DPP vypsal tendr na stavbu tramvajové tratě na Václavském náměstí
Předpokládaná hodnota zakázky je 1,25 miliardy korun.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) naplňuje plán návratu tramvají do horní části Václavského náměstí. Dnes vypsal tendr na stavbu nové tramvajové tratě, předpokládaná hodnota zakázky je 1,25 miliardy korun.
„Předmětem plnění této veřejné zakázky je zajištění novostavby tramvajové trati (TT) Václavské náměstí obsahující zejména výstavbu nové tramvajové tratě včetně souvisejících technologií a vybavení, související rekonstrukce vozovek a chodníků, vyvolané přeložky a úpravy inženýrských sítí a nezbytné úpravy stropních desek vestibulů metra,“ píše se v oznámení ve věstníku veřejných zakázek.
Rada hlavního města dala dopravnímu podniku zelenou k tomuto projektu v lednu 2019, DPP následně mohl zadat projektování tratě. Výstavba by měla trvat maximálně 48 měsíců, tj. 4 roky, DPP předpokládá její zahájení v první polovině příštího roku.
Nové propojení tratě z Vinohradské do Jindřišské a Vodičkovy ulice by mělo odlehčit přetíženým spojením v centru. Dnešní tramvajový systém je podle města příliš závislý na úseku mezi Lazarskou a Jindřišskou.
„Vybudováním nových tramvajových tratí Václavské náměstí a Muzeum opět vznikne dlouhodobě chybějící systémové propojení tramvajových tratí v centru Prahy. Jeho absence prodlužuje Pražanům jejich každodenní cesty již více než čtyřicet let. Vznikne tím další propojení tramvajových tratí v centru Prahy a nové dopravní vazby. Napravujeme tím nelogická rozhodnutí z dob socialismu, kdy tramvajové tratě byly postupně rušeny jako neperspektivní typ dopravy. Celá stavba proběhne podle vítězného návrhu z architektonické soutěže, jehož součástí je i vznik nového stromořadí i široké pěší promenády uprostřed Václavského náměstí,“ řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.
Tramvajové koleje povedou po stranách náměstí, v jeho středu má vzniknout promenáda pro pěší. Počítá se s rozšířením chodníků, novým stromořadím, samostatným pruhem pro cyklisty a snížením počtu parkovacích míst.
Plán na návrat tramvají na Václavské náměstí vytvořil už v minulém volením období Institut plánování a rozvoje (IPR). Kvůli tomu vznikla i 70 metrů dlouhá kolej u Národního muzea, která zatím vede odnikud nikam.