DPP vyhlásil tržní konzultace k úseku metra D Olbrachtova – Nové Dvory
Pro stavbu tunelů druhého úseku metra D Olbrachtova – Nové Dvory se DPP rozhodl použít metodu razicího štítu.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) připravuje další veřejnou zakázku ke stavbě druhého úseku metra D Olbrachtova – Nové Dvory. Předmětem zakázky bude monitoring stavby a pasportizace budov, které by mohly být stavbou dotčeny. Náklady se odhadují na 680 milionů korun. Podnik k zakázce aktuálně vyhlásil předběžné tržní konzultace.
Pro stavbu tunelů druhého úseku metra D Olbrachtova – Nové Dvory se DPP rozhodl použít metodu razicího štítu (TBM – Tunnel Boring Machine). Podle DPP je tato metoda ve srovnání s odstřely rychlejší a šetrnější k již existujícím objektům na povrchu i pod zemí. „Cílem předběžných tržních konzultací je ověřit stanovení požadavků na dodavatele služeb monitoringu, které s použitím této nové metody souvisí,“ uvedl dopravní podnik. Konzultace potrvají nejméně do 25. února, samotný tendr by měl být vyhlášen ještě v prvním pololetí.
Celá trasa metra D bude dlouhá 10,6 km s celkovým počtem 10 stanic (4 ražené, 5 hloubených a 1 povrchová): Náměstí Míru, Náměstí bratří Synků, Pankrác, Olbrachtova, Nádraží Krč, Nemocnice Krč, Nové Dvory, Libuš, Písnice a Depo Písnice. Provoz má zajišťovat 17 čtyřvozových souprav bez strojvedoucího.
Rada hlavního města schválila loni na začátku června zatím výstavbu metra trasy D z Pankráce na Nové Dvory, což má stát 52 miliard. Budování této části bude rozděleno do tří fází, prvním úsekem bude Pankrác – Olbrachtova, kde se nyní čeká na stavební povolení.