DPP vzdává plány na trolejbusy do zoo, důvodem je odpor městské části
Pražský trolejbus Škoda Solaris 24m určený pro obsluhu letiště. Foto: DPP
Dopravní podnik počítal v prázdninové sezoně se zvýšením kapacity pomocí tříčlánkových trolejbusů.
Chtějí mít v Trojí smradlavé autobusy? Nechť je mají.
Nechvceme zadrátovanou Prahu, to tvrdili už komunisti, když trolejbusy rušili a navíc, čím budeme za války evakuovat a z čeho uděláme polní nemocnice ???
Jasně, ony by jim ty dráty „vyplýtvané“ v Praze mohly totiž chybět na hranicích. 😉
Je mi z toho hodně smutno. Petr K má pravdu. Kdejaká skupinka lidí z malé vesnice či části městské čtvrti z neznalosti věci či někým „tlačena“ třeba i pod pohrůžkou násilí, rozhoduje o racionálních záležitostech celopražského (možná i celostátního) významu) takto negativně. Nezapomeňme, že Zoo Praha patří mezi nejlepší Zoo na světě. Ale malost některých lidiček je úděsná.
Tady se ukazuje, jak nesmyslné je správní členění města, kdy může každý „starostík“ či pár křiklounků z nějaké bezvýznamné ulice žvanit do všeho. Praha má cca 1,3 mil. obyvatel a přes 50 (slovy „padesát“!) správních území. Paříž jako město cca 3,5 až 4 miliony obyvatel (nemluvím o metropolitní oblasti Ile de France s Paříží uprostřed, která má cca 10 mil.) a na těch 3,5 až 4 mil. obyv. tuším cca 18 správních obvodů (arondissementů). Z toho vyplývá jediné – že český systém je absolutně neefektivní a drahý. O dopravě ve městě jako je Praha by se mělo rozhodovat centrálně na… Číst vice »
Dejte bacha, těsně pod vámi má příspěvek Augusto Pinochet. Ten se s centrálními plánovači nemazal.
…ať nasadí trolejbusy na PID linky do Krkonoš a do Brna…proč furt všude cpete tramvaje a trolejbusy…
Podle diskusí jak někomu může vadit trolejbus by místním možná vyhovovalo kdyby se do jejich okolí zrušila MHD úplně. V jiných obcích, kde nemají takový rozpočet jako Praha, také chodí na vlak a autobus poměrně daleko. Buď by všude jezdili auty nebo pěšky. Před zoo by nakonec jezdily autobusy, které by v okolí žádnou jinou zastávku neměly.
Ony argumenty o nechtěných drátech nad silnicí jsou totiž jenom potvrzení nějakých mindráků, nebo se chtít nějak i když hloupě zviditelnit.
Ten úsek má pár metrů – úplně v pohodě tam můžou být parciální trolejbusy s baterkou a můžou jezdit už letní sezónu 2025 a nemusí se čekat na schvalování a výstavbu kde čeho.
Nebo tam proste dat elektrobusy a dobijet v Holesovicich na konecne. Ta trasa je tak kratka, ze to neni potreba ani kazdou obratku
Ale take se planuji kapacitnejsi 3-clankove busy a stale jsou tam kolony… v zime topeni, v lete klimatizace…
Nejsem si jisty, zda to bude stacit.
Já hlavně vidím trochu potíž s tím, že tam chtěj cpát ty dvoukloubáky. Křižovatka Trojská x Pod lisem ještě dobrá, ale na rohu Trojského zámku se ten vehikl bude pěkně lámat, a bude si tam muset hooodně nadjíždět, a jak se bude vykrůcať na točně u Surikat, to jsem taky zvědavý, to nejspíš budou muset předělat ten prostor před vstupem a zrušit / přesunout parkovací místa pro invalidy. Hlavně, do stávající výstupní zastávky se ten mastodont NEVEJDE (možná to zjistili až teď, takže to musej odpískat, a hodit to na místní se vždycky hodí :-)). S drátama bych problém neviděl… Číst vice »
Tohle dopadne novou konečnou metra D, obavám se. Lanovka fuj, tramvaje fuj, trolejbus fuj…
V rekordním roce 2019 pražskou zoo navštívilo necelých 1,5 milionu návštěvníků. Pro srovnání pražské letiště mělo v tom roce necelých 18 milionů cestujících.
Osobně nemám pocit, že by si Praha mohla dovolit na tohle vydat desítky miliard za prodloužení metra.
Já samozřejmě netvrdím, že je to rozumné. Ale obávám se, že k tomu vývoj bude zkrátka směřovat, pokud se budou brát ohledy na výkřiky o „ošklivých drátech“.
Nemá tudy někoudy vést linka E?
Heh. To se načekáte.
Takže co teď? Doufat, že se po volbách trochu obmění vedení městské části a magistrát zůstane dál nakloněn hromadné dopravě? Nebo je to minimálně na další generaci mrtvé?
Komu vadi v tehle ulici misto sloupu s lampou, sloup s troleji a lampou?
Odkaz: https://mapy.cz/s/robapotoca
To jsem mohl tušit, typická krátkozrakost a hloupé výmluvy hloupých lidí. Chtějí to tam mít hnusné? Budou to tam mít hnusné a můžou si to i namazat na chleba. A určitě si ty kolony budou užívat s větší radostí. 🙂
…byl jste se tam někdy podívat, na to hnusné!?…luxusní rezidenční čtvrť, baráky za desítky, stovky milionů, diplomatické vily a byty…u každýho domu auta, na které nemusí být reklama…elitní vzdělávací instituce…a tam by měli místní chtít trolejbusy a jiné vehikly…dřív tam jezdil autobus jednou za 20 minut a do ZOO a botanický se chodilo pěšky…teď je z toho tranzitní oblast pro vidláky, co jedou z Neratovic na Anděl…ale to vy jistě víte, že…
Kdy tam jezdil autobus jednou za 20 minut?
Tak možná v 60. letech (bavíme se teď o víkendech, ne o všedním dnu v 5.30 ráno).
Napište radši něco zajímavého o Chile.
Ovšem že byl. A fakt, že se jedná o luxusní čtvrť, není v kolizi s tím, že tam bude trolejové vedení.
Co je mi do toho, co tam bylo dřív? Nyní jen tam taková a taková intenzita dopravy, takže se podle toho přizpůsobí subsystém. Tato trasa je zralá na trolejbus, případně na tramvajovou odbočku, a s místními mafiány, kteří se nezdráhají koupit si všechno a všechny, nemám potřebu o tom polemizovat.
Ne, nevím, nejsem vidlák jako vy.
Hele, Augusto, nejdražší ulice v Evropě je Bahnhofstraße v Zurichu. Hádejte, co po ní jezdí?
Z Podbabské natáhnout tramvaj novým mostem přes Vltavu až do Bohnic se zastávkou ZOO. Vše ostatní je neřešením zacpaných ulic v okolí. Tramvaj z Trojské není kudy táhnout. Metro asi taky ne. Tak holt přes Vltavu. Může se hodit, až Trojský most půjde do opravy.
Zacpane ty ulice budou stále, jen to už nikoho nebude trápit.
Potíž je že ty ulice nejsou až tak zacpané návštěvníky Zoo, ale lidma co tudy jezdí jako tranzit. Těžko tam bude v půl třetí zácpa přes celou Troju kvůli Zoo.
😩😢😢😔
Jo debata jestli bude trolej v ulici xx nebo na konečné. 😀 a protože drážní a silniční zákon, udělá se z toho dráha nebo silnice?
Vyměním sběrač a z autobusu se vyčaroval vlak.
Myslím, že obecně by o dopravě v Praze neměly rozhodovat městské části, ale výhradně Magistrát. Praha, jako město je jeden funkční celek a to, že mohou městské části rozhodovat o dopravě ve své části je cestou do pekel – viz poslední rozhodnutí v Praze 6. Myslel bych, že budou obyvatelům Troji spíše vadit výfukové plyny, než dráty trolejbusového vedení, lanovka by asi také vadila, pak jedinou možností je tramvaj s kolejovým sběračem, která tak nemusí mít elektrické vedení – viz TRAM trať v Barceloně. To by mohlo v Troji projít.
Vždyť o dopravě přece vrcholově MHMP rozhoduje – a zřídil si na to už dávno ROPID, aby to pro něj zajišťoval především v části týkající se VHD.
Ono je vtipné, že i tak jsou lidé přesvědčení, že za všechno může magistrát (a teď tedy Hřib). Přitom spoustu těch opatření v dopravě přímo rozhodují městské části, nebo aspoň vetují.
V Troji bydlí hodně mafošů a na projekty pro plebs nejsou zvědaví.
Já zase nejsem zvědavý na mafiány.
Jen si říkám, jak se to tak stane, že starosta je takový blb, že poškozuje vlastní obyvatele. Mohli mít tichý a bezemisni dopravní prostředek. Tak budou mít hluk a splodiny.
uplne stejne, jako jsme si celonarodne schopni do cela zeme zvolit anofert.
politici jsou zrcadlem elektoratu.
Viz soucasny prezident. Jak ma stale ohebnou pater.
No ten druhý kandidát ani žádnou páteř nemá.
Diskuze o trolejbusech v Praze a vy sem musíte cpát celostátní politiku.
Blba bych viděl jinde a vám by zjevně stačilo podívat se do zrcadla: starosta by byl blb, kdyby si do MČ pustil trolejbusy a pak už by musel jen do nekonečna poslouchat, kdyby chtěl (jako dosud) radikálně omezit IAD, že má přece trolejbusy, tak co ještě chce!
A jak chce to IAD omezit, když si nechce nechat zvýšit kapacitu MHD? Zavřít ZOO?
Existují i tříčlánkové autobusy, vadí-li silnější sloupy a dráty… Emise proti kolonám aut v poměru k množství přepravených osob zanedbatelné.
Ty autobusy v podstatě již nikdo nevyrábí, DPP právě proto zavedl na letiště trolejbusy. 😉
Zvýšit kapacitu MHD tam lze v podstatě zcela „bezpracně“ = omezením IAD, aby MHD mohla jezdit bez zdržování plynule a ještě častěji než dosud. Jenže to vyžaduje investici do infrastruktury v podobě výstavby skutečně kapacitního parkoviště (nejspíš parkovacího domu) u Trojské a drsné omezení vjezdu IAD k a okolo ZOO, ale do toho jít se asi nikomu nechce: chápu, že pokusit se situaci „uchlácholit“ zavedením trolejbusů je určitě pro někoho schůdnější a méně pracné, ale je to jen pouhé nedokonalé řešení následků a nikoli skutečné příčiny – a tak se vůbec nedivím starostovi ani místním obyvatelům, že to tak nechtějí… Číst vice »
Omezeni IAD v Troji uz tam jednou bylo. Na jeden jediny den to pred par lety zkusili, znamenalo to naprosty a totalni kolaps veskere dopravy z Bohnic a vrchni Troji. Kdo nemohl pracovat z domova, ten ten den nepracoval, neb od krizovatky s Cimickou dolu na Kobyliske namesti to trvalo nekolik hodin, v K Ladvi byla fronta od Bauhausu az ke Kozlovne. Fakt hloupej napad.
Pokud to zavedete na 1 den, tak je to jasne, nikdo s tim totiz kupodivu nepocita a vsichni tam jedou a jsou prekvapeni… to musite otestovat v delsim casovem horizontu, abyste zjistil jak se doprava zmeni.
Zadna jina trasa tam neni, ty jelito…
Budte slusny… ja vam taky nenadavam, ty hodiny v kolonach si zpusobuji ridici, lidi tam bydli plus minus stejne a doprava je nasobne silnejsi… Troja byla klidnejsi ctvrt s malou hustotou dopravy… z Bohnic jezdi busy co jedna minuta ve spicce… hlavni trasou byla Cimicka, obcas se jezdilo pres Cimice, malokdy ptes Troju dolu… nejvice zhoustla v troji doprava po zprovozneni tunelu…
Takže Vaše logika je následující: Máte zajištěné kvalitnější MHD (bezemisní s větší kapacitou), takže nemůžete omezovat IAD? A nemyslíte si, že by to mělo být naopak a kvalitnější MHD by měla být naopak argumentem k omezení IAD? Dávalo by mně to větší smysl. Starosta, jak se tak říká, s vaničkou vylil i dítě. Jeden čas se dokonce uvažovalo i odbočce tramvaje k zoo, to chápu, že by vadit mohlo, ale pár sloupů navíc a troleje by lokalitu až tak nezasáhly. Viz Letňany, na Tupolevce přibylo oproti původnímu stavu jen pár sloupů, které jsou využity zároveň i jako lampy.
A vy jste schopen starostovi i místním obyvatelům garantovat, že až budou k ZOO nataženy troleje, prosadí někdo uzávěru tamních ulic pro jinou dopravu než MHD a zvlášť vyjmenované výjimky? Já takovou odvahu tedy rozhodně nemám: dráty tam sice povedou, ale IAD zůstane stejná nebo bude ještě větší a jediné plus bude eliminace zplodin z autobusů.
Já nic negarantuji, jen píši, že lepší obsluha ZOO trolejbusem je spíše než současný stav (kdy doprava MHD neni zcela uspokojivě řešena) argumentem pro omezení IAD.
…jezdí tam autobusy, co je na tom neuspokojivého?
To mají tak i tak. Všude jsou retardéry u kterých se brzdí, pak přejedou a pak rozjíždí. To je hluku a splodin až až.
Až na vyjímky místní obyvatelé mají vlastního šoféra a MHD je jim fuk. Jejich cíl je už mnoho let značka Vjezd zakázán se šraňkami ze všech stran
Bohnice a ZOO potřebují metro D protažené z náměstí Republiky. Trolejbusy by pomohly, ale jedině tohle je pro Troju řešením.
Bohnice se metra nedočkaji. A Zoo.a nedaleko stanici metra Nádraží Holešovice.
Bohnice se metra nedockaji hlavne proto, ze ho tam tamni obyvatele dlouhodoe nechteji.
Na to jste přišel jak?
Bohnice dlouhodobě nechtějí tramvaj, takže budou mít tramvaj..
Pevne doufam, ze se to nakonec podari zvratit, a tramvaj nebude. Berte to tak, ze magistratni garnitura, ktera tenhle priserny nesmysl prosadi, bude pro deset tisic dospelych obyvatel sidliste sidliste navzdy nevolitelna. Trolejbus, proc ne, ale koleje jsou nesmysl.
Asi se v těch Bohnicích dotazovali nesprávných. Měli to zkusit i na vnější straně plotu.
Nedaleko je asi relativní, ale pokud to není docházková vzdálenost, tak to zkrátka není dostatečný. Ano, jestli zoo potřebuje metro je otázka, šlo mi o rychlou a kapacitní vazbu centrum-Bohnice, bez které bude Troja nadále v pasti.
A potřebuje náměstí Republiky metro D? Pokud vůbec potřebujeme tahat další kapacitní dopravní cestu do centra, máme-li vedle metra i vlaky a tramvajovou síť, a problémem je často spíše neexistence kvalitnějších tangenciálních tras…
Proč by nemělo být jedno z velkých pražských nádraží napojeno na novou linku metra budovanou v jeho blízkosti?
Protože se Praha potřebuje zbavit monocentričnosti a tvořit silné přepravní vazby mimo centrum – přesně tak, jak uvádí František.
Souhlasím, řekl bych, že nepotřebuje. Vycházel jsem ze situace, kdy je další vedení metra D na námRep relativně dané, v tu chvíli by myslím prodloužení na sever smysl dávalo. Osobně by mi přišlo nejlepší trasovat déčko z Pankráce přes náměstí Bratří Synků – Čechovo nám – Flora – NNŽ (Olšanské nám) – Palmovka (Křižíkova) – (Maniny) – Kobylisy – Bohnice. Je to samozřejmě fabulace v tom, že to není založené na číslech, ale pouze dojmech toho, kde chybí jaké vazby a kde je závislost na povrchové dopravě příliš velká. Zároveň mi přijde plánované (ještě dál do budoucna) vedení D z… Číst vice »
No já bych nevzdával ani ten Žižkov přes Vršovice, zvláště bude-li tramvaj na Pankrác a výhledově dvoukolejka (Modřany -) Krč – Vršovice. Bohnice bych klidně nechal tramvajím od C a D případně nahoru táhl od Vysočan (dnes silná bus tangenta) raději, než souběžně s tramvají od Palmovky. Ale jinak souhlas.
Tahle rakovina nimbysmu Česko nakonec zabije.
NIMBY se uplatňuje v případě, že veřejná stavba nějakým způsobem sníží hodnotu té mé soukromé. Ne, když je to obráceně.
Tohle není od místních NIMBY, ale čirý masochismus. Trolejbusy mohly tomu místu výrazně pomoct.
I vy chcete řešit jen následky a nikoli příčiny?
Kdybyste chtěl eliminovat kořenovou příčinu, tak musíte zlikvidovat ZOO. Což je blbost. Takže je potřeba jít po kauzálním řetězci dál a zvolit jiný bod, který ovšem bude vždy kompromisní. A já se v této věci přikláním ke košili, která je blíže než kabát. To je celé.
Chápu, že vyprat košili je (pro vás) jistě snazší než vyprat kabát, ale vypraná košile neodstraní zápach z kabátu v němž jste se někde kvůli své dřívější neopatrnostui vyválel, a páchnout budete pořád. Není tedy lepší snažit se spíše vyčistit ten páchnoucí kabát?
ZOO není jediný zdroj provozu na Trojské. Teď třeba bude mít ZOO asi minimální návštěvnost, jak myslíte, že to na Trojské vypadá?
Je tam hlavně tranzit z Bohnic a severnějších míst.
Upřímně – zkusil jsem si tu „zkratku“ nedávno projet. A není o co stát.
Já jsem o zkratce nic nepsal.
Někomu by to ale zkazilo výhled.
jel jste někdy do ZOO? tam se nedá pomalu vytočit normálním busem, takže tam dále 3článkový, který bude každou chvíli blokovat celý průjezd Trojou? nechápu.
Jezdí tam kloubové busy a vytočí se tam všude dobře. Tříčlánek projede díky otočné zadní nápravě totéž co dvoučlánek.
Vytočí se a je to vyzkoušené.
Taky jsem četl tu analýzu dvoukloubových autobusů. Na všechny výhledové linky se zavést daly, jenom někde upravit nástupiště zastávek.
No tak hlavně že se světelnou závorou jim bezmála lezou do zadele!
Co takhle říct, nechcete trojebus, nebude závora?
Ostatně, Kozí dráha se taky najednou opravila když byl potřeba souhlas kraje s územními zásadami ohledně vrt….
Jo vydírání. To je ta správná metoda?
No ohledně Kozí dráhy si zde nikdo nestěžoval, naopak to bylo nadšení jak to najednou jde!
On někdo dával SŽ ultimátum? Ne, to SŽ lhala, aby dosáhla svého. Pletete si pojmy s dojmy.
Navíc pořád má v Ústeckém kraji svůj „rest“ s opravou úseku Radejčín – Chotiměř.
proc ta silna slova? proste normalni KuhHandel
Pokrytecky věci zakrývat, když se to hodí a pak ze sebe dělat chudáka, když ne? Hmmm…
Rozhodně je to funkční metoda.
Jistě, účel světí prostředky, že? Tedy pokud se to nepoužije na vás, že. V Moskvě, tam by vám bylo dobře.
Jak říkal expremiér Nečas, standardní deal.
No, a ten by tady musel mít podobu velkého parkoviště u Trojské a dopravu odtud i zpět sem MHD ve velmi krátkých intervalech zdarma – pak by bylo možné průjezd IAD Trojou výrazně omezit.
Takže sklopíte pérka, když to na vás někdo použije a nebudete si stěžovat. ;)😁
Osobně si myslím, že ještě před omezováním aut musíme lidem nabídnout funkční alternativu v podobě kapacitní hromadné dopravy.
Je to tedy obojí součást jednoho velkého balíku řešení. Pokud tady lidé odmítají funkční veřejnou dopravu, pak se těžko můžeme bavit o omezování aut.
Což je mimo podstatu toho původního tvrzeni. V tom co tvrdíte vy, nejsme ce sporu.
no ne, protože jestli nechtějí posílit MHD, pak není možné omezit propustnost pro IAD. To prostě nejde.
Co to plácáte?
Nemělo by zapadnout, že se MČ mj. odvolává na „krajinný ráz“.
Prostě v Troji už nezbývá nic jiného než to celé ohradit a prohlásit za skanzen.
Fantastická je i hláška starosty, citovaného v HN, že v tom množství aut už se naftový autobus ztratí. Takže místní sice trápí kolony a splodiny, ale nejsou ochotni s tím dělat vůbec nic.
o co mensi bude kolona, kdyz misto starostou tlacenych elektrobusou by byly ty trolejbusy? presne o jeden clanek trolejbusu…
No, právě: starosta zjevně nechce řešit následky, aby to zakonzervovalo příčiny. Má rozum – na rozdíl od mnoha zdejších komentátorů.
Pohlížet na trolejbus jako na krajinotvorný prvek je takové… neotřelé. 🙂
Navíc ten bus by byl tříčlánkový, takže s potenciálem pojmout lidi z části aut.
Tak leda přece jen zkusit i tříčlánkové autobusy. Princip je stejný, akorát na naftový už asi nebudou dotace, tak možná odněkud vypůjčit. A vidělo by se, jestli to ubere tolik aut, kolik se očekává…
Ty autobusy nikdo nevyrábí, jediné vícekapacitní vozidlo je trolejbus. Zjistěte jsi historii zvýšení kapacity MHD z Veleslavína na letiště a pak referujte.
No, chcete-li jít po podstatě trolejbusů k letišti, asi by bylo nejlepší obrátit se s důvěrou na pana Šurovského …
V sezóně. Jinak ne.
Pokud jde o krajiny raz, tak bych tam zboural i ty domy v udoli a panelaky na kopci… to rusi krajiny raz take … 😀
Nejlepší je lanovka a z ní udělat časem hlavní mhd do zoo
Jako že se do Zoo pojede přes Bohnice nebo přes Podbabu? To určitě většina lidí přivítá!
Podbaba – přestup z vlaku. To přeci chceme, aby venkov přijel hromadnou dopravou, nebo ne?
Na Podbabě jste vlakem za 10 minut z Holešovic. Ještě lépe až budou otevřené Bubny.
A z Bohnic tobogán.
Záleží na tom, odkud by ta lanovka vedla: muselo by to být od kapacitní (kolejové) dopravy, tedy od metra nebo od vlaku.
A co je na Podbabě? Vlak. A od metra jste tu za 5 minut tram+bus, interval tak krátký, že se na Kulaťáku nestačíte rozkoukat. Když to porovnám s „kulturním“ prostředím terminálu Holešovice a půlhodinovým popojížděním v narvané 112 křivolakými uličkami Troje mezi tisícovkami venkovských nafťáků s vykuchaným filtrem a budu mít možnost se svézt lanovkou, tak je trasa výletu jasná!
Stavět z Podbaby lanovku k ZOO, když tam všichni mocí mermo vnucují prodloužení TT, je hloupost: to už by bylo lepší urychlit tam prodloužení té současné TT. Přestupovat z tramvaje na lanovku jen proto, že ta lanovka nevede k metru, nikdo normální chrít nemůže, N.B. když ta lanovka by vedla takovým prostředím, jaké v Podbabě je.
Ja bych tu lanovku uvital, a dokonce bych sel i dal a prodlouzil bych ji i pres Bohnice do Suchdola… Ona muze jet i v ulicich… viz jine staty,m kde tvori MHD…
Ja bych ji bral i v trase: Letnany, Hloubetin, Malesice, Hostivar, Kosik, J.Mesto
Malé městské části jsou velký Pražský problém. 6250 obcí v ČR a 57 městských částí (v rozmezí 350-130000 obyvatel) je absolutní nesmysl a drahý špás.
No jo, ale to se nezmeni, podobna situace, jako daneni vina…
Nikde není psáno, že ÚMČ pro Prahu 7 by taky nebyl proti, pokud by Troja spadala pod něj.
To sice ne, ale objektivně toto problém je. A projevuje se třeba i v naprosté nekoordinaci mezi sousedními malými MČ, čímž trpí i celek.
Já si spíše říkám, jestli někomu stojí zato provozovat izolovanou trolejbusovou linku s nabíječkou, která má oproti čistě elektrobusovému řešení navíc kilometr troleje z celkových tří…
Aneb spojujeme nevýhody tbusů a ebusů, snažíme se zoufale někam upíchnout tříčlánky po konci letiště (aby to nevypadalo tak blbě) a ještě se dívíme, že toto někdo nechce…
A budou po konci letiště volné tříčlánky? Třeba se Spržel trefí a bude otevírat trať cca v době, kdy budou dosluhovat.
Mně naopak v době bateriových trolejbusů toto dává smysl daleko víc než kdysi, kdy se musel zadrátovat i (často dlouhý) úsek do garáží/vozovny.
Troleje navíc řeší největší slabinu elektrobusů – dlouhé nabíjení a omezený dojezd. Hlavně pokud je závislá trakce do kopce, je to v podstatě optimální.
Což ovšem minimálně v tomto případě nejsou argumenty relevantní: dojezd elektrobusů stačí, rychlonabíjení rovněž a trasa vede prakticky po rovině.
Proč ty trolejbusy DPP nevnucuje tam, kde jsou ty vaše předpoklady splněny?
V tomto případě to tak je, je to rovina, troleje na dvě zastávky budou zdržovat pro nahazování a shazování sběračů. Jedno kolo 7 kilometrů zvládne i obyčejný elektrobus s nabíjením jednou nebo párkrát za den. Čímž neříkám, že je trolejbus a priori špatný, jen se mi nelíbí o parciální provedení s kouskem drátu na této lince. A proč to DP talčí? Nevím, možná jde o dotace a na čisté elektrobusy si o ně říct neumí?
Pokud chteji hluk a naftu, jejich volba… elektrobusy zde jsou malinko hloupost, musel by je dp totiz v takove kapacite vubec sehnat a servisovat… natoz zaplatit…
Hrubě se mýlíte – elektrobusy v tomto případě vůbec nejsou hloupost, protože při častém stání v kolonách žádnou energii nespotřebovávají (takže jim jedno nabití vydrží dlouho) a časté rozjezdy při „poskakování“ nemají na ovzduší negativní efekt, jaký naopak mají naftové motory. Kromě toho se trať měla budovat stejně až „někdy v období 2026 až 2028“, a to by při větší snaze mohly být elektrobusy sehnatelné i dřív. Vzhledem k tomu, že linka č. 112 je příliš krátká na to, aby se baterie trolejbusů stačily dobíjet na takové hodnoty, aby trolej nebyla potřebná v celém úseku od Trojské k ZOO a… Číst vice »
Pokud ty elektrobusy budou stát v kolonách, spotřebují čas určený pro dobíjení v obratišti.
Rychlonabíjení teď už trvá maximálně nižší desítky minut, a když vidím vyrovnávací časy třeba na lince 107 na Suchdole, tak za tu dobu by se rychlodobil každý elektrobus – rozdíl proti parciálnímu trolejbusu tedy je spíše záporný = ve vyšší ceně vozidel a ve zby tečné investici do troleje v ulicích a s ní spojené další infrastruktuře. Tohle není relativně volná dlouhá komunikace jako na lince č. 59.
Odpovedel jste si sam, museli by na konecne stat pomerne dlouho, nehlede na hmotnost takoveho vozu pri plnem obsazeni,….
elektrobusy se vyplati na mene vytizenych linkach s delsimi intervaly… pocitejte i klimatizaci a topeni…
Když ten elektrobus stojí v zimě/létě v koloně a jede naplno topení/klima, tak nic nespotřebuje? Se ta energie pro jejich provoz někde vysublimuje? Nebo je to prostě perpetuum mobile, abychom se nedrželi zkrátka?
A jaký je v Troji provoz v zimě, aby tam MHD musela trvale soustavně poskakovat v kolonách?
Koukám, že pointa vás minula obloukem.
Větší než v létě.
Nestačilo by zadrátovat úsek mezi Nádr. Holešovice a Trojskou? Tam by si MČ snad nestěžovala a starou Trojou by se jezdilo na baterky.
Myslim, ze by nemel byt problem s troleji a sloupy, lampy tam jsou a daji se nahradit sloupy s troleji defakto 1:1…
Tu averzi vuci trolejim lze chapat tak v historickem centru, kde chcete obdivovat pamatky a ne v normalni bezne ctvrti…
Problem je spise s baterkami u triclankovych narvanych busu jde o vetsi kapacitu a hmotnost… lepsi jet vetsi cast pod draty…
Troja (bohužel) není „normalní běžná ctvrť“, ale historická vilová zástavba – a strolejemi by vás hnali i všude v zástavbě z běžných rodinných domů. To nejsou ulice v městské zástavbě, kde se troleje spíše ztratí – ale ani třeba Žižkov je na „Koněvce“ už tvrdě nechtěl, ačkoli tam kdysi jezdily tramvaje.
Víte, kde byla v Praze první trolejbusové trať? V historické vilové zástavbě.
To máte pravdu – ale kolik aut tam tehdy lidé měli, když jin tam tu tenkrát velice moderní trolejbusovou dopravu zaváděli? A ptal jste se snad někoho z místních v té oblasti, jakou radost má z toho, že mu před vilu natáhnou znovu troleje?
A lampy vam nevadi? V cem je problem…? Ty draty ani neuvidite, max. vylozniky na sloupech…
Odmitam delit lidi do nejakych trid, kdy kvuli nekomu kdo ma penize se bude zakazovat ci omezovat investice do lepsi dopravy… je to normalni bezna vilova ctvrt jako Malvazinky, Hanspaulka, Hrebenka… kde se trolejbusy normalne planuji…
Jestli je nekdo miliardar, druhy ne, verejny prostor je pro ne stejny se stejnymi pravy…
Těžko soudit – asi je takový úsek příliš krátký na to, aby nebylo třeba baterie dobíjet příliš dlouho i staticky. A v takovém případě už je asi výhodnější elektrobus, protože nepotřebuje trolej vůbec a i vozidla jsou asi levnější (jednodušší).
Jednodušší jsou trolejbusy protože ty už Praha má. Každé nové výběrko je větší oser.
A elektrobusy snad nemá?
Na kloubové vozy by sice výběrové řízení být muselo, ale to platí i pro dodávky dalších trolejbusů, nejde-li o součást nějaké opce.
To, že do k trojské ZOO byly zaříznuty trolejbusy, je naprosto správné rozhodnutí. Trojská ZOO potřebuje tramvaje, protože je to jednak kapacitní dopravní prostředek s vazbou na metro a s přímým spojením do centra Prahy (předpoklad linka č. 17). Tramvajová trať by mohla vést nějak takto: https://mapy.cz/s/henotudeku Bohužel tyto plány zamázli vždy na Povodí Vltavy, protože si nepřejí zásah do přirozeného řečiště Vltavy u Trojského zámku. Tento zásah by byl minimální, kdyby se využila splítka, protože by do koryta Vltavy zasáhla jen cyklostezka, ale přesto je to na Povodí Vltavy neprůchodné. Asi by Povodí Vltavy chtělo nějak usměrnit a doprava… Číst vice »
Tramvaj ze Stromovky od planetária by se Vám nelíbila?
nutnost 2 mostů 🙁 ale jinak asi opravdu nejkratší napojení na současnou TT
V podstatě navrhujete jednokolejku, tedy silné omezení kapacity a divite se, že Povodí koná svou práci a vadila by mu taková bariéra v rozlivném prostoru řeky. Jestli někdo potřebuje usměrnit, tak povodí to opravdu není.
Ta jednokolejka by byla dlouhá ani ne sto metrů a rozlivu by prakticky nebránila, vedla by po dnešní cyklostezce. Cyklostezka by mohla vést na mostní konstrukci podél tramvajové trati. Takže krom Povodí Vltavy potřebujete usměrnit i Vy.
Most pro cyklostezku a tramvaj v úrovni terénu. To mluví za vše. Pokud neunesete odmítnutí vašich šoto snů, opravdu si myslíte že usměrnit potřebují ti druzí? 😉
To nebyl můj šotosen. To byl vážně míněný návrh, se kterým se na Povodí šlo a tyto informace jsem pouze převzal. Takže mne z toho můžete rovnou vynechat, ale to Vám asi Vaše ego nedovolí :-).
A oni jim řekli ne a všichni sklopili pírka. Tak tyhle pohádky jsou tak do IV. cenové. Vůbec netušíte, kdo reálně co rozhoduje, jakou váhu mají stanoviska atd. Hlavně, že byste usměrňoval jiné.
Nesouhlas Povodí Vltavy byl nesouhlasem Povodí Vltavy a to bylo vše. Tak co tam máte za další moudra?!?
A proto se to celé odpískalo. Ale jděte. Nesouhlasíte, ovšem nedokážete argumentovat proč. Jen dojmy a JPP. Znalosti nulové, rmtak se snažíte aspoň urážet. Zpráva o vás. 😉
Ano, zpráva o vás jako o nadutci s naprosto nulovou znalostí dané problematiky. Váš problém, ne můj :-).
😁 Stanovisko povodí je nebo není závazné? Kdo vydává územní rozhodnutí? Povodí?
Žvaníte hodně hloupě, protože Brammá (bohužel) pravdu – zkuste se zeptat třeba pamětníků v DPP nebo na ROPIDu.
Nějaké argumenty nebo jen dojmy od piva? Pamětníci mi sdělí něco jiného než svoje dojmy? To změní fakta, kdo o čem rozhoduje? A jací pamětníci? Ti z hospody Na Růžku? 😁
„Do koryta by zasáhla jen cyklostezka“ Ehm… takže na místě cyklostezky uděláme tramvajovou trať a zásah do řeky už teda najednou není problém? 🙂
A nevedla by pak jeste tesne pod parkem zamku?
Takže tramvaj by obsluhovala výhradně ZOO a pro zbytek Troje by byla ve všem horší? To neprojde CBA hodnocením ani ve snu.
Taky už prosím konečně pochopte, že zrušení jednoho projektu automaticky neznamená zelenou pro jiný. Rezignace na trolejbus do ZOO v ničem nepřiblíží tramvaj úplně stejně, jako zrušení lanovky do Bohnic nijak nepřiblíží tramvajové spojení z Podbaby.
Rezignace na trolejbus neznamená nic jiného, než že se zakonzervuje současný stav, který je (krom druhu pohonu) shodný s tím trolejbusovým. Ale to si zjevně nejste schopen připustit, protože trolejbus není nic jiného, než autobus s elektrickým pohonem a elektřinou dodávanou trakčním vedením. A samozřejmě by po zprovoznění tramvaje do Troje jezdily autobusy v trase dnešní linky 112, ovšem ve dvacetiminutovém intervalu mimo špičku a desetiminutovém intervalu ve špičce. Místní by si velice oddechli. Ale to Vám asi též nedochází… Stejně tak Vám nedochází, že linky od Bohnic a od Podhoří by mohly být návazné na tramvajovou linku a autobusový… Číst vice »
Přesně tak, zakonzervuje se současný stav. Trolejbus mohl nabídnout větší kapacitu vozidel, tišší a čistější provoz, byť v kontextu zdejšího provozu by to nebyla dramatická změna. Všechny změny ale nemusí být dramatické, aby měly přínos.
Jinak netuším, kam míříte.
Mířím k tomu, že trolejbus by nevyřešil po stránce přepravy cestujících vůbec nic. A s tím, že lidem vadí dost nehezké trolejbusové trakční vedení v úzkých ulicích ve vilové zástavbě je prostě fakt, se kterým je třeba se smířit. Něco jiného je stavba trolejbusového trakčního vedení na sídlišti v Prosecké ulici, kde jsou po jedné straně panelové domy a po druhé buď nic nebo nějaký obchodní dům.
A ona ta tramvaj něco řeší? neřeší vůbec nic. Jen se prodraží, omezuje parkování, mate ji namalovanou v místě, kde se chodí pěšky a je tam cyklostezka (či něco takového)…
úžasné, úžasné .. gratulki.
Mohu se zeptat, jak byste si to předstvoval? 112 od jara do podzimu jezdí o víkendech víceméně ve 2-3 minutovém intervalu. 5 minut dle jízdního řádu, k tomu ještě posilové spoje. S tímto vaším nesmyslem tedy bude celé léto jezdit 17ka s 2-3 minutovým intervalem? Nebo tam bude vložená nějaká posilová linka? Nebo snad bude nějaká kratší verze 17ky, která bude začínat … někde jinde? Nebo jaký interval byste si představoval? Místní si oddechnout, když jim nebudou čtvrtí jezdit lidi z/do Bohnic a dělat jim kolony přes půl troje. Autobusy jsou jim víceméně jedno – ten projede. a kdyby si… Číst vice »
Jen si vztekle dupejte nožičkama, ještě vztekleji si bušte i pěstičkou do stolu, ale to je asi tak vše, co zmůžete :-).
Heh .. stihl jste vůbec ve vaší frustraci ze zamítnutné tramvaje, že tím, kdo tady buší ručičkou a dupe nožičkama (ale je mu to prd platné) jste vy s vší tramvají?
Já narozdíl od vás nemusím nic – nesmysl jménem tramvaj už je uledu, takže svět je tam, kde má být .
Koukám ale, že odpovědi na to, jak by teda ta doprava lidí od Metra, odkud nyní jezdí do zoo autobnusy i v 2 minutovém intervalu, tou tramvají vypadala, se nedozvíme. což o něčem taky svědčí.
Tramvaj 14T má zhruba dvojnásobnou kapacitu oproti autobusu SOR NB 18. Ještě nějaké další nakopnutí potřebujete?!?
No ze 14T asi nadšení nebudou…
Ale jde o to, že tramvaj se zamítla už dlouho, tam je potřeba jít přes víc mrtvol.
No, než tohle, tak mnohem snazší by bylo udělat železniční zastávku ve Stromovce proti lávce přes Vltavu (pro „turisty“) a pro pohodlnější osoby a děti jako atrakci postavit od té zastávky jednoduchou nízkou kabinkovou lanovku přes Vltavu přímo ke hlavnímu vchodu do ZOO – ta by mohla být přijatelná i z pohledu „zachování krajinného rázu“, protože by se v terénu ztratila. A vlaky v režimu „S“ tam umějí v intervalu 15 minut (v prokladu) jezdit už teď a v případě potřeby by ten interval mohl být ještě kratší. A zbytek frekvence už by snad autobus (elektrobus) uměl odvozit bez větších… Číst vice »
Místo nové železniční zastávky ve Stromovce by bylo spíš snažší postavit od existující zastávky Praha-Podbaba lávku přes areál čističky k zadnímu vchodu do Zoo.
No, pokud nějakou lávku, tak až v Podbabě u vyústění Šáreckého údolí místo přívozu, aby ten přístup fungoval i při velké vodš – ale to už by bylo lepší postavit tam normální most (i pro IAD) a prodloužit tam tu tramvaj.
Mno, ten zapach je ted i dost silny na Podbabe, nedovedu si to predstavit pro pesi…
Jako, že byste vedl kapactní dopravu tak, že by obcházela obytnou čtvrť? Nekonvenční přístup.
Kapacitní doprava v podobě tramvajové by vedla MIMO obytnou čtvrť. Kapacitní autobusová vede UPROSTŘED obytné čtvrti. Kapacitní trolejbusová doprava by stále vedla UPROSTŘED obytné čtvrti. Tak co tam máte dál?!?
Takže tramvajová trať za řekněme dvě miliardy, při souběžném zachování autobusů, která zároveň nevyřeší kongesci v Trojské bez návazných dopravních opatření.
V jakém vesmíru toto dostane kladné hodnocení efektivity?
Takže autobusová doprava by byla redukována na minimum a to je zjevně málo. Při troše dobré vůle by mohla být redukována na midibusovou linku s intervalem půl hodiny po celý den, protože tramvajová trať by byla dostupná i obytné čtvrti – zastávka u Trojské lávky by byla samozřejmostí. Ale vidím, že chcete mocí mermo najít důvody, jak trolejbus vrátit do hry, ale tuto hru už nikdo začínat znovu nebude.
Ale hru o návratu tram tady hraje jen jeden…
Všiml jste si, že špičky pro přepravu do ZOO jsou naprosto jiné než v celém zbytku MHD? V létě se do ZOO jezdí 9-19 s převažující špičkou o víkendech, v zimě 9-16. Jakou byste tam natáhnul tramvajovou linku? Ráno a večer by vozila vzduch, o víkendech a dopoledne by kapacitně nestačila. S prázdninovým JŘ už vůbec. Doprava do ZOO potřebuje kapacitní pendl z přestupního uzlu, který by obsloužil i nějaké kapacitní parkoviště (ale kde brát a nekrást?) a je možné ho posilovat nebo ubírat dle počasí. Ono totiž když bude celý víkend pršet, nemá cenu, aby do ZOO jezdila prázdná… Číst vice »
Tak tyto požadavky splňuje i normální tramvajová linka, proti Strahovu taky nikdo neprotestuje, že studentská špička je výrazně vyšší než víkend (oproti 8-10/15 minut PD/víkend).
Studentská špička začíná možná později než běžná, ale jinak vyučování celkem kopíruje špičky a sedla PD a víkendový provoz na Strahov můžou posílit ti kdo pojedou na procházku a půjdou Petřínem dolů.
Do ZOO naopak musíte častěji jezdit o víkendu, vč. prázdnin, naopak ranní špička se ZOO vůbec netýká, večerní provoz také ne.
Vedení veřejné dopravy mimo zastavěná území. To je super, nechcete to zavést všude. Co největší docházková vzdálenost. To je pozitivum?
naivně se zeptám – proč zoo potřebuje napojení s centrem Prahy? Z centra Prahy existuje nějaká významná poptávka po cestách do ZOO?
Možnost přepravy z centra Prahy je plusový bod. Nebo si snad myslíte, že by měla jezdit extra tramvajová linka jen mezi stanicí metra a Zoo, kdyby byla tramvajová trať postavena?!?
Tak když je pro vás spojení s centrem tak zásadní, tak se ptám, proč? .) existuje pro napojení zoo na centrum nějaký speifický důvod?
Nebo si jen hledáte nějakýá pseudo důvod pro tuhle šotokravinu?
Nikde jsem nepsal, že je pro mne spojení ZOO s centrem zásadní, ale pouze plusový bod. Krom toho Vám nedocvakává, že na Výstaviště jede metrolinka č. 17, která se svým charakterem nejvíce blíží tomu, co je k přepravě do ZOO potřeba. Spojení s centrem Prahy by tak vzniklo samovolně. Ovšem to bude asi mimo možnosti Vašeho chápání, už jste se sám ztrapnil ve více situacích, tak v té krasojízdě pokračujte klidně dál :-).
vzdyt jste to byl vy, kdo tady spojení s centrem prahy postavil jako hlavní (a vlastně i jediný) argument tramvaje do zoo.
Zoo reálně žádné spojení s „centrem prahy“ nepotřebuje – počet lidí, kteří se tam budou potřebovat dostávat „z centra“ je marginální v porovnání s počtem lidí, kteří přijedou metrem do holešovic a budou chtít do zoo odtamtud.
Vy jste s prominutím opravdu hlupák – linka č. 17 kolem stanice metra Nádraží Holešovice jede, má tam dokonce stejnojmennou zastávku.
ja to samozrejme vim , ze tam jede. vsak o tom se nebavime.
bavime se o tom, ze zoo potrebuje kapacitni spojeni s metrem, sle ne s centrem. a vy stavbu tramvaje oduvodnujete kapacitnim spojenim s centrem prahy.
od toho je tu metro. a z mezra to zvladnou v poklidu busy, elekteobusy ci trolejbusy.
ZOO (bohužel) potřebuje převážně právě spojení s centrem města – protože pražská MHD je převážně právě centrická a tangenciálních či dokonce obvodových linek je minimum (což víceméně platí i pro Holešovice).
Ač nerad, musím dát Bramovi ve většině názorů za pravdu – jen bych z toho úplně vypustil tu tramvajovou trať a zkusil bych najít přijatelné řešení i bez ní. Řešit je ovšem třeba příčiny, nikoli jen následky, a v tom má Bram naprostou pravdu.
Nebudu s vámi souhlasit 🙂
Pražskou mhd sice můžeme označit za centristickou, nicméně ona centričnost je z velké části tvořena právě metrem, a prakticky všechny vnější části Prahy jsou víceméně dobře napojeny na metro – nikoli někde na tramvaj v centru města.
naprostá většina lidí, kteří jedou do ZOO, sice centrem projede, ale pod povrchem.
Takže jen tvrdíte totéž co já = díky.
Když už tak s hlavákem a Florencí a ne s Karlákem. Stejně mimopražští návštěvníci pojedou na Holešovice metrem, protože to je rychlejší. A nutit je někam do centra a pak se kodrcat tramvají. Vůbec nemáte poruchy co pražská zoo potřebuje, jen si zdůvodňujete své šotosny.
Jinak, to že jste výrazně snížil kapacitu parkovist v okoli ZOO vam taky zjevne moc nevadí, že? .)
Tam parkoviště pro dlouhodobá parkování kromě invalidů nemají vůbec co dělat – to je třeba řešit nějakým relativně blízkým „P+R“ a Troju nechat přístupnou jen pro MHD, místní, taxi a zvlášť vyjmenované případy.
Tam jsou parkoviště pro zoo. Placená. Zoo z nich má tržby. Žádné dlouhodobé parkování. Znalosti nulové, za to drzosti ma rozdávání. Je mi vás líto. 😉
Tramvaj tam přece jednou povede, ale jen z Podbaby. Dává to větší smysl než to komplikovaně táhnout podél Vltavy s paralelně zachovanýma busama.
Trolejbus byl docela elegantní přechodné řešení, kdyby se to ještě ideálně spojilo s omezením průjezdu a vjezdu aut. Parkoviště u Zoo se měla už dávno zrušit a posílit to u Blanky. Zrůdnost Troji nejsou koleje, ale parkoviště u zámku a řeky, ke kterým se vždycky šine vláček aut a dost znepříjemňuje i pohyb od zoo k řece
Kde máte u Blanky nějaké aspoň trochu kapacitní parkoviště s vazbou na (povrchovou) MHD, aby přesun netvořil pověstných 100 jarních kilometrů? Já jsem o žádném takovém nikdy ani neslyšel, a hlavně ne o tak velkém (a hlídaném), aby se tam vešla všechna ta auta, která nyní vozí návštěvníky do ZOO, i kdyby jinak MHD fungovala sebelépe. Můžete přidat nějaký odkaz na pozici v mapě?
Tady, prosím. Je tam dnes, je tam prostor k násobnému rozšíření, je tam dobrá MHD s možností posílení. Není potřeba dovézt se autem až před vchod a čekat v koloně, jestli se tam ještě vlezete. Je to nedůstojné i pro řidiče.
Záchytné parkoviště Blanka-Troja
Povltavská, Praha, Česko
https://mapy.cz/s/mekuhafoka
Škoda, že lanovka z Podbaby někam k Gočárovu domu a pak dal do Bohnic by ničila panorama. Tahat šňůry aut a autobusů přes rezidenční Tróju je totiž úplně v pořádku.
Jenže u té lanovky by nebyl prostor pro kapacitní parkoviště ani na jednom konci. Což byl jeden z udávaných důvodů, proč se stavba odpískala. On se fakt nebude někdo z větší dálky přepravovat do ZOO stylem “přijedu na kraj Prahy, tam nechám auto, a pak se další hodinu se dvěma přestupy budu přemísťovat po Praze”. Spíše je blbost, že pro příjezd k ZOO už dávno nezkapacitnili silnici shora od Bohnic a naopak třeba průjezd skrze Troju neudělali jednosměrným (mimo MHD), aby se tamtudy neobjížděla ulice v Holešovičkách.
Udávaný důvod to byl, ale dost nesmyslný. Nemalá část návštěvníků zdaleka by brala už tu lanovku jako atrakci. Takže by to bylo nechat auto někde na kraji Prahy a dostat se tramvají na lanovku, což by pro řadu těch lidí bylo od toho parkoviště na jednu tramvaj. A to nemluvím o těch rodinách, pro které je už to použití kolejové MHD (metra, tramvají) jeden ze zážitků, za kterým do města mířej.
Metro k lanovce nejezdí a tramvaj až taková atrakce není. Navíc, kde na kraji Prahy by mohli nechat auto v rozumném dosahu MHD? Na těch neexistujících P+R?
ve středočeském kraji u vlaku 🙂
Nechte už to nesmysnou pobřežní lanovku z Podbaby v klidu spát – když nějakou lanovku, tak jen kabinkovou (nebo třeba i čtyř- nebo i vícesedačky s poklopem), ale jen krátkou a nízkou ze Stromovky, od nové vlakové zastávky, kterou postavit tam (a ta nostalgická tramvaj by od Planetária mohla být dovedena také až k tomu vlaku). A ze Stromovky by díky tomu mohlo být konečně i něco jako Prater ve Vídni – i Matějská pouť už tam zakotvila dávno.
Tak to by se ta lanovka zaplatila… Na Petřínu taky udělali okrádačku pro turisty, zde by nemusel být rozdíl.
No, ale teď jezdí autem i lidi z Dejvic, protože nechtějí s dětmi několikrát přestupovat. Každých tisíc lidí co nepojedou autem je dobře. To že to neřeší problémy výletníků z Ústí mě zase tolik netrápí.
Zrovna výletní z Ústí má použitelnější ten vlak do Holešovic a pak autobus. Kdežto D8 konci kus dál a Liberecká je zacpaná víceméně furt.
Výletníkovi z Ústí by zrovna stavěl vlak v Podbabě rovnou u té lanovky….
Při příjezdu po D8 zas P+R v Letňanech, metro na Kobylisy a tramvaj k lanovce, nebo P+R na Ládví a tramvaj k lanovce…
Bylo by možné přiložit nějakou mapku o jaký úsek trolejí by se jednalo, nebo neexistuje?
Zajímalo by mě o co se jedná.
Protože kdyby se „zadrátoval“ úsek z Nádraží Holešovic někam k Trojské, taky snad ten kus mohl parciální trolejbus dojet k zoo a zpět na baterie, nebo ne?
Jinak chápu, že Troju trápí jiný dopravní problém, než je pár naftových autobusů.
Troju trápí zaplavení auty, ke kterému ovšem „kvalita“ MHD do Zoo docela přispívá.
Zde mapka:
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/09/Snimek-obrazovky-2024-09-18-180408.png
Kde měl DP získat tříčl. trolejbusy pouze na prázdniny? 59 v sezoně asi omezena nebude. Kombinace 107/112 by byla celkem logická, tam se ale podle mě trolejbus nechystá.
I když uznávám, že pokud by jel tříčlánkový trolejbus přes sedlecký bypass, tak by měl p. radní Hrubeš něco podobného orgasmu.
O prázdninách či víkendech je jich méně potřeba na obvyklých linkách, zato jezdí více lidí do Zoo. I když tyto dlouhé jsou teď jen na 59, tam možná prázdninový provoz není…
Ale zase víc na letiště.
Možná z elektrifikované 136?
Kdyby blbost nadnasela, tak zastupitelstvo v cele se starostou je ve stratosfere.
Trolejbus vadi…ve meste…tak radsi smradlave busy a totalne zacpanou Troju gumokoly navstevniku zoo.
Jake si predstavuji alternativy? Elektrobus? Ktery se bude nabijet kde? Vyhradne v Holesovicich, aby nam tu nahodou nezaclanely draty? Nebo snad teleport, pristaviste ponorek nebo hyperloop?
Myslim, ze by meli zoo rozsirit…oplotit celou mestskou cast…a k nekterym exemplarum homo sapiens sapiens pridat vysvetlujici tabulky, co jsou dotycni za genie.
No jim vyhovuje stávající stav. Stejně jako v Bohnicích, i zde by bylo řešení prostě autobusy omezit v rámci ekologie,když nechtějí mit nizkoemisni bude ich míň.
Ta výletní loď by nebyla až zase tak špatně – v Kodani fungují docela pěkně.
Lodí se do pražské zoo normálně jezdí, od Palačáku, mnoho desetiletí, možná ještě déle.
Akorát nestaví u ZOO, protože tam to není splavné, ale v plavebním kanále 1 km od ZOO.
1 km je docházková vzdálenost.
A byla by i od příměstských a městských linek vlaků, kdyby raději postavili ve Stromovce zastávku.
Tak to asi myšleno nebylo – tipoval bych to jen na krátký úsek od holešovického nádraží (i to už lze podejít podchodem přímo od metra) a v kratších intervalech než jednou či dvakrát denně a přes všechny ty plavební komory. Tohle by dvě menší lodě mohly zvládnout v nouzi třeba i ve čtvrthodině.
Kdo mluvil o omezení IAD? Linka má problémy s kapacitou, tříčlánkové vozidlo uveze víc lidí a komfortněji. Někdo dneska volí IAD právě protože busy jezdí našlapané a nemůže se spolehnout na to že se tam vůbec vejde (natož třeba s kočárkem). Tohle už jednou proběhlo když 112 přešla z krátkých busů na dlouhé.
Linka 112 nemá problémy s kapacitou, ale se špatnou průjezdností Troje zaviněnou nadměrnou IAD: neřešte následky, když je třeba řešit příčiny!
Ma problem s obojim, samozrejme dle rocniho obdobi
Pokud i při intervalu 3 minuty zůstávají lidi na nástupní zastávce, kapacitní problém to je. A zvýšení kapacity busu aby byl atraktivnější v porovnání s IAD je část řešení příčin. Jaké jiné řešení navrhujete?
Jak už jsem napsal jinde: přede vším někde u Trojské velké parkoviště (asi parkovací dům) a do Troje pouštět jen MHD a „vyjmenovanou IAD“, třeba s bonusem dopravy MHD mezi Trojskou a ZOO zdarma. A pak dslší „podpůrná“ řešení – vlakovou zastávku ve Stromovce (+ třeba i lanovku odtud k ZOO), menší lodě mezi Holešovicemi a přístavištěm v kanálu, a především brzké prodloužení TT z Podbaby na Podhoří, což je ovšem (bohužel) zatím spíš jen otázka výhledu.
Nenu%te mě zbytečně pořád to opisovat, najděte si to v mých přípsěvcích sám.
Ne, naopak přemýšlejí hlavou. Sice na tomhle serveru je mantra všude natahat dráty a zadratovat celou prahu, ale vůbec se radním v Troji nedivím že jsou proti. Trolejbusy jsou dost slepá větev. K zoo by byla nejlépe lanovka a velkokapacitní parkoviště – napr. U vjezdu do Blanky a odtamat lanovka.
Ty trolejbusové troleje jsou na stávajících sloupech VO opravdu podstatný estetický problém. Jen si jich většina lidí ani nevšimne.
Zkusil jste se někdy někde podívat na troleje v ulici z rodinných domů, neřku-li ve vilové zástavbě? Asi ne, protože to byste viděl situaci jinak.
A vy jste to zkusil? Asi ne, protože to byste viděl situaci úplně jinak.
Takových ulic je v Praze mnoho i s tramvajovým provozem, namátkou Klapkova nebo přímo Trojská. Je to normlání ulice a místním vadí víc tranzit IAD než MHD.
Parkoviště u Blanky už je dávno, zajíždí k němu linka 236, zastávka 112 i 236 na Povltavské je 100 m daleko. Jak by odtamtud měla vést lanovka?
Jste poněkud mimo mísu: linka č. 236 už dokonce nezajíždí ani k hlavnímu vstupu do ZOO, natož aby jezdila k nějakému parkovišti u Trojské ulice, tedy kdyby tam aspoň nějaké kapacitní vůbec bylo.
A pokud jde o tu lanovku, byla by to v podstatě stejná „pobřežní hlídka“, jako měla být ta podbabská, ale delší a v mnohem příjemnějším prostředí, než jaké je v Podbabě – a buď „šestce“ díky, že tu nesmírnou hovadinu včas zařízla, to v Troji by to bylo aspoň o něco přijatelnější.
Tak 234, no. Se seknul o dvě čísla autor. 235 pak jezdí do Bohnic.
Jasne, lanovka od vjezdu do Blanky. To i ta ponorka je lepsi napad
Lanovka jo, ale tu bohužel zařízli. A pokud myslíte trojskej konec Blanky, tak odtamtud je lanovka do Zoo po břehu opravdu kravina. Pokud myslíte opačnej, tak tam už samotná Blanka indukuje dopravy tolik že to okolí vjezdů zahlcuje i bez velkokapacitního parkoviště.
Trolejbusy nejsou slepá větev. Nebo jsou, protože jste to prostě řekl vy? 😀
Taky nikdo nechce všude natahat dráty, jen tam, kde je to účelné. 😉
Velkokapacitní parkoviště? A je na to dostatek prostoru?
Ty busy jsou tak silene precpane a nekomfortni, ze bez zvyseni kapacity MHD sd zde gumokolistum ani nedivim
Jak to že v těchto věcech neplatí princip dědičnosti? Tj. že pokud nadřazená entita (magistrát) vydá nějaké stanovisko (zde zavedení trolejbusové dopravy), tak podřízená entita (městská čtvrť) musí toto stanovisko automaticky převzít. Diskuze je sice možná, ale hierarchicky nejvyšší entita vždy bude mít poslední slovo.
Tohle je zalezitost mistni samospravy, tam tohle nejde uplne snadno, magistrat nema povahu nadrizeneho organu, to by platilo v pripade statni spravy.
No a magistrát nemá na samosprávu nějaké páky (třeba jim sáhnout na peníze)?
Ne nemá, protože RUD (rozpočtové určení daní) v Česku nefunguje na takové věci. Všechno všem! Komunismus! Městské části na tom principu fungují obzvláště.
Ale tak kdyby se chtělo, něco by se našlo. Třeba by magistrát mohl vetovat ty nové světelné závory v Troji, stejně jako v minulosti vetoval noční zákaz vjezdu do centra.
A jak dlouho mu to vetování vydrželo?
Nejdřív by se muselo postavit pořádné kapacitní parkoviště u Trojské, a pak by bylo možné omezit vjezd do Troje jen pro místní (těch je minimum) + diplomacii a přes Troju nechat kmitat jen kvalitní MHD z Holešovic + posily od Trojské.
To by pak nebyla samospráva.
Ale ona to není samospráva. Základním územním samosprávným celkem je dle Ústavy obec. Městský obvod nebo městská část jsou dle zákona o obcích organizační jednotkou města.
Až na to, že pro Prahu platí zákon o hlavním městě. Takový detail. 😉
Žádný zákon není nadřazen Ústavě. Takový detail. 😉
Boze, do jakeho barana si dal dusu…
Víte o čem je Ústava? Zakon o obcích ne Ústava? Nebo co za hloupost se tz snažíte obhájit? 😉
Praha je zároveň obec i kraj.
Ma i nema. Na cast penez sahnout muze slozite, ale na dotace na investice sahnout muze snadno.
A uprimne – nazor mestske casti ve stavebnim rizeni je dle zakona podobne podstatny jako nazor kohokoliv. Rozhodujici je stavebni urad a tam nevim, zda ji majk v Troji nebo na sedmicce, kazdopadne i kdyby meli v troji, sel by vyautovat pres stret zajmu.
Jen se mesto nechce s MC hadat, inu, nechcete, tak si nakaslete
Městské části jsou na jednu stranu mocné (viz zde) a na druhou bezmocné. (Praha 1 by chtěla strážníky. Nedostane. Na to potřebuje město. Nebo Praha 4, tuším šesté největší “město” v ČR na počet obyvatel, nemůže ani vydat vyhlášku, že psi nesměj dělat v parku na trávník.) Navíc některé MČ v Praze jsou jako Praha 4 a některé jako městečko. 53 naprosto rozdílných kusů města.
Výsledek je, že jediné, co MČ a město na sebe mají, je vydírání.
Zreformovat se to nepodaří, protože parciální zájmy neumožní rozumnou reformu provést legislativním procesem.
Reforma samotné Prahy by byla na úrovni parlamentu, kdy Moravákům apod. je to asi jedno a hlasovali by podle stranické klíče. Pak stačí, aby parlamentní většina měla zájem to udělat, třeba protože bude mít zrovna většinu na magistrátu.
Jenže i ta většina na magistrátu má spoustu spolustraníků na městských částech.
Tyhle vertikály moc nefungují. Praha 1 má koalici na tzv vládním půdorysu, stejně jako magoš. Tahle koalice vládne odspodu nahoru, přesto chronické problémy Prahy 1, které nikdo neřešil s výmluvou na město nebo parlament, nejsou ani o píď dál stran řešení. Dokonce i dál funguje přetahovaná mezi MČ a městem, viz Svoboda a zákaz vjezdu do Dlouhé v noci.
Kapři si rybník nevypustí.
Jenže některé městské části vždy kontroluje nějaká jiná strana a větší zvířata asi budou spíš na magistrátu, kde se točí větší peníze.
Ona ta nerovnováha je obecná, zdaleka ne jen u MČ. Pro zablokování čehokoli máme daleko mocnější nástroje než pro prosazení….
Město zjevně pochopilo, že negativní důsledky toho hádání by ani náhodou nemohly vyrovnat či dokonce překonat plytké a zdánlivé výhody, které by zadrátování Troje přineslo.
Běžte se léčit. 😉
V zásadě bych to tak viděl, jen bych za nadřízenou entitu viděl vždy tu menší, která by řešení vybraných problémů delegovala na tu územně větší.