DPP vypsal tendr na dokončení tratě do Slivence. Předpokládaná cena je 369 milionů
V úseku se počítá s jedním párem zastávek Slivenec situovaných přímo v obratišti.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) vypsal tento týden výběrové řízení na firmu, která dostaví tramvajovou trať z Barrandova do Slivence. Konkrétně jde o posledních zhruba 500 metrů Holyně – Slivenec a tramvajovou smyčku o celkové délce kolejí asi 600 metrů.
Předpokládaná hodnota zakázky je 369 milionů korun. Začít stavět se má podle dřívějších vyjádření DPP příští rok na jaře. Termín pro podání nabídek byl stanoven na 15. srpna, může se však posouvat.
V úseku se počítá s jedním párem zastávek Slivenec situovaných přímo v obratišti. Smyčka se dvěma předjízdnými kolejemi bude mít kapacitu až deset tramvají typu 15T.
DPP začal stavět novou tramvajovou trať ze Sídliště Barrandov do Slivence loni v červnu, a to v prvním kilometrovém úseku ze smyčky Sídliště Barrandov do Holyně. Trať byla zprovozněna letos v dubnu, zakončena je provizorně úvratí. Náklady činily 169 milionů korun.
Za úvratí bude tramvajová trať pokračovat směrem ke křižovatce ulic U Náhonu a K Barrandovu. Před křižovatkou se obloukem stočí k ulici U Náhonu, kterou překříží, dále bude pokračovat západním směrem podél ulice K Barrandovu a po zhruba 250 metrech bude ukončena smyčkou. Pravomocné stavební povolení získal DPP letos v únoru. Trať vzniká současně s developerskými projekty v oblasti.
Tramvaje do Holyně měly jezdit již v rámci tramvajové trati Hlubočepy – Barrandov, ale nakonec v roce 2003 výstavba ustala již v zastávce Sídliště Barrandov.
Praha v posledních letech zažívá boom rozvoje tramvajové sítě. Nedávno byla dokončena tramvajová smyčka Zahradní město, byla obnovena trať na Pankráci, byla zahájena stavba trati do Libuše, na Dědinu a přestupního uzlu Depo Hostivař. Další projekty jsou v přípravě.