DPP vyhlásil tržní konzultace k úseku metra D Olbrachtova – Nové Dvory

Stanice Olbrachtova. Pramen: IPR PrahaStanice Olbrachtova. Pramen: IPR Praha

Pro stavbu tunelů druhého úseku metra D Olbrachtova – Nové Dvory se DPP rozhodl použít metodu razicího štítu.

Zpět na článek
24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

A porad tam do nazvu stanice budou davat komunistickeho cenzora, co z knihoven vyrazovat tzv. zavadne knihy…

Matěj

Jsem lehce zmaten jménem druhé stanice směrem na jih. Bude to Olbrachtova, nebo Ryšánka? Olbrachtova mi nepřijde jako nejšikovnější název, protože ul. Olbrachtova vede i ke stanici Budějovická a současné zastávky bus v lokalitě nesou právě název Ryšánka. Mohl by mi to někdo osvětlit?

Vladimir

no, protoze *bagr*

jegr

Pracovně Olbrachtova, místopisně buď Ryšánka nebo Strž.

Martin

Tak spise bych volil „Na Strzi“ nez jen Strz… ale Rysanka se jmenovala puvodni stanice tramvaje a vedla tam tudy cesta na Rysanku.

Ten pracovni nazev me ale take dost mate… preci jen ulice je jeste prijatelna, ale st. metra po komunistovi mi nesedi… byt jeho otec Antal Stasek, take psal o tridnim boji… navic Olbracht pak vyrazoval knihy se zavadnym obsahem, tedy takove co se KSC nehodili…

Jan

Tyjo, já jsem si to asi neuvědomil, ale ten humbuk kolem výstavby teď je jen kvůli dvěma stanicím a jednom úseku mezi nimi (Pankrác, Olbrachtova)? A ani to ještě nezačalo? Takže ty zbývající úseky jsou od zahájení ještě dál?

ZdendaP

Tak pokud si to dobře pamatuji, tak ty dvě stanic a úsek mezi nimi, jsou suverénně nejkomplikovanějším úsekem celé trasy D. A to jak kvůli blízkosti tunelů trasy C, tak kvůli geologickým podmínkám. I kvůli tomu dělali dosti důkladný geologický průzkum. Asi proto ten humbuk. Blbé především je, že ani na ty dvě stanice zatím nemají pravomocné stavební povolení.

Petr

Asi si neuvědomujete co všechno předchází stavbě.

Frantík

No právě… takže se toho u těch ostatních stanic ještě bude muset udělat dost.

VojtaDrevik

Opravdu budou ty soupravy jen čtyřvozové? Až se to protáhne někam na sever třeba do Bohnic tak si myslím že budou rádi za pětivozové…budou ty nástupiště alespoň připravené na 5 vogonů?

M19

Až se to protáhne někam na sever, tak stanice i tunely budou zralé na komplexní rekonstrukci.

Vladimir

..tento problem se objevi az behem realizace, ale pšt.
..a bude se resit „standardne -operativne* jako viceprace xD

Šejdr

Vím, že je to ve vašem příspěvku jen překlep, ale je tak trefný, že nemohu nereagovat: Ano, je třeba, aby nástupiště byla připravena aspoň na 5 vogonů, kolikrát jich v pozdních večerních hodinách potkávám v metru tolik, až mám obavu, že jsme něco přehlédli na nástěnce ve sklepě stavebního úřadu na Alfa Centauri. 🙂

Martin

:-)…. …pac a pusu Zaford…

David

Pokud máte vozidla bez řidiče, můžete si dovolit menší soupravy, protože je jednoduché a levné v případě vytížení poslat na trať další.

Aleš

Tak třeba céčko má už několik dekád ve špičce interval 90 sekund a stejně to nestačí. Pod 90 sekund to nestlacite (a je mnoho svetovejsich metropolí, kde ani těch 90 sekund nejsou schopni zajistit). Co tam máte pro budoucnost déčka dál?

Filip Jirsák

Jenže pod těch 90 sekund to nestlačíte kvůli zabezpečovacímu zařízení (resp. variantě zvolené pro Prahu). Dalo by se jezdit v kratším intervalu, ale vyžaduje to pravděpodobně nižší traťovou rychlost, jiný zabezpečovač + automatické řízení a stěny na nástupišti.

tarten

Před časem se o tom psalo. Shrnul bych to tak, že D je do určité míry náhrada za totálně přetížené C a očekává se růst jižní části města. To nutně vedlo někoho k tomu, že se musí šetřit, a tak se za tři čtvrtě nákladů postaví metro o poloviční kapacitě. Ať si to každý přebere.

Jmeno

jestli to je pravda, tak jsou na meste vsichni padli na hlavu. Stanice jen tak snadno prodlouzit nejde, jako rozsirit dalnici.

Jarda V.

A proto bude končit na Pankráci odkud je jedine rozumné pokračování je tou přetíženou linkou „C“. Ano uleví se autobusům které jezdí z Krce na jih.

Aleš

To je provizorium.

původní Jakub P

Sorry, ale 4 vozy místo 5 není poloviční kapacita. Navíc nástupiště by podle údajů na webu DPP měly být pro možné prodloužení vlaků na pětivozové. Automatické řízení a lepší zabezpečovač by měly umožnit ještě větší frekvence. Takže jestli něco, bude Dčko infrastrukturně připravený na vyšší kapacitu, než stávající linky a i s těma pro začátek plánovanejma 4vozovejma soupravama se jejich kapacitě nejspíš dost přiblíží.

Další věc je, že v pravděpodobně nejvytíženějším úseku Pankrác-Mírák se bude doplňovat s Cčkem (a tomu by tam nejspíš citelně (a potřebně) ulehčilo, i kdyby mělo kapacitu skutečně poloviční.

původní Jakub P

Průjezdní profil i délky nástupišť mají být podle webu DPP kompatibilní s linkami A,B, C. Takže možnost prodloužení souprav, pokud by bylo v budoucnu potřeba, je potřeba dostat do tendru na vlaky pro Dčko a jinak by mu nic bránit nemělo.

Martin

No vidite, a na trase C zacinaly soupravy 3-vozove… pak 4-vozove… a nyni -vozove…. 6 se jich uz nevejde…