DPP vypsal tendr na tramvajovou trať do Libuše, předpokládané náklady činí 350 milionů

Tramvajová trať Modřany - Libuš, vizualizace. Autor: MetroprojektTramvajová trať Modřany - Libuš, vizualizace. Autor: Metroprojekt

Nová trať o délce 1,7 kilometru bude mít čtyři páry zastávek. Naváže na stávající obratiště Sídliště Modřany.

Dopravní podnik hl. m. Prahy spustil akci, na jejímž konci bude nová tramvajová trať na jihu metropole. Podnik vypsal tendr na zbudování zhruba dvou kilometrů trati z Modřan do Libuše. Předpokládané náklady činí 350 milionů korun, stavební povolení má investor od února.

Nová trať Modřany – Libuš o délce 1,7 kilometru bude mít čtyři páry zastávek. Naváže na stávající obratiště Sídliště Modřany, odkud povede podél ulice Generála Šišky k sídlišti Libuš a křižovatce s Novodvorskou ulicí, do které odbočí. Po Novodvorské ulici pak povede k budoucí stanici metra D Libuš, do úrovně současné autobusové zastávky Pavlíkova, kde bude zakončena úvratí.

Tramvajová trať Modřany - Libuš. Pramen: DPP/dokumentace EIA

Tramvajová trať Modřany – Libuš. Pramen: DPP/dokumentace EIA

Původní projekt počítal s vybudováním tramvajové smyčky u stanice metra D Libuš, ve které by trať Modřany – Libuš končila. Rada hlavního města ale loni rozhodla o dalším prodloužení tratě o 1,8 kilometru až k budoucí stanici metra D Nové Dvory. U stanice metra D Libuš proto vznikne nejdříve pouze úvrať a následně po dohodě s majiteli pozemků dočasná smyčka. Ta bude po prodloužení tratě zrušena.

„Prodloužení tramvajové tratě do Libuše umožní nejen lepší dopravu do centra, ale i významné zlepšení místních dopravních vztahů na Praze 12, kde vznikne pro oblast sousedící s Libuší nově přímý spoj na úřady, k lékaři či za volnočasovými aktivitami,“ uvedl před nedávnem místostarosta Prahy 12 Vojtěch Kos.

Dopravní podnik předpokládá, že stavba začne letos v říjnu a skončí v závěru příštího roku.

Z dokumentace k tendru:

Předmětem plnění veřejné zakázky je provedení novostavby tramvajové trati sídliště Modřany – Libuš v městské části Praha 12, Modřany a Libuš, tedy zejména:
a) výstavba nové tramvajové trati včetně jejího příslušenství;
b) dopracování projektové dokumentace o konkrétní technické řešení, včetně specifikace konkrétních výrobků a detailů nutných pro realizaci stavby;
c) vyhotovení projektové dokumentace skutečného provedení stavby;
d) vyhotovení geodetického a geometrického zaměření skutečného stavu stavby.

Tagy dpp Top tramvajová trať Modřany - Libuš
44 komentářů