DPP vypsal soutěž na dodavatele jízdenek přes SMS
Dopravní podnik hl. Města Prahy vypsal veřejnou zakázku na společnost, která bude poskytovat cestujícím od ledna 2020 možnost nákupu jízdenek
Dopravní podnik hl. Města Prahy vypsal veřejnou zakázku na společnost, která bude poskytovat cestujícím od ledna 2020 možnost nákupu jízdenek přes SMS. Přes telefon se prodá stále kolem 30 % všech jízdenek do pražské MHD.
Vypsání soutěže oznámil DPP v tiskové zprávě, zatím není zveřejněna na profilu zadavatele. Současný dodavatel této služby Globdata si z hodnoty každé jízdenky bere provizi přes 16 %.
DPP od nového dodavatele bude požadovat systém, který musí být dimenzován na objem SMS jízdenek odpovídající zhruba 1,17 miliardám přepravených cestujících ročně a téměř 19 milionům prodaných elektronických jízdenek. Přes SMS mají jít koupit jízdenky na 24, 32, 110 a 310 Kč.
I přes nástup bezkontaktních plateb v tramvajích si jízdenky přes SMS stále drží vysoký podíl na celkovém počtu prodaných jízdenek. Za první pololetí to bylo 30,04, loni za stejné období to bylo 30,95 %. „Předpokládáme, že pokles je způsoben plošným zavedením bezkontaktních terminálů do všech pražských tramvají na konci dubna letošního roku. Domníváme se, že největší část těchto zákazníků změnila své návyky a místo sms jízdenek si nově kupuje jízdenky bezkontaktně prostřednictvím terminálů,“ řekl mluvčí DPP Daniel Šabík.
Nabídky bude DPP hodnotit podle nejnižší ceny vyjádřené velikostí marže. Smlouva bude na tři roky. „Nový dodavatel by měl zahájit provoz systému SMS jízdenek na začátku letošního prosince,“ řekl Petr Witowski.