DPP uzavřel se Siemensem smlouvu na údržbu na dalších 15 let, zaplatí 7,5 miliardy
Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) dotáhl k podpisu smlouvy dlouhodobá jednání se Siemensem o budoucnosti údržby vlaků metra M1
Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) dotáhl k podpisu smlouvy dlouhodobá jednání se Siemensem o budoucnosti údržby vlaků metra M1 na lince C. Nová smlouva je na období 2020 až 2034 a má hodnotu zhruba 7,5 miliardy korun. Přesná částka bude záležet na inflaci. Jako první o tom dnes informovaly Lidové noviny.
Dopravní podnik má celkem 53 souprav M1, které Siemens (v konsorciu s dalšími firmami) postupně dodával v letech 2000 až 2011. Současná smlouva na jejich údržbu vyprší s koncem příštího roku. „Jsem velmi potěšen finálním výsledkem, kdy se nám podařilo vyjednat výrazné snížení ceny oproti původnímu návrhu Siemens Mobility,“ uvedl šéf DPP Martin Gillar. Podle něj podnik dosáhl slevy zhruba 463 milionů korun.
Dopravní podnik také od Siemensu koupí 530 nových rámů podvozků, které postupně vymění u všech vlaků. V minulosti měl dopravní podnik s rámy nemalé potíže, když v roce 2011 na nich kontrola odhalila drobné praskliny a několik souprav muselo být odstaveno. Dodavatelem podvozků byl Bombardier, nově ponese za komponenty zodpovědnost Siemens Mobility.
Rámy by měly být vyměněny v rámci údržby v letech 2020 až 2024, dopravní podnik za ně zvlášť zaplatí 491 milionů. „Tímto zásahem bude definitivně vyřešen problém vzniku trhlin na stávajících rámech podvozků,“ napsal podnik v tiskové zprávě. Výměna by měla prodloužit životnost vozů o patnáct let.
Postupně po roce 2019 by mělo také dojít k redesignu interiérů vlaků. Budou například vyměněny sedačky a osazeny LED osvětlovací tělesa. Již dříve podnik oznámil, že chce také vůbec poprvé dát do vlaků metra kamery.
Jednání o podobné smlouvě s platností od roku 2021 chce DPP zahájit také se Škodou Transportation. Ta dodala vlaky 81-71M, které vznikly přestavbou starých sovětských souprav. Jezdí na linkách A (41 vlaků) a B (52 vlaků).