DPP přepracuje projekt nejdelší trolejbusové linky, chce předejít komplikacím

Plzeňská Škoda Group ukázala první tříčlánkový trolejbus Škoda Solaris 24m pro Prahu. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýPlzeňská Škoda Group ukázala první tříčlánkový trolejbus Škoda Solaris 24m pro Prahu. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) stáhl z povolovacího procesu plány na další trolejbusovou linku. Jde o zatím nejdelší trolejbusovou

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) stáhl z povolovacího procesu plány na další trolejbusovou linku. Jde o zatím nejdelší trolejbusovou dráhu, která má v Praze rámci elektrifikace autobusových linek vzniknout. Nahradit má autobusy na lince 201 z Nádraží Holešovice na Černý Most.

Stáhnutí žádosti vyplývá z registru EIA. Jen před pár dny DPP rozhodl o nepokračování přípravy trolejbusové trati z Holešovic do zoologické zahrady kvůli odporu městské části Trója. Tentokrát jsou ale důvody jiné.

Projekt stahujeme z vlastní iniciativy z důvodu jeho úpravy. Reagujeme tím na aktuální vývoj různých koordinačních záměrů, které jsou v území. S ohledem na velký rozsah území, které linka 201 obsluhuje, jsme se rozhodli předejít případným komplikacím v pozdějších fázích projekční přípravy,“ vysvětlil vedoucí oddělení komunikace DPP Daniel Šabík.

DPP vzdává plány na trolejbusy do zoo, důvodem je odpor městské části

13,3 km trolejí

S délkou 22,3 kilometru by po dokončení elektrifikace mělo jít o nejdelší trolejbusovou linku v Praze. Trasa povede stejně, jako nyní jezdí autobusy. Vede ze zastávky Nádraží Holešovice přes ulici V Holešovičkách, Na Stáži, Na Pokraji až k metru C Letňany. Dále pak přes Kbely a Rajskou zahradu až na Černý Most. Trolejové vedení plánuje DPP na 13,3 kilometrech. Pro linku 201 je počítáno s nasazením klasických krátkých vozů o délce 12 metrů s garantovaným dojezdem alespoň 15 km na baterie.

Součástí projektu je propojení trolejbusového vedení v Lovosické ulici s připravovaným trolejovým vedením v Prosecké ulici v rámci elektrifikace úseku z Prahy do Staré Boleslavi. Dále dojde k propojení trolejbusového vedení na křižovatce ul. Tupolevova x Veselská (okružní křižovatka), kde dojde k vložení výhybek a trolejových křížení na okružní křižovatce.

Plány počítají s tím, že linka 201 pojede od konečné Nádraží Holešovice na bateriový pohon až do zastávky Kuchyňka, kde budou umístěny natrolejovací stříšky a začínat trolejové vedení. Zatrolejovaná bude mimo jiné ulice V Holešovičkách včetně výjezdu směr Bulovka, ale pouze ve směru do kopce.

Součástí projektu elektrifikace linky č. 201 je také potřebné rozšíření nabíjecích kapacit v garáži Klíčov, které zároveň vytvoří potřebnou rezervu pro možnost pořízení bateriových trolejbusů a elektrobusů pro linky v severovýchodní části Prahy v návaznosti na vznik nabíjecí infrastruktury v oblasti Letňan, Čakovic, Kbel a podobně. Odhadované náklady na celou stavbu jsou 600 milionů korun.

Trasa nové trolejbusové linky místo autobusů 201. Zdroj: DPP, Sagasta
Tagy 201 Dopravní podnik hl. m. Prahy dpp EIA elektrifikace autobusové dopravy v Praze elektrizace autobusových linek v Praze praha
68 komentářů