DPP podepsal smlouvu s Eurovií, stavba tratě na Václavském náměstí může začít
Návrh podoby Václavského náměstí s tramvajemi. Pramen: IPR
Byli bychom rádi, pokud by zahájení bylo co nejdříve, náš předpoklad je, že to bude v průběhu druhého čtvrtletí letošního roku.
Postaví se drahá trať a stejně tam nic jezdit nebude. Protože se tramvaje budou spíš rušit, nejsou peníze na jejich provoz. Lidi budou jezdit Boltem místo MHD
Slušný blábol…
Buď si kupte lepší věšteckou kouli nebo se naučte lépe předpovídat. 😉
Doporučuji nekupovat křišťálové koule v čínských eshopech. Nejsou příliš kvalitní.
A pak dolů na Příkopy a odtamtud na Národní třídu z jedné strany a na náměstí Republiky z druhé, prosím.
To bych si taky přál, ale obávám se, že se toho nedožiju.
Doufám, že je to jen první krok a v brzku se vrátí tramvaje i na Staroměstské náměstí a Karlův most.
na Karlák se asi nevrátí, dokonce i v minulosti byl problém, že se nesmělo dávat vedení, tak tam jezdili „Křižíkovy tramvaje“ kde se na mostě napájeli ze spoda (podobně asi jako metro), dnes by to bylo asi hodně riskantní, proto nejezdili ani tak dlouho. Na staromák nevím, možna ne možna jo, ale Karlák určitě ne.
Na Karláku už dávno jsou, je tam centrální uzel, nejvytíženější v Praze. A na Karlův most, což je něco úplně jiného, je jistě už nikdo nedovolí jak píšete.
Systém byl komplikovaný a také provozně nespolehlivý. Vyžadoval upravené vozy (kontaktní lyžiny ve spodu).
K „úspěchu“ kontaktního systému vznikla i karikatura.
https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2019122901
Navíc, není důvod. Tramvaje jezdily po Karlově mostě proto, že jiný most přes Vltavu jaksi nebyl k dispozici. Což už neplatí.
Ano, v roce 1905 byly v Praze přes Vltavu jen 4 silniční mosty (Karlův, Legií, Františka Josefa I. a Palackého) a přes všechny jezdila pouliční dráha.
Tak přes most Františka Josefa tramvaje určitě nejezdily
Jezdily.
https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2007071901
A tady jsou i na filmu (v čase od 9:00)
https://youtube.com/watch?v=nrrHzdaDiIA
Víte, že most Legií stojí na místě původního mostu Františka Josefa I.?
co je intresantni. Cas a svet jde dopredu. Cesi se vraci do minulosti. Crazy
Nemůžete soudit podle sebe, když se sám vracíte zpátky. 🙂
Nikoli. Podobně byste mohl naopak napsat, že návrat do minulosti byl, když se tehdy ty tramvaje na Václaváku po sto letech zas rušily.
Pražáci se nebojí napravit hrubé chyby minulosti. Jedna byla zrušení tramvají na Václaváku, tak je tam vrací aspoň částečně. Druhá byla zrušení tramvají v blízkosti Hlaváku. Tam se nevrací na původní místo, ale tam, kde sice nikdy nebyly, ale kde to v nynější situaci vypadá ještě lepší.
Náprava chybných rozhodnutí není návrat do minulosti.
Ano. Bohužel pěší zóna nevyšla a autoland na Václavském náměstí bude pokračovat.
V tom případě se vrací do minulosti i ve Španělsku, Francii nebo Irsku. Tam se taky obnovují kdysi zrušené tramvaje.
A co slibované retenční nádrže na dešťovou vodu?
Nemají být podzemní? I když nějaká otevřená vodní plocha by zrovna na Václaváku v dobách veder taky mohla pomoci, i když kdo ví, v jakém stavu by se tu vodu dařilo udržovat…
Ano právě proto že nádrže jsou podzemní tak vypadá logicky je dělat když se povrch rozkopává. V harmonogramu jsou nádrže zahrnuté (odkaz níže v tomto vlákně).
a co si skocit pro antidepresiva a skoncit s fantasirovanim?
Na to nejsou antidepresiva, ale antipsychotika typu kventiapin
harmonogram: https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/01/Harmonogram_TT_VN.pdf
bod. č.24 – výstavba retenční nádrže…
120 dní nepřetržité výluky tramvajových tratí v Jindřišské a Vodičkově je opravdu masakr. 😲
Úžasná logika! Všude se volá po zklidnění dopravy a dává se přednost pěším, omezují se jízdní pruhy, omezuje se rychlost a tady se přitáhnou na Václavák vlaky (a tramvaj je vlak, vážení nimralové)
Však to není v rozporu. 🙂
Ano, tramvaj je jeden z nejefektivnejsich dopravnich prostredku. Je to jedna z nejlepsich dopravnich investic, ktere Praha muze pro svoje centrum udelat.
Přesně tak. Je to dnes velmi slabý bod. Dá se říct, že to nejen podstatně zvýší stabilitu, ale o něco zvětší i kapacitu pražské tramvajové sítě jako celku.
jo jo ceska logika. Tady se zije v minulosti a na budoucnost se nediva. Viz Karlovo namesti. Tam to taky vratili o 50 let zpatky. Jen namalovali prechody a tu hruzu – park nechali
Třetí váš komentář od vrchu a třetí na úrovni Novinek. Vodní plocha na VN je představitelná, proč by nešla? Tramvaj na VN je návrat do minulosti? Funkční širší plocha pro pěší, vánoční stánky i demonstrace je v pořádku. Více stromů také. Zmenšení počtu parkování zrovna zde taktéž. Karlovo náměstí ponechání parku je také O.K., že obnovu stromů dnešní generace nenavrhuje vyřešit jinak než celé vykácet, to je špatně. Proto to tam vázne. Co byste si pod pojmem „moderní“ v tomto místě představoval Vy?
Padaly by do ní demonstrující zombie.
Spíš vaše logika. Argumenty a nic konkrétního jste nenapsal, není se čeho chytit. Zkuste na tom zapracovat.
Jen ukazujete, že netušíte co se v Praze děje a plánuje.
MHD chápeme jako součást zklidněného balíčku a tzv. něžné mobility, takže to nijak nekoliduje. Jen tak dál.
(Pokračování)…je to dobré.
Já tedy fakt žasnu kolik se dá vymyslet argumentů či pseudoargumentů proti logickèmu vrácení tramvajové dopravy na Václavskè náměstí. Už jenom pro běžné cestování po vnitŕní Praze.
A to jste ještě nečetl diskuzi na IDNES. 😀 Ti tam jančí úplně neskutečně. 😀
To jsou vesměs senioři, kteří jsou přesvědčeni, že všechny prostředky musí jít na důchody.
IDNES nepřekvapuje. Tam je vstupenkou do diskuzí úspěšně prodělaná lobotomie
Tak je to dobrým a osvědčeným zvykem. Zrovna před několika dny mi zazvonili moji spoluobčané, abych jim podepsal další petici, tentokrát proti ..xxxx.. Ale aby přišli s peticí za něco pozitivního, co pomůže všem, to ani náhodou.
Lidi jsou kreativní. V Ostravě už asi 10 let stagnuje projekt tramvajové tratě na porubský VIII. obvod a některé ty námitky jsou taky jako z Marsu. Jeden občan si stěžoval, že novou tramvají by do oblasti přijížděli podezřelí lidé páchat svoje nekalé činnosti.
(Přijet autobusem, který tam jezdí dnes, je pro zločince zjevně nepřekonatelná překážka.)
V předminulém století hodně protestovala policie proti myšlence železnice. Protože umožní zločincům velmi snadno a rychle opustit po činu okres a už je nikdo nechytí.
no normalni neni vracet neco zpatky. Neni psychicky zdrave. Ale pod vedenim Cizinsky-Scheinherr-Hrib je to jasne. Apropo marihuna-konsum muze zpusobit i schisofrenii
O té schizofrenii píšete z vlastní zkušenosti?
Nebylo zdravé tu tramvaj likvidovat. Proto se vrací zpátky.
Je radost, že v těch trolích farmách nepracujou normální lidi, ale zůstává jim tam jen takovejhle odpad.
Vy se musíte asi dost nudit
Také se nestačím divit. Většiny těch chytráků se Václavák netýká, protože tam nemají vůbec důvod jezdit, ale blbých argumentů plno. Většinou jde o blby, kteří pokud někam jedou tak jedině autem, pro všechny ostatní je povinností zajistit jim parkování přímo na místě cíle. Zábava, sport ani příroda na VN pro tyto není.
Příroda na VN? Jak si to představujete?
Člověk je součástí přírody, jsme taky pěkná zvěř (viz Jistě pane ministře) :).
Největším vymýšlečem pseudoargumentů proti logickému vrácení tramvajové dopravy je Praha 4. Ty bajky proč se nemůže vrátit trať na Pankrác – to člověk žasne.
Je to skutečně zakázka jenom na tramvajovou trať, jak z článku vyplývá? Pro „šotouše“ je to samozřejmě to nejdůležitější, ale asi dává smysl to formulovat, jakože se rekonstruuje celá horní část.
Dočetl jste článek někam dál?? jako třeba k druhemu odstavci , který zní: Podle připojeného harmonogramu by měly první práce začít v únoru. Budou se překládat vodovody, plynovody a budovat kanalizace. První větší komplikace pro cestující klade harmonogram na duben, kdy má být na několik měsíců přerušen tramvajový provoz v úseku Jindřišská – Vodičkova.
Já mám v druhém odstavci toto:
„Nyní je nutné, aby zhotovitel vypracoval dokumentaci pro provádění stavby, vyřídil veškeré zábory a povolení, DPP musí dokončit tender na stavební dozor této stavby. Teprve po dokončení těchto procesů může být zahájena výstavba nové TT Václavské náměstí. Byli bychom rádi, pokud by to bylo co nejdříve, náš předpoklad je, že to bude v průběhu druhého čtvrtletí letošního roku,“ uvedl mediální zástupce DPP Daniel Šabík. Harmonogram připojený ke smlouvě nastiňuje jednotlivé etapy prací.“ O překládkách vodovodů a plynovodů nikde nic. Proč mají různí uživatelé různý text článku? To je zas nějaká cenzura‘?
Ta trať se nikdy neměla rušit. Takže jsem rád, že jsem se dočkal jejího obnovení. Doufám, že to dopadne dobře a neobjeví se žádná velká komplikace. 🙂 Děkuji všem, co se o tuto realizaci zasadili.
U většiny zrušených tratí se ukázalo, že to byla chyba.
Jediné výjimky, co mě napadají, jsou tratě pletouci se v uličkách historického centra (Staromák, Nový svět). Všechny ostatní imo měly zůstat (nepočítám přeložky)
Já bych nechal i to Staroměstské náměstí. Trochu by to provětralo ten turistický lunapark.
Tam se rozumně nedostanete, leda jednokolejně.
V Pařížské byla normální dvoukolejná trať.
Ten Staromák – kdyby vedla TT Pařížskou a k Filozofické fakultě, tak to bude se zastávkou tramvají Staromák přínos a ty ulice jsou na to dostatečně široké.
Hurá.
Akorát ze tato trať hlavně nabídne MHD v dnes jen pěšky rozumně dostupných relacích. Provozní odklony mimo Jindrisskou/Vodickovu by daleko lépe řešil až úsek Náměstí Republiky – Můstek – Národní třída, ke kterému by se hodilo to nyní zahajované od Vinohrad prodloužit…
A proto se ptám: Bude součástí stavby napojeni na dnešní trám také zárodek úplné křižovatky pro budoucí propojení směr Můstek…?
Ne. Jen to tam půjde někdy v budoucnu doplnit, prostorově se tam s tím počítá. Reálně to ale vidím tak, že se v nejbližších dvaceti letech po Příkopech tramvajemi nesvezeme, nakonec i realizace tramvajové trati v horní části Václavského náměstí je takový malý div, protože se s tím mnoho politiků a dalších vlivných osob nesmířilo. V případě, že by zpátečnicky orientovaní politikové získali ve vedení Prahy většinu, tak bych se nedivil jejich tlaku na zastavení pravidelného provozu na tramvajové trati v horní části Václavského náměstí.
Já jsem to snad četl pozorně a nepochopil jsem, jak tímto dílkem dojde ke zlepšení dosahu Hlavního nádraží, vždyť ty koleje povedou z Vinohradské příčně po Václaváku a zatočí do Vodičkovy.
Tak si o tom dohledejte něco víc, počítá se i s tím, že bude odbočka do Sherwoodu a před Hlavní nádraží. Jen tedy nevím kdy, možná to nebude současně s tratí v horní části Václaváku, ale až v nějaké další etapě – ono taky kdo ví, jak to bude s tou rekonstrukcí Hlaváku…
KOncepce Hradební Korzo (https://iprpraha.cz/assets/files/files/ba48d7736f9e350c533244723ddd0aef.pdf) s vložením tramvajové trati uvažuje. Nicméně, dostat se k realizaci rekonstrukce samotného Václavského náměstí trvalo dvacet let. Lze tedy realisticky předpokládat podobnou dobu, než dojde k realizaci Hradebního kozra:(
Je to vyprojektováno tak, že v budoucnu se může přidat výhybka u zastávky na Václaváku pro přímí směr a tramvaje můžou jet dál dolů po Václaváku, až na Můstek.
Pár set metrů tramvaje za 1,2 mld.?
Já bych tedy uvítal spíše opravy silnic na SV Prahy. Jezdím do práce pár km, na nichž jsou stovky děr vč. těch na ulomení kola. Nepřijde mi, že tramvaje v centru jsou důležitější než třeba MO a desítky dalších chybějících staveb…
Samozřejmě že ne. Rekonstrukce půlky Václaváku včetně inženýrských sítí a vestibulů metra.
Záleží na tom, komu co „chybí“. Městu další auta určitě ne, naopak tato trať v centru může zvýšit spolehlivost a pohodlí uživatelům prostorově a energeticky výrazně šetrnější hromadné dopravy.
Tak jestli jezdí do práce třeba z Miškovic do Čimic, tak je sice hezké, že městu auta nechybí, ale zajistěte laskavě napřed v dané relaci adekvátní spojení MHD. Spolehlivost a pohodlí uživatelů nová trať na Václaváku tady nezvýší vůbec.
Že ne? Nemluvte laskavě za mě a další obyvatele Vinohrad. Mně to tedy cesty z Vinohrad do centra a případně i na ten Hlavák zpohodlní docela zásadně.
Píšu snad někde o Vinohradech? Psal jsem o úplně jiných městských částech a ve velkých částech města je MHD naprosto tragická a nepoužitelná. Výkřiky, že městu auta nechybí, do chvíle než bude ve městě zajistěna odpovídající MHD jsou totálně mimo mísu.
A kdo ty lidi nutí se stěhovat na periferii? Že někdo neustále chce spojit výhody venkova (cena a kvalita bydlení v rodinném domě) a města (nabídka práce a služeb) je přece primárně odpovědnost toho daného jedince. Namísto uplatňování osobní zodpovědnosti se fakt stáváme nárokovou společností.
Tak tady se právě
Utrácí 1,2 miliardy pro malou část obyvatel města, místo toho aby se za to zkvalitnili intervali po celém městě. Nehledě na to, že na Václaváku a obecně v nejužšim centru moc výhod města (práce a služeb) není, maximálně predražené hospody pro turisty. Většina pražáků dnes má kanceláře buď doma nebo jezdí na schůzky do office parků okolo Budějovické, Stodůlek, atd., kde sídlí i velké banky apod. Na velký nákup zase do Globusu úplně na okraji, v úzkem centru nic z toho není.
Václavák právě odstraňuje úzké hrdlo a zkvalitňuje intervaly po celém městě, protože všechno tím centrem jezdí z jedné strany města na druhou. Kdybyste chodil po městě pěšky viděl byste, že tam je i zábava, nákupy, práce i bydlení a to nejen pro turisty. Protože jezdíte všude autem, tak vás to logicky vykopne v trase z bydlení na poli za městem/betonu na okraji města, přes nákup na poli u města do práce ve vybetonovaném bloku mezi centrem a okrajem města.
Právě tato část může mít často velký vliv na obslužnost okrajových částí. Úsek I.P.Pavlova-Karlovo náměstí projíždí i dlouhé páteřní linky (10,22) a dochází v něm často k nehodám. objízdné trasy jsou dlouhé a často i špatně průjezdné, např. I.P.P.-Otakarova-Náměstí bratří Synků-Karlovo náměstí/Výtoň- Palackého náměstí, případně pro linku 10 už od Flory přes Hlavní nádraží do Lazarské a na Karlovo náměstí, nově bude možnost I.P.P.-Muzeum-Lazarská-Karlovo náměstí/Národní třída, takže kratší odklon a méně vynechaných zastávek.
Co máte proti busu 202 jezdící v této relaci a celkem slušném intervalu? Nebo se Vám zrovna nehodí a najdete si dvě jiné periferie nespojené MHD
Děláte si srandu? Nepožitelný interval 30 minut. Jako že v jedné části města má obyvatel města čekat půlhodiny a jinde se bude ještě metro zahušťovat několika tramvajovými linkami.
V centru se nic zahušťovat nebude. 😉 Pouze se přesměrují tři tramvajové linky.
Proč si na interval nestěžujete u MČ Praha 8, MČ Letňany a Čakovice, Satalice, Kbely a na ROPIDu. Co mi tady s tím můžeme udělat? Metro v centru města je přeplněné a tramvaje mu mají za úkol uleviit. Pokud jste si nevšimnul, tak tím centrem jezdí tramvaje křížem krážem z okrajových částí. Přidává se pouze druhá trasa, aby ty tramvaje z okrajů jezdily včas a do více směrů. Jako bonus se bude jezdit přímo na Hlavní nádraží.
Takže vy jste se nastěhoval do městské části, která má tak nízkou hustotu zástavby, že se tam nevyplatí posílat víc, než autobus jedno za bůh ví kdy a stěžujete si, že město investuje mliliardu do zkulturnění jednoho ze svých nejdůležitějších náměstí, kudy deně projdou statisíce lidí? Zcela nechápu, jak by se Svoboda mohl postavit před občany a říct: „Rekonstrukce Václavského náměstí s tramvajovou tratí se ruší, místo toho postavíme rychlodráhu od nikam (6500 obyvatel) do úplného nikam (1000 obyvatel)“
Co je to za hloupou tendenci trať přepočítávat na jednotkové metry? Proč to děláte? Jaký k tomu máte důvod? Není všechno jen o investičních nákladech, nelze srovnávat investice napříč tramvajovou dopravou.
Stovky lidí jezdí do práce tak, že jim cesta trvá déle, než je nevyhnutelně nutné. Tak se buď přestěhujte jinam nebo jezděte jinudy nebo jezděte VHD nebo si kupte lepší auto. Z toho vyplývá, že tramvaje v centru jsou zatraceně důležité.
Ještě je tu jedna možnost, změnit práci – na nějakou, do které se lépe/snáz/rychleji člověk dostane… A Vy byste se hned stěhoval. 🙂
Máte pravdu, na tohle jsem zapomněl. 🙂
A proč se to nemůže řešit najednou? DPP projektuje novou trať, podobu Václaváku zas diskutoval IPR, TSK může opravovat silnice. Nebo myslíte že to záleží na jednom člověku z magistrátu čemu dá nějaký den přednost?
Opravy silnic v tom máte. Třeba stropních desek a vozovek pod Muzeem a také nad Muzeem, včetně zasypání podchodu a vyrovnání těch už poměrně hodně vyjetých kolejí. Obě tyto části by se musely dělat bez ohledu na zavedení či nezavedení tramvaje. Akorát se v souvislosti s tramvají udělají o trochu dříve, než by se na ně dostalo jinak. Stejně tak v té částce jsou všechny vozovky na Václavském náměstí. Také chodníky, stromy, inženýrské sítě apod.
Vozovky na Václavském náměstí nejsou pro běžné daňové poplatníky.
500m a za 3 roky, to je fofr.
Tak pořád mi to tady dává větší smysl, než rekonstrukce Jiřáku za 2 a ¾ roku. Tam je možné, že aby nerušily místní ZŠ, tak se bude pracovat jen o prázdninách a troje letní prázdniny znamenají 6 měsíců práce celkem…
To je taky nápad dát do šotodiskuse takovýto příspěvek. To ani jinak dopadnout nemohlo. Zkuste s tím jít třeba do diskuse na Motoristé sobě, tam to bude mít podporu.
Proč píšete na server o dopravě, když díry si zařídíte na příslušné MČ nebo u TSK v sekci závady? Vám chybí jedině stavby pro Vaši osobní dopravu autem, město musí uvažovat jinak.
Ty argumenty o rozdělení náměstí tramvají beru, ale rozhodně to neznamená, že by se situace „zhoršila“, když vlastně budou jezdit v tom, co je dneska jízdní pruh do auta.
A i kdyby ne, daly by se přece ty pruhy pro auta náhradou ubrat. Není jich tam úplně málo. 🙂
Vsadím se že ta trať udělá z tohoto klidného náměstí poměrně rušnou ulici. Doufám že těm tramvají omezí značkou rychlost jinak z toho bude závodní dráha pro tramvaje najiždějící na chodce, které budou dotvářet atmosféru jako pojizdná zvonkohra. Samozřejmě se neobejdeme bez obnovení škaredých trolejí.Do toho tam bude ta cyklostezka na chodníku kde se budou řítit z kopce cyklisté padestkou aby si mohli dokázat že jsou stejně rychlí jak auta. Parkovací místa projistotu zrušíme bez náhrady, aby tam už fakt nikdo nechtěl bydlet. Zeleň omezíme, protože čím víc zelených na radnici tím míň zeleňe v ulice (dlouhou dobu to pozoruji… Číst vice »
Nevypadl vám na konci smajlík? Klidné náměstí si představuji opravdu jinak, zvlášť ne jeho horní polovinu.
Mě se ta dolní polovina vůbec nelíbí, jakási změť různých tipů dlažeb bez zeleně, triumf jsou zajisté kvádry kolem té věčně rozbité fontány.
Klidné náměstí znamená, že se to člověk bojí přejít, protože tam neorganizovaně najíždějí auta ve dvou (na vozovce neznázorněných) pruzích vedle sebe? A omezení zeleně znamená že ze dvou řad stromů budou nově čtyři?
Auta jezdí ve dvou pruzích, parkují v celé délce náměstí a chodci chodí po třetím uzavřeném pruhu s velkou dlažbou mezi kolíkama a záhonama. Jako cokoliv nového bude lepší než současný stav.
Stačilo definitivně zrušit ten 3 pruh a už by to bylo mnohem lepší a stačilo by to.
„Poměrně klidného“ náměstí? Vždyť to tam vypadá skoro jako na parkovišti. A můžete mi vysvětlit jak budou tramvaje najíždět na chodce? To je jako budou honit po náměstí?
Najíždět bude na přecházející chodce kde sice má přednost, ale nemá právo do nich najíždět a takzvaně je „popohánět“. A ano parkoviště může být klidné místo.
Přednost jízdy před chodci je dána. Chodec se musí rozhlížet a vidí-li přijíždějící tramvaj, neleze na koleje
To se vsadit můžete. Ale zaručeně byste prohrál. 🙂
Troleje jsou škaredé, pokud je udělá neodborná firma. Ale jinak se dají udělat docela elegantně.
Parkovací místa jsou jinde, nemusí být na Václaváku. Snad jen pro zásobování a IZS.
Prostě soudíte podle sebe. 🙂
Chtělo by to ten systém s trolejí v zemi pro úseky v centru.
Na co? Byly doby, kdy se trolejbusy a tramvajemi města chlubila. Na pohlednicích bylo i trolejové vedení.
Václavák je klidné náměstí? Byl jste tam někdy přes den? Vždyť se tam pomalu ani nedá hnout, nedostatečně široké chodníky, všude auta, tramvaj žádná…
Co se týče aut tak ano, moc jich tam není.
Ale nebude nebojte, v Brně to funguje skvěle
Vždy jsem obdivoval Brno v rámci tramvajových tratí na náměstí… Ten respekt tramvajáků a pěších navzájem, kdy pěší zkrátka po kolejích defakto chodí jak chtějí a kdy chtějí s přihlédnutím na fakt, že když jede tramvaj, tak prostě a jednoduše pěší uhnou na stranu je zkrátka super…
Vy máte mít nick PLAČÍCÍ AUTÍČKÁŘ.
Jako asi je to správně,
ale zas bych se netvářil, že to bude nějaká revoluce v pražské dopravě. Kodrcat se skrz Václavák a Lazarskou není proti přestupu na metro žádná výhra. Což teda lidí neví, dokud si to nezkusí…
Hlavně se tam budou moct zavést další linky…
Uz ted se v centru ve spicce kolikrat tvori kolony tramvaji. Takze nejake linky pujde pretrasovat nebo treba rozdelit, ale zavest navrch plnohodnotne linky pujde ztuha.
Nejzatíženější je Karlák, tam už opravdu nic zavést nejde. Půjdou zavést linky co nepovedou přes Karlák, moc toho ale být nemůže. Tak asi jedna z Vinohradské a nějaké přehození, a po zavedení tratě před Hlavák možná druhá.
K zátěži na Karláku asi tolik:
křižovatka uprostřed Karláku je najvytíženější tramvajová křižovatka na zemi.
Do doby zprovoznění TT před hlavním nádražím budou přes horní část Václavského náměstí jezdit linky 6 (Vysočanská – Kubánské náměstí), 13 (Malovanka – Čechovo náměstí) a 21 (Olšanské hřbitovy – Radlická). Po zprovoznění TT před hlavním nádražím z horní části Václavského náměstí zmizí linka 13 a bude nahrazena linkou 5 (Slivenec – Vozovna Žižkov).
To je momentální plán, vydrží beze změny jistě minimálně do příštího roku, možná i první měsíc provozu přes Václavák. 😀
Jakmile bude kolej před Hlavákem, uvidí se, jak na to budou cestující reagovat. A jak jejich počet na Hlaváku bude postupně růst z momentálních 70 tisíc ve všední den na těch 200 tisíc…
Okolo hlaváku budou jezdit již zmíněné 5, 13 a nová linka 29 (Olšanské hřbitovy – Těšnov).
Ano, ten momentálně platný plán byl zveřejněn.
Ta 13 až bude přemístěna před hlavák, tak už nebude jezdit z Malovanky, ale ze Strahova.
A odkud kam jedete? Co třeba z Jiřího z Poděbrad na Národní třídu?
Ano, i tohle spojeni bude dal rychlejsi metrem na Mustek a pak pesky, nez to objizdet tramvaji pres Lazarskou.
Pokud se do toho metra i za 10 let vejdete.
Dveře do vagonu metra jsou široké přes jeden metr a pan Petr není zas až tak obézní. Takovéto invektivy vůči diskutujícím nejsou vhodné.
Doufám tedy že v té tramvají nebudete zaclanet, bude totiž většinou narvana , tak aspoň o jednoho min
Já třeba z Nuslí do Myslbeku. Bývaly časy, kdy se to dalo zvládnout tramvají bez přestupu. Ale to ještě Myslbek nestál.
Ano, místo Myslbeku tam byla krásná nádrž na dešťovou vodu.
Jo, přestupovat do metra a pak ještě tamním labyrintem, to je proti „kodrcání se“ výhra. 🙂
Hmmm. A co takhle někdy humanizovat a dostavět metro? Několik malých příkladů. Druhý výstup ze stanice Staroměstská na Staroměstské náměstí (velmi chybí, dopravní obsluha St. nám. velmi špatná); podobně dostavět druhý výstup ze stanice Pražského povstání a tamtéž postavit z vestibulu na peron eskalátory (maminky s kočárky a postižení na vozících se do stanice nedostanou); vyměnit výtahy např. na stanici Muzeum (výstup z linky A na Vinohradskou ulici) nebo na stanici Bořislavka (západní strana na Evropskou ulici), které jsou téměř každý týden opravovány. Výtahy jistě byly vysoutěženy za nejnižší cenu, ale fungují velmi málo. I finančně by se vyplatilo koupit… Číst vice »
Pomohlo by i zvětšit kapacitu výtahů na Můstku a vybudovat výtah do metra na Staroměstské, Malostranské a Hradčanské.
Ano, a mnoho dalšího – druhý výstupy a eskalátory na Vltavské, atd., atd. Ale to jsou drobnosti, to není pro politiky tak efektní. Oni radši něco, co stojí miliardy a je to vidět. Ale reálný přínos někdy pokulhává. Jsem třeba zvědav, jak se na Nádraží Veleslavín budou vytáčet ty maxitrolejbusy (ostatně jejich pořizovací cena oproti autobusům je podstatně vyšší a zadrátování trati na letiště stálo jenom několik stovek milionů. Ale ano, o tom tady dnes diskuse není.
Druhé výstupy z metra (Bubny, Náměstí Hrdinů, Chodov, Opatov, Staroměstské náměstí, Nádraží Dejvice, Červený Vrch ap.) jsou s propojením těch tratí v nějakém rozporu? Jen se nechce, a tak se jinak chvályhodné výtahy budují místo výstupů, což ale znamená nižší kapacitu = nutnost čekání + zavření celé stanice v případě uzavření stávajícího výstupu).
Ano, ale trolejbus má delší životnost než bus a nesmrdí….
Smrdí o kus dál v elektrárně v Mělníku.
V Dukovanech ani v Temelíně nic nesmrdí
Otáčet se budou stejně jako autobusy. Ksou článkové a mají řiditelné nápravy
Na Metru je co vylepšovat, ale realita je taková, že úvahy o tom, že metro (toho typu, který se nakonec v Praze po vzoru Moskvy uchytil) nahradí v centru tramvaje se fakt ukázaly jako kravina. Tohle hluboký metro, kde jen cesta z povrchu na perón nebo naopak může trvat pět minut, potřebuje spolehlivou a rychlou povrchovou dopravu, aby mohlo vůbec dělat to, co mu jde, tedy sloužit jako páteř na delší cesty. Nemluvě o tom, že to, aby tramvajová síť byla síť a ne jen paprsky rozbíhající se z jednoho středu je potřeba už pro tu odolnost tramvajoví proti problémům… Číst vice »
Tramvaje se hlavně měly rozšiřovat dál na periferie s tím, jak se prodlužovalo metro, aby k němu tvořily napaječe. Takhle jsou okrajové části tram. sítě naprosto nevyužité (Hloubětín, Ďáblice,…)
Co je špatného na výtazích na Muzeu? Minulý rok jsem je párkrát využil a je to rychlá, kapacitní možnost jak se dostat do metra, jezdily oba solidně zaplněné. A nepřijde mi, že jsou tak staré. Horší je ten jediný výtah z céčka který vede úplně mimo Václavák.
Ten je kupodivu docela fajn, když musíte někam kolem Pečkárny, ale to je samozřejmě subjektivní názor
Západní vestibul z Florence B někam k Axe by taky nebyl od věci.
Tohle pomůže tramvajové síti jako celek, ne jednomu východu z metra…
Jednu věc jsem nepochopil, proč bude na nové trati u vstupů do metra na Můstku obousměrný pár zastávek a proč zůstane ten pár u Světozoru. Vždyť tady si to přímo říká o stejné řešení jako má Strossmayerovo náměstí. Současná zastávka ve směru Karlovo náměstí by se z Vodičkovi přesunula do Jindřišské, tam je po straně trati mnohem více místa než na stísněné straně u Světozoru. A na samotném náměstí by nebyla duplicitní zastávka hned za rohem.
Zajímavá myšlenka! A docela se mi líbí.
No bohužel nenapadla pana Cíglera, nikoho z magistrátu ani z DPP… 🥲
Přitom už tam ta zastávka původně byla, do VodičkovY(!) byla přesunuta poměrně nedávno.
Je k té původní zastávce někde nějaká informace? Docela mě to zaujalo, tu zastávku si tam totiž nepamatuji. Děkuji 🙂
Ale napadlo, ale nedává to smysl. Když pojedete k Muzeu, tak byste musel stát uprostřed Václaváku a přebíhat podle toho, jestli zrovna nahoru pojede tramvaj od Světozoru nebo od Jindřišské?
A to by se nedalo vyřešit pomocí elektronických tabulí a kvalitního značení nástupišť? Ptám se, já opravdu nevím. Docela často jezdím ze Strossmayerova náměstí a vždy se podívám na idos co pojede a podle toho jdu na správnou zastávku, ale chápu že každý není jako já a obzvlášť u turistů by to bylo asi problémové. Ne druhou stranu, to nástupiště u Světozoru je opravdu velmi špatné místo, plánuje se s TT ve Vodici alespoň vyosit o nějaký metr?
Takže raději takhle?
https://x.com/pidoficialni/status/1748026467915571251
Myslel sem takhle: https://twitter.com/vaclavstoupa/status/1748141517791736309
Tak když jsem jezdil z Anděla na Vinohrady, tak jsem to takhle na Andělu také tak dělal, když 10 jela od Kotlářky a 4 od Barrandova… A to mám takový pocit, že ta 4 kdysi jezdila z Kotlářky taky….
Strossmayerovo nám. je zrovna dost odstrašující příklad, protože zastávky jsou umístěny na přesně opačných stranách než to dává smysl (měly by být až za křižovatkou). Takhle, když jedete na Letnou, postáváte na rohu a čekáte, na jakou refíž přijede tramvaj dřív. Naopak by to chtělo proházet, aby všechny tramvaje na Letnou odjížděly ze zastávky v ulici Milady Horákové.
Něco na tom je, podobně jako Palmovka to má dobře – tam je akorát nevýhoda, že ty zastávky jsou až moc daleko od sebe, takže se při přestupu projdete.
Na Strossmayerově náměstí sice všechno odjíždí trochu jinak, ovšem do každého směru vždycky aspoň dvě tramvaje, což je jakoby „standardní čekací interval“. Není to jako na Želivského, kde by bez nové zastávky byl rozdělený nástup 10+19.
No máte pravdu, ideální by bylo udělat to opačně, to by se ale muselo posunout s tratí od Světozoru k Lucerně a v Jindřišské zase od Duplexu k Generali. A to už by teda byla pořádná změna včetně celého překopání křižovatky. To jako dodatečná úprava nikdy neprojde. Možná s výstavbou TT na dolní části?!
Zastávky vždy jen za křižovatkou se prověřovaly, ale ve směru k JIndřišské věži je poměrně frekventovaný vjezd do garáží a odsun až za něj k poště je pro obsluhu středu náměstí velmi daleko.
Takže, aby byl pohodlný vjezd do nějakých garáží, tak zprzníme tramvajovou zastávku uprostřed středobodu 1,6 milionového města.
To normálnímu hlava nebere.
Nevím jak Strossmayerovo náměstí, ale někde je to ještě pozůstatkem levostranného provozu, a tudíž je to přesně naopak než jak by to mělo být. V každém případě by aspoň pomohla nějaká odjezdová tabule, kterou najdeme i v mnohem menších uzlech v jiných městech…
Ano, levostrannému provozu by Strossmayerák mohl odpovídat. Pro ten je to ideální řešení.
Akorát pak zase stojíte s tramvají jak před křižovatkou (světla), tak za ní (zastávka), namísto aby se stálo vždy jen jednou. Také si to „žádá“ větší vzdálení zastávky od křižovatky s ohledem na teoretickou kapacitu pro vyklizení dalšího vlaku, čili se nám z toho stává (ne)pěkné pochodové cvičení. A tabule s odjezdy by se hodily tak jako tak, i když kdo chce, najde si konkrétní spoj včetně zpoždění pomocí přenosného telefonu s přístupem na internet.
Zrovna na Strossu ale ta světla situaci spíš komplikují. Není tam tak hustý provoz aut, aby to mělo své opodstatnění. Tam bych ta světla klidně zrušil a bylo by po problému 🙂
A co třeba tram priorita? V Plzni to funguje dobře, před světly tram obvykle nestojí.
No já bych někdy kromě prioritizace tramvají ocenil ještě „prioritizaci cestujícího, který se snaží doběhnou tramvaj, která je sice pár metrů od něj, ale chodec má zrovna červenou“…
O víkendu nejsou.
Na Strossu odjezdová tabule je, ale taková ne moc intuitivně srozumitelná.
Kde prosím? (Tolik to tam neznám, opravdu nevím)
Jsou včleněné do označníků nad jízdní řády.
Zastávky by měly být před křižovatkou, protože se při přestupu nepotřebujete vracet.
Jenže, když bude chtít jet k Muzeu/do Lazarské, na Masaryčku, budete pak muset přebíhat mezi dvěma zastávkami. Tedy půjdete sice dopředu, ale budete mít dvě místa, odkud Vám pojede další tramvaj.
V tomhle případě asi ne, ale obecně se mi to jeví jako logické. Ještě k tomu to, co píše pan Tvrdý níže.
Jediné logické řešení je zastávka ZA křížením.
Přesně naopak.
Kvůli logice pro cestující kam odjíždějí a také pro preferenci.
No, z pohľadu cestujúceho, ktorý proste príde na zástavku a uvidí čím pôjde máte pravdu. Ale z dopravného hľadiska nie. Lebo za križovatkou stoja električky na zástavke a tým je prakticky zablokovaná križovatka pre ďalšie električky v tom smere (ale aj autá, ktoré čakajú na cestujúcich). Okrem toho, prichádzate v električke a chcete vystúpiť. Najskôr ale musíte čakať na „zelenú“ pred križovatkou a až potom vystúpiť. Je logickejšie spojiť čakanie na „voľno“ s čakaním na zastávke. Podľa mňa lepšie riešenie ako nákladné presúvanie zástavok tam hodiť informačné panely, kde budú pokope všetky smery a vy si po príchode pozriete, ktorá… Číst vice »
Přesně tak. Nejen, že by to bylo logické a pro lidi snadno pochopitelné, ale bylo by to i rychlejší. Preference tramvají na křižovatkách v Praze funguje na principu pryžových trolejových kontaktů a to znamená, že systém zaznamená tramvaj, když se blíží ke křižovatce. V softwaru počítače řídícího světelné signalizační zařízení je nastaveno, že tramvaj po přejetí kontaktu přijede ke křížení za X sekund. Jenže když dáte zastávku PŘED křížení jako na Štrosmajeráku, tak software netuší, jak dlouho bude tramvaj stát v zastávce než pojede do křižovatky a kdy jí dát volno. Když dáte zastávku za křížení, tak tento problém odpadá… Číst vice »
Mno tak asi by bylo nejlepší začít předěláním Strossmayerova náměstí. Tyhle loterijní systémy v MHD opravdu nemusím.
Dtto i pro vaše návrhy s Václavákem, včetně budoucího čtvrtého směru na Příkopy.
Nelze, protože směrem k Vltavské je před kostelem moc brzo oblouk, který je neslučitelný se zastávkou i umístěním zrcadla. A už vůbec se tam nevejde zastávka na dvě soupravy, která je tady s ohledem na počet spojů potřeba. Pokud by to šlo, dávno by to bylo.
Ono to není až taková loterie. Vždycky se můžete postavit tak, aby vám do daného směru odjížděly aspoň dvě linky, které jsou navíc proložené. (1+25/17+17/8+26)
Myslíte takhle?
https://x.com/vaclavstoupa/status/1748146400750166425
Naprostý souhlas.
Protože jsem do veřejné dopravy „trochu“ nadšenec, tak jsem četl diplomovou práci z Dopravní fakulty ČVUT, kde byla řešena problematika umístění tramvajové zastávky na takovýchto kříženích tramvajových tratí.
Vyšlo tam, že nejlepší umístění zastávky je jednostranná zastávka u křížení tratí ve směru od křížení tratí (tedy pravý opak Štrosmajeráku a přesně tak jak je to na Palmovce), protože to umožňuje tramvajím díky preferenci na semaforu rychlejší průjezd křížením.
Hurá, už jsem nečekal že se toho dožiju
Tak ještě vrátit tramvaje na Příkopy a bude to komplet.
A zničit tím pěší zónu?
V Brně na Náměstí Svobody a Masarykově ulici tramvaje taky zničily pěší zónu?
Svoboďák je šalinou reálně rozříznutý napůl, a Masarykova jako pěší zóna taky nefunguje, chodci se drží u stran mimo trať místo aby volně chodili po celé šířce ulice.
Tak to možná proto, že si z toho řidiči udělali divoký západ. Značky zákaz vjezdu uprostřed pěší zóny jsou toho důkazem.
Není. 😄 Chodci chodí i po kolejích. Uhnou, když jede tramvaj.
Ano zničili chodci se cpou po boku tramvajové traťe a nikdo si tam po prostředků netroufne.
Nevím… Asi jste v Brně nikdy nebyl. Já viděl naprostý opak. A… Ten respekt obou stran, jak tramvají, tak pěších, vnímám jako jednu z nejzajímavějších a nejpozoruhodnějších věcí v Brně…
Proč zničit ? Vždyť tramvaje odtamtud byly odstraněny s tím, že je tam teď trasa metra B která , což je ovšem místně dopravně obslužný nesmysl . Nesmysl který každému dojde při návštěvě hlubin stanic Národní třída , Můstek a Náměstí |Republiky ( dostat se dolů dojít a nahoru je dlouhá doba) . Ostatně Náměstí Republiky je jasným důkazem, že tamní pěší zóna není tramvajemi zničena. Pokud vám to nestačí tak takových zón je v Evropě plno , stačí zmínit Brno 🙂
Ta národní třída je obzvláště otravná, musíte ujít kilometr než se vůbec dostanete od eskalatorů na nástupiště.
Půlka Příkopů až k Prašné bráně je teď jedno velké parkoviště, naprostá ostuda na takhle významném bulváru.
A nechybí ani asfalt na chodnících místo mozaiky a když je mozaika, tak úplně vymlácená a rozježděná od dodávek. No prostě výkladní skříň našeho krásného anarchistického města.
popravdě i ta mozaiková dlažba je již poněkud moc ochozená do hladka , za mokra to klouže …
To není u pražský mozaiky „bug, ale feature“. Ten kámen se tak holt chová a chovat bude.
Na pohled je to krásný, je to tradiční, ale užitné vlastnosti to má bohužel strašlivé.
Nejsem odborník na dlažbu, ale nešly by kostky prostě otočit na neochozenou stranu?
Ne, chce to jiný kámen.
Což je nejlíp vidět na horní půlce Václaváku právě v tomto počasí. Pravidelně jsem se tam dolů klouzal, když jsem z metra od Muzea chodil dolů do školy v Panské. Jediná výhoda v 7 nebo 8 ráno byla, že tam nepřekáželi turisti.
A taky je to ta hnusná, míň frekventovaná část.
Proč by tramvaj měla proboha ničit pěší zónu? Ve světě běžné, u nás taky (Olomouc, Brno). Mimochodem, značná část Příkopů je pro auta normálně průjezdná a parkuje se tam…
Přesně tak.
Pěší zóna se s tramvají fantasticky doplňuje.
Přijedete tramvají, vystoupíte, dojdete BEZPEČNĚ (do práce, do krámu, za zábavou, za miláčkem) a pak zase dojdete BEZPEČNĚ na zastávku, nastoupíte a odjedete tramvají.
Prostě radost pohledět.
Dalo by se to udělat tak, jak už je to třeba nyní na Náměstí Republiky
Nedalo. Tramvaj chodce vždycky vyžene na kraj. Plánovaný trojúhelník na Můstku by totálně zabil momentálně nejživější a nejvíce využívanou část náměstí. Napojení na nám. Republiky také.
Soudný chodec se tramvaji na pěší zóně snadno vyhne a tím pádem není vyhnán, on totiž ví, že tramvaj v zásadě jede přesně po kolejích a “ až na světa kraj “ nemusí …
Chodec se v pěší zóně nemá co vyhýbat vozidlům!
Dneska je to tam úplně běžné…
Taky jsem pro odstranění téhle příšernosti https://mapy.cz/turisticka?pano=1&pid=104005460&newest=1&yaw=4.272&fov=1.257&pitch=0.109&x=14.4272518&y=50.0865190&z=17 Pojďme tam zavést tramvaj a bude víc místa pro všechny.
Nejživější část náměstí je tam, kam se lidi snadno dostanou, takže po zavedení tramvají to bude opravdu živá část. Stejně jako v Brně, tam to funguje stejně a úplně normálně.
Tramvaj je silně městotvotný prvek.Kde je tram, tam jsou v ulici obchody, hospody, život.
Tramvajová trať s pěší zónou nekoliduje.
Na Příkopě? Koliduje. Vlastně tam ani není místo kde by nekolidovala,
Nekoliduje. Že se vám nelíbí, je úplně jiná věc. Prostoru je tam zhruba stejně jako na Masarykově ulici v Brně.
Pěší zóna je dneska třeba i ve Vodičkově a přejít ji z jedné strany na druhou bez ohrožení tramvají je téměř nemožné.
Takže máte strach z tramvají.
A zkusil jste si, jen na moment, přestavit, že pokud byla tram na Příkopech, Vodičkově, přes celý Václavák, okolo hlaváku, tak na každé trati až na výjimky pojedou 2-3linky, což je tram po necelých 2 min. V současné době je ve Vodičkově tram koridor, protože jinudy nejde.
Vodičkova je přetížená, protože chybí trať na Václaváku, Na příkopě, 28. října, Hybernská a kolem Hlaváku.
Aha, někdo se neumí rozhlédnout a říká tomu hned ohrožení…
No, to je těžké, nechtěl byste tedy ze všech ulic vyhnat i auta? Přeci jenom, občas je z chodníku na jedné straně ulice třeba přejít na druhou stranu… A ta auta Vás při tom mohou ohrozit…
Ba co víc, občas se nějakému řidiči povede, že se neudrží na silnici a skončí na chodníku. To se těm tramvajím stává přeci jenom méně často…
Zničit? Byl jste tam někdy poslední dobou?
Polehávající smažky a bezdomovci, bordel všude.
Žádná pěší zóna se tím nezničí.
To by bylo super.
A pak ještě na Karlův most prosím… 🙏
K čemu by byla trať na Karlově mostě? Trať na Karlově mostě byla zřízena v době, kdy jiný most přes Vltavu jaksi nebyl k dispozici. Takže zanechte své demagogie prosím.
Bude kousek výš proti proudu…..
A kde budú stánky s trdelníkmi ? 🙂 🙂 🙂
Jen to ne, to by byla úplná degradace centra. 🙁
Tramvajové dopravě to určitě uleví , konečně se obnoví přímé spojení do centra z Vinohrad bez nutnosti lézt do hlubin metra nebo okruhu a v případě nehod v Ječné se nezastaví tramvaje v pulce Prahy …
Konečně. Ještě konečně začít s tramvajemi na Pankrác, v Jeremankově, do Bohnic a na hlavák…
Mě by zajímalo, co si kdo od tramvají do Bohnic (vedených od metra Kobylisy) vlastně slibuje? Zdá se mi, že místní jsou s obsluhou autobusy celkem spokojení, zejména co se týče intervalu spojů nebo hustoty zastávek. V čem by tramvaje byly lepší?
Tak já mám s místními absolutně opačné zkušenosti. Tramvaje si většina lidí přeje ale ty jsou některými odmítány z iracionálního strachu o ztrátu pár parkovacích míst, které se ale mohou nahradit a o nějaké stromy, které se ale mohou také bohatě vysadit buďto hned vedle trati nebo kdekoliv po okolí kde je místa na zeleň i parkování opravdu hodně. Bohužel na odporu si postavilo pár absolutně neschopných politiků svoji kampaň, vytvořili nepřítele a slibují, že proti němu budou bojovat jen a jen oni. Naštěstí i ten pomalejším v Bohnicích to již dochází, jaká habaďůra to je.
Iracionální odpor je tam spíš kvůli lanovce do Podbaby. Odpor k tramvajím kvůli parkovacím místům jsem nikde nezaznamenal. A k mým dotazům, v čem by tramvaj byla lepší než ty autobusy, byste nic neměl?
Já ho zaznamenal a to právě u místních. Myslím že například Zhořelecká má přijít o velkou část původních parkovacích míst i nějakou tu zeleň. K lanovce: tam je odpor takový, že chtějí raději tu tramvaj do Dejvic, což není vůbec iracionální. Já jezdit z Bohnic do Dejvic každý den do práce nebo do školy, taky bych nechtěl dvakrát přestupovat na lanovku, kdy se navíc ve špičce po příjezdu několika zpožděných tramvají nevejdou ani zdaleka všichni do kabiny tramvaje. Přiznejme si, že tramvaj je podstatně spolehlivější a pohodlnější řešení. A k tomu v čem jsou lepší tramvaje: tak minimálně se nemusí… Číst vice »
Přesně tak.
Je třeba přeskočit nesmyslně prosazovaný mezistupeň jménem lanovka a rovnou napřít veškeré síly do přípravy TT Kob. – Boh. a následně tunelem a mostem Boh. – Podb.
Lidem z Bohnic a dál na východ tohle chybějící propojení strašně pomůže.
Větší kapacita, ekologie, lepší zrychlení, bývá tišší, nezávislost na ucpané silnici, a nové linky do centra bez přestupu na metro. Městotvornost (v případě sídliště Bohnice irelevantní). Ještě něco?
Už z principu věci. Bohnice s kouskem Troji mají asi 18 tisíc obyvatel, takže takové lidnaté území si zaslouží jiný, kapacitnější druh dopravy. A tramvaj je docela blízko.
Že jsou místní spokojení, se vám opravdu jen zdá. Ale autobusy jezdí po komunikaci jako auta a ta je mají tendenci ve větším počtu ucpávat. Takže předpokladem je samostatné těleso. Navíc by odpadla významná část přestupů, ušetřené energie a čistější ovzduší.
Odpadla by část ušetřené energie? A odpadlo by čistější ovzduší? A to má být dobře? Jste se do toho nějak zamotal…
Do Bohnic by byl daleko lepší a výrazně levnější trolejbus .Jen přestavba pro odbočení tramvají v Kobylisích bude dražší než celá trat pro trolejbus
A zdaleka nejlevnější by bylo tam nechat jezdit normální autobus.
Normální autobus má menší kapacitu, takže na takovou obsazenost do Kobylis potřebujete autbusů hodně, stejně tak řidičů a to určitě není levné.
Není pravda.
Nejlevnější by bylo jezdit dál na koni.
Proč by ta přestavba měla být tak drahá?
Samozřejmě by mohlo být řešení i odpojení se před stanicí metra, tzn. na „druhý výlez“.
Trolejbusy se mají používat jen tam, kde je takový trhák, že by ho tramvaj nevyjela.
Bohnice to rozhodně nejsou.
Takové místo je třeba jižní svah Strahova k Plzeňské.
Tam prostě i když by to bylo super potřebné propojení – nově plánovaná TT Malovanka – Strahov to propojit na jih do stávající TT, ale je tam trhák, že to tramvaje nedaj.
Jedině mě teď napadlo udělat z budoucí tramvajové smyčky Strahov tunelovou 360 stupňovou smyčku v kopci (aby se ztratila výška) s vyústěním dole do stávající TT. Jako to mají na železnici ve Švýcarsku a myslím i v USA.
Me by jen zajimalo,jak se mohlo stat, ze 3zajemci daji shodne 3roky.. btw. nebyl nejaky uchazec, ktery nabidl mene, jak 3roky, s drazsi cenou? Respektive, je zde nekdo technickeho smeru a dokazal by zhodnotit za jakou nejkratsi moznou dobu se tato stavba da postavit? Velmi by me zajimal, kdyz by nekdo napr.nabidl vystavbu 1rok, cenu o 50%vysssi, zda by se nevyplatila s ohledem na okoli tato varianta. Dekuji
To není žádná záhada, jde o minimální nabídkovou dobu realizace, jak byla v zadávací dokumentaci:
„Zadavatel dále upozorňuje, že dodavatel smí zkrátit celkovou dobu realizace maximálně na 1095 kalendářních dnů. Pokud dodavatel nabídne kratší dobu, více než je přípustné minimum celkové doby realizace, bude jeho nabídka hodnocena jen jako by nabídl přípustnou minimální celkovou dobu realizace. Dodavatel může být v takovém případě rovněž vyzván k objasnění nabídky a v případě nedostatečného vysvětlení reálnosti nabízené doby realizace může být rovněž vyloučen ze zadávacího řízení.“
Wow, moc dekuji za dohledani! Takze jsme si sami rozhodli, ze nejdrive dokoncime za 3roky, jinak vas ze souteze,mozna, jeste vyloucime. Moc pekny. Skoda, ze se vice nehraje i na dobu prace. Ve vysledku, na tom mohli vsichni vydelat. Skoda.
Konečně! ❤️
Pokud vezmeme jako začátek architektonickou soutěž z roku 2005, asi bych tolik nejásal 🙂
No, kdyby nejdřív postavili trať kolem hlavního nádraží, hned by ta výluka uprostřed Václaváku bolela méně. Jenže u nás se pořád nad něčím spekuluje a na něco se čeká, takže definitivního posvěcení polohy trati kolem hl. n. se snad dočkáme až po jeho přestavbě, ne? 🙁
Definitivní posvěcení polohy trati proběhlo před nějakými třemi lety. A tato poloha je součástí vámi zmíněné přestavby nádraží.
Uzavření Jindřišské bude nepříjemné, co je to ale oproti přínosu, který nakonec TT na Václaváku přinese.
Škoda, že se nejdřív nepostaví TT kolem Hlavního nádraží. Pak by byla aspoň nějaká objízdná trasa.
Dle mého názoru by se ta TT měla postavit co nejdříve, ať již dopadne hádka o pergolu jakkoli.
No, já bych to neviděl tak servilně. V článku se hovoří o několikaměsíčním přerušení, z čehož se dá vyvodit, že to nebude jen tak něco na přijatelné období. A to je průšvih. Ptal by se, jestli se hledají cesty k minimalizaci takové výluky provozu. Nebo vážně posílit Béčko (pomalu žádoucí i kvůli vlakům – S7 a R16, resp. jejich spojům, co jsou či budou zaříznuté na Smíchově).
Salinou po Vaclavaku? no dobre
Ne, šaliny v Praze opravdu jezdit nebudou…
Šaliny jezdily za starého Rakouska.
Že si od té doby v jisté oblasti nedokázali všimnout, že německy už se mluvit nemusí, je jiný příběh.
Kdyby to bylo aspoň Německy, ale ona je to taková brněnská zkomolenina.
Vzhledem k výskytu Šalin na Svoboďáku to za příliš revoluční změnu nepovažuji. Spíš takové opatrné dohánění Moravy.
Jednak tramvaje a jednak to je dobře. 🙂
Šalina je tramvaj co jezdí po vesnici…..tou Václavák není.
Se mi líbí jak má ty vizualizaci není jediný parkovací místo…a parkovací dům taky nic. To budou mít místní, hotely, kancly apod radost.
nemají tam být podzemní garáže?
Měli být ve spodní, už hotové části, ale nejsou.
Podle mě tam jsou, podívejte pořádně 🙂 . Auta zjevně mají jezdit kolejištěm a “ ve stínu“ zastávek tramvaje před stromy jsou místa k zastavení aut. Lépe vidět zde https://iprpraha.cz/projekt/46/vaclavske-namesti
Je to Václavské náměstí, ne Václavské parkoviště.
To je zcela v pořádku. Proč má frekventovaný veřejný prostor poskytovat místo pro odložení soukromých vozidel, navíc v úplném centru města?
Zásobování se tam dostane, taxík nejspíš taky, dopravní spojení tam bude kvalitní, rezidentů je tam minimum.
A proč ne? Má to sloužit lidem a většina lidí se autem vozí neli ho zrovna má. Proč mám doplácet aby se nějakej jouda kterému nestačí metro mohl vozit po václaváku za moje peníze prodělečnou MHD a její ještě prodělečnější novou infrastrukturou ? Není to ta samá situace? (Já platím na parkovací místa daň z pohonných hmot) To je cíl aby tam bylo rezidentů minimum ?
Vy rozhodně neplatíte ze spotřební daně parkovací místo, to je hrubý omyl. Vy jste v tom svém autíčku pro město prodělečnější než ten cestující v MHD. Je dobře, tě takovej Jouda jako vy se brzo neprojede po velké části centra. To svoje brm brm si můžete dělat na Zličíně.
Líp bych to neřekl.
Prodelecna MHD v Praze? Nebyt MHD v Praze, musela by byt nekolikanasobna infrastruktura pro IAD, coz by pro mesto byla ta nejdrazsi varianta. Co je ekonomicky pro mesto vyhodnejsi, parkoviste nebo podnik s rocnim obratem 100 000 000Kc?
Ještě dodám, že ta potřebná infrastruktura pro IAD by se do Prahy NEVEŠLA.
Takže by to byl každodenní dopravní horor v zácpách, jako ve městech v Americe.
Ano, musely by se bourat budovy.
Většina? Ale kdepak. 😀
MHD je prodělečná už z principu. Je to služba městu, které by jinak bylo nesmyslně ucpané ohromným množstvím aut. A to snad nechcete. Nebo ano? 🙂
Za moje peníze se MHD platí taky, ale nijak mi to nevadí. Takže jako vaše peníze jsou důležitější než moje?
Jinak rezidenti už na Václaváku nejsou.
Většina lidí se po městě autem nevozí a na Václavák už vůbec ne. Schválně si někdy spočítejte kolik lidí tam projde pěšky a kolik projede autem. A kolik jich jsou místní rezidentní, obávám se že to číslo se bude limitně blížit nule.
Parkovaci domy v ulicich u Vaclavaku jsou.
Myslíte tu starou obludu u muzea ? Tam se mi pomalu nevejde ani moje auto.
Kupte si menší auto.
Ne, kvůli komunistickým garažím ne. Navíc takové auto chci a peníze abych mohl mít aut více bohužel nemám.
je jich tam několik, včetně té hrůzy vedle Opery . V Opletalově ulici, v Olivově , ve Washingtonově …
Tak si parkujte jinde nebo si kupte menší auto. 🙂
Nebo jeďte tramvají! I nohy se dají použít-to je osvědčené léty..
Se odstehujte do Varnsdorfu tam je místa dost
Tak zrovna tady nevidím v omezení IAD vůbec žádný problém. A pár míst pro zásobování se dá schovat i pod stromy.
A kde je problém. Chodievame do Prahy už roky a väčšinou vlakom. A ak aj ideme autom, tak zájdem pred hotel, vyložím rodinu, batožinu a idem na P+P, kde auto na týždeň nechám a hotovo ….
Samozřejmě, že mají radost, že se dostanou do práce tramvají, místo aby jako mamlasy trčeli v kolonách.
Pecka! Jedinym problémem je, že takovýchto revitalizaci by Praha potřebovala desítky a stovky na různých místech-kde se na nic od komančů nesáhlo. Letmo napr velká část Nusli
Jedna věc je jednorázová revitalizace, druhou věcí je dlouhodobá údržba, úklid a složení populace. Údržba, úklid a vymáhání chování lidí se dají dělat už teď. Ale často nedělají. Většina městských částí by byla už dnes hezčí, pokud by docházelo k důkladnému pravidelnému úklidu, odstraňování graffiti atd. V Nuslích jsem tři roky bydlel, tu skladbu a chování některých obyvatel bohužel nový chodník a stromy nezachrání. O Václaváku nemluvě, od čtvrtka do neděle v noci je to jedna velká párty, všude odpad, hulákající britové. Dřív jsem si myslel, že bydlet v centru je fakt super a na úrovni, ale Praha na to… Číst vice »
Co se vám nezdá na skladbě obyvatel Nuslí? A jak byste ji řešil? Nějakými masivními nucenými přesuny? Fakt nerozumím.
Hurá! Už se nemůžu dočkat.
A záruka v hodnocení je nic?