DPP pokračuje ve výměně pražců na trase C, přeruší provoz mezi Muzeem a Pražského povstání
Z výměny pražců v pražském metru mezi stanicemi Pražského povstání a Pankrác. Foto: Swietelsky Rail
Cestující v pražské MHD čekají o prodlouženém víkendu komplikace. Dopravní podnik hl. m. Prahy se pustí do výměny dalších stovek
Si skoro říkám, jestli by se pomalu nevyplatilo doplnit (několikery) kolejové spojky v centru, aby se podobné práce daly dělat za provozu třeba „jen“ za cenu prodloužení intervalu… Mezi mezi hlavákem a Muzeem nebo v předpolí (uvnitř) Nuseláku by to ani nemuselo být nijak zvlášť stavebně náročné, stejně jako doplnění druhého směru spojky na Povstání, ne?
Taková otázka pro někoho, kdo to chápe, od někoho, kdo to moc nechápe. Proč se vlastně dávají do tunelů betonové pražce?
Přidal si tu ten komentář pod dvěmi přezdívkami, ty si teda dobrej troll 🙂 za otázka tomu také odpovídá.
Není stejná. V první je „dávali“, ve druhé „dávají“.
Ne on jen okopíroval moji otázku a jen vyměnil pražce. Betonové celkem chápu jen jsem nevěděl ty dřevěné, což už mi níže bohyn vysvětlil.
Delší životnost
Taková otázka pro někoho, kdo to chápe od někoho, kdo to moc nechápe. Proč se vlastně dávali do tunelů dřevěné pražce?
Dřevo lépe snáší a tlumí vibrace. Betonový pražec je náročný na kvalitu směsi, ze které je vyroben, jinak se rozdrolí. Pak ještě dřevěný pražec lépe sedí ve štěrku, ale to není případ metra.
Díky za vysvětlení. Proč je pak ale mění za betonové a ne za nové dřevěné?
Betonové jsou menší, takže se po vydloubání dřeva z „kapsy“ vejdou. Co bude při příští výměně, nikdo neví. Možná se bude muset rozbít ta kapsa a to bude ještě na déle než teď.
Lepší spoleh na kvalitu betonu, budou uložené v PU pěně, která tlumí vibrace, a betonové pražce mají životnost 50+ let (zlý jazykové tvrdí že až 100, to se ale ukáže časem). A možná to bude i částečně nedostatkem dubového dřeva, za což můžeme poděkovat plánovanému hospodářství v minulých letech.