V textu uvádíte, že má pravostranné řízení. Na obrázku však vidím levostranné. Tomu odpovídá i rok výroby.
D o budoucna zkuste nekázat bludy.
Zdeněk Liška
1 rok
Níže posílám odkaz na celou zprávu z DPP. Snad odkaz půjde otevřít. Z dochovaných informací je jasné, že vozy NDO se vyráběly v letech 1939 až 1950, tzn. i ve válečné a těsně poválečné době. DPP v roce 1947 zkoušel autobus Praga NDO zapůjčený od tehdejších ČSD. Následně bylo objednáno 50 těchto autobusů. A když už, tak první vozy NDO přišly do Prahy už v roce 1947 a v průběhu roku 1948 chodily další vozy. U všech se postupně řešily technické potíže (např. dveřní mechanismy). Nebudu se vracet ke včerejšímu komentáři, každopádně – jak kolega v diskuzi psal ohledně vozů… Číst vice »
Pavel
1 rok
Paráda. Doufám, že se s ním svezu.
Josef
1 rok
Autobus P-12-151, ev.č.151, později ev.č.1, SPZ ND-00-68 (zlaté „barokní“ číslování) je v museu ve Střešovicích už aspoň dvacet let, zřejmě od doby, kdy manželka pana Příhody za blahosklonného pohledu tohoto státu zničila jeho sbírku Pragovek.
Dobrý večer všem!
Stroj Praga NDO je nádherný a určitě zachranitelný. Jen ta prezentace ze strany DPP je k pozvracení…
Vůz nikdy nebyl v ROH a nikdy tam nejezdil zájezdy.
Nemohl mít pravostranné řízení – byl určen pro pravostranný provoz (tj. řízení vlevo)…
V textu uvádíte, že má pravostranné řízení. Na obrázku však vidím levostranné. Tomu odpovídá i rok výroby.
D o budoucna zkuste nekázat bludy.
Níže posílám odkaz na celou zprávu z DPP. Snad odkaz půjde otevřít. Z dochovaných informací je jasné, že vozy NDO se vyráběly v letech 1939 až 1950, tzn. i ve válečné a těsně poválečné době. DPP v roce 1947 zkoušel autobus Praga NDO zapůjčený od tehdejších ČSD. Následně bylo objednáno 50 těchto autobusů. A když už, tak první vozy NDO přišly do Prahy už v roce 1947 a v průběhu roku 1948 chodily další vozy. U všech se postupně řešily technické potíže (např. dveřní mechanismy). Nebudu se vracet ke včerejšímu komentáři, každopádně – jak kolega v diskuzi psal ohledně vozů… Číst vice »
Paráda. Doufám, že se s ním svezu.
Autobus P-12-151, ev.č.151, později ev.č.1, SPZ ND-00-68 (zlaté „barokní“ číslování) je v museu ve Střešovicích už aspoň dvacet let, zřejmě od doby, kdy manželka pana Příhody za blahosklonného pohledu tohoto státu zničila jeho sbírku Pragovek.
Manželka zemřelého juniora. A jistě to neni dvacet let.
https://youtu.be/CSldGl2pdco?t=2367
Krásny kúsok! Jeden z mála „nosatých“, ktoré sa mi páčia.
alespoň ho umejte a pak klidně na tu historickou linku 😉
To je autobus pro linku K, a ne Irisbus z roku 2006!
Opravdu lze zmínit prototypy tramvají PCC v souvislosti s dopravou na XI. všesokolský slet (1948)?
Pěkné.Ale copak za tím bude,že Příhodovic začali rozprodávat sbírku.Ucelenější sbírka Pragovek nikde nebyla.
Myslím, že příběh E. Příhody a jeho rodiny je celkem známý.
Na youtube si pusťte „Pragy pana Příhody“ z 2021.
Ústecký kraj měl pro jeho sbírku připravit nějakou stálou expozici. To se nestalo. Naopak jej vystěhovali ze stávajícího provizorního skladu.
Protože Krnáčová po volbách balila ..
Nadherny kousek…
Dobrý večer všem!
Stroj Praga NDO je nádherný a určitě zachranitelný. Jen ta prezentace ze strany DPP je k pozvracení…
Vůz nikdy nebyl v ROH a nikdy tam nejezdil zájezdy.
Nemohl mít pravostranné řízení – byl určen pro pravostranný provoz (tj. řízení vlevo)…
Hezký večer.
Zdeněk Liška
Nádherný stroj.
Skoro bych řekl nej autobus všech autobusů.