DPP zahájil stavbu trolejbusové trati na Letiště Václava Havla

Nový trolejbus pro DPP. Autor vizualizace: Solaris Bus & Coach a Škoda TransportationNový trolejbus pro DPP. Autor vizualizace: Solaris Bus & Coach a Škoda Transportation

Zkušební provoz začne v prvním čtvrtletí příštího roku.

80 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Caracas

Nemyslím to vůbec provokativně, ale mně opravdu není jasné jaké výhody ta trolejbusová linka přinese? Vůbec nic proti trolejbusům nemám, ale tato trasa pro ně není podle mého názoru vhodná. Trolejbus je vhodný na kopcovitou trať s velkým množstvím zastavování a rozjezdů. Je vhodný v hustě zastavěném území, kde je třeba snížit extrémní emisní a hlukovou zátěž. Nic z toho trasa z Veleslavína na letiště nesplňuje. Je to je politický pomník.

Radek

myslím, že mají z EU nařízen podíl „bezemisních “ vozidel pro MHD. proto ten šílený tlak na rozšiřování elektrické trakce…

jas

Trolejbusy jsou jenom dočasné řešení dokud tam nebude vlak. To mi přijde docela dobré řešení. Vlak bude ale úplně jiná liga. Hlavně bez přestupu, na tom autobusu/trolejbusu nyní je blbý, že se musí přestupovat na metro.

Vitapb

A až tam bude vlak, tak se zjistí že je to stejně polovičatý řešení, když nepojede na Hlavák.. O zamýšleném travelátoru vim, představit si ho tam nedokážu a beztak to bude vopičárna

Butrusik

Bez přestupu, pokud nejedete do Bohnic, na Pankrac nebo jinam:)

Jeffer

Je to tak, stavia sa, na stĺpoch v Evropské sa postupne objavujú výložníky (zatiaľ neosadené).

Mirek

Dobrý den zajímalo by mě prosím jestli někdo neví kdy bude zhruba oficiálně spuštěn provoz 58 ? Vím proč má zpoždění, ale kdy má spuštění provozu se nikde nemohu dočíst.

Janek Filosofem

A proč to tedy má zpoždění?

Martin

Zatim neni cim jezdit…

zdeva

Trolejbusy nemáme, na detaily nedbáme…

U22

Vzhledem k pomalému tempu železnice je to podle mě správné rozhodnutí. Jen jediné čeho se trochu bojím je využití linky po dokončení rychlodráhy (pokud se toho dočkáme). V plánu je totiž zkrácení na Dlouhou míli, což znamená že zůstane jen pro obsluhu Evropské, kde bude také částečně kopírovat novou tramvaj. Přitom mi přijde jako možnost linku prodloužit z Dl. m. po okruhu např. na Přední kopaninu nebo do Horoměřic, případně i dál. Vzniklo by zajímavé tangenciální spojení.

Martin

Vyuziti mit bude, porad bude nutne obsluhovat mezilehle zastavky, akorat triclanky se presunou jinam a zde bude jezdit standardni vuz…
Triclanky se jeste planuji na linku 56 (136+150)…

U22

Mezilehlé zastávky budou vzhledem k tramvaji o pár ulic níž jen minimálně vytížené. Obzvlášť pokud bude pak dlouhý interval, budou radši všichni chodit na tramvaj, která pojede po 4 minutách a přímo do centra. Proto by se hodilo linku někam z Dlouhé míle prodloužit. Btw. 56 nebude 136+150, ale 191.

Martin

Pardon, cislo 56 je puvodni navrh a linka 191 mela puvodne mit oznaceni 50, novy navrh cisla pro 136+150 je 57 a pro 191 skutecne 56.

Mj. v novem planu po zprovozneni trati na letiste ma linka 59 trasovani z Veleslavina na Dlouho mili a linka 56 ze Smichova na Letiste.

zdeva

No hlavně že víme jaká čísla bude mít ta která linka…

Twix

Myslím že těmi mezilehlými zastávkami se nemyslela Divoká Šárka a Dědina, ale třeba Terminál 3 a U Hangáru. Tam tramvaj nepojede.

Mirek

To bude super.
Praha bude mít už dvě nové teolejbusové tratě a ani jeden funkční trolejbus.
A dojede ten parciální trolejbus vůbec na baterku třeba z Palmovky na Velealavín?
Budou to vlastně dva samostatné ostrovní provozy. 🙂

Márty

Pokud bude vedení města plnit svoje dlouhodobé cíle, tak se časem propojí. Tohle je jenom začátek.

Havel

😀 určitě

Sch

Teoreticky bez cestujících ano, ale nebude to potřeba ta vozidla jezdí svoji linku a do garáží. Navíc tříčlánky budou mít povolení provozu jrn na svoji trasu. Takže to propojení není potřeba.

ČD4ever

1 troleják je v Praze dávno funkční. Ten s 2 motory – elektra a nafta. Jen teď zrovna parkuje v garáži.

Lang

Výjimečně nejsem rád. Trolejbus v miliónovém městě na letiště je kardinální kravina. A ukazuje to jen naši neschopnost vybudovat tolik potřebnou železnici.

Caracas

Celý trolejbus na letiště je naprostý nesmysl a peníze vyhozené oknem. Je to typická ukázka pirátského přístupu k řešení problému. Jen to oddálí koncepční řešení dopravy na letiště a tím koncepčním řešením je vlak. Nebudu se divit, pokud se vlaku na letiště nedočkáme nikdy.

Jiří Kocurek

Vlak znamená, že v budoucnu tam nikdy žádná trolejbus jezdit nesmí, např. ze Smíchova přes Motol?

David

Ja bych se jeste dal, tim ze tam jednou nekdy ma jezdit vlak by tam ted nemeli ani zbytecne jezdit autobusy!

A auta jen na povoleni obecniho uradu.

David

A Piráti snad zpochybňují vlak na letiště? A než ten vlak bude, tak se nesmí nic postavit ani zlepšit? A až bude, tak se ze všech částí Prahy musí jezdit jenom tím?

Caracas

A trolejbus z Veleslavína na letiště přinese zlepšení jaké?

yarda

Úvaha o zavedení trolejbusu byla myslím motivována i stavem, kdy v době před pandemií jezdily od metra dvě kloubové 119 za sebou – protože to jeden „nepobral“, ale ty dva zase byly nejspíš moc. Toto nahradí dvoukloubový trolejbus. Takže nejspíš hrála roli i „úspora“ řidiče.

Sch

Blak je investice státu a jelikož Praha nemá jak její pripravu urychlit, zvolila nejlepší dočasné řešení. Jen už neco podobného mohlo být tak před 10 lety.

Pako

Jak se kde jezdí na letiště a jiné o evropských letištích
https://www.omio.cz/lety/letiste#route
Samý „train“ a „metro“. Jenom PRG má DPP(bus).
A bude mít DPP (tbus). Což bude v tabulce unikát!

Miroslav

Ta tabulka je úplně blbě, bus DPP 15 km, 15 minut 24 Kč (už 2 roky je to 30 Kč) platí jen na Veleslavín a ne do centra města….

Jirka P

Sice máte pravdu, že je to 30 Kč, ale ta jízdenka platí až cca na Můstek, rozhodně ne jen na Veleslavín. Samozřejmě ten časový údaj je těžce orientační. Podobně třeba ze Stanstedu je vlak asi o 10 min rychlejší než píšou (zato dražší).

Mirek

Neplatí na Můstek, protože jizdni doba z Letiště na Můstek 30 – 33 minut a to ještě pak musíte opustit placený prostor metra. Takže pokud nechcete riskovat pokutu, z Letiště na Můstek za 40 Kč.

Facepalm

Při letmým pohledu do tý tabulky je zřejmý, že na „půlku“ tam uvedených letišť jezděj busy. takže se nabízí otázka, proč tvrdíte bludy a ještě se je snažíte vyargumentovat zdrojem, který je vyvrací.

Daniel Bečvář

Odpověď na vaši otázku se skrývá v přezdívce dotyčného – nomen omen.

Původní Aleš

Hlavně ta tabulka je zastaralá, třeba Tegel už (bohužel) neexistuje. Spíš bych řekl že ten jeho příspěvek je spam na prodej letenek.

Martin

No jasně „Jenom PRG má DPP(bus)“. Pěkný nesmysl. (Bus) tam je 64x z 109.

P_V

Na Tempelhof jezdila tramvaj, tohle by to chtělo 🙂

Původní Aleš

Na Tempelhof k terminálu jezdilo metro už od roku 1926.

Jiří Kocurek

Když DPP nezavede trolejbus, tak SŽ nějak zázračně urychlí projednávání železnice na Praze 6? A když se v Brně nepostaví šalina do Bohunic, tak bude přesmyk v Libni dřív?

Původní Aleš

Berlín, který je několikanásobně větší a má i mnohem větší spádovou oblast, měl bus na hlavní letiště ještě někdy předloni (nebo kdy se provoz přesunul na Brandta).

Frantík

Ten 119 je po rovince (a pro zmatení nepřítele se přejmenuje na 59), ale na 191 do kopce se ta část trolejbusové trati taky bude hodit.

Honza D.

Nevloudila se chybička? Na jednom místě se píše, že od jara příštího roku bude možné na PRG dojet trolejbusem a o kus dál, že trolejbusy přijdou koncem příštího roku. To tam budou jezdit provizorně nějaké kratší, nebo bude sice stát trať, ale pod dráty budou jako teď jezdit kloubové SOR?

jerry

Asi jo, ale vzhledem k tomu, jak často Škodovka dodržuje termíny, tak to vypadá na reálný odhad.

watslaw

Taky mohou první trolejbusy po dodání dočasně zkušebně jezdit na lince 58 z Palmovky do Miškovic (Ostatně trolejbusy tam určené mají také zpoždění).

watslaw

Pardon, tbusy taky příštího roku. Tak to může být naopak, jeden z letňanských trolejbusů bude zkušebně projíždět trať na letiště.

Olda

Neví někdo jak je to s trolejbusy pro linku 58, případně kdy bude spuštění plného provozu?

Pavel Vavříček

Zpoždění dodávky trolejbusů stejně jako v Jihlavě ze stejných důvodů

Jan T.

To je známá věc, ale kdy má přijít první vůz? Zatím nic?

Metro z nádraží Veleslavín v nedohlednu?

To tak trochu začíná vypadat že se nedožijeme metra z nádraží Veleslavín na letiště?!

(Prodloužení metra ze stanice Motol na letiště je totální nesmysl, je nutné ho vést z nádraží Veleslavín )

Jo, vypadá to, že metro na letiště, který nedává smysl v žádný příčetný realitě, je skutečně v nedohlednu. Což je super zpráva.

Z nádraží Veleslavín je to zas nesmysl technický. Neodbočíte, je to tam samý výškový a klopený oblouk.

Zaplaťpánbu nedožijeme.

Metro z nádraží Veleslavín v nedohlednu?

To tak trochu začíná vypadat že se neužijeme metro nádraží Veleslavín na letiště?!

(Prodloužení metra ze stanice Motol na letiště je totální nesmysl, je nutné ho vést z nádraží Veleslavín )

Ne, ale vlak ano

Tam spis driv bude tramvaj, nez vlak.

Metro z Veleslavína na letiště mimo Motol je, tím jak se to postavilo, prakticky nemožné.

Frantík

Ale ze Zličína by to šlo.

Doufám že konečně bez zastávek

Tak doufám že pak konečně trolejbus pojede Praha Veleslavín – Terminál 1 – Terminál 2 bez zastávek

Caracas

Tak to určitě nebude

Frantík

Pokud nikdo nebude chtít nastupovat/vystupovat, pak skutečně pojede.

Miropiro

V titulku je chyba DPP zahájil stavu, správně stavbu samozřejmě 🙂

Hojakar

Vyhozeny prachy

P_V

„Od jara příštího roku by díky trolejím mělo být možné dojet z Nádraží Veleslavín až na Letiště Václava Havla trolejbusem.“

„První z 20 objednaných kusů by se měl v Praze objevit na konci příštího roku“

Pro velký úspěch se zopakuje letňanské fiasko, kdy je slavnostně otevřena nová trať, ale dalšího půl roku není čím jezdit? 😀

Facepalm

A kdyby to bylo naopak, prudil byste stejně.
Asi byste měl těm diletantům jít předvést, jak se koordinujou dvě zcela rozdílný miliardový výběrový řízení, do kterejch může zasáhnout řada vnějších faktorů, který neovlivníte. Evidentně byste to zvládnul s prstem v nose mezi dvěma skuhráníma v šotodiskusi.

Frantík

Tak nemají dělat nějaké šotoakce na Letnanech dokud skutečně nebude ten provoz připravený.

Kubrt

To proběhne další šotoakce, těch není nikdy dost, když jde o pražkou MHD 🙂

Peeetr

Vy jste ale nekňuba. Vše zároveň by byl zázrak. Když postavíte první trať, tak tam můžou hned jezdit autobusy. Ale když idiotsky nakoupíte první taková specializovaná vozidla jako jsou trojčlánkové trolejbusy, tak vám můžou zůstat klidně roky stát, až vyprší záruka a odejdou baterky, jako v Itálii a podobných úsměvných zemích.

Frantík

Jenže v podstatě mezi Palmovkou a Letňany ta trať už stála…

Pavel Vavříček

Tady bych se ale nebál opožděné dodávky vozů. Budou to karosérie Solaris a s výzbrojí Škoda

P_V

Ale výsledek bude stejný.

Jarda

na letiště mělo jezdit metro, pokud jste turista tak musíte použít jinou mhd a pak se dostanete k metru 😀 Tuším, že to bylo dříve i v plánu využití metra až na letiště.

Petr

Kapacitně je ideální vlak a navíc se tím řeší i Kladno. Metro by jezdilo zbytečně prázdné.

Richard

Za cca 15-20 let tam bude jezdit vlak na letiste, kdyz budou finance 🙂

Luboš Beneš

Vlk taky sliboval….

P_V

Tohle je levnější než metro a dřív než rychlodráha. Navíc se méně načekáte, než by při té poptávce byl interval vlaku.

Frantisek

A navíc to proti autobusu přináší jen minimální zlepšení, snad ta rekuperace a zbytek zplodin vypuštěný jinde (to už je ale polopřínos), zbylé nevýhody zůstávají.

Jiří Kocurek

„snad ta rekuperace“
Snad? To uměly už 14Tr před 35 roky.

„zbytek zplodin vypuštěný jinde“
Tak napojíme trolej odbočkou ze železniční měnírny.

Pája

Jak které. Spousta 14 Tr brzdila do odporů na střeše – bez rekuperace.

Facepalm

Tak jistě, když takhle někam přilítnete, fakt netoužíte po ničem jiným, než se s kufrem táhnout do města něčím, co staví na každý mezi a ještě je to natřískaný. Zejména když to do toho centra pojede dýl než dnešní „dedikovanej“ AE. Nebudem teď řešit takový ty detaily, že metro ja na výstavbu i provoz suverénně nejdražším dopravním prostředkem nebo že se tak jako tak bude stavět nová trať na Kladno a není tedy nic logičtějšího, než z ní udělat odbočku a získat tak přímé spojení do centra za 20 minut za zlomek toho, co by stála výstavba metra z Motola… Číst vice »