DPP zprovoznil nové odstavné kolejiště za 150 milionů v Hostivaři, vzniklo na hřišti
Pražský dopravní podnik zprovoznil nově zbudované odstavné kolejiště ve svém areálu v Hostivaři. Na někdejším fotbalovém hřišti vzniklo dvacet přímých
Pražský dopravní podnik zprovoznil nově zbudované odstavné kolejiště ve svém areálu v Hostivaři. Na někdejším fotbalovém hřišti vzniklo dvacet přímých kolejí, každá měří 101 metrů. Náklady činily 150 milionů korun.
Stavba začala v půlce listopadu, od pátku má kolaudaci. Rychlost přípravy i výstavby podnik připisuje novele stavebního zákona, díky které sloučil územní a stavební řízení, a také využití vlastních stavebních kapacit. Při stavbě zároveň zužitkoval použité panely z rekonstruovaných pražských tratí.
„Infrastruktura tramvajového zázemí je v Praze dlouhodobě poddimenzována. Zápasíme s deficitem odstavných kapacit nejen pro ústřední dílny, ale také obecně pro správu vozového parku. Díky tomuto projektu a po sjednocení vypravování tramvají z Hostivaře a Hloubětína ušetříme na provozních nákladech zhruba milion korun ročně,“ uvedl šéf DPP Petr Witowski.
Nové kolejiště pojme 60 vozidel 15T nebo dvojnásobný počet tramvají T3. Díky novému odstavnému kolejišti bude možné začít uvolňovat vozovnu Hloubětín a připravit k demolici její remízovací halu.
Stavba kolejiště je jen první částí rozvojového projektu v Hostivaři. „Ve druhé etapě plánujeme přímo u nového kolejiště postavit novou opravárenskou halu, která bude mít dvoupodlažní vestavbu tak, aby v ní bylo možné provádět údržbu všech typů tramvají a byl k nim zajištěn odpovídající přístup jak od podvozku, tak i od střechy,“ doplnil technický ředitel DPP Jan Šurovský. V hale budou dvě koleje a čtyři stanoviště pro opravy. Výstavba by se měla uskutečnit ve druhém pololetí.