umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Doprava ve městě Infrastruktura Metro Stavebnictví

DPP pokračuje ve výměně pražců na trase C, přeruší provoz mezi Muzeem a Pražského povstání

Z výměny pražců v pražském metru mezi stanicemi Pražského povstání a Pankrác. Foto: Swietelsky Rail
Z výměny pražců v pražském metru mezi stanicemi Pražského povstání a Pankrác. Foto: Swietelsky Rail

Cestující v pražské MHD čekají o prodlouženém víkendu komplikace. Dopravní podnik hl. m. Prahy se pustí do výměny dalších stovek vysloužilých dřevěných pražců za betonové na lince metra C. Mezi stanicemi Muzeum a Pražského povstání proto nebudou jezdit vlaky. Nahradí je autobusy.

Opravy bude DPP provádět na více místech zároveň. Mezi stanicemi Vyšehrad a Pražského povstání vymění na druhé koleji 300 pražců, souběžně s tím vymění 256 pražců na druhé koleji mezi stanicemi I. P. Pavlova a Vyšehrad.

„Vzhledem k náročnosti prací se bude na výměně pražců podílet více než sto zaměstnanců. Informační servis bude zajištěn letáky a hlášením v dopravních prostředcích. Cestujícím budou k dispozici informátoři v reflexních vestách,“ uvedl dopravní ředitel DPP Ladislav Urbánek.

Během výluky budou vlaky na trase C jezdit dvoukolejně v úsecích Háje – Pražského povstání a Letňany – Florenc, z Florence pak jednokolejně (po první traťové koleji) do stanic Hlavní nádraží a Muzeum. Náhradní autobusy budou pendlovat s označením XC na trase Pražského povstání – Vyšehrad – I. P. Pavlova – Muzeum – Hlavní nádraží.

Podnik mění na „céčku“ pražce na etapy. Mezi stanicemi Pražského povstání a Kačerov bylo původně 8 600 dřevěných pražců, nyní už je polovina betonových. O letošních Velikonocích jich DPP vyměnil 506, během výluky na začátku letních prázdnin jich vyměnil 500.

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš Záruba

Si skoro říkám, jestli by se pomalu nevyplatilo doplnit (několikery) kolejové spojky v centru, aby se podobné práce daly dělat za provozu třeba „jen“ za cenu prodloužení intervalu… Mezi mezi hlavákem a Muzeem nebo v předpolí (uvnitř) Nuseláku by to ani nemuselo být nijak zvlášť stavebně náročné, stejně jako doplnění druhého směru spojky na Povstání, ne?

Vít Jůza

Taková otázka pro někoho, kdo to chápe, od někoho, kdo to moc nechápe. Proč se vlastně dávají do tunelů betonové pražce?

Poudy

Přidal si tu ten komentář pod dvěmi přezdívkami, ty si teda dobrej troll 🙂 za otázka tomu také odpovídá.

Jakub

Není stejná. V první je „dávali“, ve druhé „dávají“.

Jirka

Ne on jen okopíroval moji otázku a jen vyměnil pražce. Betonové celkem chápu jen jsem nevěděl ty dřevěné, což už mi níže bohyn vysvětlil.

bohyn

Delší životnost

Jirka

Taková otázka pro někoho, kdo to chápe od někoho, kdo to moc nechápe. Proč se vlastně dávali do tunelů dřevěné pražce?

bohyn

Dřevo lépe snáší a tlumí vibrace. Betonový pražec je náročný na kvalitu směsi, ze které je vyroben, jinak se rozdrolí. Pak ještě dřevěný pražec lépe sedí ve štěrku, ale to není případ metra.

Bolek

Díky za vysvětlení. Proč je pak ale mění za betonové a ne za nové dřevěné?

Radek

Betonové jsou menší, takže se po vydloubání dřeva z „kapsy“ vejdou. Co bude při příští výměně, nikdo neví. Možná se bude muset rozbít ta kapsa a to bude ještě na déle než teď.

bohyn

Lepší spoleh na kvalitu betonu, budou uložené v PU pěně, která tlumí vibrace, a betonové pražce mají životnost 50+ let (zlý jazykové tvrdí že až 100, to se ale ukáže časem). A možná to bude i částečně nedostatkem dubového dřeva, za což můžeme poděkovat plánovanému hospodářství v minulých letech.