DPP ruší tramvajové retrolinky, do metra nasadil dávkovače dezinfekce

Tramvaj T3SU na lince 7. Foto: Roman Hloch - Tramvaje v České republiceTramvaj T3SU na lince 7. Foto: Roman Hloch - Tramvaje v České republice

Vyhlášení nouzového stavu přinutilo Dopravní podnik hl. m. Prahy přijmout další mimořádná opatření. Mezi nimi je nejen posílení čištění vozidel,

Vyhlášení nouzového stavu přinutilo Dopravní podnik hl. m. Prahy přijmout další mimořádná opatření. Mezi nimi je nejen posílení čištění vozidel, ale také například uzavření středisek dopravních informací nebo přerušení provozu tramvajových retrolinek. O změnách informoval DPP v tiskové zprávě.

Od soboty do odvolání platí uzavření všech devíti středisek dopravních informací, která provozuje na Andělu, Hlavním nádraží (2x), Hradčanské, Letišti Václava Havla Praha (Terminál 1 + 2), Můstku, Nádraží Veleslavín a na MHMP ve Škodově paláci. Naopak všechna prodejní místa jízdních dokladů zůstávají v provozu, včetně pobočky a doplatkové pokladny v ulici Na Bojišti.

Během pátečního večera rozmístil DPP 120 dávkovačů s dezinfekční látkou do všech stanic metra. Obsah 800 ml bude DPP průběžně doplňovat. DPP současně pokračuje v důkladné dezinfekci všech tramvají a autobusů ozonem, od pátku rovněž i soupravy metra. Jako první začal dezinfikovat v depu Kačerov vlaky M1, které jezdí na nejvytíženější lince C. Ozonizace jedné pětivozové soupravy metra zabere minimálně hodinu v případě použití alespoň 5 generátorů aktivního kyslíku. Následně je nutné soupravu minimálně 45 minut větrat. V průběhu příštího týdne bude DPP pokračovat v ozonizaci zbytku flotily metra v depech Zličín a Hostivař. Bude ji provádět průběžně, tj. v průměru každou soupravu alespoň jednou týdně. DPP provozuje celkem 146 souprav metra, 53 vlaků M1 na lince C a 93 vlaků 81-71M na linkách A a B.

DPP také pokračuje v testování nových technologií dezinfekce na bázi nanopolymerů. Včera na dvou tramvajích 15T a jednom autobusu SOR vyzkoušel další dva typy přípravků, jeden japonské výroby a druhý dánské na bázi oxidu titaničitého, jehož účinnost je výrobcem udávána až 2 roky. DPP se příští týden rozhodne, kterou technologii použije. Plánuje ji v co nejkratší době aplikovat v celé své flotile.

Kromě již dříve oznámeného omezení některých autobusových linek čeká cestující od zítřka zrušení dvou retro linek. Nostalgická linka 23 končí od pondělí, historická linka 41 s plánovaným startem 28. března nevyjede. DPP to vysvětluje tím, že v Praze ubylo výrazně turistů. Od soboty je uzavřené i muzeum MHD.

DPP apeluje na cestující příměstských linek, aby v maximální možné míře využívali při nákupu jízdenek bezhotovostní platby (předplatní jízdenky, aplikace PID Lítačka nebo bezkontaktní platební karty), minimalizovali používání hotovosti, dodržovali dostatečný odstup od řidiče a vystupovali jinými než předními dveřmi, které primárně slouží pro nástup.

Tagy Dopravní podnik hl. m. Prahy dpp nostalgická linka 23
6 komentářů