DPP zrušil soutěž na novou podobu vozů petřínské lanovky, přišel jen jeden návrh
Lanovka na Petřín. Pramen: DPP
Vítězný návrh se měl stát součástí dokumentace v tendru na výrobce dvou vozů lanovky.
Vítězný návrh se měl stát součástí dokumentace v tendru na výrobce dvou vozů lanovky.
Jeden roh už úřednicky prošustrovaný, tak by v zadání mohli snížit životnost na 24 let.
Mně by se líbila replika té z třicátých let, kterou ještě pamatuji, samozřejmě s novou technologií vespod
paradoxne „to vespod“ se dochovalo a stale jezdi na aktualnich vozech
Nadčasový desing má tram T3 …. Co tak se tím inspirovat …
https://photorator.com/photos/images/tram-house-boat-on-the-desna-river-ukraine-photo-sergei-rzhevsky–72372.jpg
Při vší účtě to určitě ne. Po 60 letech provozu T3 v Praze je potřeba něco jiného. Zubačka ke Štrbskemu plesu taky vypadá jinak než předchůdkyně, a nebo původní električka do Popradu.
Znáte rčení – je jedno, zda je kočka černá nbo bílá, hlavně že chytá myši ….
Stejné to je i s lanovkou … je celkem jedno, jak vypadá, hlavně že jezdí …
Cestující nejede lanovkou (čímkoli) kvůli jejímu vzhledu, ale protože jí chce nebo potřebuje jet … cestujícímu je vzhled, z hlediska uspokojování přepravních potřeb, v podstatě lhostejný …
Vybrat si lze vlastní auto, včetně barvy, boty, šaty atd.
Vnější vzhled nemá vliv na fuknčnost …
Já docela přemýšlím, jak by „inspirace T3“ měla vypadat.
Tvarově asi moc ne, protože to je jiný dopravní prostředek (to se zrovna může lanovka inspirovat třeba Tatrou 603 nebo RTOčkem, která jsou také nadčasové a ze stejné doby).
Ale určitě by bylo vhodné se inspirovat logikou jejich návrhu – jednoduchost, použití moderních materiálů a výrobních postupů (tj ne „uděláme to z ohýbaného plechu, protože to je pro 2 kusy nejlevnější“) a snaha o lehkost – technickou i optickou atd.
🤣🤣🤣
Co soutěž Design&Build?
A já bych to vzal do extrému. Jeden vůz 22.století a druhý 18.té. ať se u Nebozísku pěkně potká historie s futuristickou budoucnosti.
Víte, že to je zajímavý nápad?
Mě by to asi přinutilo jet dvakrát.
Kde se stala chyba?
IMHO už v tom, že se nejdřív soutěží vzhled a až pak technické řešení.
Tak lanovka na Petřín není USS Enterprise (myšleno ta Pickardova s fotonovými děly a warpovým pohonem), tam se žádné zásadní technické řešení (které by mělo značné dopady do designu) řešit nemusí.
A mimochodem, myslím že skoro všechny oslovené firmy měly zkušenosti s designem dopravních prostředků, takže to fakt nebylo tak, že by tam přišel někdo, kdo dodnes kreslil lampičky a popelníky a vůbec netušil, kde se sáňkuje.
Mezi 1. a 2. kolem soutěže. Buďto soutěžící neměli dost času, nebo ztratili zájem.
Mě práce přišlo, že ten původní počet soutěžících byl impozantní
Přijde mi to také pozoruhodné. Takže bych skutečně nehledal chybu primárně na straně soutěžících.