DPP zahájil stavbu nové tramvajové tratě Modřany – Libuš
Tramvajová trať Modřany - Libuš, vizualizace. Autor: Metroprojekt
V budoucnu se počítá s prodloužením tratě až ke stanici metra D Nové Dvory.
V budoucnu se počítá s prodloužením tratě až ke stanici metra D Nové Dvory.
Nebyl by špatný nápad pokračovat z Nových Dvorů ulicemi Durychova, Ke Kamýku, Lhotecká a Československého exilu zpátky na trať v Modřanské.
To už bych to spíš z Labe vzal na druhou stranu směr Černý kůň a nevracel se k poliklinice Modřany. Akorát mi obě varianty přijdou jako pěkný krpál pro tramvaj.
Ale já jsem ten původní příspěvek pochopil právě tak, že u Labe doprava na Zátišskou směrem k Černému koni. Protože se tam píše „zpátky na trať v Modřanské“ a ta u polikliniky není. 🙂
Trať na Libus určitě ano, ale následně prodloužení na Nové Dvory rozhodně. Dokáže mi někdo uvést jediny rozumný důvod pro prodloužení až na Nové Dvory? Akorát vyhozené peníze, které se dají investovat jinde a lépe.
Přání Prahy 4.
Možná proto, že na Nových Dvorech bude metro? Plánuje se tam další výstavba a lokální centrum.
Na Libuši taky bude metro.
To ano, ale až v další fázi.
Na Libuši bude taky metro a další výstavba se plánuje všude možně.
Nová výstavba je ze zákona s parkovacími místy, asi 1,5 nebo 1,7 na byt, teď si nejsem jist. Z čehož pak logicky vyplývá, že ti lidé nebudou chodit někam na tramvaj, když si koupili parkování a auto. Někdy se projděte kolem nejnovější výstavby, tam nechodí ani noha. Třeba Modřany mezi zastávkou Černý kůň a Belárie, tam už trať je a do centra je to blíže než někde z Libuše.
To metro na Libuši bude bůhvíkdy… Se současnou ekonomickou situací a navýšením výdajů na zbrojení se toho taky nemusíme vůbec dožít. Reálná je ta první část linky D.
Zrovna na Nových Dvorech žije víc lidí než v té pustině, kde se plánuje první fáze tohoto prodloužení tramvaje. Sám jsem zvědav, kolik lidí tudy bude jezdit, na periferii se MHD moc nejezdí. Momentálně tam jezdí autobus 165, který má intervaly 15 minut už po osmé ráno (děti už jsou ve škole) a 10 minut ve špičce. Aspoň ta tramvaj nebude tak opožděná.
Moznost pro obyvatele sidliste Kamyk dostat se do polikliniky v Modranech, na radnici sve mestske casti a po dokonceni Dvoreckeho mostu az na metro B bez prestupu vam nestaci?
Metro B je i na Palackého náměstí, na to nepotřebujete Dvorecký most 🙂
K metru?
Tak je škoda že, jen na Nové Dvory, já bych protáhl tram až na Novodvorskou a i na Kamýk.
Spojení pro minimalně půlku sídliště krč , dochazková vzdálenost pro AV ČR , jalový dvůr , sidliště jasná ,pošta, lidl, možnost zruseni jedné bus linky , napojení na D , pro me pohiblive cestujici idealni spojeni do centra bez přestupů… už aby to bylo !
Kde jinde a lépe? Investice do dopravní infrastruktury se obhájí sama.
Rád bych viděl Suchdol k vysoké škole a nějak se dostat do Letňan.
Do Letňan – odkud, kam, proč?
Napadá mě tam využití tramvaje jako přípoje k té polní konečné metra. Což by nemuselo být špatný, smyčka sídlištěm včetně nově zastavovaných ploch a třeba i přes Čakovice by oproti busům na metro mohla být vylepšení. Co mě nenapadá, je odkud tam tramvaje smysluplně dostat, aby to nemusel být izolovanej ostrov. Nejblíž je to asi z Ďáblic, ale je to přes dálnici a extra blízko to taky není. No a nebo z té Líbeznice, až tam trať bude, to je zhruba stejně daleko, ale už ne přes dálnici. A možná by stačila jednokolejná spojka na výjezd a zatahování z/do vozovny,… Číst vice »
Mě by dával smysl light-rail („tramvajová rychlodráha“) do Březiněvsi a Líbeznice. Mohl by začínat v buď Letňanech u metra a vést podél Tupolevovy (vámi zmíněná místní obsluha sídliště) a pak západněji nebo východněji se dostat k Březiněvsi a dále na sever. Nebo – což by se mi líbilo více, by mohl začín na stávající konečné v Ďáblicích, podél hřbitova a pak na sever podél starých Ďáblic. Každopádně trasa by musela překonat budoucí D0 a, v případě vedení z Ďáblic, i stávající D8. No nic, je to fantazie, ale to napojení Líbeznice od Zdib se mi moc nelíbí, „moje“ varianta by… Číst vice »
To už dává větší smysl protáhnout C o dvě (možná i tři) stanice na sídliště Letňany a do Čakovic. Tunel už míří zhruba správným směrem a pro spojení s centrem to dává větší smysl než tramvaje. A pro cesty po sídlišti a blízkém okolí budou stačit elektro/trolejbusy. A hlavně už by mohli začít přemýšlet, jak dostat metro nad povrch a tím si výrazně zlevnit a zrychlit jeho stavbu v okrajových částech Prahy.
Jak jsem psal, protažení metra o pár stanic je taky určitě alternativa. Která ovšem narozdíl od tramvaje vyžaduje plošné pokrytí dalším prostředkem. Což může být provozně o dost nákladnější, i když investičně třeba levnější, než tramvaj. S dobře navrženou tramvají by byla IMO větší šance, že celá ta oblast bude pro řadu lidí líp fungovat nejen jako noclehárna, ze který je potřeba denně dojet do centra, ale i jako místo, kde vyříděj většinu běžnejch věcí a do centra zajedou jen občas, když budou mít chuť. Navíc je tam ještě trať do Čakovic, se kterou chtěj něco dělat – pokud by… Číst vice »
Tramvaj do Letňan je součástí projektu zastřešení Průmyslového polookruhu mezi Prosekem a Letňany, dokonce je tam zakreslena ve dvou variantách. Více na https://zdopravy.cz/praha-pripravuje-zahloubeni-casti-prumysloveho-polookruhu-v-hloubetine-96656/ – a v odkazovaném PDF souboru s kompletním materiálem na stranách 31 a 35.
Polní konečná to nebude do nekonečna. Časem tam místo nesmyslné úřední čtvrti doufejme dojde k bytové výstavbě, kterou Praha zoufale potřebuje. A je lepší stavět infrastrukturu dříve než vznikne odpor nových obyvatel, kteří si přeci všude dojedou autem a tramvaj pod okny nechtějí.
Jako dítě jsem sledoval stavbu tratě do Modřan a hned druhý den po jejím otevření si ji nadšeně projel. Šílené, jak ten čas letí. Za necelé dva měsíce to bude 27 let, co byla zprovozněna.
Jj, sledovat výstavbu čehokoliv je úžasné. Takhle jsem sledoval stavbu mostu Barikádníků, z toho jediného baráku, který tam u něj zbyl.