DPP opět žádá o zelené razítko pro nejdelší trolejbusovou linku v Praze. Má mít 22 kilometrů
První jízda trolejbusů SOR TNS 18 na trati do Čakovic. Foto: DPP
Nové troleje budou na 13 kilometrech, zbytek ujedou trolejbusy na baterie.
Škoda, že se nějaký úsek nemá zatrolejovat také ve Kbelích (ideálně skrz z těch Letňan někam k Mladoboleslavské). Takhle to tam furt bude vypadat jako taková přerostlá vesnice…
Doufam ze nic takoveho neprojde….nechci aby letnany byly zadratovany…je videt ze dpp a praha ma penez dost kdyz stale vyhazuje penize na tohle…
Jen ať je zadrátují, i s Beranových.
Spíš je otázka, jak to zapadá do úvah k tramvaji do dnešního areálu Avia, která by měla vést také po Veselské, kde je dnes parkování.
Konečně pražská trolejbusová síť začíná vypadat trochu jako síť. Možná už by stálo za zvážení i natažení trolejí ke garážím Klíčov (stačilo by k bráně).
Přítomný čas bych úplně nepoužíval a z instalace pár výhybek bych nedělal síť. Síť je něco, kde lze relativně beztrestně změnit linkové vedení.
Pro Prahu síť IMO nedává moc smysl. Pásmo linek, které jsou natolik významné, aby zasloužily trolej, ale ne natolik významné, aby zasloužily kolej, není zas tak široké. Síť dává smysl ve městech okolo 100k obyvatel, protože úseky, které by významem vycházely spíš jako tramvaj, jsou tak krátké, že by to nedávalo smysl provozně (vozovna) ani linkově (moc časté přestupy)
Tak třeba kompletně východní tangenta se všemi jejími větvemi, to už bude slušná síť.
Výtahy a zátahy jsou asi ta poslední část linky, kterou má smysl drátovat. Nejen proto, že je nejméně pojížděná, ale i proto, že přes noc se snadno nabije
Tak to už snad budou moci jezdit trolejbusy i na lince 158.
Bylo mi zde na serveru v jiné diskusi vysvětleno, že linka 158 je navázaná na linku 195, kdy 158 slouží k přepravě autobusu a řidiče ze Sídliště Letňany na Letňany a zpět, takže dokud nebude trolejbusová 195, tak logicky ani 158.
Jaký je prosím rozdíl mezi kabelem NN a trolejovým vedením?
Velmi zjednodušeně: kabel NN je prostě kabel rozvodů (typicky v zemi) o běžném napětí, takový například končí v běžném rozvaděči u každého baráku. Trolejové vedení je vlastní drát ve vzduchu, na který se připojí sběrač vozidla (u trolejbusů tedy 2 dráty vedle sebe). NN je v tomto v pozici přívodní a podpůrné infrastruktury, kdežto trolejový drát je ta finální trakce pro vozidlo v jeho trase.
Přijde mi škoda, že DPP místo budování smysluplné trolejbusové sítě spíš nahodile elektrifikuje autobusové linky, u kterých je zrovna nejsnazší příprava.
Vím, že existuje dlouhodobější koncepce, ale ta vypadá přesně takhle.
Přitom z hlediska údržby i ekonomiky provozu by dávalo smysl prioritně drátovat úseky, kde se potká víc linek v prokladu.
P.S.: Proslýchá se, že DPP dokonce původně nechtěl žádné trolejbusové výhybky. Neví o tom někdo víc?
Šoutouši se konečně dočkají vysněných výhybek. 🤪
V tomto případě snad ne. Je to podobá zvrhlost, jako drátovat současnou vymetací verzi 134.
Nedávno jsem tu dostal sodu, že výhybky už dávno jsou na Palmovce, ale od té doby jsem tam nebyl, tak nevím 🙂
Z těch stání se dá vyjet, sjezdovou verzi máme. Ale rozjezdovou s návěstidlem jsem tam neviděl
Sjezdové jsou jasné, ta je od začátku i v Čakovicích u Globusu, ale ten dotyčný tvrdil, že už jsou v Praze i rozjezdové 🙂
Tak taková v Praze ještě neexistuje…
U OC Letňany je jedna trolejbusová výhybka, na Palmovce jsou snad dokonce tři. Mám za to, že nějaký Polohovač poněkud zaspal…
Vám opravdu nedošlo, že jsem měl na mysli výhybky rozjezdové? Vy jste opravdu zvláštní živočišný druh.
Není věta z perexu nesmysl, pokud platí že se trasa linky nezmění? Protože v tom případě má být souvislé TV z Holešovic až do Starých Letňan, jelikož se propojí s tím pro linky 58 a 375.
Přes jaké zastávky by měl autobus (trolejbus) jezdit jinak ?
Myslím to, že nepojede na baterie zbytek mimo novou trať, poněvadž využije i stávající TV l. 58.
Jo takhle… jakože nově bude 13 kilometrů, pak část starého v Letňanech, a až ten zbytek na baterky.
Jde o ulici „Na Stráži“ nikoliv Na Strži.