cargo

DPP vyhlásil soutěž na podobu nových vozů lanovky na Petřín, vyjet by měly koncem roku 2023

Petřínská lanovka. Autor: DPPPetřínská lanovka. Autor: DPP

Soutěž se týká pouze podoby vozů, dopravní podnik chce nicméně opravit i trať a zastávky.

Zpět na článek
20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Facepalm

Doufám, že se přihlásí doc. Ing. arch. Patrik Kotas!

David

V Praze mají nejvyšší moc památkáři a proto hlavní nádraží bude vždy v barvách červené a šedé, na Hlávkově mostě musí být dlažební kostky, v metru musí zůstat socialistické plastiky, Výtoňský most zůstane původní rezavý (dokud nespadne), tramvaje T3 budou v běžném provozu jezdit do roku 2050 a Petřínská lanovka musí být navždy hranatá zelenobéžová. Živý skanzen musí být zachován!

Facepalm

Maj recht. Ani Karlův most nedovolej potáhnout marmolitem a Svatovítskou katedrálu zakázali izolovat polystyrenem, takže tam bude furt kosa.

Jiří Kocurek

Tak to je obrovský úspěch, zakázat zateplení nevytápěného prostou, který nikdo izolovat nechtěl.

David

Škoda, že už nežije pan architekt Kaplický, určitě by rád pro Prahu navrhnul výstřední „děravou“ lanovku, kterou by radní z politických důvodů neschválili.

MartinSru

Budiž pochváleno, že nově se snad bude hodnotit i design. Našel jsem si fotky starších vozů, ty se mi líbily. Ale tyhle zelené hranaté záležitosti – z těch úplně čiší, jak se při výrobě rozhlíželi po dílně, z čeho by to vlastně mohli skoufknout, řezat umíme jenom rovně a vlastně stačilo, že to na ty původní podvozky šlo vůbec nějak přidělat.

Václav

Mě se také moc nelíbí, ale v podobně hranatém designu je hodně dopravních prostředků osmdesátých let. Karosy, trolejbusy Škoda, tramvaje T6, lokomotivy Persching a další. Prostě to musíme brát jako fakt.

Facepalm

Mě to tedy na tu dobu přijde velmi čisté a jak už je tu zmíněno výše, takovýhle styl tehdy frčel (a to nejen u dopravních prostředků).

Karosa

Snad na tom hned nebude ta propagace Slavie.

Lemmy

Vagónka Studénka vyrobila na znovuotevření hlavně karoserii, pojezd (a buhvíco ještě) je původní.

Pavel Bláha

Delší dobu nejsou zprávy o lanovce do Bohnic, žije ten nápad ještě?

Kalanis

Žije.

michal82

Tak snad to nebude druhá hašišbedna 🙂

Facepalm

Právě proto se, tipnul bych si, dělá ta soutěž. Proto bych to fakt nesrovnával se situací, kdy si nějakej majitel špičatejch bot usmyslí, že je dobrej nápad poptat design motoráku po někom, kdo sice motorák nikdy neviděl, ale zato si umí dát půlmetrovou lajnu koksu.

Dusanh

Před asi 5 lety se část trati rekonstruovala, dávaly se nové nosníky u Nebozízku…

Franta

To nebyla rekontrukce, ale oprava havárie ne? Nějak tam zas ujížděl svah. Mezi opravou havárie a rekonstrukcí je dost rozdíl. Třeba u Národního muzea je oprava havárie to, že po vichřici uletěl kus krytiny na střeše a zatéká tam. Rekonstrukce střechy je pak komplet řešení, které zajistí, aby se na tu střechu nemuselo 50 let šáhnout. Samozřejmě kromě řešení havárií (vichřic a pod.). Nejsem geolog, ale na ČVUT Fakultě stavební jsem geologii rok měl a učitel tvrdil, že celý svah Petřína je plný vydatných pramenů a celkem nevyzpytatelný. Dokud se voda z pramenů používala v palácích na Malá Straně, tak… Číst vice »

Franta

Jo a ještě nám říkal, že cely koleje na Strahově jsou postavený na navážce na bejvalejch opukovejch lomečcích. Při stavbě to nikdo moc nehutnil, takže kanalizace pak sedala i se zeminou všude jinak a je rozpraskaná. Takže ty sračky z kolejí vsakujou stejně do toho svahu…Třeba se to nějak vylepšilo. To byly jeho zažitky ze staveb, kterejch měl spousty. Obecně věděl o geologii Prahy prakticky hodně. Byl u stavby metra a tak.

Jiří Kocurek

Tak to bych se nedivil, kydyby tam tekl i vodovod a zaléval celý kopec.

Franta

Jo, ale u vodovodu plati presne to, co u tech davnych vodovodu pro Malou Stranu. Kdyz se vam ztraci voda z vodovodniho radu, tak mate alespon snahu to resit, protoze prichazite o penize. Kdyz se vam ztraci „voda“ z kanalizace, tak vam to v podstate vyhovuje, protoze „penize ziskavate“. To ze se vam to pak projevi jinde, uz je vec jina. Treba cela nekolikaleta oprava Prosecke ulice v Praze je zpusobena podle toho, co jsem pochytil tim, ze se tam poskodila kanalizace (splaskova nebo destova) co vedla pod ulici a behem nekolika roku ta voda tekla v podzemi mimo a… Číst vice »

Lemmy

Petřín je geologicky velmi pozoruhodný, stavět tam lanovku byl dost odvážný nápad.
https://www.kosmas.cz/knihy/174789/prazsky-vrch-petrin/