DPP zkracuje opravu tramvajové trati na Malé Straně, druhá etapa začne dříve

Oprava tramvajové trati v Letenské ulici. Foto: DPPOprava tramvajové trati v Letenské ulici. Foto: DPP

Od pondělí bude Malá Strana zcela neprůjezdná.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mendy

Vy co chcete všude zakazovat auta, nemyslíte si, že by bylo lepší pomocí inteligentních semaforů udělat tramvajím zelenou vlnu? Sice nejsem místní, ale věřím, že po trvalém uzavření Karmelitské a Letenské by autíčkáři ucpali Smetanovo nábřeží.

Filip Jirsák

Auta není potřeba zakazovat – úplně by stačilo přestat je protežovat.

Kdyby se zavřela Karmelitská a Letenská pro průjezd aut, dlouhodobě by se počet aut na Smetanově nábřeží nejspíš nezvýšil. Asi by víc aut jezdilo tunely, jenže ty se kvůli tomu stavěly.

V Karmelitské a letenské těžko můžete udělat na semaforech tramvajím zelenou vlnu, když po tramvajových kolejích jezdí auta.

Mendy

Nechtěl jsem tady psát esej, ale budu muset. Zastávky by se upravily tak, aby se na ně vešly tři tramvaje. Každá linka by zastavovala u konkrétního označníku. Intervaly linek by mohly být: 12: 10 min 15: 10 min 20: 10 min 22: 5 min 23: 30 min Na křižovatce Újezd – Vítězná by se tramvaje seřadily v pořadí, v jakém budou zastavovat. Z Újezdu by se jezdilo takto: 00: 15, 23, 22 05: 12, 20, 22 10: 15, 22 15: 12, 20, 22 20: 15, 22 25: 12, 20, 22 30: 15, 23, 22 Na každé křižovatce by byly semafory.… Číst vice »

Lukáš F.

Protože tramvajový provoz není oddělen od ostatní dopravy, a tak nelze zajistit, aby tramvaje jezdily na minutu přesně (a ještě se dokázaly vždy seřadit tak, aby byly na zastávce ve správném sledu).
Plus nástupiště pro 3 tramvaje za sebou, to je nějakých 100 metrů, to zabere docela dost místa.

Mendy

Správné seřazení by hlídaly semafory. Pokud bude zpoždění, může jet zpožděná tramvaj samostatně.

Filip Jirsák

A pokud bude zpoždění dvou či více tramvají (což by bylo pravidlem), budou buď stavět jinde a cestující budou zmateně pobíhat po zastávce (a zpioždění bude růst), nebo budou zastavovat u svých označníků, a pak se budou navzájem zdržovat, zejména když přijeodu v pořadí 3, 2, 1.

medical examiner

To nadšení je hezké, ale raději zkuste vymyslet jak to udělat, aby v jedné zastávce bylo max. 6 linek, a byl tedy možný interval 6 minut nebo méně.

Mendy

Tramvaj se dá považovat za určitý mezistupeň mezi autobusem/trolejbusem a vlakem/metrem. Jestli je nutné mít 6 linek s intervalem 6 minut, tak už je to zralé na vlak/metro. Sám se divím, že ještě nikdo nepřišel s nápadem metra v trase linek 9 nebo 22.

Filip Jirsák

Když ono jaksi nestačí přijít s nápadem. Ono je pak potřeba pro to metro vyrazit tunel.

Filip Jirsák

Nefungovalo by nic z toho, co jste napsal. Nevešly by se zastávky pro tři tramvaje, nefungovalo by řazení tramvají a nefungovala by zelená vlna, protože to, že rozsvítíte „zelenou“ pro tramvaje, neznamená, že na kolejích před tramvají nestojí auta, která tramvaj blokují.

medical examiner

No právě proto by ten zákaz byl úplný, pouze s výjimkou vozidel IZS. Kdo by chtěl do Prahy autem, musel by ho nechat na parkovišti, a dál pokračovat tramvají nebo metrem.
Nejblíže Karmelitské ulici by auta byla zaparkována v Motole…

jonáš

A v celym městě by se pohybovali jen manekýni pro turisty?

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Už by to mohlo takhle pro autíčkáře zůstat.
Nojo, ale s tím co je teď na magoši budem rádi, když nebudou dělat raději nic.

medical examiner

Ona ta kysńa prołhana televizní nic kloudného nenamluví, a na stránkách jsem nic nenašel – jak to vlastně vypadá s MHD teď, když už se na magistrátu snad domluvili?

Frantík

Mohli by klidně to dělat dýl a změnit ty kostky, aby to byl i povrch vhodný pro kola (a v podstatě i autíčkářům by to prospělo, pokud tam budou nadále jezdit).

MaT

No, je otázka, jestli to není schválně, že to pro cyklisty komfortnější nebude, viz diskuze zde:
https://mestemnakole.cz/2023/01/zmeskana-prilezitost-obnova-tramvajove-trati-na-male-strane-hladsi-dlazbu-neprinese/

Johnny

A mělo by to tak i zůstat.

Johnny

Jen pro IAD samozřejmě:)

Vojtech

No s koalici ODS asi těžko. I když Kolibrik (Bem) sliboval, ze s tunely Blanka to půjde uzavřít. Já vím, vlk taky sliboval.

Leinad

Zákaz vjezdu mimo obyvatel a návštěvníků Prahy.

Filip Jirsák

Kdo jiný, než obyvatelé a návštěvíci Prahy, tam podle vás jezdí? To jako někdo jede navštívit Berlín a najednou kouká a je na Malostranském náměstí v Praze?

medical examiner

Zákaz vjezdu mimo IZS za hranice velkého okruhu! 😉