DPP zahájil stavbu nové vozovny v Hloubětíně, využije i fotovoltaiku

Vizualizace nové Vozovny Hloubětín. Pramen: DPPVizualizace nové Vozovny Hloubětín. Pramen: DPP

Na stavbu naváže příští rok v září budování nové tramvajové haly, hotovo má být koncem roku 2022

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) začal stavět novou vozovnu Hloubětín. V první etapě postaví samostatně stojící energocentrum a měnírnu, které budou areál vozovny a přilehlou tramvajovou trať zásobovat teplem a elektrickou energií.

Stavba potrvá 10 měsíců a vyjde zhruba na 120 milionů korun. Úkolu se zhostí společnosti Elektrizace železnic Praha a OHL ŽS. „Hned na to chceme navázat stavbou samotné deponovací haly pro tramvaje,“ uvedl šéf DPP Petr Witowski. Podnik chce vypsat tendr začátkem příštího roku, nová remíza má být hotova koncem roku 2022.

Stavba nového energocentra a měnírny vozovny Hloubětín začala skrývkou povrchové zeminy. Energocentrum počítá se zpracováváním energie z fotovoltaických článků, které DPP plánuje osadit na část připravované tramvajové haly. Sluneční energii bude DPP využívat pro provoz samotné vozovny.

Vozovna Hloubětín, zahájení stavby. Autor: DPP - Daniel ŠabíkVozovna Hloubětín, zahájení stavby. Autor: DPP - Daniel ŠabíkVozovna Hloubětín, zahájení stavby. Autor: DPP - Daniel ŠabíkVozovna Hloubětín, nová hala, vizualizace. Pramen: DPPVozovna Hloubětín, nová hala, vizualizace. Pramen: DPPVozovna Hloubětín. Autor: DPPVozovna Hloubětín, původní hala. Autor: DPPVozovna Hloubětín, původní hala. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářVizualizace nové Vozovny Hloubětín. Pramen: DPP

Stará remízovací hala byla loni v létě odstřelena, a to kvůli neopravitelným deformacím střechy, která hrozila zborcením. Paradoxem je, že k zemi šla nejmladší pražská vozovna; byla zbudována na přelomu 40. a 50. let. Její střechu tvořily železobetonové skořepiny navržené závodem Armabeton.

Při realizaci myšlenkově pokrokové (a vizuálně zajímavé) konstrukce se ale nepodařilo dodržet předepsanou tloušťku a tvar skořepiny ani provedení výztuže. To mělo za následek vznik deformací zřejmě již při zhotovení stavby. U ostatních vozoven drží střechy ocelové konstrukce. Taková měla původně být i v Hloubětíně, ale projekt byl během výstavby změněn z důvodu nedostatku oceli v tehdejším Československu.

Na deformaci střechy upozornili zaměstnanci vozovny v roce 2013. Následovala provozní omezení a řada posudků; vše nakonec vyústilo v demolici.

Tagy dpp vozovna Hloubětín
33 komentářů