DPP vypsal tendr na stavbu tramvajové tratě na Václavském náměstí
Návrh podoby Václavského náměstí s tramvajemi. Pramen: IPR
Předpokládaná hodnota zakázky je 1,25 miliardy korun.
Předpokládaná hodnota zakázky je 1,25 miliardy korun.
Nějak jim z toho obrázku vypadlo napojení tramvaje k Wilsoňáku.
Nevypadlo, teď se to dělat nebude, protože na to je potřeba změna územního plánu. Takže za pět až deset let se realizace možná dočkáme.
Ta tramvaj musí být po celém náměstí a opět i na Příkopech a celé Národní. Toto je jen polovičaté řešení.
Salámová metoda. 🙂
Pro spoustu Pražáků by celé řešení znamenalo velký šok. 🙂
Pro mne ne, já jsem se po Příkopech tramvají nejednou povozil a to i v poslední den provozu:-). Ovšem zatím to není politicky průchodné. Krom toho jsou za pár dní volby, takže odhadovat, jak (a zda vůbec) to bude obnova tramvajových tratí v centru Prahy pokračovat dále, je věštění z křišťálové koule. Osobně bych byl velice nerad, kdyby se do vedení Prahy dostal někdo, kdo by měl zájem zašlápnout obnovu tramvajové trati v horní části Václavského náměstí. Ta možnost tu stále je, bohužel. Proto budu volit do vedení Prahy tak, abych podpořil možnost pokračování současného vedení.
A proč?
Tramvaj rozhodně ano. Co nechápu, proč nemůže vést při jedné straně náměstí a nemůže nechat volnější místo pro zeleň. Vybetonovaných ploch už je v Praze dost a park by se tam hodil.
No, když může být park na Karláku, může být i na Václaváku. Problém bych s tím rozhodně neměl. Zejména, když je tam plocha nazvaná „promenáda“. Nebo jsem jediný, kdo se raději prochází mezi stromy než na sluncem rozpálené dlážděné ploše?
Kdyby tam radši přidali parkoviště. Dneska jsem tam jel a všechno bylo plný!
Tak tam jeďte tramvají.
Sorry, ale na Václavském náměstí nemají (s výjimkou zásobování) auta vůbec co dělat.
tak jezděte autem do OC Šestka.
tam vám přeplněné parkoviště rozhodně nehrozí a taky je to tam hezký.
4 roky, neni to malo 🤷♂️…
Neni ta ranvej uprostred namesti kratka?
Taky jsem si říkal, taková obrovská rozpálená plocha bude v létě ňamka pro klima v Praze :-/
Taky sem si říkal že byste se měli odstěhovat z města do lesa, společenské klima bude lepší.
A s ranvejí by to chtělo konfrontovat jistého Karla IV, proč proboha nám ve městě dělal námestí??
Ta cykličnost dějin je stejně vtipná. Jak se kdysi s velkou slávou tramvaje na Václaváku zrušily, protože přece máme metro a dojde ke zklidnění náměstí, tak se dnes s velkou slávou zase obnoví, protože tramvajové spojení Vinohrad a Nového města je přece klíčové. Samozřejmě, z hlediska propustnosti tramvajové sítě a rezervy pro případy různých nehod a oprav to smysl dává.
Dává to smysl i z pohledu mobility. Metro a tramvaj plní jinou roli v dopravním systému, což ovšem soudruzi nebyli s to pochopit.
Navíc efekt vytlačení povrchové dopravy byl zcela potlačen brutálním nárůstem automobilové dopravy, která na desetiletí z Václaváku udělala místo, kterému si Pražan vyhýbá.
Rekonstrukce a tramvaj by to mohla změnit.
Mohl bych poprosit Pražany, kteří se vyhýbají Václaváku kvůli „brutálnímu nárustu aut“ tamtéž, aby mi dali plus? A ty, kteří k tomu mají úplně jiný důvod, aby mi dali mínus? Ne že by to tady byl reprezentativní vzorek, ale proč si nezahrát.
A vyhýbají v jakém smyslu? Že tam nechodí, nejezdí autem nebo nejezdí MHD…?
A co mají dělat Pražané, kteří se Václaváku nevyhýbají?
Ty, kteří se Václaváku nevyhýbají nebo nechápou jednoduchou otázku, prosím, aby se mé ankety neúčastnili. Ano, je to diskriminační, ale klidně si udělejte svou vlastní anketu.
Táhni se svojí anketou tam, kam slunce nikdy nesvítí. Tohle není místo pro nějakou soukromou anketu.
Není to důvod jediný, ale taky je. Plus Muzeum odříznuté magistrálou, to je prostě prasárna v centru města. Za svých studentských let bych tramvaj od hlaváku nebo Muzea využil denně když jsem dojížděl z Jižního Města do Panské a Štupartské. Nejlepší spojení bylo jít pěšky od metra. Akorát ty zimní rána na Václaváku se mi nelíbily, protože na těch hladkých kostakách to hrozně klouzalo, tak jsem odbočil co nejdřív do vedlejší ulice. Výhoda byla, že do osmi tam chodilo jen pár lidí. Nevýhoda zase odpoledne, že bylo na náměstí narváno. Bohužel současná podoba horní půlky náměstí znamená, že polovina šířky… Číst vice »
Bydlím prakticky za rohem, ale VN se tedy rozhodně vyhýbám. Buď se nadá projít pro davy turistů přes den nebo je to o strach v noci. Automobilismem to není. Tramvaj rozhodně podporuji, pokud možno po celé délce náměstí a na Můstku znovu na obě strany, jak Na příkopy, tak do 28. října a na Národní.
V Praze jsem vyrůstal a rozhodně nemáte pravdu, aut je Vaclavaku daleko min než na konci 70 let. Jinak mne osobně tramvaj na Vaclavaku nechybí, když jezdila chodil jsem po nempesky, chodím pěšky a jestli se tam vrátí budu chodit zase pesky. Navíc ma jezdit po stranách Vaclavaku to bude srážek s chodci.
Me jo, pac jsem nekolikrat denne chodil ze staromaku na Vinohradskou a to bylo peklo…
Jen pro pořádek: ta tramvaj tam nebude proto, aby se ji vozilo po Václaváku. Zkuste třeba jet z okolí Karlova náměstí k Vinohradské tržnici …
Zrovna toto není problém, linky 10 a 16 jedou z Karlova náměstí k Vinohradské Tržnici. Jen se ta zastávka nejmenuje Vinohradská tržnice, ale Šumavská a 220 metrů chůze ještě nikoho nikdy nezabilo.
Hmm, a za nějaký ten rok se naopak zruší metro pro své vysoké náklady…
Doufám, že tyhle plký mate jako součást terapie
To nebylo s žádnou slávou. To se udělalo přes protesty lidí a řady odborníků. Protože když je metro, nemusí být na povrchu tramvaj. A to se drželo hodně dlouho než zvítězil aspoň zdravý rozum. A ještě tam byl trochu skrytý záměr – uvolnit více místa v ulicích pro auta a parkování. A ono se nám to klube na svět znovu.
Ano. Zničte Václavák
teď ještě humanizovat václavák od těch nádherných zelených cosi uprostřed, množství aut parkujících všude dokola, srovnat výškově chodníky a silnice a už bude chybět k dokonalosti už jen omezení či zrušení magistrály.
díky!
Legenda praví, že ty zelené pásy drobný keřů uprostřed tam dal bolševik, aby ten plac tolik nelákal k demonstracím…
Hm, legenda nezní tak docela nepravděpodobně.
Tak to aby tam vysadili tůje…
jj, slyšel jsem též, štrougalovy sady, tuším
Ano,říkali jsme tomu Štrougalovy sady.
Jojo, oni byli v tomhle zběhlí.
Na dnešním Masarykově náměstí v Ostravě (dříve tuším náměstí Lidových Milicí) položili pro změnu asfalt, protože když byla v roce 1953 měnová reforma, tak se tam srotila ostravská dělnická třída a házela po představitelích strany dlažky.
a nedělají podobní starobolševici v ústavu, kde se stanovují drážní normy? nebo v sudopu? mentální nastavení by poněkud odpovídalo….výsledkům.
Pokud vím, tak s rekonstrukcí horní části VN se čeká právě na tramvajovou trať. Takže se snad dočkáme:)
Ničí hlavní místo setkání (demonstrací, koncertu) v Praze. To tramvaje zastaví když tam bude 100k lidí na příští demonstraci?
Tenhle projekt se má zastavit. Účel je možná dobrý ale někdo zapomněl jak se Václavak používá a jak je důležití pro Prahu a Česko a jakou škodu tohle udělá (a nebo proste tramvaje nebudou jezdit pokaždé co se tam sejde hodně lidí ).
Prostě to budou muset objíždět. Stejně jako když se u výstaviště někdo s velkým autem „zarve“ pod železniční most
Proč? Vždyť demonstranti můžou normálně udělat místo pro tramvaje.
Ti yntelikenti z 3. září nebyli schopni udělat ani uličku pro sanitku.
bože suď sebe chytráku radši ,,,
Pravda bolí?
Proč pravda, já tam nebyl, sem to nepatří na tenhle server, ale tohle vaše nálepkování ubohý, je přesně to, proti čemu jakože bojujete. Každej má právo na názor. Mě zas ten váš přijde trapnej, urážim vás, ne! Tak si to nechte do kavárny.
Ano každý má právo na názor. Na základě Vašeho názoru si zas udělá někdo jiný názor na Vás. Ten názor nemusí být zrovna lichotivý.
Nepleťte si právo na názor s právem na nezpochybnitelný názor. Takové právo nikdo nemá.
To je tedy argument proti TT VN. vy patříte jednoznačně do rady Prahy 1, tam bylo takových borců od revoluce plno. Tramvaj by se měla vrátit všude na Příkopy, 28. října i spodek VN, je to mrtvý turistický skanzen.
Klid, určitě nepatří. To bude jen některý z aktivistických trollů. Za trávu si mohou demonstrovat na Palackého náměstí, kde nepotřebují ani povolení.
28. říjen možná, ale Příkopy mi vážně mrtvé nepřijdou.
Tak holt budou muset demonstrovat někde jinde. Řekněme na Klárově, na Palackého náměstí…
A na koncerty je Praha dostatečně vybavená Rudolfinem a Obecním domem, případně O2 arénou…
… a taky řada nepříliš využívaných stadionů. Třeba Strahov …
Obávám se, že Strahov se dnes už pro koncerty využít nedá. Na tom velkém stadionu je tréningové centrum Sparty a tribuny jsou na spadnutí. Na Stadionu Evžena Rošického jsou taktéž tribuny na spadnutí.
Jinak míst pro koncerty je samozřejmě v Praze dostatek a nemyslím si, že by při výjimečných situacích byl problém poslat ty tramvaje jinudy. Tolik velkých demonstrací, či koncertů tam zas nebývá.
Tak tam holt budou jezdit tramvaje třeba jenom 360 dní v roce. Mnohem lepší než 0.
To už se řešilo i v diskuzích s zástupci města. Během konání nějaké takové akce se zkrátka provoz odkloní. Nic neřešitelného.
Místa tam bude bez těch záhodnů ještě víc. A když to začně zasahovat do kolejí, tak policie zastaví provoz. Pokud je demonstrace nahlášená, tak se dá domluvit zastevní i dříve. Na Národní se to děje běžně na 17. listopadu, i při jiné akci nebo maratonu. To by musel vládnout nějaký extremista z SPD nebo Trikolory, aby dával rozkaz rozjíždět lidi tramvajema, autama nebo je jinak rozhánět, já se toho ani jako občasný návštěvník neobávám.
A nebo Hřib když tam demonstrují důchodci a střední vrstvy proti vysokém cen energie. Nevím proč to politizujete ale mate pravdu, přesně i kdyby bylo řešení jako někdy přesměrovat tramvaje tak vždy se objeví někdo, jako třeba Hřib kdo to neudělá tak aby znehodnotil demonstraci kterou chce umlčet.
Jsem pro víc tramvajových spojů. Ale Václavak není to místo. Václavak je celostátně důležití pro setkání velkých skupin lidí a tohle to místo znehodnocuje.
Projekt nemá pokračovat. Ať najdou jinou trasu. A ještě zbaví se záhonu a aut co nutně nemusí tam jezdit.
Střední vrstvy tam espéďákům a dalším ruSSofilům pomoci nepřišly. Nepřišly proto, protože většinou mají všech pět pohromadě a vědí, že espéďáci a spol. jim s eventuálními problémy opravdu nepomohou. Ti pomáhají jen sami sobě a samozřejmě ruSSku. Nelze samozřejmě vyloučit, že někdo sedl organizátorům na lep, ale i tak měl možnost se otočit, když viděl šašky typu Ševčík, Majerová, flákanec a další proruSSké zmetky.
Pokud bude namesti plne, tak, ze nebude misto v tech pruzich pro tram, tak ty tramvaje odkloni kolem hlavaku… tam ma take vzniknout trat…
Chtěl bych se ze zvědavosti zeptat administrátorů, jestli nejsou náhodou některé příspěvky v této diskuzi pod různými jmény, ale ze stejné IP adresy. Děkuji 🙂
Pokud nekdo vyuziva VPN, tak se to jiste muze stat.
I kdyby. U nás na firmě je asi 150 lidí v kanclech, kteří by všichni byli vidět pod stejnou veřejnou IP.
Protože mají jednu přípojku na internet?
Ne každý má svoji vlastní přípojku, kterou si sám platí.
Mám jednu otázku. Týká se ale dolní části náměstí. Zde již rekonstrukce finišuje. Jen se uvádělo, ze i zde budou položeny tramvajové koleje napojené výhybkou a obloukem do Vodičkovy ulice. Viz: Rekonstrukce dolní části pražského Václavského náměstí, která začala v dubnu 2020, by měla být hotová v polovině září. Zbývá dokončit napojení tramvajových kolejí. https://www.tvarchitect.com/clanek/rekonstrukce-dolni-casti-vaclavskeho-namesti-ma-byt-hotova-v-polovine-zari// Relativně nedávno jsem se tam byl projít a žádných kolejí jsem si nevšiml. A vůbec nikde jsem ani nenalezl informace o napojeni kolejí na stávající trať. Navíc v dolní části nejsou ani připravené sloupy na trolejové vedení. A přitom podle pana radního pro dopravu se… Číst vice »
Já se domnívám, že ve spodní části koleje nebudou. Nebo alespoň prozatím. I uvažovanou trať přes ulici Na Příkopě chápu tak, že zaústí na Národní a na druhé straně směr Revoluční. Byl jsem na několika besedách k této problematice a nevuvědomuju si právě, že by někde byla dolní část zmíněna. A vzhledem k tomu, že ta rekonstrukce části nad Můstkem byla dokončena nedávno, bylo by pro mě překvapivé, kdyby se tam znovu kopalo.
No právě. Dolní část je skoro hotova, ale https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/vaclavske-namesti-rekonstrukce-koleje-viceprace-stromy-zavlazovani.html
V registru smluv je dokonce tato smlouva zveřejněna jako dodatek za viceprace
Tak mi to nejde moc do hlavy, zda se tedy zase rozhodlo opačně, ze se sice uzavře smlouva na stavbu koleji, zaplatí, ale nic se nepostaví. Nějak se mi to nezdá a je mi taky divné, že o tom nikdo nic neví. Ikdyz v TV například před rokem sám pan radní pro dopravu oznámil, ze tam koleje budou
Zjistím více informací od kompetentního člověka, ale co jsem zatím slyšel, tak se tam udělala příprava a koleje v budoucnu nejsou problém.
Mě jde hlavně o to, ze cca před rokem to bylo velké téma, ze se koleje budou dělat i v dolní části a pak nakonec asi nic. Vím, ze to není asi zrovna nejpopulárnější web, ale viz https://mhd86.cz/2021/08/09/scheinherr-v-dolni-casti-vaclavskeho-namesti-vznikne-konecna-pro-historicke-tramvaje/
Tak koleje zatím nebudou, hezky je to popsáno na webu Československý dopravák: https://www.cs-dopravak.cz/koleje-na-spodni-casti-vaclavskeho-namesti-nevznikly/
Nějak současné vedení přeskočilo v projektu, že se nejdříve vybudují podzemní garáže pod Václavákem a teprve
potom měla proběhnout rekonstrukce samotného náměstí.
Takže vedení Prahy přeskočilo fáze celého projektu.
Co se zamyslet, proč tak současné vedení tlačí na pilu nebo spíš, kdo za ně tak tlačí na pilu.
A proč podzemní garáže.
Parkování pro hosty hotelů, zásobování, šílenci co se budou snažit dostat do budovaného Mega obchodáku palác Savarín.
Zásobování garáže na Václaváku nepotřebuje. Pokud chce někdo do Prahy přijet autem a ubytovat se v hotelu, má řadu jiných možností, než právě Václavák.
Takže klasika, prostě položímě koleje, potom zjistíme, že garaže docela schází.
Takže se vytrhají koleje a vybudují garáže a položí koleje znova.
Dávám tomu 6 až 8 let.
A miliarda a půl v 3,14či.
Garáže neschází.
garáže neschází. nikomu vyjma magorů.
Kteří ve městě vybaveném 26 linkami tramvají a 3 trasami metra z jakéhosi důvodu potřebují nějaké auto…
Garáže jsou u Opery.
Ty už jsou asi tak 20 let prostorově naprosto nevyhovující.
No, a další jsou v Kotvě a Palladiu.
Zásobování má naložit/složit a z Václaváku zmizet. Hosty místních hotelů může vyložit bus a taky zmizet. Individuální turisté pojedou MHD (tak jako jinde). Úřadové a zaměstnanci místních firem mohou jet MHD anebo „dvojkou“ (pěšky). Místní veksláci a naháněči jsou bez nároku.
jak se dostat do obchoďáku ať si řeší Omar. když jen pěšky, tak sorry, co se dá dělat.
a hotely…mňo…kolik lidí, co bydlí v hotelu na václaváku tam přijede autem….a když srovnáme kapacitu hotelů na václaváku….kolik z míst je potřeba právě pro hotely? a pokud tedy potřebují nabízet parkování, ať si ke své komerční službě parkování postaví v rámci hotelu (jde-li to) či pronajmou jinde. třeba v garážích vedle Neues Deutsches Theater.
zásobování dlouhodobě neparkuje. a mimochodem by mu slušely i jisté povolené hodiny, např. 6-9hod ráno.
Ony by ty garáže sloužily nejen hotelovým hostům, ale i těm, co teď parkují v ulicích okolo Václaváku, nebo alespoň jejich části.
Zásobování 6 – 9, v té největší špičce?
Doufám, že se brzo začne připravovat návazná trať na Můstek a do obou stran, tedy na Náměstí Republiky i na Národní. Konečně se bude dát dojet do centra normálně po povrchu, bude větší kapacita tratí a jedna nehoda na klíčové tratí přes Vácavák nezablokuje půlku tramvajové sítě
Teda vy jste snad spadnul z Brna, kde mají pěší zónu s tramvajema 🙂
Normální by bylo vrátit tramvaje všude v centru, i jako součást pěší zóny.
Normální je v pěší zóně neprovozovat 50 tunové vlaky. Téměř všude v Německu nebo Rakousku mají pěší centrum a tramvaje jezdí až na jeho okraji, nikoli skrz.
V Innsbrucku jste byl?
Nebo v Darmstadu?
Funguje to i na Balkáně, třeba v Záhřebu. Během své návštěvy jsem nikoho přejetého neviděl, dokonce tramvaje ani nemusely moc zvonit. Pěší zóna přes Václavák a dále funguje už hodně dlouho, prostě tam jede tramvaj 30 a není problém.
V pěší zóně se smí jet max. 20 a i to je moc
Byl jste v Curychu? Projděte si fotky a streetview z Bahnhof strasse.
https://www.google.com/maps/place/Bahnhofstrasse,+8001+Z%C3%BCrich,+%C5%A0v%C3%BDcarsko/@47.3715915,8.5386038,17z/data=!4m5!3m4!1s0x47900a072cbc7295:0xce1f68e4ec56fc65!8m2!3d47.3715915!4d8.5386038
Koukám na fotky, koukám na streetview, chodci jsou po stranách a kolejišti se vyhýbají. Pěší zóna tedy neplní účel.
jako Německo to není, ale až budete blbě kecat, co se kde jak dělá…tak se podívejte např. na vedení linek tramvají, příměstké železnice a metra v Miláně.
a srovnejte např. s dopravním peklem v Římě, kde se vaším geniálním nápadem řídí.
A taková Via Nazionale, Corso nebo Corso Vittorio Emanuele či Via della Conciliazione, toť všechno příklady naprosto dokonale zvládnutého dopravního inženýrství….
nemusis chodit daleko. treba stefanikova u andela, nebo namest republiky v praze. nebo treba alexanderplatz v berline
No výborně – tak v čem je problém?
A náměstí republiky je taky v Brně? Přestaňte se tady prosím ztrapňovat
Zrovna náměstí Republiky jako jediné ze zmíněných v Brně je.
ale je tuším v Husovicích a o pěší zóně tam nic nevím
Linky přes náměstí Svobody?
To mají nejen v Brně.
A to je správné a tak to má být. Tramvaje na pěší zónu patří.
No hlavně ale nemají právo najíždět na chodce…
Super, už aby to bylo!
Dle meho nazoru by veskera motorova doprava (vcetne tramvaji) v uzkem centru mesta mela byt pod zemi. Jiz nyni se v Jindriske vse otrasa, tramvajim lezou pod kola lide, a navic se tam tramvaj pohybuje rychlosti svizne chuze. Na Vaclavaku to bude jiste stejne. Nerekl bych, ze je to idealni stav.
Srovnejme treba se Stuttgartem, kde jsou tramvaje zakopane pod zemi.
Ideálně ano, mimo tramvají, ale stále nemáme technologii na levné stavění tunelů. Snad to Muskova Boring Company dotáhne do konce. Podzemní hromadná doprava je metro a to se na krátké vzdálenosti nevyplatí, ani to není komfortní, protože většinu času sežere to fárání do hlubin a zpět. Tramvaj zastaví přímo na ulici, na zastávku dojdete do 200-300 metrů odkudkoliv při dobrém zasíťování.
Zklamu vás, ale Musk asi není takový zachránce, jak si myslíte 😀 Jinak souhlas.
Cílová autodoprava pod zemí je také k ničemu, leda by odtamtud měla vjezdy přímo do garáží a nepotřebovala na ulici vůbec, ale stejně je potřeba ty prostory větrat na povrch. A menšinový tranzit může jet okolo.
Nebo by byla zahrabána tak hluboko, aby na jednom konci města přijela…a na druhém zase vyjela…
Ale to by se ti motoristi nedoplatili…
Myslíte, že pokud by to bylo mělce pod zemí , neotřásalo by to???
To by se ty baráky třásly jako drahý pes…
Někdy se metrem vysvětlují poltergeisti…
jo, takže zakopu šalinu do úrovně sklepů a hned bude vesele.
a kam dáme např. sítě? nebo vestibuly metra?
dokážete si představit takovou vodičkovu rozkopanou třeba 2-3 roky než se to vyrobí?
Asi jste spadl na hlavu, že?
Ale o tom to je, chce to vydržet, ale potom zase bude klid.
A rekonstrukce mávnutím kouzelného proutku nebudou potřeba…
Tak zrovna ta Vodičkova by byl big problem i s památkáři. Málo kdo si uvědomuje, že je pod ní kolektor a pod domy je rozsáhlá síť gotických sklepů. Tafy je to.no way.
Stuttgart nebo třeba i Hannover nemají klasické metro. Rychlodrážní tramvaje jsou v centru pod zemí aby byly rychlejší a hlavně kapacitnější, protože tím jezdí masy lidí i velké vzdálenosti. Praha tohle od svého tramvajového systému tak moc nevyžaduje, resp. nestojí to za ty náklady a nutnost chodit do podzemí.
No…zakopat pod zem některé úseky v kopcích by nemuselo být tak marné…
Mám jednu otázku. Týká se ale dolní části náměstí. Zde již rekonstrukce finišuje. Jen se uvádělo, ze i zde budou položeny tramvajové koleje napojené výhybkou a obloukem do Vodičkovy ulice. Viz: Rekonstrukce dolní části pražského Václavského náměstí, která začala v dubnu 2020, by měla být hotová v polovině září. Zbývá dokončit napojení tramvajových kolejí. https://www.tvarchitect.com/clanek/rekonstrukce-dolni-casti-vaclavskeho-namesti-ma-byt-hotova-v-polovine-zari// Relativně nedávno jsem se tam byl projít a žádných kolejí jsem si nevšiml. A vůbec nikde jsem ani nenalezl informace o napojeni kolejí na stávající trať. Navíc v dolní části nejsou ani připravené sloupy na trolejové vedení. A přitom podle pana radního pro dopravu se… Číst vice »
To je ale hloupost, co.
Nemáme vyřešenou Magistrálu, tak jí ještě více zablokujeme.
Automobily díky křížení s tramvajemi, budou stát delší čas na semaforech, ale to se zjistí až po dokončení.
Ale to je klasika Pirátu a Praha Sobě, že zadávají nové věci, když se ještě nevyřešili staré problémy 🙂
Magistrála se nijak nezablokuje.
Tramvaje budou mít hromadu času na průjezd během současných intervalů, které jsou s rezervou dostatečné (aby mohla vyjet auta z Vinohradské a Václaváku). Tak tu neplkejte nesmysly. A běžte se podívat, jak to vypadá třeba na I. P. Pavlova – kde ostatně jsou intervaly ještě kratší.
V Praze na křižovatkách funguje preference MHD, to znamená, že tramvaj přijede k semaforu a dostává přednostně zelenou, krásně je to vidět na křižovatce Svatovitske a Hradcanske, kde se díky hustém tramvajové dopravě často tvoří kolony. Obávám se, že magistrála bude podobný příběh.
To by musela bejt už teď – klíčové slovo „Pavlák“…
Na Pavlaku tramvaj preferenci nemá.
https://ropid.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=e7b90000010d41fcb796dba91ba85cef
Tolik mínusu.
To zase Hřib a Scheinherr asi nemají co dělat 🙂
Ne, jen píšete hlouposti.
Hřib i Scheinherr toho dělají víc než vlády za posledních 20 let dohromady. Poslední velká tramvajová trať před současnou koalicí se stavěla v letech 2001-2003 na Barrandov. Nyní probíhá výstavba několika úseků, začíná se stavět Dvorecký Most a spousta dalších projektů už čeká na stavební povolení nebo na výběr zhotovitele.
Já bych s těmi oslavnými tirádami počkal na hodnocení voličů.
Myslíte kilometry cyklopruhů nebo sázení stromů u developerských projektů 🙂
Cyklopruhy jsou fajn. Nedávno jsem jel na kole po Argentinské, bez cyklopruhu bych si tam netroufnul, teď s cyklopruhem to bylo v pohodě, všichni měli vymezený svůj prostor.
Cyklopruhy představují asi jedno promile jejich práce. ODS/SPOLU která staví nelegální kruháky u Prašný brány a snaží se soudně blokovat nové přechody v obytných čtvrtích, si je úspěšně vybrala jako vějičku pro jednodušší voliče, kteří už na ně reagují jak Pavlovovi pejsci na zvoneček.
Stromy jsou fajn, zajišťují stín a přirozené chlazení prostoru. Jen se občas musí zalít, takže místo nalití vody na vozovku by se mohlo i něco přilít ke stromům.
Hřib asi fakt nemá co dělat. Dnes ráno rozdával u metra Kobylisy letáky. 🙂
Vždyť tímhle jí začneme řešit, je to cesta k postupné humanizaci. Snížení pruhů, přechody, křížení s tramvají, lepší chodníky a cyklostezky. This is the way
Jasně, 10 dní před volbama.
a nebyla původní cena kolem 300 miliónu 🙂
Byla ale všechno teď zdražuje 🙂
4x
Nezablokujeme. Už dnes jsou tam intervali pro přechody pro chodce. A ty se s tramvajemi nezmění. Magistrála bude stát jako do teď.
No, zrovna přechody a hlavně ten horní vybudovaný minulý rok, kde je už 40 let podchod, který stačilo pořádně vyčistit a ukončit nájem s tánkařů s buřtama.
To je fakt logika Pirátu a Praha Sobě.
Máte pravdu, podchod je báječný městotvorný prvek, kombinující v sobě důležitou dopravní tepnu pro pěší s veřejnými toaletami, občerstvením podávaným orálně i nitrožilně a místem pro přepadávání. Takovou pýchu hlavního města je nutno jen podporovat.
jasně, semafor tam u muzea byl y být musí kvůli vinohradské.
ale lidi pošleme povinně podchodem, ať si ty schody všichni užijí (tady těch cca 25 schodů nevadí, ale dva u vlaku jo?), přece co by si nějaký trouba dovolil chtít jít po přechodu, když tam auta musí talk jako tak stát.
když nadělovali dopravní řešení cca 60.let,, tak jste šel několikrát, že?
Vaše schody
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=72615748&newest=1&yaw=3.836&fov=1.257&pitch=0.139&x=14.4330426&y=50.0791022&z=19
A co vám brání si těmi podchody denně chodit i opakovaně. Nám nechte ty přechody, protože pro chodce jsou pohodlnější a rychlejší. Prostě jen přiznejte, že chcete všude auta a bez auta neuděláte ani krok. Ale proč bychom si toto měli nechat stále líbit a ještě na to doplácet finančně i zdravím?
Navíc hned vedle je frekventované křížení magistrály s tramvajemi na I.P.Pavlova. Červená ve stejném cyklu kus vedle by na plynulosti neměla nic moc změnit.
Magistrálu už z principu vyřešit nejde. Dálnice skrz město bude VŽDYCKY zasekaná, bez ohledu na to, kolik bude mít pruhů, jaká tam bude rychlost nebo jestli tam budou nebo nebudou semafory. Říká se tomu indukovaná poptávka.
Jediným systematickým řešením, je magistrálu odstranit a nahradit efektivnějším způsobem dopravy, který bude rychlejší, kapacitnější a levnější (chodci, kola, MHD).
Takže tohle právě naopak problém s magistrálou řeší, blbost by byla se jakkoliv snažit o její zkapacitnění nebo zrychlení, protože to by nakonec mělo přesně opačný efekt. (Vážně, najděte si co je „induced demand“).
Kola, kola, kola.
Od půlky října, do půlky dubna, se dají cyklisté v Praze spočítat skoro na prstech jedné ruky 🙂
.
Proč asi? Protože je Praha město výhradně pro auta. Ta trocha cykloinfrastruktury co se staví jsou pruhy pro sebevrahy ve kterých žádný rozumný cyklista nikdy nepojede. Pořádné cyklostezky, kontinuální chodníky, chytré semafory, stání pro kola… nic z toho v Praze neexistuje. Tak se nedivte, že lidi nejezdí na kole.
Ale prdlačka, je zima a cyklisté nejezdí 🙂
Ve Finsku jezdí lidé na kolech v -20 °C. V Kanadě ne. Čím to asi bude?
Kde dobrá infrastruktura je, potkáte dost cyklistů i v zimě – od Stodůlek až k řece Prokopákem, z jihu po obou březích, dál podél Kunratického potoka… problém je ten střed města. V zimě jich není vidět tolik protože lidi co můžou jezdit do práce nalehko na kole jsou zpravidla první kterým firma kvůli covidu silně doporučí home office.
Protože Praha není placka.
Pozdrav z pardubické placky. 🙂
A mimochodem, už jste si našel co je to indukovaná poptávka, nebo ještě stále kritizujete někoho a něco, čemu vůbec nerozumíte?
To je možná dobrý námět pro pana Sůru, série článků vysvětlujících některé pojmy a trendy v dopravě a soudobém urbanismu. Jen nevím, jestli by to někdo jako Codycheck četl.
A pán je študovanej. Co to bude, masná dopravní 🙂
Upřímně, študovaný nejsem. Nicméně na to, abych věděl, že primárním způsobem dopravy po městě už z principu nemůže být auto, na to není potřeba vysoká dopravní.
bydlím na Floře, dělám na Andělu. tak si jděte vy chytráku projít možné trasy, zda se tama dá jet na kole.
Kdo chce jezdit, cestu si najde
Šedivá cest je Vaše.
https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&rc=9gz2wxXsFJ9hGeS5lD&rs=pubt&rs=pubt&ri=15305988&ri=15305948&mrp=%7B%22c%22%3A121%7D&xc=%5B%5D&rwp=1%3B9gzHrxXtsEg66hwl5zAg9Wh4NhZAhaGI4hbGPkh.bet0g7EeoT&x=14.4372321&y=50.0730886&z=14
hmmm, na papíře to je hezké.
zkuste to ale ve skutečnosti….
Ďábel se skrývá v detailu, a tím jsou ty bohužel nezbytné úpravy stropních desek vestibulu metra. Po tu dobu bude „hlavní průtah Prahou“ paralyzovaný a nebude to na týden. Nezapomínejte, že ta adorovaná veřejná doprava, jakkoli je ta úvaha správná, je téměř na kapacitním limitu (linka metra C). Ažbudeokruhismus (MO) bude relevantní argument pro posloupnost projektů, protože se vypočte, co stavební omezení zde udělá s dopravou v celé Praze. Z příspěvku Jana Čižinského do předvolební debaty jsem pochopil, že stane-li se primátorem, na okruhy se prostě čekat nebude. (Od lídra, který se uchází o hlasy miliónu Pražanů, bych jaksi čekal… Číst vice »
Moc nerozumím tomu, co jste chtěl říct tím prvním odstavcem. Ale ano, veřejná doprava je na kapacitním limitu, to platí víceméně pro celou republiku, proto je potřeba do ní investovat. Okruhy jsou fajn, ale dokud bude stát magistrála, parkování bude za pakatel a vjezd do města zadarmo, tak se jimi nic nevyřeší.
A kam si myslíte, že se přesune doprava při omezení na magistrále ()
Doprava se prostě neztratí jenom se přesune.
Klasický přiklad.
Omezilo se nábřeží a doprava se přesunula do Ječné.
Doprava =/= auta. Doprava se přesune třeba právě do těch tramvají, kterým vznikne víc prostoru, nebo na cyklostezky (které díky lidem jako vy neexistují). MHD má totiž oproti IAD obrovskou výhodu v tom, že zabírá řádově méně místa. Když si porovnáte, kolik lidí jede denně po magistrále, a kolik přímo pod ní v metru, zjistíte, že auta se na objemu dopravy podílejí menšinou, přestože je jim věnován mnohem větší prostor (a finance).
Finance vynaložené na IAD jsou ve srovnání s MHD mnohem nižší.
Důkaz… díky…
Rozpočet Prahy – http://www.praha.eu
Není zač 😉
Opravdu????
Do metra, do tramvají…
Veřejná doprava není jen na kapacitním, ale i na finančním limitu. Projděte si zprávy z poslední doby: navyšovaní cen energií a PHM, zvyšování cen staveb, nedostatek řidič, stávky… Veřejná doprava je velký luxus, který si můžou dovolit bohaté státy (tam zatím relativně patříme). IAD je sice neekologická (ve srovnání s MHD), ale z hlediska finanční zátěže rozpočtu je pro stát/město spíše výdělečná. V Praze je roční rozpočet TSK cca 4 mld. zatímco DPP už skoro 20 mld. a to přitom bez silnic by autobusová část DPP neměla kde jezdit… Nejde jen o to postavit nové tramvajové tratě nebo linku metra,… Číst vice »
Ono to v podstatě nulové mýtné a parkování skoro zdarma je poměrně brutální nepřímá dotace IAD
O úpravách se ale mluvilo především ve věci podchodu uprostřed Václaváku – ten je na tramvaj dimenzován jen v tom kříži, kudy tramvaj jezdila dřív.
A na hlavním nádraží tu magistrálu odstranit rovnou i s tou odpudivou komunistickou přístavbou.
Nejlépe vůbec návrat do předchozího stavu s tramvajemi před Fantovou odjezdovou halou…
Já bych si dovedl představit, že by tramvaj vedla už z Pankráce přes Nuselák a ulicema Sokolskou a Mezibranskou. Legerovka by se zobousměrnila, jsou tam místama 4 pruhy, tak by z jednoho mohli udělat i parkovací místa.
Tramvaje se v pohodě vejdou do současných intervalu semaforu
už jste se byl podívat na IPP nebo o jednu křižovatku dřív či později?
viděl jste že tam jsou semafory?
a když může být semafor tam, tak proč by se to mělo nutně štosovat u muzea?
jinak čekat na zahloubení magistrály je synonymum čekání na godota. a dokážete si představit, jak budou vypadat vjezdy a výjezdy z té zahloubené magistrály?
Tak zahloubit magistrálu ani nepůjde kvůli metru ne? Nehledě na ty zbytečné peníze které by to stálo.
Magistrála je již dávno zablokovaná. Od té doby, co upravili
jízdní pruhy z Legerovy směrem na Wilsonovu a na druhou stranu křižovatky přidali přechod pro pěší. Červená je tam už teď dost dlouho, aby zvládli chodci ty 3 pruhy komfortně přejít. Tramvaj to rozhodně zdržovat nebude.
Ideální řešení magistrály je ji okamžitě zrušit.
Magistrála se vyřeší snadno jejím zrušením. A nakonec se na ní může udělat i tramvaj a pěší zóna a je po starostech.
A co nejdřív dodělat D0 a zrušit magistrálu?
D0 není akce HMP.
D0 ubere z magistrály reálně 3% dopravy. Drtivá většina jsou Pražáci nebo Středočeši co potřebuji do centra nebo popojet po centru (asi 60% z nich nemusí – neveze náklad ani nejsou řemeslníky, jen si vezou zadek do firemního park house). A na ty jedině snížením kapacit vozovky a motivace ze strany zaměstnavatele (příspěvky na MHD, odměny za eko auto, odměny za jízdu na kole, zrušení parkovacích stání ve Firmě). Magistrála po celé délce má mít jen 1+1. Max odbočovák na IP. Stejně dálniční křižovatka na Vyšehradě nemá existovat. Ani nadjezd u Pražského povstání.
A pak si někdo objedná jídlo a já klidně půjdu přes celou prahu pěšky, ale ať zákazník počítá se tříhodinovým doručením 😖😖😖
po Praze je putyka na skoro každém rohu.
nevím proč je nutno přes Prahu vozit na individuální objednávku žrádlo v plastových krabičkách.
Přijeďte se do města někdy podívat. S úžasem uvidíte, že obrovská část rozvozů jídla v centru je na skútru, kole nebo s pomocí MHD.
Ale i kdyby ne, zrovna toto fakt není podstatná část pražského provozu – tu tvoří lidé, kteří z nějakého důvodu chtějí autem do centra, ač objektivně nemusí.
D0 a Magistrála spolu nijak nesouvisí.
Pláčete hezky, ale před cizí hrobkou…
Magistrála se dá zrušit bez závislosti na čemkoliv, stačí jen chtít. Důvody jsou pouze zástupné a oddalující…
Vypadá to pěkně. Jen bych tu promenádu uprostřed zastínil dalšími stromy.
To by neprošlo přes památkáře. A stromů tam málo nebude, pro bulvár tak akorát.
Nejde jen o památkáře. Je to místo setkávání – demonstrace i koncerty. Kvůli tomu naopak ubydou ty záhony co tam jsou dnes. Jako kompenzace alespoň druhá řada stromořadí na okraji.
Ty záhony slouží jen jako veřejné záchodky a skládka, škoda jich nebude.
Tak bych tam dal památné stromy :o)))
Proti takovým nesmyslům by měli lidi bojovat a ne proti stavbě okruhu a dálnic což pomůže jak řidičům tak lidem co bydlí u dočasných přeplněných silnic a nikomu neubližují!
Tramvaj má smysl po dostavbě okruhu a nesmí v žádném případě omezit magistrálu, tj. musí jít mimoúrovňově a hlavně na Václavské náměstí a pak do Opletalovy a k Duplexu a ne nesmyslně Wasgingtonovou ulicí jak to blázni navrhují..
Vaše lživé příspěvky nebudou mít smysl ani po dostavbě úplně všech okruhů.
Tramvaj nijak magistrálu neomezí, byť by si to zasluhovala.
V té části se neda tramvaj zakopat. Kvůli metru a vlakovym tunelum.
A také kvůli lidem. Mají kvůli pohodlí automobilistů všichni ostatní lézt složitě kanály?
D0 ubere z magistrály reálně 3% dopravy. Drtivá většina jsou Pražáci nebo Středočeši co potřebuji do centra nebo popojet po centru (asi 60% z nich nemusí – neveze náklad ani nejsou řemeslníky, jen si vezou zadek do firemního park house). A na ty jedině snížením kapacit vozovky a motivace ze strany zaměstnavatele (příspěvky na MHD, odměny za eko auto, odměny za jízdu na kole, zrušení parkovacích stání ve Firmě). Magistrála po celé délce má mít jen 1+1. Max odbočovák na IP. Stejně dálniční křižovatka na Vyšehradě nemá existovat. Ani nadjezd u Pražského povstání.
Krásný příklad náboženství Ažbudeokruhismu. Ten, stejně jako Blanka, opravdu všechny dopravní problémy města nevyřeší. Auta budou po magistrále jezdit nejméně stejně hojně jako dnes, s přibývající výstavbou ve městě spíš víc. Viz megaprojekt Penty na Masaryčce. Kolik procent těch kanceláří odhadujete, že bude obslouženo už dnes přecpanými vlaky a kolik si sjede z magistrály do podzemního parkingu?
Tramvaje se naprosto bezproblémově vejdou do současných intervalů semaforu. Magistrále to jen ulehčí.
Jo no ale hlavně že budou moci cestující z vlaku nastoupit do tramvaje 🤨, která pak pojede aspoň co jsem obrázek viděl uprostřed magistrály 😆😆😆 .
To pak budou na magistrále ze směru Prahy 7 krásné kolony na několik hodin 👍🤨😖
přemýšlím, zda si tyhle nesmysly a lži fakt myslíte nebo to jen předstíráte….
Až se magistrála zruší, tak ji opravdu tramvaj nemůže v žádném případě omezovat.
Skvěle! 🖤
Snad to příští politická reprezentace dotáhne a nepošle tenhle projekt k ledu.
Bohužel se obávám, že autíčkářů, kterým se nesmí za žádnou cenu sáhnout na jejich modlu (magistrálu), je tu pořád hodně.
Magistrála není žádná modla, ale ne úplně snadno nahraditelná komunikace. Dle hodnocení příspěvků si tady řada přítomných myslí, že se tam projíždějí vesměs lenoši nebo naidukovaní lidé, kteří se tam vozí místo toho, aby seděli doma. Osobně použiju magistrálu tak dvakrát ročně, a myslím si, že z rozumných důvodů, ale chápu že když někdo bydlí třeba na Žižkově, využívá jí výrazně více. A není to jen proto, že je lenoch, ale zhusta proto, že čas trávený jinak než cestováním, je pro něj hodnotný. Nemyslím cesty Žižkov Smíchov, to je fakt zbytečné, ale pokud cíl leží někde mimo Prahu, mimo hlavní… Číst vice »
Jako že popojíždění ucpanými ulicemi šetří někomu čas? Řeší se, pokud vím, hlavně špičky. V ostatních obdobích naopak tak široká dálnice potřeba není.
Ano, i popojíždění může šetřit čas – v případě, že po tom popojíždění následuje plynulá a rychlá cesta autem mimo město. Jejíž VHD alternativa by se skládala z rychlé cesty metrem přes město, ovšem následované cestou VHD okořeněnou několika přestupy až do „venkovské“ destinace. Už se opakuji: pokud někdo cestuje z centra Prahy do centra Plzně, auto mu moc času neušetří, ale pokud jede z centra Prahy třeba do Horní Břízy, tak už ten časový efekt z využití auta může být značný, zejména v okrajovějších časových polohách.
Existuje taková super věc, která se jmenuje P+R.
Jen objektivně asi nebudu při bydlišti na Žižkově jedno auto parkovat na P+R Chodov a druhé na Letňanech.
Bohužel je časově efektivní i trasa Wilsonak-Brno gumokolem místo vlakem…
Tak já rozvážím jídlo po Praze, pokud je možno tak se magistrále vyhýbám 🤨, ale i tak díky zakázkám tam kolikrát musím 😟.
No a na Václavském náměstí je kolik restaurací že by minimálně každá měla mít několik parkovacích míst pro zásobování respektive pro vyzvedávání zakázek 🤔.
Aby se pak nedivili že tam budu blokovat tramvaj nebo cyklostezku 🤨😖😖.
mistře, za to blokování tramvaje nejen pokutu ale i pořádně nafackovat abyste si to pamatoval vy i vaši podobní.
Dobře, takže se shodneme, že někdo, kdo bydlí na Žižkově na cca 95 % svých cest auto nepotřebuje. Není potom rozumnější těch zbylých 5 % řešit jinak? Třeba kombinací mhd a carsharingu? Protože takhle zajíždí zbytečně moc aut do centra jenom proto, aby tam pak 99 % času stála a zabírala místo. Je kvůli tomu potřeba spousta silnic a parkovacích míst.
V případě Žižkova, v součtu přes všechny obyvatele, možná už dnes nebudeme od těch 95 % cest MHD zásadně daleko. Což ovšem, ani s carsharingem, neřeší nutnost tu prokletou magistrálu, alespoň zatím, zachovat. Ze západní strany širšího centra je Blanka, z východní ještě dlouho nic srovnatelného nebude, takže převést magistrálu na 1+1 nejde.
Dokud bude magistrát prohlašovat, že je magistrála objízdnou trasou zavřených nábřeží, tak nemají nárok ji jakkoliv omezovat.
Super! 😊
Jen jsem trochu zmatený. Vypadá to, že zakázka je pouze na TT a ne na kompletní rekonstrukci horní části Václaváku. 🤔 Je to tak, nebo jsem to špatně pochopil?
DPP bude těžko platit rekonstrukci celého náměstí…
To nebude, ale je to potřeba dělat najednou. Dvakrát rozkopané stejné místo asi nikdo nechce.
Tohle já chápu. 😉 I proto se ptám, proto že se bojím, aby nebyl Václavák rozkopaný nadvakrát, resp. aby nebyly obě akce zkoordinované.
Na rekonstrukci horní části se dělá kolečko (stavební povolení atd.) Logicky přímo naváže na tuhle výstavbu tratě, která bude trvat minimálně rok a půl.
S výjimkou chodníků na kraji náměstí to v zásadě bude komplet rekonstrukce Václaváku, včetně části ulice Vodičkova. Dopravnímu podniku to zaplatí Praha.