen

A k čemu by to bylo dobré?

Georg

taky uplne nechapu. db zadny zazrak neni…

Gargy

Bla bla bla

EC104

Proč DB a ne třeba ÖBB???

Vtvt

Když už tak apetit kupovat by asi měla Trenitalia nebo First Group

EC104

Stačí že Taliáni jsou v Řecku i se svýma seconhanddpendolinama. Tyto úvahy co se tady píšou jsou zcela mimo mísu…

vtvt

Trenitalia podniká v:
Německu (NETINERA, Die Ländernbahn)
UK (Avanti West Coast)
Francii (Thello)
Španělsku (Iryo)
Švýcarsku

plus Řecko

Rudolf Tuček

Jo ÖBB a obnovit K.K.St.B. to by se mi líbilo. 😉

Rejpal

Nevšiml jsem si, že by moloch DB byla firma, kde vše dokonale funguje.

Elb

Co jste to zase chlastal? Okenu?

nowas

Ta je modrá, to by nezvládnul.

Pajoš

Ze stejné logiky by nám Němci mohli za 1€ prodat DB.

vtvt

DB prodává Arrivu. Dosud prodal dceřinky Arrivy v Portugalsku a ve Švédsku.

Karel 1

To by jako bylo lepší ? Vždyť ARRIVA je taky DB. A je to lepší ?

Tomas

Hlavne, ze se rozhazuje. Ze statniho a bez jakehokoliv trestu.

Martin12

Náhodou ještě jim 5% přidají na ČD.V Cargu nám zaměstnavatel nabízí 1 % navýšení od října takže budeme za vodou.(Ostuda)

Jansen

+ jestě odměna 7500kč byla u čd:-))

xyz

Původní nabídka pro čd byla stejná.

Martin12

Jako 1% procento ? Na 7500 si prý půjčili od carga.

Daniel Jablonecký

V Cargu máte mnohem větší možnosti přejít ke konkurenci.

Martin12

Jo?a ČD ne?

Gargy

K soukromníkovi ..to si člověk pomůže..jo vycucnout ho

Jirka

Myslim, ze rozumny clovek to zdrazeni pochopi; i ty duvody. I kdyz samozrejme pro vetsinu lidi to prijemne nebude.

A blbec bude nadavat stejne dal. 🙂

Beny

Ono bohužel není moc kam zdražovat.
S oblibou dávám za příklad spojení Pardubice – Hradec Králové. Cena jízdenky je 46 Kč, vzdálenost 22 km. Tedy cena autem je nějakých 66 Kč, je to rychlejší a ještě pak je nutné připočíst jízdenky MHD.

Zkrátka bez nějakých časovek je to jasné.

Frantisek

Musíte někde zaparkovat, neplatíte za silnice jako takové, dostali jste slevu na benzín. Jednorázová jízdenka je ovšem až posledním adeptem pro zdražení, protože je i tak již nejdražší.

Znalec

Za silnici platíš v spotřební dani z paliv. A proč takhle? Protože se to snadno a levně vybírá na rozdíl od mýta. Na silnicích (některých ) 2. a všech 3. třídy je mýto nerentabilní. Ale zřejmě přijde ke slovu až budou všechny auta na el.

Hádej

No to opravdu ne, pane rádoby znalče. Spotřební daň z paliv se platí z důvodu ničení životního prostředí ostatním, a ty silnice z ní stejně nezaplatíte. Vymýšlíte si jak se vám to hodí.

Znalec

Samozřejmě, že melete kraviny. Myslíte tedy, že spotřební daň z alkoholu se platí že si ničíte játra? Jen tak pro Vás. Výnos že spotřební daně z PHM je zhruba 100 mld ročně. Z toho jde zhruba polovina do SFDI z něhož se platí stavby silnic a železnic. Ostatně již jsme se o tom tady bavili s fundovanějším panem Šimralem z Metransu tak si to nastudujte, ať aspoň něco víte než budete někam něco psát.

David

Takhle to brát nejde. To auto má nějakou pořizovací hodnotu a také se musí udržovat a taky někde musí parkovat a majitel také musí platit povinné ručení. Vaše cesta autem není jen cena paliva. Zatímco u auta vám sát dává k dispozici silnici zdarma, vlak za použití kolejí musí platit. To všechno se nějak nasčítá.

Jiří Kocurek

„silnici zdarma“

A zato chce cca 20 kč/litr na daních, při současnách cenách skoro 30 kč/litr. To se ovšem autobijcům nehodí do krámu.

Rudolf Tuček

Ta daň z paliv stejně na údržbu silnic nestačí a doplácí se to z rozpočtu, stejně tak polatek za použití dopravní cesty pro os vlak nezaplatí údržbu koleji a doplácí se také.

Beny

Takhle to právě beru a je to logické 🙂.

Pořizovací cena, Pojištění – auto mít musím, bo se nedostanu VHD z vesnice do práce. Ale i ve městech má auto drtivá většina pracujících. Je tedy úplně stejná jako když jedu vlakem.

Parkování – neřeším, pravidelně jezdím panelák – panelák a tedy neplatím.

Vlakem jezdím rád, jen se mi na blízké trasy naprosto nevyplatí. A to mám In25, kdo ji nemá, je to ještě horší.

Leinad

Pořizovací cena – s ujetými kilometry klesá bazarová hodnota, stojící auto vydrží déle.
Parkování – na některých sídlištích znamená projet ulici nebo objet blok.

Karel

Ovšem do ceny autem, tj. do 66 kč počítáte pouze náklady na PHM. Žádné náklady na pořízení auta, pojištění, servis.

Beny

Ty nepočítám, protože bych je musel platit i kdybych jel vlakem.

Beny

Spotřeba: 6l/100km (1l=39Kč)
POV: 5 000 Kč/rok
Servis: 1 500 Kč/rok
Nájezd: 12 000 km/rok

6l*39kč:100km = 2,34 Kč/km na palivu
6500:12000 = 0,54 Kč/km na POV+servis

Celkové náklady mého vozu jsou tedy 2,88 Kč/km.

Gargy

Blbost…

Mirek

To jste sakra levný………
Servis 1500,-/rok ? To je asi tak 1,5 hod práce s DPH ve značkovém servisu……pojištění lze sice i za 3500,-
ale co materiál, olej, stěrače, 2x ročně přezutí, STK, dálniční známka, nové gumy, myčka, voda do ostřikovačů,
A nezapomenout i na parkovné, resp. pokuty……
S průměrným nájezdem 10.000 km/rok tak mám roční „náklady motorismu“ mezi 2,14 – 5,67,- Kč /km.
A kumulativně se započtením pořizovací ceny pak sice rozpouštěné náklady na km každoročně klesají, ale stále jsem na 6,67,- Kč/km za celou dobu provozu……

Beny

Jo, servis mám od „Tondy od vedle“ a co má být? Gumy si měním sám (ano, vím že mají být 1 za 4 roky nové), parkovné jsem zmiňoval, pokutu jsem ještě neplatil. Pořizovací cenu nepočítám, mám vůz za necelé dvě výplaty a slouží tak spolehlivě, že na tom příště nebudu nic měnit.

peter

Prosim Vas, co by som so svojim 20 rocnym autom robil v autorizovanom servise. Ved by ma povazovali za blazna. Takze moje naklady. Nakup 5 rocneho auta 200 000 Kc. Po 15 rokoch najazdenych nejakych 150 000 km, takze naklady na obstaranie su 1.2 Kc/ km. Poistka len PZP to je najakych 3000 Kc rocne. Takze 0.3 Kc/ Km. Servis – budem grand 5000 kc/ Rocne. Takze 0.5 Kc/ km. Pokuty – za 20 rokov som platil jedinu pokutu – za nezapnute svetla na sluzobaku urostred jasneho dna. Neuvedomil som si, ze mam zapnute len obrisovky a nie stretavacie. Prezuvanie… Číst vice »

Mirek

Po dálnici nejezdíte, STK máte zadarmo, auto myjete sám, parkovné jste asi nikdy nikde neplatil a 150000 km zvládáte na jedněch gumách ……………?
Ano, jsou i takoví.

Pan T

Přesně rozumný člověk to pochopí, ale když člověk vidí ty lidi a ty komety tak jich moc rozumných ve výsledku nezbyde😁každý by chtěl vše zadarmo a nevidí do toho