DPP vypsal miliardovou soutěž na novou vozovnu v Hloubětíně. Tramvaje bude mýt dešťovou vodou
Vizualizace nové Vozovny Hloubětín. Pramen: DPP
DPP chce mít nové zázemí pro tramvaje hotové do konce roku 2023.
DPP chce mít nové zázemí pro tramvaje hotové do konce roku 2023.
Zeptá se někdo těch lidí co tam dělají jak jim mihou usnadnit práci.Nebo to bude zas někdo plánovat jen od stolu.
Dojde po zprovozneni vozovny k presunu vozu 15T do HL (napriklad vymena s Motolem nebo Pankraci)?
Nejnadějnější je z kontextu vytržená věta „Tramvaje bude mýt“ 🙂
Jak často v posledních letech prší?
V posledních letech (když nebudeme počítat srážkově vydatný rok 2020) se objem srážek moc nemění, mění se ale jejich četnost. Více prší v bouřkách a méně v klasickém zahradním dešti. Což v případě že máte rezervoár vody je vám úplně buřt, takže problém s vodou mít nebudou.
Moje zkušenost s 5-letým provozem domácí jímky na dešťovou vodu (11m3, sbírám z cca 220m2 střech) je taková, že pokud prší ten „klasický zahradní déšť“, tak na nějaký přírůstek můžu prakticky zapomenout. Sice by se řeklo, že když naprší 2mm srážek, tak získám vody 5x méně, než když naprší 10mm srážek, ale není tomu tak.
Protože se hodně vypaří?
Jako ze v desti se vypari? 😀
Spis to podle me souvisi se smacenim ploch stresnich tasek apod.
O to důležitější je s vodou hospodařit. Tyhle velké plochy si o to přímo říkají, odvodnění tam stějně je, takže se voda místo do kanalizace pošle do nádrže, za mě super že se konečně tohle rozmáhá.
Není to nic nového. Technická zpráva z roku 2009:
Množství a) + b) + c) = 72,35 l/s je vedeno přes akumulační nádrž s řízeným odtokem 11 l/s přes škrtící kapacitní otvor ∅78 mm umístěný ve spodní části přepážky v odtokové šachtě Šas1.
Naposledy včera. Proč?
1) Doufám, že hala bude celá pokryta solárními panely a ne jak je na vizualizaci
2) Ta hala vypadá příšerně a nemá žádný nápad. Řekl bych že to namísto architekta zase navrhoval nějaký kvalifikovaný inženýr.
Bohužel, střecha bude zelená….
A DPP tam bude pěstovat PIVOňky…
Které doplní šeřík u odjezdu…
2) Protože to zase maloval Metroprojekt, klasicky bez architektonické soutěže.
Zbavme se kvalifikovaných inženýrů. Halu navrhne filozof s učitelem tělocviku, hlavní je, aby byli politicky aktivní.
Slyšel jste někdy o architektech?
Zajisté, v budově fakulty máme v přízemí hned 2 exempláře…
Je to naprosto chaotické seskupení vzájemně si odporujících prvků bez jakéhokoli nápadu a dominuje tomu rudá barva jako rtěnka obstarožní prostitutky. To je další veledílo pseudoarchitekta Kotase. Tohle je naštěstí schováno za betonovou zdí a vidět to skoro nebude. Lze ale očekávat, že tak jako všechna veledíla tohoto protekčního diletanta to bude extrémně drahé, extrémně náročné na údržbu a technická řešení budou znehodnocena chybným návrhem a mnoho z nich bude navrženo nesmyslně.
Mimochodem na webu toho ničitele českých měst jsou texty, které mi velmi připomínají to, co jsem někdy v roce 2002 psal na K-Report o viditelnosti sítě atd.
Ještě mě napadá otázka, proč DP staví o tolik menší halu?
https://www.youtube.com/watch?v=LjyF4KLWsAM
Proč není celá střecha pokryta solárními panely? Ještě přidat bateriové úložiště s menší měnírnou a pokryl by se aspoň pohyb v rámci areálu.
Protože nové státní dotace na soláry teď zase začínají, žádosti se budou podávat každoročně, ale nemá cenu se hlásit, když ještě nemáte postavenou tu střechu, na kterou je chcete umístit.
Přesně, ta hala si o to svým řešením vyloženě říká. Možná je to v plánu později při snížení cen za tyto technologie, nenapadá mě z jakého jiného důvodu by tu střechu dělali takhle.
Střecha bude zelená………..
A na zelené střeše nemohou být i solární panely? Nevím – ptám se: ony by tam snad něčemu nepřekonatelně vadily, když jinde jsou soláry i na jinak vynikající orné půdě?
Bude-li střecha zelená, kolik z ní nachytají vody? Několik lidí mi říkalo, že ze zelené střechy žádná voda neteče… Leda při extrémní průtrži…
Spíš by mě zajímalo, jestli by se na té vozovně nedalo ještě něco postavit…
A co takhle zpevněné plochy, z těch voda mizí do dimenze X?
Maj pravdu:o) Zpevněné plochy tam jsou taky, podle fotky asi 1/3 plochy střechy. Otázka je, kolik zpevněných ploch tam nakonec bude…
A dimenze X se taky může nazývat dimenze K, tedy kanál.
Však uvidíme…
Jenže voda ze zpevněných ploch je dost špinavá a k umývání tramvají se nehodí. Že střechy stačí mechanické čištění a máte vodu na mytí vhodnou.