DPP zprovoznil novou zastávku na staré trati ve Stromovce, tramvaj k ní couvá
Pražský radní pro dopravu Adam Scheinherr odhaluje novou zastávku ve Stromovce. Pramen: FB Adama Scheinherra
Pražský dopravní podnik má od Velkého pátku ve své tramvajové síti novou zastávku. Do provozu byla uvedena nástupní zastávka Planetárium
Zájem o svezení z této zastávky za zvláštní tarif, tj. bez možnosti využít běžný tarif PID, bude pramalý. Jinak si myslím, že trať dál do Stromovky k bývalé vozovně svůj potenciál má. Efektivnější by bylo tam ovšem nasadit tramvaje s oboustranným řízením.
Přesně, kdyby platil PID tarif, je zájem.o tuto linku daleko větší…Takhle tím skoro nikdo nejezdí .. Ale asi je třeba na těch 40kč nebo.kolik.to stojí vydělat majlant na stavbu metra D 😀
A jaká vozidla jezdí na té nostalgické lince především – přece právě převážně obousměrná !!!
Problém by ovšem byl při ojíždění – chybí tam právě nějaká objízdná kolej nebo aspoň odstavný „šturc“, do kterého by bylo mžno vlečňák přetlačit ručně …
Právě proto, že historická tramvaj jezdí s přípojným vozem, celá souprava obousměrná není a musí do Stromovky krkolomně tlačit. Přitom ideální typ tramvaje pro tuto situaci je KT8D5
A jak by tam ta obousměrná tramvaj dojela? Stejně by na tu kusou kolej musela posunovat jako historická souprava.
Jo,zapomněl jsem, že by řidič přešel na druhou stranu. Ale než tam dojde z jednoho konce na druhý, tak historická tramvaj je pomalu na konečné.
Nesouhlasím, jednak historická tramvaj musí na konečnou sunout, což je nejen výrazně pomalejší, ale navíc v tramvaji nemohou jet cestující, ti budou nuceni vystoupit o zastávku dřív.
Cituji poslední souvětí textu: „Zkušební provoz ukáže, zda bude o svezení zájem a zda zůstane u současného konceptu provozu, či dojde k nějakému rozšíření do budoucna,“ uzavřel Šurovský. Což podle mě jednoznačně znamená, že některé vlivnější osoby skutečně uvažují o ještě dalším prodloužení trati (minimálně k bývalé vozovně) – a udělat v souvislosti s tím ze smyčky spojku trianglem a na konci prodloužené trati objízdnou kolej je pak jen otázkou zájmu MHMP, Prahy 7 a DPP + otázkou financování, protože je-li zájem, ani změna územních plánů a zpracování PD nemusí trvat přehnaně dlouho (nejde o TT po Václavském náměstí či… Číst vice »
Proc proboha Planetarium Praha a ne jen Planetarium?
Buďme rádi, že to není Planetárium Praha ve Stromovce 😉
A přesvědčil jste se už aspoň, jaký je oficiální název pražského planetária? Inteligent by se nejdřív zkusil informovat – třebaprávě na Internetu, kam vylévá svá „moudra“: ono to třeba může klidně být i součástí nějakého „PR“ té instituce, na kterém se návazně všichni rozumně dohodli …
Tak oficiální název hlavního nádraží je taky „Praha hlavní nádraží“, přesto se zastávka jmenuje prostě jen Hlavní nádraží, jelikož je logické, že je v Praze jen jedno a že když je v Praze, tak asi nebude brněnské…
Ale jako ano, může to být nějaká dohoda mezi organizací Hvězdárna a planetárium hl. m. Prahy a Dopravním podnikem.
Taky by se to mohlo jmenovat Planetárium Václava Havla 🙂
Mohlo. Ale nejmenuje.
To je jako zastávka Multiarena Praha 🙂
A pak vzpomen na Praha Zlicin a Sidliste Repy