DPP podepsal smlouvu s Eurovií, stavba tratě na Václavském náměstí může začít
Byli bychom rádi, pokud by zahájení bylo co nejdříve, náš předpoklad je, že to bude v průběhu druhého čtvrtletí letošního roku.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) završil podpisem smlouvy soutěž o zakázku na zbudování nové tramvajové trati na Václavském náměstí. Smlouvu podepsal 10. ledna se stavební firmou Eurovia CZ, která šla do tendru s cenou 1,239 miliardy korun a dobou stavby 1 095 dní (přesně tři roky). Cena zhruba odpovídá ceně předpokládané (1,252 mld. Kč), nabízená doba stavby je o rok kratší než limit. Smlouva byla aktuálně zveřejněna v registru.
„Nyní je nutné, aby zhotovitel vypracoval dokumentaci pro provádění stavby, vyřídil veškeré zábory a povolení, DPP musí dokončit tender na stavební dozor této stavby. Teprve po dokončení těchto procesů může být zahájena výstavba nové TT Václavské náměstí. Byli bychom rádi, pokud by to bylo co nejdříve, náš předpoklad je, že to bude v průběhu druhého čtvrtletí letošního roku,“ uvedl mediální zástupce DPP Daniel Šabík. Harmonogram připojený ke smlouvě nastiňuje jednotlivé etapy prací.
„Předmětem plnění této veřejné zakázky je zajištění novostavby tramvajové trati (TT) Václavské náměstí obsahující zejména výstavbu nové tramvajové trati včetně souvisejících technologií a vybavení, související rekonstrukce vozovek a chodníků, vyvolané přeložky a úpravy inženýrských sítí a nezbytné úpravy stropních desek vestibulů metra,“ píše se v dokumentaci DPP. Součástí zakázky je i dopracování dokumentace pro provádění stavby.
Nové tramvajové propojení z Vinohradské do Jindřišské a Vodičkovy ulice by mělo odlehčit přetíženým tratím v centru. Dnešní tramvajový systém je podle města příliš závislý na úseku mezi Lazarskou a Jindřišskou.
„Posílení tramvajové sítě v centru je klíčové, abychom získali objízdné povrchové trasy. Jinak totiž může znamenat prasklá kolej ve Spálené kolony až k Andělu. Navíc vznikne přímá tramvajová linka k hlavnímu nádraží a na Vinohrady,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib.
Tramvajové koleje povedou ve srovnání s jejich historickým vedením více po stranách Václavského náměstí, v místech dnešních silničních komunikací. Uprostřed má nově vzniknout promenáda pro pěší. Počítá se s rozšířením chodníků, novým stromořadím, samostatným pruhem pro cyklisty a snížením počtu parkovacích míst.
Kvůli návratu tramvají do horní části Václavského náměstí vznikl už v roce 2018 70 metrů dlouhý zárodek trati mezi dvěma budovami Národního muzea, který zatím vede odnikud nikam.
DPP v tendru obdržel nabídky od šesti subjektů, které tvořilo 15 společností ze čtyř zemí. Soutěž byla vypsána předloni 12. září, její dřívější uzavření znemožnilo množství doplňujících dotazů od firem.
Obdržené nabídky DPP vyhodnocoval podle jejich ekonomické výhodnosti na základě nejvýhodnějšího poměru nabídkové ceny a termínu realizace. Nabídková cena měla při hodnocení váhu 80 %, termín realizace 20 %.
Nejlépe hodnocená nabídka podle těchto dílčích kritérií byla nabídkou s nejnižší nabídkovou cenou a nejkratší celkovou dobou realizace. Ve skutečnosti se hodnotila pouze cena, neboť s dobou výstavby tři roky přišli shodně všichni uchazeči.