DPP znovu ruší nástup předními dveřmi, první řadu sedadel oddělí páskou

Tramvaje na Karlově náměstí. Autor: Zdopravy.cz/Jan SůraTramvaje na Karlově náměstí. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Opatření začnou platit od pondělí 17. ledna, mohou se začít objevovat už o nastávajícím víkendu.

81 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Os5600

Kdyby se raději starali o to aby ve všech autobusech linek 3xx byl terminál ve kterém by se lístky daly platit kartou….

Leinad

Při placení jízdenky řidičovi lze platit kartou.
Holt Kraj chce povinnost řidičů kontrolovat jízdenky.

Jaroslav Jarin Odehnal

Bez komentáře….

tajicjmen

A myslíte že to bude stačit v boji proti pandemii?
Co když ten virus nestačí oddělit páskou?
Nebo jo.

Miroslav Zikmund

Kdyby hloupost nadnášela, létali by tvůrci těchto opatření jako holubi …. symbol ODS ….

K.S.

Teď myslíte vládních, nebo magistrátních? Náhodou jsem tu tiskovku zahlédl na ČT24 a vypadali u toho opravdu velmi nadšeně. Asi jako alkoholik na zájezdu abstinentů.

Šejdr

Když to neudělají, může si někdo stěžovat, že zaměstnavatel nedbá na ochranu zdraví zaměstnanců a budou z toho zbytečné mediální tance. Na železnici taky většina průvodčích na nějaká opatření kašle a leckteří mají respirátor jen formálně pod nosem. Ale taky není málo těch, co ho mají nasazený i přes nos a důsledně požadují totéž po cestujících. Z pohledu zaměstnavatele je lepší udělat opatření podle těch druhých a pak nekontrolovat ty první, ať si to v praxi řeší dle svého gusta. Vloni v zimě taky byli řidiči, co pásky ve vozech neměli, protože to nejspíš nepovažovali za nutné. Stejně jako během… Číst vice »

Leinad

Když to dělají takhle, tak mediálnímu obrazu nepomáhá že ze zaměstnanců dělají nadlidi a riziko nakažení zákazníků (plebsu) se dokonce zvyšuje tím, že se musí mačkat jen v části vozidla.
Pokud má mít ve vozidle člověk 2m^2 kolem sebe, tak ať to má každej – třeba povinnou místenku.

tajicjmen

Loni po volbách to byla právě ODS co vykřikoval, že bude bojovat lépe s pandemií než vláda pana Babiše, ale přijde mi že dělají ještě větší kravíny a navíc lžou. 👍

Mibe

no jo, covidové divadlo nesmyslných opatření pokračuje…, ale brzy to skončí, dávám tomu pár týdnů…

K.S.

#MeToo

Tak uvidíme co tohle udělá 🙂 😉

Myslím že teď vymýšlí jak z toho vycouvat, celosvětově, tak aby je lidi nesežrali i s chlupama, což by bylo v případě Fialovy vlády velmi nefér, stejně jako to že na ni lidé svádí drahotu, inflaci a podobně, když to jsou všechno důsledky diletantismu Andrejka „motáýle“ Hrabiše a Alenky Šílenky.

K.S.

Někdo ty dva roky sestříhejte, soundtrack je zde.
www. youtube. com/watch?v=ZnHmskwqCCQ

Miroslav Zikmund

Není podstatná funkčnost „potěmkinovy“ ochrany dýchacích cest, ale imitace ochrany ….

Kuba

Může mi někdy vysvětlit, co je na oddělení kabiny řidiče na T3R.P nebo KT8D5R.N2P neúplného?

PetrN

Co jsme si zvolili, to bohužel máme.. Já jsem byl hrdý volič koalice Spolu, ale dávno toho lituji, zejmena ale zdaleka nejen k vůli toho brněnského zoufalce, co ani pořádně mluvit neumí, na pozici ministra zdravotnictví

Letadlo

i vy kecko.

A. Mikulka

Člověk, který používá slovní spojení jako „k vůli toho brněnského zoufalce“ nemůže nikoho, ale naprosto nikoho kritizovat, že neumí pořádně mluvit.

MirekK1

Šašci…

Pavel

A co KT8 na 19 – páska se bude přesouvat podle směru jízdy?

Leinad

To může být trvale na obou stranách (i když nevím, co na to dveře, dá se otevřít 2-5)
Ale co autobusy které přejíždí mezi linkami, přijede na Skalku jako 111 s nakaženými cestujícími a odjede jako 329 s povinností kontrolovat/prodávat jízdenky.

Jan Kostka

Na linkách se změnou stanoviště se to řeší tak, že si řidič, krom desek přenese na nové stanoviště i šňůrku s cedulkou, máme tam pro tyto účely i jiný provázek s karabinou.

Anonym03

A pak se odbory diví, že k nim mladí nechodí, když vymýšlí tyhle nesmysly…

PetrN

Ono si stačí přečíst některé komenty, co odboráři píšou sem, to je dost odrazujici :D…. Mladí lidi jdou k dopravě většinou proto, že je to prostě baví a mají tu práci rádi, kdežto v odborech, cest výjimkam, jsou většinou ti, kteří vymysli toto a píšou tady, jak jsou pro ně cestující v podstatě obtížný hmyz a že toto opatření by mělo platit pořád, aby od nich byli dal a nedej bože se na ně nedívali 😂

Bram

Však si vzpomeňte, jaký byl v roce 1995 v Praze povyk u řidičů, když se nařídilo, že přední dveře v autobusech slouží i pro nástup. Do té doby oficiálně pouze pro výstup a neoficiálně ještě při splněné podmínce v podobě dobré vůle a nálady řidiče. Mnohokrát se mne stalo, že řidič nám přední dveře pro výstup neotevřel… A mnozí řidiči si i po tomto datu mysleli, že mají možnost odepřít nástup a dokonce i výstup předními dveřmi i po tomto datu. Naposledy se mi to stalo někdy před pěti lety na lince 118, řidiče jsem ale pěkně umravnil, protože dveře… Číst vice »

Frantík

Dobíhám autobus zepředu, zmáčknu tlačítko, dveře se neotevřou…

PetrN

Tohle musel vymyslet někdo od Hřiba, to jinak není mozne :D… Absolutně to odporuje všemu, co říkají odborníci, tzn ze omikronu je tak nakažlivý, že oddělení prvních dveří páskou je asi tak užitečné jako to, že ve stejný moment bude mít klokan v poušti nasazenou roušku… Úplný a totálně zbytečný nesmysl.. Ještě absirdnejsi je opatření na příměstských linkách, kde s řidičem přijde každý do kontaktu při placeni/ukazovali litacky, ale to, že si ti sami cestující nesednou na přední sedačku je určitě ochrání… Už aby byly volby, že jo, Zdeňku? 🙂

Tomáš679.2

Pořád je lepší dělat něco, než sedět ,dloubat se v nose a nedělat nic. Pokud se budou opatření činit bude křičet jedna část lidí. Pokud se dělat nebudou bude křičet druhá. Nelze se zavděčit všem a k volbám půjdou obě skupiny.

PetrN

No nevím, za mě je lepší nedělat nic, než dělat naprosté zbytečnosti :D… A skupinu, která by toto podporovala jako rozumně si neumim představit

Tomáš679.2

Mě to rozumné přijde. Vzhledem k tomu, že teplý vzduch stoupá bude tento proudit do zadní části a v případě otevření dveří jimi ven. Když se budou otvírat i přední bude vzduch proudit i jimi třeba ze střední části. Jak prosté.

Letadlo

Definuj prosim zbytečnost…

Zrovna tohle je jedna z tech smysluplnejsich veci.

Leinad

Snížení kapacity vozidla o přední sedačky je smysluplný způsob, jak snížit riziko přenosu nákazy?

MaT

Snížit riziko pro řidiče. Když onemocní některý s cestujících, tak to nevadí, pojede se dál se zbývajícími cestujícími.. Když onemocní řidič, nepojede se vůbec, nebude ten autobus mít kdo řídit. Mně to přijde také logické…

Kamui

Nevím, jestli je potřeba dělat jen proto aby bylo vidět, že se něco dělá. Třeba jako dezinfikování vozů ve vozovnách ozonem. I sami autoři nakonec přiznali, že je to akorát šaškárna pro lidi, aby bylo vidět že se jako něco dělá.

Tomáš679.2

Minimálně to přinese pozitivum v tom, že nebudou ohmataná madla v přední části a řidič při jejich případném použití nebude vystaven zvýšenému riziku přenosu.

Leinad

A řidič ta madla olizuje? Nebo by stačilo aby si občas úmysl ruce

Leinad

Umyl

Pezos

Hlavně už to bude asi tak rok, co vědci z CDC vyhlásili, že možnost přenosu covidu kontaminovanými povrchy je v podstatě jen teoretická.

Tomáš679.2

Teoretická a tedy možná. Jaký je rozdíl, když jeden kýchne druhému do obličeje a tím, když naprská na madlo, druhý se ho dotkne a následně se dotkne obličeje? Já myslím, že žádný.

Leinad

Na tom madle má virus omezenou životnost. A před saháním na obličej si řidič může umývat ruce, vlastně dodržování hygieny je hlavní důvod proč nošení hadrů snižuje riziko přenosu.

K.S.

Teoreticky je možné asi vše, včetně toho že Vás pokouše srna a umřete na vzteklinu, neb že Vás trefí meteorit. Přesto nechodíme všude v helmách a pancéřích. Problém je že jsme už ve fázi tragikomedie, vir jsme vyšlechtili na hypernakažlivost, pak se vymyslelo plošné testování a následně aby se nezhroutily některé služby, tak se vymýšlí pracovní karantény a podobné vylomeniny. To je akorát tak znak překombinovaného systému. Být to kód tak to nikdo nebere a vrátí k přepsání. KISS – Keep It Simple, Stupid Ono to zatím, a zdůrazňuji zatím protože více budeme vědět za měsíc, vypadá že Lrrr není… Číst vice »

Miroslav Zikmund

Kdyby hloupost nadnášela …. (slova klasika ….)

K.S.

Probůh ještě strašte létajícím Mašinkou 679.2 Tomášem.

To by bylo ještě horší než nedávno diskutované čarodejnice na nadzvukových Rowentách.

Tomáš679.2

Stačí když si sáhne do oka.,

Tomáš679.2

A druhá věc je to, že zaměstnavatel má vytvářet určité pracovní podmínky. A toto opatření lze chápat právě jako ochranu zaměstnance na pracovišti.

Petr Novák

Jako sorry, Tomáši, ale toto, spolu s nepoužíváním poptávky jsou ty největší nesmysly, které se v boji proti koronaviru udělaly. Dodržuji protikoronová opatření. Poctivě nosím respirátor, pokud možno neplatím hotově, dodržuji rozestupy, kde to jde, i když jsem tím občas za vola, jsem dvakrát očkovaný a na třetí dávku půjdu za dva týdny (bohužel jsem dlouho čekal na termín, nevím proč), ale zrovna tato dvě opatření mi přijdou kontraproduktivní. Pokud jsou zbytečně otevřené všechny dveře, i když do nich nikdo nenastupuje, tak je větší šance, že se do vozu dostanou viry (a to nejen korona), než když jsou dveře zavřené.… Číst vice »

Letadlo

proboha.. jak by se dverma dostal do toho vozu nejaky vir? 😀 naopak .. vetrani je jeden ze zakladu prevence proti nakaze 😀

Petr Novák

Třeba jen tím, že u těch dveří někdo bez respirátoru kýchne a ten vir do vozu zanese. Jak prosté, milý Watsone.

původní Jakub P

Že vyvětrání otevřenými dveřmi do busu nebo tramvaje zanese víc virů, než je uvnitř, je hodně nepravděpodobný. Naopak důkladné větrání je doporučováno.

A co se týče těch předních dveří a prostoru u nich, v autobusech řady typů řidič plně oddělenou kabinu nemá. A zrovna řidiče MHD má cenu chránit pokud možno co nejlíp. V tramvajích (mimo ty, kde maj samostatný dveře rovnou z kabiny, a který maj výjimku), je to asi s otazníkem (občas musej vylézt třeba domluvit výhybce, atd.), ale na druhou stranu extra omezující to taky není.

K.S.

A není spíš problém v umělém vyřazování lidí z provozu aby jiní nemuseli dělat to na co se dobrovolně dali, za co jsou placení a čeho si museli být minimálně pasivně vědomi?

Letadlo

jake umele vyrazovani ? tvl… to je d eska zase sraz ignorantu…

K.S.

Pokud nemá pracovní neschopnost jinou příčinu než to že je někomu nařízeno nechodit nikam a sedět doma, tak je to umělé vyřazení. Zejména pokud se během dalších dní nezačne chovat křivka hospitalizací tak jako v minulých vlnách. Většinou se křivka lidí v nemocnici zvedala po 10 dnech, teď máme, 14 dní po začátku poslední vlny a křivka lidí v nemocnici dál klesá. V takové situaci vřazujete lidi z práce zbytečně. A když jsme u toho, i kdyby se měla zlomit zítra, pozítří, tak víme kam se dá natáhnout kapacita nemocnic a pokud se dopočítám toho že se tam ani počet… Číst vice »

K.S.

Asi jste si nevšiml že ten virus se od té doby dost proměnil. Nehledě na to že 5.6 byla poněkud jiná situace než pak třeba v říjnu a tou dobou jsme se bavili o desítkách až nízkých stovkách případů denně.

Jinak obecné pravidlo k historii, na minulost nelze aplikovat kritéria současnosti.

Tomáš679.2

Nemá smysl něco někomu vysvětlovat. Nejlepší je, když si na to lidé přijdou sami. Nic zlého nikomu nepřeji, ale někdy holt člověk neuvěří dokud neokusí.

Tomáš679.2

„aby jiní nemuseli dělat to na co se dobrovolně dali, za co jsou placení a čeho si museli být minimálně pasivně vědomi“ Jakou část dne jste nucen být zabalen v kombinéze a dělat v ní činnosti, které vyžadují cit a nebo jakou část dne musíte mít nasazen respirátor? Na jaře roku 2020 spousta lidí zdravotníkům tleskala za jejich namáhavou práci a nasazení (už tehdy jsem to měl za neskutečné divadlo) aby v létě 2020 někteří odjeli na dovolenou do zahraničí. Takový byl ten vděk. Takže ochrana řidiče je rovněž ochrana jejich . Ten řidič narozdíl od cestujících v tom autobuse… Číst vice »

K.S.

Znovu, nikdo je nenutil jít dělat doktory, pravděpodobně, rodinný nátlak nepočítám. Navíc co je lidstvo lidstvem se nějaká větší epidemie objevila každé století, někdy i víckrát, chcete mi říct, že čekali že to nebude? S takovými věcmi museli počítat, stejně jako s tím že může nastat válka, kterou jsme tu v minulosti měli klidně dvakrát, třikrát za století. Když jde člověk na doktora, musí počítat s nějakou epidemií i s tím že mu budou lidi umírat, i s tím že, vzhledem k nastavení systému, může dělat v podstatě nucené práce. Úplně stejně jako člověk který se dá k armádě musí… Číst vice »

Tomáš679.2

„Nicméně čekat že po vysoce stresovém období omezení budou lidi dál sedět na zadku je trochu naivní.“

Nejsem naivní. Já to tak mám už dva roky a o mnoho jsem nezchudl. Rovněž trvalo dva roky než si mě to našlo což bylo s největší pravděpodobností způsobeno rozhodnutím netestovat ve školách.

Souhlasím však s tím, že lidé v předchozích dobách museli čelit daleko častěji válkám a epidemiím. Bohužel my jsme si zvykli na klid, pohodu a bezpečí a proto je teď pro mnohé z nás obtížné se situaci přizpůsobit.

K.S.

Rovněž trvalo dva roky než si mě to našlo což bylo s největší pravděpodobností způsobeno rozhodnutím netestovat ve školách. Jestli to dobře chápu, tak kdyby nebyly testy, tak o tom ani nevíte? Možná to berete, ohledně přizpůsobení z jiného pohledu než já, ale to je asi jedno, v principu je jádro stejné jen aplikované na jiné věci. Mě to tak od poloviny 2020 přijde jako přehnaná reakce, na začátku se to dalo dost pochopit, ta čísla z ČLR byla nějaká, tam zavedli nějaká opatření, svět kopíroval, později mi to ale již přišlo, hlavně v momentě kdy ne zrovna zanedbatelná část… Číst vice »

MaT

Viry zvenčí? A co by tam asi tak dělaly? Většina virů bez hostitele moc dlouho nepřežije. Tím méně venku, kde na ně třeba o to víc působí UV záření se slunečního světla a další vlivy (aktuálně třeba nižší teplota). Naopak častější otevírání všech dveří povede aspoň k tomu, že se prostor pro cestující bude více větrat. Jestli těch virů (resp. kapének) bude někde víc, tak to bude právě uvnitř vozidla a ne na zastávkách…

Pezos

Ještě lepší je to, že v případě přeplněnosti příměstského spoje klidně můžou cestující stát vedle řidiče. Jen si nesmí sednout na první řadu sedadel 🙂

Samo

To je milé že si stále niekto myslí že toto opatrenie má zmysel. Pri šírení omikronu je to všetko už úplne jedno, dostane to každý, tam stačí krátky náhodný kontakt, viď štáty kde je prítomný už dlhšie.

basteilubbe

Všechno není jedno. Závažnost onemocnění pořád závisí na velikosti virové nálože, kterou např. roušky/respirátory nebo větrání významně snižují.

Miroslav Zikmund

Nikdo nemá zákonem stanovenou povinnost kupovat si roušky / respirátory … v zaměstnání jako osobní ochrannou pomůcku musí zajistit zaměstnavatel na svéé náklady … mimo zaměstnání má být zdarma na náklady MZd …

Tomáš679.2

2020 lidé si roušky šili z důvodu, že ochranné pomůcky byly nedostupné
2022 Ochranné prostředky jsou dostupné, ale lidé je kupovat sami za účelem své ochrany a ochrany okolí kupovat nebudou a chtějí je zdarma

Možná zde není povinnost je kupovat,
ale je povinnost je používat. Takže si to udělejte jak chcete. Rovněž má každý povinnost konat tak, aby nešířil nakažlivé onemocnění. Ve výsledku by pokuta mohla převýšit náklady na nákup těch ochranných prostředků

K.S.

Přesně, to že to strčili do stejné kategorie jako tuberu, ebolu a podobné chuťovky nebo nemoci které se přenášejí blízkým kontaktem je ten primární problém. Nechávat tam nemoc která se šíří jako chřipka nebo jiná respirační onemocnění, kterou můžete chytit opakovaně a která se mění rychleji než se jí stíhá přizpůsobit vývoj jakéhokoliv očkování, je blbost.

Tomáš679.2

Ještě bych přidal dezinfekci v rozprašovači do kapsy.

Letadlo

Zroivna toto je celkem smysluplne opatreni. snizuje (vyrazne) sanci, ze to chyti ridic.

hoholu

naprosto zbytečné cavyky..

ABC

Bezpečné odbavení nevidomých a slabozrakých mají zajišťovat řidiči.

Takže bude muset vylézt z boudy mezi lidi a nevidomého doprovodit k dalším dveřím, usadit ho někde jinde než jsou vyhrazená místa (neb ty bývají většinou vepředu), protože jiné než to vyhrazené místo na které je zvyklý taky nevidomý sám nemusí najít?
Jo, tím se riziko nákazy minimalizuje.

Surio Mario

Anebo toho nevidomého pustí předními dveřmi na přední sedačky a bude to bez komplikací. Aspoň bude mít slepec jistotu, že mu žádný osel nekopne do psa (bohužel už jsem viděl několikrát, bezohlednost některých lidí je neuvěřitelná).

Leinad

Protože nevidomí nemůže být vironosič.

Samo

V Bratislave sa to riešilo tak že nevidiaci naďalej mohli cestovať v prednej časti, t.j. im vodič predné dvere otvoril a normálne sa usadili. To mi príde ako najlepšie riešenie.

Tomáš679.2

Mě rovněž.

A. Mikulka

Tě rovněž?

Anonym ze severu

A nevidomý nemůže přenášet bakterie a viry?

Tomáš679.2

Může, ale je to asi stejné jako v případě žáků se spec.vzd.potřebami a dalšími, kteří mají z některých opatření výjimky.

Samo

Nehľadajte prosím žiadnu logiku v covidových opatreniach, nie je tam.

Letadlo

a ono by pritom stacilo tu logiku zapnout v hlave… a pochopis, proc je toto opatreni.

Letadlo

Ne tvl .. .ale ono kolik je tech nevidomych a jak casto ho tam potkas? v autbobuse potkas jednoho za uherský rok.

původní Jakub P

To samozřejmě může. Ale vzhledem k tomu, kolik jich v populaci je, je riziko setkání s nakaženým nevidomým řádově menší, než riziko setkání s nakaženým vidícím.

Koro

😀