Doprava ve městě Tramvaje

DPP pošle na běžnou linku 67 let starou tramvaj T1, chce lákat do muzea

Tramvaj T1 v pražském muzeu MHD. Foto: DPP
Tramvaj T1 v pražském muzeu MHD. Foto: DPP

Cestující na lince číslo 2 v Praze čeká o víkendu nečekaný zážitek. Namísto běžných nízkopodlažních souprav nasadí Dopravní podnik hl. města Prahy (DPP) na část výkonů tramvaj T1 z roku 1952. K nasazení dojde i přesto, že historická vozidla jezdí běžně na jiné lince.

Podle jízdního řádu má tramvaj jet mezi Sídlištěm Petřiny a Nádražím Braník sedmkrát tam a zpět. Zatímco v minulosti se některé starší tramvaje objevovaly v běžném provozu kvůli opravám novějších vozů, tentokrát jde o záměrnou akci.  „V návaznosti na zahájení zimní sezóny v Muzeu MHD ve Střešovicích jsme se rozhodli pro vypravení historické tramvaje typu T na linku 2, pořadí 3, a to o víkendu 5. a 6. ledna 2019,“ vysvětlila Hana Pohanová z tiskové oddělení DPP.

DPP letos otevírá muzeum MHD poprvé i v zimě, bude otevřené o víkendech „Rozhodli jsme se pro tramvaj z důvodu podpoření zájmu obecenstva o naše muzeum, které má zajímavou nabídku pro širokou veřejnost, zvláště pak pro rodiny s dětmi,“ dodala Pohanová. Důvodem je i to, že během zimy nejezdí historická linka 41.

Podle jízdního řádu, který má redakce k dispozici, má vyjet vůz T1 z roku 1952, který v Praze dojezdil v roce 1983. Podle Pohanové ale může jít nakonec o jinou tramvaj. „Jedním z uvažovaných vozů je skutečně i vůz T1 ev. č. 5002. Informační cedule jsou připraveny, označovač na jízdenky s hodinami pro tento vůz je také případně připraven. Vypravení tohoto vozu ale negarantujeme,“ dodala.

Nasazení historického vozu je domluveno s Ropidem. „Pokud by byl o provoz tohoto vozidla na běžné lince zájem, nebráníme se do budoucna jejímu pravidelnějšímu nasazení, samozřejmě za předpokladu splnění základních podmínek pro provoz v PID,“ uvedl mluvčí Ropidu Filip Drápal.

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jo.

Mám tu smůlu, že jezdím z a do úseku, kde je linka 2 jednou ze dvou. Spoje s T1 jsou stále plné a nepobírají, takže efekt je stejný, jako by vynechaly.

petr.r

tam je normální tarif nebo se jede zadarmo bez označovačů?

Anonym

Označovač tam je.

Martin z Moravy

Kdy bude mít Brno svoji T1?

Přemek

Osobně tyhle počiny vítám, protože ukázat, že muzeální exponáty jsou schopné běžného provozu je více než profesionální ctí muzejníků, to je na metál.

AAA

běžný provoz by byl kdyby to jezdilo celej den s nějakou zběznou kontrolou přes noc a pak zas znova.

železničář v důchodu

Teď už zbude jen pořádně ohlídat, aby nějaký magor nepoškodil interiér a muzejníci nesplakali nad výdělkem …

Vít Jůza

Pamatuji, jak právě za sněhu, břečky a kaluží u smíchovského nádraží bývala řada odstavených tramvají tohoto typu snad se spálenými motory.

Matěj

Jo, není nad systémovou práci. Takže jako retrolinku propagujeme 23, znají ji tam už i turisté. Proto nasadíme T1 na linku č. 2, kde by ji nikdo nehledal. Jasně.

Přemek

Tam, kde retrolinku znají, již nové návštěvníky muzea těžko hledat. Takže stačí trochu přemýšlet místo stereotypního bezvědomí.

Ondra

Ačkoli se zmiňuje linka 23 jako „retro“, běžný cestující rozdíl od ostatních tramvají typu T3 ani nepozná. Tahle T1 to už je jiná. Ovšem bylo by lepší ji vypravovat pouze za suchého počasí, nikoli aby jezdil muzeální exponát ve sněhové brečce, která je venku teď.

petr.r

v solné břečce….