DPP vzdává plány na trolejbusy do zoo, důvodem je odpor městské části

Pražský trolejbus Škoda Solaris 24m určený pro obsluhu letiště. Foto: DPPPražský trolejbus Škoda Solaris 24m určený pro obsluhu letiště. Foto: DPP

Dopravní podnik počítal v prázdninové sezoně se zvýšením kapacity pomocí tříčlánkových trolejbusů.

Odebírat
Upozornit na
guest
262 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
mirek

Nechvceme zadrátovanou Prahu, to tvrdili už komunisti, když trolejbusy rušili a navíc, čím budeme za války evakuovat a z čeho uděláme polní nemocnice ???

Tomáš Záruba

Jasně, ony by jim ty dráty „vyplýtvané“ v Praze mohly totiž chybět na hranicích. 😉

Viridis

Je mi z toho hodně smutno. Petr K má pravdu. Kdejaká skupinka lidí z malé vesnice či části městské čtvrti z neznalosti věci či někým „tlačena“ třeba i pod pohrůžkou násilí, rozhoduje o racionálních záležitostech celopražského (možná i celostátního) významu) takto negativně. Nezapomeňme, že Zoo Praha patří mezi nejlepší Zoo na světě. Ale malost některých lidiček je úděsná.

Petr K

Tady se ukazuje, jak nesmyslné je správní členění města, kdy může každý „starostík“ či pár křiklounků z nějaké bezvýznamné ulice žvanit do všeho. Praha má cca 1,3 mil. obyvatel a přes 50 (slovy „padesát“!) správních území. Paříž jako město cca 3,5 až 4 miliony obyvatel (nemluvím o metropolitní oblasti Ile de France s Paříží uprostřed, která má cca 10 mil.) a na těch 3,5 až 4 mil. obyv. tuším cca 18 správních obvodů (arondissementů). Z toho vyplývá jediné – že český systém je absolutně neefektivní a drahý. O dopravě ve městě jako je Praha by se mělo rozhodovat centrálně na… Číst vice »

hroch.obojzivelny

Dejte bacha, těsně pod vámi má příspěvek Augusto Pinochet. Ten se s centrálními plánovači nemazal.

Augusto Pinochet

…ať nasadí trolejbusy na PID linky do Krkonoš a do Brna…proč furt všude cpete tramvaje a trolejbusy…

Miloš

Podle diskusí jak někomu může vadit trolejbus by místním možná vyhovovalo kdyby se do jejich okolí zrušila MHD úplně. V jiných obcích, kde nemají takový rozpočet jako Praha, také chodí na vlak a autobus poměrně daleko. Buď by všude jezdili auty nebo pěšky. Před zoo by nakonec jezdily autobusy, které by v okolí žádnou jinou zastávku neměly.
Ony argumenty o nechtěných drátech nad silnicí jsou totiž jenom potvrzení nějakých mindráků, nebo se chtít nějak i když hloupě zviditelnit.

František

Ten úsek má pár metrů – úplně v pohodě tam můžou být parciální trolejbusy s baterkou a můžou jezdit už letní sezónu 2025 a nemusí se čekat na schvalování a výstavbu kde čeho.

anonym

Nebo tam proste dat elektrobusy a dobijet v Holesovicich na konecne. Ta trasa je tak kratka, ze to neni potreba ani kazdou obratku

Tomáš Záruba

Tohle dopadne novou konečnou metra D, obavám se. Lanovka fuj, tramvaje fuj, trolejbus fuj…

Náhodný Kolemjdoucí

V rekordním roce 2019 pražskou zoo navštívilo necelých 1,5 milionu návštěvníků. Pro srovnání pražské letiště mělo v tom roce necelých 18 milionů cestujících.
Osobně nemám pocit, že by si Praha mohla dovolit na tohle vydat desítky miliard za prodloužení metra.

Tomáš Záruba

Já samozřejmě netvrdím, že je to rozumné. Ale obávám se, že k tomu vývoj bude zkrátka směřovat, pokud se budou brát ohledy na výkřiky o „ošklivých drátech“.

PavelM

Nemá tudy někoudy vést linka E?

Robert Pražák

Heh. To se načekáte.

Náhodný Kolemjdoucí

Takže co teď? Doufat, že se po volbách trochu obmění vedení městské části a magistrát zůstane dál nakloněn hromadné dopravě? Nebo je to minimálně na další generaci mrtvé?

Martin

Komu vadi v tehle ulici misto sloupu s lampou, sloup s troleji a lampou?

Martin
Michal Bartoníček

To jsem mohl tušit, typická krátkozrakost a hloupé výmluvy hloupých lidí. Chtějí to tam mít hnusné? Budou to tam mít hnusné a můžou si to i namazat na chleba. A určitě si ty kolony budou užívat s větší radostí. 🙂

Augusto Pinochet

…byl jste se tam někdy podívat, na to hnusné!?…luxusní rezidenční čtvrť, baráky za desítky, stovky milionů, diplomatické vily a byty…u každýho domu auta, na které nemusí být reklama…elitní vzdělávací instituce…a tam by měli místní chtít trolejbusy a jiné vehikly…dřív tam jezdil autobus jednou za 20 minut a do ZOO a botanický se chodilo pěšky…teď je z toho tranzitní oblast pro vidláky, co jedou z Neratovic na Anděl…ale to vy jistě víte, že…

vbb

Kdy tam jezdil autobus jednou za 20 minut?
Tak možná v 60. letech (bavíme se teď o víkendech, ne o všedním dnu v 5.30 ráno).

hroch.obojzivelny

Napište radši něco zajímavého o Chile.

Michal Bartoníček

Ovšem že byl. A fakt, že se jedná o luxusní čtvrť, není v kolizi s tím, že tam bude trolejové vedení.
Co je mi do toho, co tam bylo dřív? Nyní jen tam taková a taková intenzita dopravy, takže se podle toho přizpůsobí subsystém. Tato trasa je zralá na trolejbus, případně na tramvajovou odbočku, a s místními mafiány, kteří se nezdráhají koupit si všechno a všechny, nemám potřebu o tom polemizovat.
Ne, nevím, nejsem vidlák jako vy.

Robert Pražák

Hele, Augusto, nejdražší ulice v Evropě je Bahnhofstraße v Zurichu. Hádejte, co po ní jezdí?

Ringhofer

Z Podbabské natáhnout tramvaj novým mostem přes Vltavu až do Bohnic se zastávkou ZOO. Vše ostatní je neřešením zacpaných ulic v okolí. Tramvaj z Trojské není kudy táhnout. Metro asi taky ne. Tak holt přes Vltavu. Může se hodit, až Trojský most půjde do opravy.

Sch

Zacpane ty ulice budou stále, jen to už nikoho nebude trápit.

PavelM

Potíž je že ty ulice nejsou až tak zacpané návštěvníky Zoo, ale lidma co tudy jezdí jako tranzit. Těžko tam bude v půl třetí zácpa přes celou Troju kvůli Zoo.

Lukáš Kníže

😩😢😢😔

Leinad

Jo debata jestli bude trolej v ulici xx nebo na konečné. 😀 a protože drážní a silniční zákon, udělá se z toho dráha nebo silnice?
Vyměním sběrač a z autobusu se vyčaroval vlak.

liborzima

Myslím, že obecně by o dopravě v Praze neměly rozhodovat městské části, ale výhradně Magistrát. Praha, jako město je jeden funkční celek a to, že mohou městské části rozhodovat o dopravě ve své části je cestou do pekel – viz poslední rozhodnutí v Praze 6. Myslel bych, že budou obyvatelům Troji spíše vadit výfukové plyny, než dráty trolejbusového vedení, lanovka by asi také vadila, pak jedinou možností je tramvaj s kolejovým sběračem, která tak nemusí mít elektrické vedení – viz TRAM trať v Barceloně. To by mohlo v Troji projít.

praktik

Vždyť o dopravě přece vrcholově MHMP rozhoduje – a zřídil si na to už dávno ROPID, aby to pro něj zajišťoval především v části týkající se VHD.

PetrH

Ono je vtipné, že i tak jsou lidé přesvědčení, že za všechno může magistrát (a teď tedy Hřib). Přitom spoustu těch opatření v dopravě přímo rozhodují městské části, nebo aspoň vetují.

Michal.S

V Troji bydlí hodně mafošů a na projekty pro plebs nejsou zvědaví.

Michal Bartoníček

Já zase nejsem zvědavý na mafiány.

Ondros

Jen si říkám, jak se to tak stane, že starosta je takový blb, že poškozuje vlastní obyvatele. Mohli mít tichý a bezemisni dopravní prostředek. Tak budou mít hluk a splodiny.

Air Traveller

uplne stejne, jako jsme si celonarodne schopni do cela zeme zvolit anofert.

politici jsou zrcadlem elektoratu.

Mengo

Viz soucasny prezident. Jak ma stale ohebnou pater.

vbb

No ten druhý kandidát ani žádnou páteř nemá.

Jan

Diskuze o trolejbusech v Praze a vy sem musíte cpát celostátní politiku.

praktik

Blba bych viděl jinde a vám by zjevně stačilo podívat se do zrcadla: starosta by byl blb, kdyby si do MČ pustil trolejbusy a pak už by musel jen do nekonečna poslouchat, kdyby chtěl (jako dosud) radikálně omezit IAD, že má přece trolejbusy, tak co ještě chce!

Pat

A jak chce to IAD omezit, když si nechce nechat zvýšit kapacitu MHD? Zavřít ZOO?

Frantisek X

Existují i tříčlánkové autobusy, vadí-li silnější sloupy a dráty… Emise proti kolonám aut v poměru k množství přepravených osob zanedbatelné.

Někdo neznámý

Ty autobusy v podstatě již nikdo nevyrábí, DPP právě proto zavedl na letiště trolejbusy. 😉

praktik

Zvýšit kapacitu MHD tam lze v podstatě zcela „bezpracně“ = omezením IAD, aby MHD mohla jezdit bez zdržování plynule a ještě častěji než dosud. Jenže to vyžaduje investici do infrastruktury v podobě výstavby skutečně kapacitního parkoviště (nejspíš parkovacího domu) u Trojské a drsné omezení vjezdu IAD k a okolo ZOO, ale do toho jít se asi nikomu nechce: chápu, že pokusit se situaci „uchlácholit“ zavedením trolejbusů je určitě pro někoho schůdnější a méně pracné, ale je to jen pouhé nedokonalé řešení následků a nikoli skutečné příčiny – a tak se vůbec nedivím starostovi ani místním obyvatelům, že to tak nechtějí… Číst vice »

Krusty55

Omezeni IAD v Troji uz tam jednou bylo. Na jeden jediny den to pred par lety zkusili, znamenalo to naprosty a totalni kolaps veskere dopravy z Bohnic a vrchni Troji. Kdo nemohl pracovat z domova, ten ten den nepracoval, neb od krizovatky s Cimickou dolu na Kobyliske namesti to trvalo nekolik hodin, v K Ladvi byla fronta od Bauhausu az ke Kozlovne. Fakt hloupej napad.

Martin

Pokud to zavedete na 1 den, tak je to jasne, nikdo s tim totiz kupodivu nepocita a vsichni tam jedou a jsou prekvapeni… to musite otestovat v delsim casovem horizontu, abyste zjistil jak se doprava zmeni.

Krusty55

Zadna jina trasa tam neni, ty jelito…

Martin

Budte slusny… ja vam taky nenadavam, ty hodiny v kolonach si zpusobuji ridici, lidi tam bydli plus minus stejne a doprava je nasobne silnejsi… Troja byla klidnejsi ctvrt s malou hustotou dopravy… z Bohnic jezdi busy co jedna minuta ve spicce… hlavni trasou byla Cimicka, obcas se jezdilo pres Cimice, malokdy ptes Troju dolu… nejvice zhoustla v troji doprava po zprovozneni tunelu…

Ondros

Takže Vaše logika je následující: Máte zajištěné kvalitnější MHD (bezemisní s větší kapacitou), takže nemůžete omezovat IAD? A nemyslíte si, že by to mělo být naopak a kvalitnější MHD by měla být naopak argumentem k omezení IAD? Dávalo by mně to větší smysl. Starosta, jak se tak říká, s vaničkou vylil i dítě. Jeden čas se dokonce uvažovalo i odbočce tramvaje k zoo, to chápu, že by vadit mohlo, ale pár sloupů navíc a troleje by lokalitu až tak nezasáhly. Viz Letňany, na Tupolevce přibylo oproti původnímu stavu jen pár sloupů, které jsou využity zároveň i jako lampy.

praktik

A vy jste schopen starostovi i místním obyvatelům garantovat, že až budou k ZOO nataženy troleje, prosadí někdo uzávěru tamních ulic pro jinou dopravu než MHD a zvlášť vyjmenované výjimky? Já takovou odvahu tedy rozhodně nemám: dráty tam sice povedou, ale IAD zůstane stejná nebo bude ještě větší a jediné plus bude eliminace zplodin z autobusů.

Ondros

Já nic negarantuji, jen píši, že lepší obsluha ZOO trolejbusem je spíše než současný stav (kdy doprava MHD neni zcela uspokojivě řešena) argumentem pro omezení IAD.

Augusto Pinochet

…jezdí tam autobusy, co je na tom neuspokojivého?

Viki

To mají tak i tak. Všude jsou retardéry u kterých se brzdí, pak přejedou a pak rozjíždí. To je hluku a splodin až až.

Klondajk

Až na vyjímky místní obyvatelé mají vlastního šoféra a MHD je jim fuk. Jejich cíl je už mnoho let značka Vjezd zakázán se šraňkami ze všech stran

Márty

Bohnice a ZOO potřebují metro D protažené z náměstí Republiky. Trolejbusy by pomohly, ale jedině tohle je pro Troju řešením.

Ondřej Wagner

Bohnice se metra nedočkaji. A Zoo.a nedaleko stanici metra Nádraží Holešovice.

Krusty55

Bohnice se metra nedockaji hlavne proto, ze ho tam tamni obyvatele dlouhodoe nechteji.

M.S.

Na to jste přišel jak?

218

Bohnice dlouhodobě nechtějí tramvaj, takže budou mít tramvaj..

Krusty55

Pevne doufam, ze se to nakonec podari zvratit, a tramvaj nebude. Berte to tak, ze magistratni garnitura, ktera tenhle priserny nesmysl prosadi, bude pro deset tisic dospelych obyvatel sidliste sidliste navzdy nevolitelna. Trolejbus, proc ne, ale koleje jsou nesmysl.

hroch.obojzivelny

Asi se v těch Bohnicích dotazovali nesprávných. Měli to zkusit i na vnější straně plotu.

Márty

Nedaleko je asi relativní, ale pokud to není docházková vzdálenost, tak to zkrátka není dostatečný. Ano, jestli zoo potřebuje metro je otázka, šlo mi o rychlou a kapacitní vazbu centrum-Bohnice, bez které bude Troja nadále v pasti.

Frantisek X

A potřebuje náměstí Republiky metro D? Pokud vůbec potřebujeme tahat další kapacitní dopravní cestu do centra, máme-li vedle metra i vlaky a tramvajovou síť, a problémem je často spíše neexistence kvalitnějších tangenciálních tras…

Náhodný Kolemjdoucí

Proč by nemělo být jedno z velkých pražských nádraží napojeno na novou linku metra budovanou v jeho blízkosti?

Márty

Protože se Praha potřebuje zbavit monocentričnosti a tvořit silné přepravní vazby mimo centrum – přesně tak, jak uvádí František.

Márty

Souhlasím, řekl bych, že nepotřebuje. Vycházel jsem ze situace, kdy je další vedení metra D na námRep relativně dané, v tu chvíli by myslím prodloužení na sever smysl dávalo. Osobně by mi přišlo nejlepší trasovat déčko z Pankráce přes náměstí Bratří Synků – Čechovo nám – Flora – NNŽ (Olšanské nám) – Palmovka (Křižíkova) – (Maniny) – Kobylisy – Bohnice. Je to samozřejmě fabulace v tom, že to není založené na číslech, ale pouze dojmech toho, kde chybí jaké vazby a kde je závislost na povrchové dopravě příliš velká. Zároveň mi přijde plánované (ještě dál do budoucna) vedení D z… Číst vice »

Frantisek X

No já bych nevzdával ani ten Žižkov přes Vršovice, zvláště bude-li tramvaj na Pankrác a výhledově dvoukolejka (Modřany -) Krč – Vršovice. Bohnice bych klidně nechal tramvajím od C a D případně nahoru táhl od Vysočan (dnes silná bus tangenta) raději, než souběžně s tramvají od Palmovky. Ale jinak souhlas.

Náhodný Kolemjdoucí

Tahle rakovina nimbysmu Česko nakonec zabije.

hroch.obojzivelny

NIMBY se uplatňuje v případě, že veřejná stavba nějakým způsobem sníží hodnotu té mé soukromé. Ne, když je to obráceně.

Tohle není od místních NIMBY, ale čirý masochismus. Trolejbusy mohly tomu místu výrazně pomoct.

praktik

I vy chcete řešit jen následky a nikoli příčiny?

hroch.obojzivelny

Kdybyste chtěl eliminovat kořenovou příčinu, tak musíte zlikvidovat ZOO. Což je blbost. Takže je potřeba jít po kauzálním řetězci dál a zvolit jiný bod, který ovšem bude vždy kompromisní. A já se v této věci přikláním ke košili, která je blíže než kabát. To je celé.

praktik

Chápu, že vyprat košili je (pro vás) jistě snazší než vyprat kabát, ale vypraná košile neodstraní zápach z kabátu v němž jste se někde kvůli své dřívější neopatrnostui vyválel, a páchnout budete pořád. Není tedy lepší snažit se spíše vyčistit ten páchnoucí kabát?

PetrH

ZOO není jediný zdroj provozu na Trojské. Teď třeba bude mít ZOO asi minimální návštěvnost, jak myslíte, že to na Trojské vypadá?
Je tam hlavně tranzit z Bohnic a severnějších míst.

hroch.obojzivelny

Upřímně – zkusil jsem si tu „zkratku“ nedávno projet. A není o co stát.

PetrH

Já jsem o zkratce nic nepsal.

Náhodný Kolemjdoucí

Někomu by to ale zkazilo výhled.

Radek

jel jste někdy do ZOO? tam se nedá pomalu vytočit normálním busem, takže tam dále 3článkový, který bude každou chvíli blokovat celý průjezd Trojou? nechápu.

Twix

Jezdí tam kloubové busy a vytočí se tam všude dobře. Tříčlánek projede díky otočné zadní nápravě totéž co dvoučlánek.

hroch.obojzivelny

Vytočí se a je to vyzkoušené.

Frantík

Taky jsem četl tu analýzu dvoukloubových autobusů. Na všechny výhledové linky se zavést daly, jenom někde upravit nástupiště zastávek.

rodilyslavkovak

No tak hlavně že se světelnou závorou jim bezmála lezou do zadele!
Co takhle říct, nechcete trojebus, nebude závora?
Ostatně, Kozí dráha se taky najednou opravila když byl potřeba souhlas kraje s územními zásadami ohledně vrt….

M19

Jo vydírání. To je ta správná metoda?

rodilyslavkovak

No ohledně Kozí dráhy si zde nikdo nestěžoval, naopak to bylo nadšení jak to najednou jde!

M19

On někdo dával SŽ ultimátum? Ne, to SŽ lhala, aby dosáhla svého. Pletete si pojmy s dojmy.

xyz

Navíc pořád má v Ústeckém kraji svůj „rest“ s opravou úseku Radejčín – Chotiměř.

marek hudec

proc ta silna slova? proste normalni KuhHandel

M19

Pokrytecky věci zakrývat, když se to hodí a pak ze sebe dělat chudáka, když ne? Hmmm…

Kamui

Rozhodně je to funkční metoda.

M19

Jistě, účel světí prostředky, že? Tedy pokud se to nepoužije na vás, že. V Moskvě, tam by vám bylo dobře.

Greta

Jak říkal expremiér Nečas, standardní deal.

praktik

No, a ten by tady musel mít podobu velkého parkoviště u Trojské a dopravu odtud i zpět sem MHD ve velmi krátkých intervalech zdarma – pak by bylo možné průjezd IAD Trojou výrazně omezit.

M19

Takže sklopíte pérka, když to na vás někdo použije a nebudete si stěžovat. ;)😁

Náhodný Kolemjdoucí

Osobně si myslím, že ještě před omezováním aut musíme lidem nabídnout funkční alternativu v podobě kapacitní hromadné dopravy.
Je to tedy obojí součást jednoho velkého balíku řešení. Pokud tady lidé odmítají funkční veřejnou dopravu, pak se těžko můžeme bavit o omezování aut.

M19

Což je mimo podstatu toho původního tvrzeni. V tom co tvrdíte vy, nejsme ce sporu.

Pat

no ne, protože jestli nechtějí posílit MHD, pak není možné omezit propustnost pro IAD. To prostě nejde.

M19

Co to plácáte?

Juraj

Nemělo by zapadnout, že se MČ mj. odvolává na „krajinný ráz“.
Prostě v Troji už nezbývá nic jiného než to celé ohradit a prohlásit za skanzen.

Fantastická je i hláška starosty, citovaného v HN, že v tom množství aut už se naftový autobus ztratí. Takže místní sice trápí kolony a splodiny, ale nejsou ochotni s tím dělat vůbec nic.

marek hudec

o co mensi bude kolona, kdyz misto starostou tlacenych elektrobusou by byly ty trolejbusy? presne o jeden clanek trolejbusu…

praktik

No, právě: starosta zjevně nechce řešit následky, aby to zakonzervovalo příčiny. Má rozum – na rozdíl od mnoha zdejších komentátorů.

hroch.obojzivelny

Pohlížet na trolejbus jako na krajinotvorný prvek je takové… neotřelé. 🙂

xyz

Navíc ten bus by byl tříčlánkový, takže s potenciálem pojmout lidi z části aut.

Frantisek X

Tak leda přece jen zkusit i tříčlánkové autobusy. Princip je stejný, akorát na naftový už asi nebudou dotace, tak možná odněkud vypůjčit. A vidělo by se, jestli to ubere tolik aut, kolik se očekává…

Někdo neznámý

Ty autobusy nikdo nevyrábí, jediné vícekapacitní vozidlo je trolejbus. Zjistěte jsi historii zvýšení kapacity MHD z Veleslavína na letiště a pak referujte.

optimista

No, chcete-li jít po podstatě trolejbusů k letišti, asi by bylo nejlepší obrátit se s důvěrou na pana Šurovského …

Daniel Jablonecký

V sezóně. Jinak ne.

Martin

Pokud jde o krajiny raz, tak bych tam zboural i ty domy v udoli a panelaky na kopci… to rusi krajiny raz take … 😀

Petr

Nejlepší je lanovka a z ní udělat časem hlavní mhd do zoo

Průvodce původní Aleš

Jako že se do Zoo pojede přes Bohnice nebo přes Podbabu? To určitě většina lidí přivítá!

Pako

Podbaba – přestup z vlaku. To přeci chceme, aby venkov přijel hromadnou dopravou, nebo ne?

Pat

Na Podbabě jste vlakem za 10 minut z Holešovic. Ještě lépe až budou otevřené Bubny.

hroch.obojzivelny

A z Bohnic tobogán.

praktik

Záleží na tom, odkud by ta lanovka vedla: muselo by to být od kapacitní (kolejové) dopravy, tedy od metra nebo od vlaku.

Pako

A co je na Podbabě? Vlak. A od metra jste tu za 5 minut tram+bus, interval tak krátký, že se na Kulaťáku nestačíte rozkoukat. Když to porovnám s „kulturním“ prostředím terminálu Holešovice a půlhodinovým popojížděním v narvané 112 křivolakými uličkami Troje mezi tisícovkami venkovských nafťáků s vykuchaným filtrem a budu mít možnost se svézt lanovkou, tak je trasa výletu jasná!

praktik

Stavět z Podbaby lanovku k ZOO, když tam všichni mocí mermo vnucují prodloužení TT, je hloupost: to už by bylo lepší urychlit tam prodloužení té současné TT. Přestupovat z tramvaje na lanovku jen proto, že ta lanovka nevede k metru, nikdo normální chrít nemůže, N.B. když ta lanovka by vedla takovým prostředím, jaké v Podbabě je.

Martin

Ja bych tu lanovku uvital, a dokonce bych sel i dal a prodlouzil bych ji i pres Bohnice do Suchdola… Ona muze jet i v ulicich… viz jine staty,m kde tvori MHD…
Ja bych ji bral i v trase: Letnany, Hloubetin, Malesice, Hostivar, Kosik, J.Mesto

Lukáš Novák

Malé městské části jsou velký Pražský problém. 6250 obcí v ČR a 57 městských částí (v rozmezí 350-130000 obyvatel) je absolutní nesmysl a drahý špás.

kopr

No jo, ale to se nezmeni, podobna situace, jako daneni vina…

xyz

Nikde není psáno, že ÚMČ pro Prahu 7 by taky nebyl proti, pokud by Troja spadala pod něj.

Juraj

To sice ne, ale objektivně toto problém je. A projevuje se třeba i v naprosté nekoordinaci mezi sousedními malými MČ, čímž trpí i celek.

smasska

Já si spíše říkám, jestli někomu stojí zato provozovat izolovanou trolejbusovou linku s nabíječkou, která má oproti čistě elektrobusovému řešení navíc kilometr troleje z celkových tří…
Aneb spojujeme nevýhody tbusů a ebusů, snažíme se zoufale někam upíchnout tříčlánky po konci letiště (aby to nevypadalo tak blbě) a ještě se dívíme, že toto někdo nechce…

Leinad

A budou po konci letiště volné tříčlánky? Třeba se Spržel trefí a bude otevírat trať cca v době, kdy budou dosluhovat.

Juraj

Mně naopak v době bateriových trolejbusů toto dává smysl daleko víc než kdysi, kdy se musel zadrátovat i (často dlouhý) úsek do garáží/vozovny.

Troleje navíc řeší největší slabinu elektrobusů – dlouhé nabíjení a omezený dojezd. Hlavně pokud je závislá trakce do kopce, je to v podstatě optimální.

praktik

Což ovšem minimálně v tomto případě nejsou argumenty relevantní: dojezd elektrobusů stačí, rychlonabíjení rovněž a trasa vede prakticky po rovině.
Proč ty trolejbusy DPP nevnucuje tam, kde jsou ty vaše předpoklady splněny?

Jan T.

V tomto případě to tak je, je to rovina, troleje na dvě zastávky budou zdržovat pro nahazování a shazování sběračů. Jedno kolo 7 kilometrů zvládne i obyčejný elektrobus s nabíjením jednou nebo párkrát za den. Čímž neříkám, že je trolejbus a priori špatný, jen se mi nelíbí o parciální provedení s kouskem drátu na této lince. A proč to DP talčí? Nevím, možná jde o dotace a na čisté elektrobusy si o ně říct neumí?

Martin

Pokud chteji hluk a naftu, jejich volba… elektrobusy zde jsou malinko hloupost, musel by je dp totiz v takove kapacite vubec sehnat a servisovat… natoz zaplatit…

praktik

Hrubě se mýlíte – elektrobusy v tomto případě vůbec nejsou hloupost, protože při častém stání v kolonách žádnou energii nespotřebovávají (takže jim jedno nabití vydrží dlouho) a časté rozjezdy při „poskakování“ nemají na ovzduší negativní efekt, jaký naopak mají naftové motory. Kromě toho se trať měla budovat stejně až „někdy v období 2026 až 2028“, a to by při větší snaze mohly být elektrobusy sehnatelné i dřív. Vzhledem k tomu, že linka č. 112 je příliš krátká na to, aby se baterie trolejbusů stačily dobíjet na takové hodnoty, aby trolej nebyla potřebná v celém úseku od Trojské k ZOO a… Číst vice »

Grossák

Pokud ty elektrobusy budou stát v kolonách, spotřebují čas určený pro dobíjení v obratišti.

praktik

Rychlonabíjení teď už trvá maximálně nižší desítky minut, a když vidím vyrovnávací časy třeba na lince 107 na Suchdole, tak za tu dobu by se rychlodobil každý elektrobus – rozdíl proti parciálnímu trolejbusu tedy je spíše záporný = ve vyšší ceně vozidel a ve zby tečné investici do troleje v ulicích a s ní spojené další infrastruktuře. Tohle není relativně volná dlouhá komunikace jako na lince č. 59.

Martin

Odpovedel jste si sam, museli by na konecne stat pomerne dlouho, nehlede na hmotnost takoveho vozu pri plnem obsazeni,….
elektrobusy se vyplati na mene vytizenych linkach s delsimi intervaly… pocitejte i klimatizaci a topeni…

Blzx

Když ten elektrobus stojí v zimě/létě v koloně a jede naplno topení/klima, tak nic nespotřebuje? Se ta energie pro jejich provoz někde vysublimuje? Nebo je to prostě perpetuum mobile, abychom se nedrželi zkrátka?

praktik

A jaký je v Troji provoz v zimě, aby tam MHD musela trvale soustavně poskakovat v kolonách?

Blzx

Koukám, že pointa vás minula obloukem.

Frantík

Větší než v létě.

Jiný

Nestačilo by zadrátovat úsek mezi Nádr. Holešovice a Trojskou? Tam by si MČ snad nestěžovala a starou Trojou by se jezdilo na baterky.

Martin

Myslim, ze by nemel byt problem s troleji a sloupy, lampy tam jsou a daji se nahradit sloupy s troleji defakto 1:1…
Tu averzi vuci trolejim lze chapat tak v historickem centru, kde chcete obdivovat pamatky a ne v normalni bezne ctvrti…

Problem je spise s baterkami u triclankovych narvanych busu jde o vetsi kapacitu a hmotnost… lepsi jet vetsi cast pod draty…

praktik

Troja (bohužel) není „normalní běžná ctvrť“, ale historická vilová zástavba – a strolejemi by vás hnali i všude v zástavbě z běžných rodinných domů. To nejsou ulice v městské zástavbě, kde se troleje spíše ztratí – ale ani třeba Žižkov je na „Koněvce“ už tvrdě nechtěl, ačkoli tam kdysi jezdily tramvaje.

Daniel Jablonecký

Víte, kde byla v Praze první trolejbusové trať? V historické vilové zástavbě.

praktik

To máte pravdu – ale kolik aut tam tehdy lidé měli, když jin tam tu tenkrát velice moderní trolejbusovou dopravu zaváděli? A ptal jste se snad někoho z místních v té oblasti, jakou radost má z toho, že mu před vilu natáhnou znovu troleje?

Martin

A lampy vam nevadi? V cem je problem…? Ty draty ani neuvidite, max. vylozniky na sloupech…

praktik

Těžko soudit – asi je takový úsek příliš krátký na to, aby nebylo třeba baterie dobíjet příliš dlouho i staticky. A v takovém případě už je asi výhodnější elektrobus, protože nepotřebuje trolej vůbec a i vozidla jsou asi levnější (jednodušší).

Frantík

Jednodušší jsou trolejbusy protože ty už Praha má. Každé nové výběrko je větší oser.

praktik

A elektrobusy snad nemá?
Na kloubové vozy by sice výběrové řízení být muselo, ale to platí i pro dodávky dalších trolejbusů, nejde-li o součást nějaké opce.

Bram

To, že do k trojské ZOO byly zaříznuty trolejbusy, je naprosto správné rozhodnutí. Trojská ZOO potřebuje tramvaje, protože je to jednak kapacitní dopravní prostředek s vazbou na metro a s přímým spojením do centra Prahy (předpoklad linka č. 17). Tramvajová trať by mohla vést nějak takto: https://mapy.cz/s/henotudeku Bohužel tyto plány zamázli vždy na Povodí Vltavy, protože si nepřejí zásah do přirozeného řečiště Vltavy u Trojského zámku. Tento zásah by byl minimální, kdyby se využila splítka, protože by do koryta Vltavy zasáhla jen cyklostezka, ale přesto je to na Povodí Vltavy neprůchodné. Asi by Povodí Vltavy chtělo nějak usměrnit a doprava… Číst vice »

David

Tramvaj ze Stromovky od planetária by se Vám nelíbila?

Radek

nutnost 2 mostů 🙁 ale jinak asi opravdu nejkratší napojení na současnou TT

M19

V podstatě navrhujete jednokolejku, tedy silné omezení kapacity a divite se, že Povodí koná svou práci a vadila by mu taková bariéra v rozlivném prostoru řeky. Jestli někdo potřebuje usměrnit, tak povodí to opravdu není.

Bram

Ta jednokolejka by byla dlouhá ani ne sto metrů a rozlivu by prakticky nebránila, vedla by po dnešní cyklostezce. Cyklostezka by mohla vést na mostní konstrukci podél tramvajové trati. Takže krom Povodí Vltavy potřebujete usměrnit i Vy.

M19

Most pro cyklostezku a tramvaj v úrovni terénu. To mluví za vše. Pokud neunesete odmítnutí vašich šoto snů, opravdu si myslíte že usměrnit potřebují ti druzí? 😉

Bram

To nebyl můj šotosen. To byl vážně míněný návrh, se kterým se na Povodí šlo a tyto informace jsem pouze převzal. Takže mne z toho můžete rovnou vynechat, ale to Vám asi Vaše ego nedovolí :-).

M19

A oni jim řekli ne a všichni sklopili pírka. Tak tyhle pohádky jsou tak do IV. cenové. Vůbec netušíte, kdo reálně co rozhoduje, jakou váhu mají stanoviska atd. Hlavně, že byste usměrňoval jiné.

Bram

Nesouhlas Povodí Vltavy byl nesouhlasem Povodí Vltavy a to bylo vše. Tak co tam máte za další moudra?!?

M19

A proto se to celé odpískalo. Ale jděte. Nesouhlasíte, ovšem nedokážete argumentovat proč. Jen dojmy a JPP. Znalosti nulové, rmtak se snažíte aspoň urážet. Zpráva o vás. 😉

Bram

Ano, zpráva o vás jako o nadutci s naprosto nulovou znalostí dané problematiky. Váš problém, ne můj :-).

M19

😁 Stanovisko povodí je nebo není závazné? Kdo vydává územní rozhodnutí? Povodí?

praktik

Žvaníte hodně hloupě, protože Brammá (bohužel) pravdu – zkuste se zeptat třeba pamětníků v DPP nebo na ROPIDu.

M19

Nějaké argumenty nebo jen dojmy od piva? Pamětníci mi sdělí něco jiného než svoje dojmy? To změní fakta, kdo o čem rozhoduje? A jací pamětníci? Ti z hospody Na Růžku? 😁

Pavel S.

„Do koryta by zasáhla jen cyklostezka“ Ehm… takže na místě cyklostezky uděláme tramvajovou trať a zásah do řeky už teda najednou není problém? 🙂

Martin

A nevedla by pak jeste tesne pod parkem zamku?

Juraj

Takže tramvaj by obsluhovala výhradně ZOO a pro zbytek Troje by byla ve všem horší? To neprojde CBA hodnocením ani ve snu.

Taky už prosím konečně pochopte, že zrušení jednoho projektu automaticky neznamená zelenou pro jiný. Rezignace na trolejbus do ZOO v ničem nepřiblíží tramvaj úplně stejně, jako zrušení lanovky do Bohnic nijak nepřiblíží tramvajové spojení z Podbaby.

Bram

Rezignace na trolejbus neznamená nic jiného, než že se zakonzervuje současný stav, který je (krom druhu pohonu) shodný s tím trolejbusovým. Ale to si zjevně nejste schopen připustit, protože trolejbus není nic jiného, než autobus s elektrickým pohonem a elektřinou dodávanou trakčním vedením. A samozřejmě by po zprovoznění tramvaje do Troje jezdily autobusy v trase dnešní linky 112, ovšem ve dvacetiminutovém intervalu mimo špičku a desetiminutovém intervalu ve špičce. Místní by si velice oddechli. Ale to Vám asi též nedochází… Stejně tak Vám nedochází, že linky od Bohnic a od Podhoří by mohly být návazné na tramvajovou linku a autobusový… Číst vice »

Juraj

Přesně tak, zakonzervuje se současný stav. Trolejbus mohl nabídnout větší kapacitu vozidel, tišší a čistější provoz, byť v kontextu zdejšího provozu by to nebyla dramatická změna. Všechny změny ale nemusí být dramatické, aby měly přínos.

Jinak netuším, kam míříte.

Bram

Mířím k tomu, že trolejbus by nevyřešil po stránce přepravy cestujících vůbec nic. A s tím, že lidem vadí dost nehezké trolejbusové trakční vedení v úzkých ulicích ve vilové zástavbě je prostě fakt, se kterým je třeba se smířit. Něco jiného je stavba trolejbusového trakčního vedení na sídlišti v Prosecké ulici, kde jsou po jedné straně panelové domy a po druhé buď nic nebo nějaký obchodní dům.

Air Traveller

A ona ta tramvaj něco řeší? neřeší vůbec nic. Jen se prodraží, omezuje parkování, mate ji namalovanou v místě, kde se chodí pěšky a je tam cyklostezka (či něco takového)…

úžasné, úžasné .. gratulki.

Air Traveller

Mohu se zeptat, jak byste si to předstvoval? 112 od jara do podzimu jezdí o víkendech víceméně ve 2-3 minutovém intervalu. 5 minut dle jízdního řádu, k tomu ještě posilové spoje. S tímto vaším nesmyslem tedy bude celé léto jezdit 17ka s 2-3 minutovým intervalem? Nebo tam bude vložená nějaká posilová linka? Nebo snad bude nějaká kratší verze 17ky, která bude začínat … někde jinde? Nebo jaký interval byste si představoval? Místní si oddechnout, když jim nebudou čtvrtí jezdit lidi z/do Bohnic a dělat jim kolony přes půl troje. Autobusy jsou jim víceméně jedno – ten projede. a kdyby si… Číst vice »

Bram

Jen si vztekle dupejte nožičkama, ještě vztekleji si bušte i pěstičkou do stolu, ale to je asi tak vše, co zmůžete :-).

Air Traveller

Heh .. stihl jste vůbec ve vaší frustraci ze zamítnutné tramvaje, že tím, kdo tady buší ručičkou a dupe nožičkama (ale je mu to prd platné) jste vy s vší tramvají?

Já narozdíl od vás nemusím nic – nesmysl jménem tramvaj už je uledu, takže svět je tam, kde má být .

Koukám ale, že odpovědi na to, jak by teda ta doprava lidí od Metra, odkud nyní jezdí do zoo autobnusy i v 2 minutovém intervalu, tou tramvají vypadala, se nedozvíme. což o něčem taky svědčí.

Bram

Tramvaj 14T má zhruba dvojnásobnou kapacitu oproti autobusu SOR NB 18. Ještě nějaké další nakopnutí potřebujete?!?

Frantík

No ze 14T asi nadšení nebudou…
Ale jde o to, že tramvaj se zamítla už dlouho, tam je potřeba jít přes víc mrtvol.

praktik

No, než tohle, tak mnohem snazší by bylo udělat železniční zastávku ve Stromovce proti lávce přes Vltavu (pro „turisty“) a pro pohodlnější osoby a děti jako atrakci postavit od té zastávky jednoduchou nízkou kabinkovou lanovku přes Vltavu přímo ke hlavnímu vchodu do ZOO – ta by mohla být přijatelná i z pohledu „zachování krajinného rázu“, protože by se v terénu ztratila. A vlaky v režimu „S“ tam umějí v intervalu 15 minut (v prokladu) jezdit už teď a v případě potřeby by ten interval mohl být ještě kratší. A zbytek frekvence už by snad autobus (elektrobus) uměl odvozit bez větších… Číst vice »

Milioi

Místo nové železniční zastávky ve Stromovce by bylo spíš snažší postavit od existující zastávky Praha-Podbaba lávku přes areál čističky k zadnímu vchodu do Zoo.

praktik

No, pokud nějakou lávku, tak až v Podbabě u vyústění Šáreckého údolí místo přívozu, aby ten přístup fungoval i při velké vodš – ale to už by bylo lepší postavit tam normální most (i pro IAD) a prodloužit tam tu tramvaj.

Martin

Mno, ten zapach je ted i dost silny na Podbabe, nedovedu si to predstavit pro pesi…

MartinS.

Jako, že byste vedl kapactní dopravu tak, že by obcházela obytnou čtvrť? Nekonvenční přístup.

Bram

Kapacitní doprava v podobě tramvajové by vedla MIMO obytnou čtvrť. Kapacitní autobusová vede UPROSTŘED obytné čtvrti. Kapacitní trolejbusová doprava by stále vedla UPROSTŘED obytné čtvrti. Tak co tam máte dál?!?

Juraj

Takže tramvajová trať za řekněme dvě miliardy, při souběžném zachování autobusů, která zároveň nevyřeší kongesci v Trojské bez návazných dopravních opatření.

V jakém vesmíru toto dostane kladné hodnocení efektivity?

Bram

Takže autobusová doprava by byla redukována na minimum a to je zjevně málo. Při troše dobré vůle by mohla být redukována na midibusovou linku s intervalem půl hodiny po celý den, protože tramvajová trať by byla dostupná i obytné čtvrti – zastávka u Trojské lávky by byla samozřejmostí. Ale vidím, že chcete mocí mermo najít důvody, jak trolejbus vrátit do hry, ale tuto hru už nikdo začínat znovu nebude.

Pat

Ale hru o návratu tram tady hraje jen jeden…

MartinS.

Všiml jste si, že špičky pro přepravu do ZOO jsou naprosto jiné než v celém zbytku MHD? V létě se do ZOO jezdí 9-19 s převažující špičkou o víkendech, v zimě 9-16. Jakou byste tam natáhnul tramvajovou linku? Ráno a večer by vozila vzduch, o víkendech a dopoledne by kapacitně nestačila. S prázdninovým JŘ už vůbec. Doprava do ZOO potřebuje kapacitní pendl z přestupního uzlu, který by obsloužil i nějaké kapacitní parkoviště (ale kde brát a nekrást?) a je možné ho posilovat nebo ubírat dle počasí. Ono totiž když bude celý víkend pršet, nemá cenu, aby do ZOO jezdila prázdná… Číst vice »

Frantík

Tak tyto požadavky splňuje i normální tramvajová linka, proti Strahovu taky nikdo neprotestuje, že studentská špička je výrazně vyšší než víkend (oproti 8-10/15 minut PD/víkend).

MartinS.

Studentská špička začíná možná později než běžná, ale jinak vyučování celkem kopíruje špičky a sedla PD a víkendový provoz na Strahov můžou posílit ti kdo pojedou na procházku a půjdou Petřínem dolů.
Do ZOO naopak musíte častěji jezdit o víkendu, vč. prázdnin, naopak ranní špička se ZOO vůbec netýká, večerní provoz také ne.

M19

Vedení veřejné dopravy mimo zastavěná území. To je super, nechcete to zavést všude. Co největší docházková vzdálenost. To je pozitivum?

Air Traveller

naivně se zeptám – proč zoo potřebuje napojení s centrem Prahy? Z centra Prahy existuje nějaká významná poptávka po cestách do ZOO?

Bram

Možnost přepravy z centra Prahy je plusový bod. Nebo si snad myslíte, že by měla jezdit extra tramvajová linka jen mezi stanicí metra a Zoo, kdyby byla tramvajová trať postavena?!?

Air Traveller

Tak když je pro vás spojení s centrem tak zásadní, tak se ptám, proč? .) existuje pro napojení zoo na centrum nějaký speifický důvod?

Nebo si jen hledáte nějakýá pseudo důvod pro tuhle šotokravinu?

Bram

Nikde jsem nepsal, že je pro mne spojení ZOO s centrem zásadní, ale pouze plusový bod. Krom toho Vám nedocvakává, že na Výstaviště jede metrolinka č. 17, která se svým charakterem nejvíce blíží tomu, co je k přepravě do ZOO potřeba. Spojení s centrem Prahy by tak vzniklo samovolně. Ovšem to bude asi mimo možnosti Vašeho chápání, už jste se sám ztrapnil ve více situacích, tak v té krasojízdě pokračujte klidně dál :-).

Air Traveller

vzdyt jste to byl vy, kdo tady spojení s centrem prahy postavil jako hlavní (a vlastně i jediný) argument tramvaje do zoo.

Zoo reálně žádné spojení s „centrem prahy“ nepotřebuje – počet lidí, kteří se tam budou potřebovat dostávat „z centra“ je marginální v porovnání s počtem lidí, kteří přijedou metrem do holešovic a budou chtít do zoo odtamtud.

Bram

Vy jste s prominutím opravdu hlupák – linka č. 17 kolem stanice metra Nádraží Holešovice jede, má tam dokonce stejnojmennou zastávku.

Air Traveller

ja to samozrejme vim , ze tam jede. vsak o tom se nebavime.

bavime se o tom, ze zoo potrebuje kapacitni spojeni s metrem, sle ne s centrem. a vy stavbu tramvaje oduvodnujete kapacitnim spojenim s centrem prahy.

od toho je tu metro. a z mezra to zvladnou v poklidu busy, elekteobusy ci trolejbusy.

praktik

ZOO (bohužel) potřebuje převážně právě spojení s centrem města – protože pražská MHD je převážně právě centrická a tangenciálních či dokonce obvodových linek je minimum (což víceméně platí i pro Holešovice).
Ač nerad, musím dát Bramovi ve většině názorů za pravdu – jen bych z toho úplně vypustil tu tramvajovou trať a zkusil bych najít přijatelné řešení i bez ní. Řešit je ovšem třeba příčiny, nikoli jen následky, a v tom má Bram naprostou pravdu.

Air Traveller

Nebudu s vámi souhlasit 🙂

Pražskou mhd sice můžeme označit za centristickou, nicméně ona centričnost je z velké části tvořena právě metrem, a prakticky všechny vnější části Prahy jsou víceméně dobře napojeny na metro – nikoli někde na tramvaj v centru města.

naprostá většina lidí, kteří jedou do ZOO, sice centrem projede, ale pod povrchem.

praktik

Takže jen tvrdíte totéž co já = díky.

M19

Když už tak s hlavákem a Florencí a ne s Karlákem. Stejně mimopražští návštěvníci pojedou na Holešovice metrem, protože to je rychlejší. A nutit je někam do centra a pak se kodrcat tramvají. Vůbec nemáte poruchy co pražská zoo potřebuje, jen si zdůvodňujete své šotosny.

Air Traveller

Jinak, to že jste výrazně snížil kapacitu parkovist v okoli ZOO vam taky zjevne moc nevadí, že? .)

praktik

Tam parkoviště pro dlouhodobá parkování kromě invalidů nemají vůbec co dělat – to je třeba řešit nějakým relativně blízkým „P+R“ a Troju nechat přístupnou jen pro MHD, místní, taxi a zvlášť vyjmenované případy.

Blzx

Tramvaj tam přece jednou povede, ale jen z Podbaby. Dává to větší smysl než to komplikovaně táhnout podél Vltavy s paralelně zachovanýma busama.
Trolejbus byl docela elegantní přechodné řešení, kdyby se to ještě ideálně spojilo s omezením průjezdu a vjezdu aut. Parkoviště u Zoo se měla už dávno zrušit a posílit to u Blanky. Zrůdnost Troji nejsou koleje, ale parkoviště u zámku a řeky, ke kterým se vždycky šine vláček aut a dost znepříjemňuje i pohyb od zoo k řece

praktik

Kde máte u Blanky nějaké aspoň trochu kapacitní parkoviště s vazbou na (povrchovou) MHD, aby přesun netvořil pověstných 100 jarních kilometrů? Já jsem o žádném takovém nikdy ani neslyšel, a hlavně ne o tak velkém (a hlídaném), aby se tam vešla všechna ta auta, která nyní vozí návštěvníky do ZOO, i kdyby jinak MHD fungovala sebelépe. Můžete přidat nějaký odkaz na pozici v mapě?

Blzx

Tady, prosím. Je tam dnes, je tam prostor k násobnému rozšíření, je tam dobrá MHD s možností posílení. Není potřeba dovézt se autem až před vchod a čekat v koloně, jestli se tam ještě vlezete. Je to nedůstojné i pro řidiče.
Záchytné parkoviště Blanka-Troja
Povltavská, Praha, Česko
https://mapy.cz/s/mekuhafoka

David

Škoda, že lanovka z Podbaby někam k Gočárovu domu a pak dal do Bohnic by ničila panorama. Tahat šňůry aut a autobusů přes rezidenční Tróju je totiž úplně v pořádku.

Panoramix

Jenže u té lanovky by nebyl prostor pro kapacitní parkoviště ani na jednom konci. Což byl jeden z udávaných důvodů, proč se stavba odpískala. On se fakt nebude někdo z větší dálky přepravovat do ZOO stylem “přijedu na kraj Prahy, tam nechám auto, a pak se další hodinu se dvěma přestupy budu přemísťovat po Praze”. Spíše je blbost, že pro příjezd k ZOO už dávno nezkapacitnili silnici shora od Bohnic a naopak třeba průjezd skrze Troju neudělali jednosměrným (mimo MHD), aby se tamtudy neobjížděla ulice v Holešovičkách.

Jakub P

Udávaný důvod to byl, ale dost nesmyslný. Nemalá část návštěvníků zdaleka by brala už tu lanovku jako atrakci. Takže by to bylo nechat auto někde na kraji Prahy a dostat se tramvají na lanovku, což by pro řadu těch lidí bylo od toho parkoviště na jednu tramvaj. A to nemluvím o těch rodinách, pro které je už to použití kolejové MHD (metra, tramvají) jeden ze zážitků, za kterým do města mířej.

L.

Metro k lanovce nejezdí a tramvaj až taková atrakce není. Navíc, kde na kraji Prahy by mohli nechat auto v rozumném dosahu MHD? Na těch neexistujících P+R?

rodilyslavkovak

ve středočeském kraji u vlaku 🙂

praktik

Nechte už to nesmysnou pobřežní lanovku z Podbaby v klidu spát – když nějakou lanovku, tak jen kabinkovou (nebo třeba i čtyř- nebo i vícesedačky s poklopem), ale jen krátkou a nízkou ze Stromovky, od nové vlakové zastávky, kterou postavit tam (a ta nostalgická tramvaj by od Planetária mohla být dovedena také až k tomu vlaku). A ze Stromovky by díky tomu mohlo být konečně i něco jako Prater ve Vídni – i Matějská pouť už tam zakotvila dávno.

Frantík

Tak to by se ta lanovka zaplatila… Na Petřínu taky udělali okrádačku pro turisty, zde by nemusel být rozdíl.

František

No, ale teď jezdí autem i lidi z Dejvic, protože nechtějí s dětmi několikrát přestupovat. Každých tisíc lidí co nepojedou autem je dobře. To že to neřeší problémy výletníků z Ústí mě zase tolik netrápí.

troglj

Zrovna výletní z Ústí má použitelnější ten vlak do Holešovic a pak autobus. Kdežto D8 konci kus dál a Liberecká je zacpaná víceméně furt.

Jakub P

Výletníkovi z Ústí by zrovna stavěl vlak v Podbabě rovnou u té lanovky….

Při příjezdu po D8 zas P+R v Letňanech, metro na Kobylisy a tramvaj k lanovce, nebo P+R na Ládví a tramvaj k lanovce…

MaPe

Bylo by možné přiložit nějakou mapku o jaký úsek trolejí by se jednalo, nebo neexistuje?
Zajímalo by mě o co se jedná.
Protože kdyby se „zadrátoval“ úsek z Nádraží Holešovic někam k Trojské, taky snad ten kus mohl parciální trolejbus dojet k zoo a zpět na baterie, nebo ne?
Jinak chápu, že Troju trápí jiný dopravní problém, než je pár naftových autobusů.

Jakub P

Troju trápí zaplavení auty, ke kterému ovšem „kvalita“ MHD do Zoo docela přispívá.

Antonín Maňas
Igelkotten

Kde měl DP získat tříčl. trolejbusy pouze na prázdniny? 59 v sezoně asi omezena nebude. Kombinace 107/112 by byla celkem logická, tam se ale podle mě trolejbus nechystá.
I když uznávám, že pokud by jel tříčlánkový trolejbus přes sedlecký bypass, tak by měl p. radní Hrubeš něco podobného orgasmu.

thom99

O prázdninách či víkendech je jich méně potřeba na obvyklých linkách, zato jezdí více lidí do Zoo. I když tyto dlouhé jsou teď jen na 59, tam možná prázdninový provoz není…

troglj

Ale zase víc na letiště.

Náhodný Kolemjdoucí

Možná z elektrifikované 136?

Gwann

Kdyby blbost nadnasela, tak zastupitelstvo v cele se starostou je ve stratosfere.

Trolejbus vadi…ve meste…tak radsi smradlave busy a totalne zacpanou Troju gumokoly navstevniku zoo.

Jake si predstavuji alternativy? Elektrobus? Ktery se bude nabijet kde? Vyhradne v Holesovicich, aby nam tu nahodou nezaclanely draty? Nebo snad teleport, pristaviste ponorek nebo hyperloop?

Myslim, ze by meli zoo rozsirit…oplotit celou mestskou cast…a k nekterym exemplarum homo sapiens sapiens pridat vysvetlujici tabulky, co jsou dotycni za genie.

Frantík

No jim vyhovuje stávající stav. Stejně jako v Bohnicích, i zde by bylo řešení prostě autobusy omezit v rámci ekologie,když nechtějí mit nizkoemisni bude ich míň.

Rawa

A není to malý trest pro reakcionáře z Bohnic, „autobusy v rámci ekologie“ jen omezit ? Proč ne rovnou zrušit ?

František

Ta výletní loď by nebyla až zase tak špatně – v Kodani fungují docela pěkně.

Průvodce původní Aleš

Lodí se do pražské zoo normálně jezdí, od Palačáku, mnoho desetiletí, možná ještě déle.

L.

Akorát nestaví u ZOO, protože tam to není splavné, ale v plavebním kanále 1 km od ZOO.

troglj

1 km je docházková vzdálenost.

praktik

A byla by i od příměstských a městských linek vlaků, kdyby raději postavili ve Stromovce zastávku.

praktik

Tak to asi myšleno nebylo – tipoval bych to jen na krátký úsek od holešovického nádraží (i to už lze podejít podchodem přímo od metra) a v kratších intervalech než jednou či dvakrát denně a přes všechny ty plavební komory. Tohle by dvě menší lodě mohly zvládnout v nouzi třeba i ve čtvrthodině.

Rawa

Tolik spravedlivého revolučního rozhořčení z „gumokol“ ? Patříte mezi ty „stratosfériky“, kteří se domnívají, že výměna trolejbusu za autobus omezí IAD ?

Twix

Kdo mluvil o omezení IAD? Linka má problémy s kapacitou, tříčlánkové vozidlo uveze víc lidí a komfortněji. Někdo dneska volí IAD právě protože busy jezdí našlapané a nemůže se spolehnout na to že se tam vůbec vejde (natož třeba s kočárkem). Tohle už jednou proběhlo když 112 přešla z krátkých busů na dlouhé.

praktik

Linka 112 nemá problémy s kapacitou, ale se špatnou průjezdností Troje zaviněnou nadměrnou IAD: neřešte následky, když je třeba řešit příčiny!

Gwann

Ma problem s obojim, samozrejme dle rocniho obdobi

Twix

Pokud i při intervalu 3 minuty zůstávají lidi na nástupní zastávce, kapacitní problém to je. A zvýšení kapacity busu aby byl atraktivnější v porovnání s IAD je část řešení příčin. Jaké jiné řešení navrhujete?

praktik

Jak už jsem napsal jinde: přede vším někde u Trojské velké parkoviště (asi parkovací dům) a do Troje pouštět jen MHD a „vyjmenovanou IAD“, třeba s bonusem dopravy MHD mezi Trojskou a ZOO zdarma. A pak dslší „podpůrná“ řešení – vlakovou zastávku ve Stromovce (+ třeba i lanovku odtud k ZOO), menší lodě mezi Holešovicemi a přístavištěm v kanálu, a především brzké prodloužení TT z Podbaby na Podhoří, což je ovšem (bohužel) zatím spíš jen otázka výhledu.
Nenu%te mě zbytečně pořád to opisovat, najděte si to v mých přípsěvcích sám.

Gwann

Ty busy jsou tak silene precpane a nekomfortni, ze bez zvyseni kapacity MHD sd zde gumokolistum ani nedivim

Jmeno

Ne, naopak přemýšlejí hlavou. Sice na tomhle serveru je mantra všude natahat dráty a zadratovat celou prahu, ale vůbec se radním v Troji nedivím že jsou proti. Trolejbusy jsou dost slepá větev. K zoo by byla nejlépe lanovka a velkokapacitní parkoviště – napr. U vjezdu do Blanky a odtamat lanovka.

MartinS.

Ty trolejbusové troleje jsou na stávajících sloupech VO opravdu podstatný estetický problém. Jen si jich většina lidí ani nevšimne.

praktik

Zkusil jste se někdy někde podívat na troleje v ulici z rodinných domů, neřku-li ve vilové zástavbě? Asi ne, protože to byste viděl situaci jinak.

Michal Bartoníček

A vy jste to zkusil? Asi ne, protože to byste viděl situaci úplně jinak.

Jan T.

Takových ulic je v Praze mnoho i s tramvajovým provozem, namátkou Klapkova nebo přímo Trojská. Je to normlání ulice a místním vadí víc tranzit IAD než MHD.

Twix

Parkoviště u Blanky už je dávno, zajíždí k němu linka 236, zastávka 112 i 236 na Povltavské je 100 m daleko. Jak by odtamtud měla vést lanovka?

praktik

Jste poněkud mimo mísu: linka č. 236 už dokonce nezajíždí ani k hlavnímu vstupu do ZOO, natož aby jezdila k nějakému parkovišti u Trojské ulice, tedy kdyby tam aspoň nějaké kapacitní vůbec bylo.
A pokud jde o tu lanovku, byla by to v podstatě stejná „pobřežní hlídka“, jako měla být ta podbabská, ale delší a v mnohem příjemnějším prostředí, než jaké je v Podbabě – a buď „šestce“ díky, že tu nesmírnou hovadinu včas zařízla, to v Troji by to bylo aspoň o něco přijatelnější.

Frantík

Tak 234, no. Se seknul o dvě čísla autor. 235 pak jezdí do Bohnic.

Gwann

Jasne, lanovka od vjezdu do Blanky. To i ta ponorka je lepsi napad

Jakub P

Lanovka jo, ale tu bohužel zařízli. A pokud myslíte trojskej konec Blanky, tak odtamtud je lanovka do Zoo po břehu opravdu kravina. Pokud myslíte opačnej, tak tam už samotná Blanka indukuje dopravy tolik že to okolí vjezdů zahlcuje i bez velkokapacitního parkoviště.

Michal Bartoníček

Trolejbusy nejsou slepá větev. Nebo jsou, protože jste to prostě řekl vy? 😀
Taky nikdo nechce všude natahat dráty, jen tam, kde je to účelné. 😉
Velkokapacitní parkoviště? A je na to dostatek prostoru?

Kamui

Jak to že v těchto věcech neplatí princip dědičnosti? Tj. že pokud nadřazená entita (magistrát) vydá nějaké stanovisko (zde zavedení trolejbusové dopravy), tak podřízená entita (městská čtvrť) musí toto stanovisko automaticky převzít. Diskuze je sice možná, ale hierarchicky nejvyšší entita vždy bude mít poslední slovo.

Gwann

Tohle je zalezitost mistni samospravy, tam tohle nejde uplne snadno, magistrat nema povahu nadrizeneho organu, to by platilo v pripade statni spravy.

Kamui

No a magistrát nemá na samosprávu nějaké páky (třeba jim sáhnout na peníze)?

Davidaxik

Ne nemá, protože RUD (rozpočtové určení daní) v Česku nefunguje na takové věci. Všechno všem! Komunismus! Městské části na tom principu fungují obzvláště.

Kamui

Ale tak kdyby se chtělo, něco by se našlo. Třeba by magistrát mohl vetovat ty nové světelné závory v Troji, stejně jako v minulosti vetoval noční zákaz vjezdu do centra.

praktik

A jak dlouho mu to vetování vydrželo?
Nejdřív by se muselo postavit pořádné kapacitní parkoviště u Trojské, a pak by bylo možné omezit vjezd do Troje jen pro místní (těch je minimum) + diplomacii a přes Troju nechat kmitat jen kvalitní MHD z Holešovic + posily od Trojské.

Jiný

To by pak nebyla samospráva.

rodilyslavkovak

Ale ona to není samospráva. Základním územním samosprávným celkem je dle Ústavy obec. Městský obvod nebo městská část jsou dle zákona o obcích organizační jednotkou města.

M19

Až na to, že pro Prahu platí zákon o hlavním městě. Takový detail. 😉

rodilyslavkovak

Žádný zákon není nadřazen Ústavě. Takový detail. 😉

Gwann

Boze, do jakeho barana si dal dusu…

M19

Víte o čem je Ústava? Zakon o obcích ne Ústava? Nebo co za hloupost se tz snažíte obhájit? 😉

Greta

Praha je zároveň obec i kraj.

Gwann

Ma i nema. Na cast penez sahnout muze slozite, ale na dotace na investice sahnout muze snadno.

A uprimne – nazor mestske casti ve stavebnim rizeni je dle zakona podobne podstatny jako nazor kohokoliv. Rozhodujici je stavebni urad a tam nevim, zda ji majk v Troji nebo na sedmicce, kazdopadne i kdyby meli v troji, sel by vyautovat pres stret zajmu.

Jen se mesto nechce s MC hadat, inu, nechcete, tak si nakaslete

Kolemjdoucí

Městské části jsou na jednu stranu mocné (viz zde) a na druhou bezmocné. (Praha 1 by chtěla strážníky. Nedostane. Na to potřebuje město. Nebo Praha 4, tuším šesté největší “město” v ČR na počet obyvatel, nemůže ani vydat vyhlášku, že psi nesměj dělat v parku na trávník.) Navíc některé MČ v Praze jsou jako Praha 4 a některé jako městečko. 53 naprosto rozdílných kusů města.

Výsledek je, že jediné, co MČ a město na sebe mají, je vydírání.

Zreformovat se to nepodaří, protože parciální zájmy neumožní rozumnou reformu provést legislativním procesem.

Náhodný Kolemjdoucí

Reforma samotné Prahy by byla na úrovni parlamentu, kdy Moravákům apod. je to asi jedno a hlasovali by podle stranické klíče. Pak stačí, aby parlamentní většina měla zájem to udělat, třeba protože bude mít zrovna většinu na magistrátu.

Kolemjdoucí

Jenže i ta většina na magistrátu má spoustu spolustraníků na městských částech.

Tyhle vertikály moc nefungují. Praha 1 má koalici na tzv vládním půdorysu, stejně jako magoš. Tahle koalice vládne odspodu nahoru, přesto chronické problémy Prahy 1, které nikdo neřešil s výmluvou na město nebo parlament, nejsou ani o píď dál stran řešení. Dokonce i dál funguje přetahovaná mezi MČ a městem, viz Svoboda a zákaz vjezdu do Dlouhé v noci.

Kapři si rybník nevypustí.

Náhodný Kolemjdoucí

Jenže některé městské části vždy kontroluje nějaká jiná strana a větší zvířata asi budou spíš na magistrátu, kde se točí větší peníze.

Jakub P

Ona ta nerovnováha je obecná, zdaleka ne jen u MČ. Pro zablokování čehokoli máme daleko mocnější nástroje než pro prosazení….

praktik

Město zjevně pochopilo, že negativní důsledky toho hádání by ani náhodou nemohly vyrovnat či dokonce překonat plytké a zdánlivé výhody, které by zadrátování Troje přineslo.

Někdo neznámý

Běžte se léčit. 😉

watslaw

V zásadě bych to tak viděl, jen bych za nadřízenou entitu viděl vždy tu menší, která by řešení vybraných problémů delegovala na tu územně větší.