Doprava ve městě Metro

DPP opět kvůli úbytku cestujících omezí provoz metra, prodlouží intervaly

Metro ve stanici Nádraží Veleslavín. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra
Metro ve stanici Nádraží Veleslavín. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra
Počet cestujících v minulém týdnu klesl o 69 % běžného stavu.

Dopravní podnik hl. m. Prahy omezí kvůli slabé poptávce po cestování počet spojů v pražském metru. Od zítřka dojde k prodloužení intervalů podle linek až o 40 sekund.

Dopravce dnes o opatření informoval na svých stránkách. Změny se týkají doby přepravní špičky. K největší redukci dojde na lince A, kde se interval prodlouží o 30-40 sekund. V případě linky B pak jde o prodloužení 20-30 sekund, na lince C o 10-20 sekund. DPP o opatření informoval na svých stránkách. „V povrchové dopravě k prodloužení intervalů na linkách tramvají a autobusů nedochází,“ uvedl DPP.

Ropid včera na svém facebookovém profilu uvedl nová data o tom, jak je metro využíváno během posledních týdnů. Minulý týden počet cestujících spadl na zhruba 356 tisíc za den. „Oproti obvyklému stavu v této části roku jde o úbytek cestujících o cca 69 %. V roce 2019 cestovalo ve srovnatelný den pražským metrem cca 1 163 000 lidí, v maximální ranní špičkové čtvrthodině pak okolo 29 000 cestujících,“ uvádí Ropid.

Aktuální poptávka v metru za celý pracovní den je nyní téměř poloviční než obvykle v sobotu. Nicméně rozsah provozu metra nyní není upravován výhradně dle úrovně poptávky. S ohledem na epidemickou situaci je snahou, aby v metru byla trvale celodenní i špičková čtvrthodinová nabídka na úrovni 2-3x vyšší, než je aktuální poptávka,“ dodal Ropid.

Omezení v metru jsou nyní nižší než v loňském roce, kdy metro jezdilo podle prázdninových jízdných řádů ještě při denním průměru 600 tisíc lidí.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
pkajetan

Logika – pokles o 70 % – prodloužení intervalu o pár vteřin.. 🙁
Na dráze pokles o 70% – a prázdné vlaky jezdí jako tramvaje po celé republice..
BLBÁKOV

Vnější pozorovatel

Jo blbakov, ale ne kvůli te redukci spojů

Vnější pozorovatel

Hnus co se děje

R H

Tak nevím jak v úplném centru, ale vlaky v metru mi připadají ve špičkách (jezdím ráno cca v 7:45-8:15 a odpoledne 15:30-16:00) dost prázdné, tak 10 lidí na vagón cca… Takže za mne OK

Jenda

Souhlasim, jezdím párkrát do týdne ráno přes Muzeum, mezi sedmou a osmou, a je úplně prázdno. Překvapivě plnější je metro k večeru, to se občas i docela na těsno stojí. Hádám, že k pracujícím se přidávají lidi z home office, kteří si k večeru vyřizují pochůzky a asi i jezdí někam za zelení.

Vojtaur

Ja teda nevim, ale mozna by panove misto rozhodovani z home officu mohli vyrazit na bojovku a podivat se jak to behem spicky doopravdy vypada v MHD. Jezdim nekolikrat do tydne rano okolo 8:30, odpoledne okolo 17:00 a mel jsem pocit, ze se panove z DPP rozhodli obcany promorit. A hle: oni ty intervaly misto zkraceni jeste prodlouzi 😀

Kalina

Údaje z počítadel vstupů a výstupů dávají nepochybně konkrétnější obraz o situaci nežli ryze subjektivní hodnocení v internetové diskuzi.

Vojtaur

tak samozrejme. Ale pokud je cilem snizit pocet nakazenych, tak by mely byt zajisteny vetsi rozestupy mezi cestujicimi. Pokud jsou uz nyni situace, kdy vam ostatni dychaji na zada a oni i presto chteji zkratit intervaly (asi aby se naplnenost metra vyrovnala preplnenosti v pred-covidove dobe), tak to proste nepovazuji za stastne.

Jan

V článku je uvedeno pokles o 69%. Pokud se porovnává běžný stav špičky na céčku, což je přes centrální část doslova nacpaný vagon ode dvěří ke dveřím, tak zbyde stále dost cestujících. Pak je otázka jaký standard dopravy je cílem, respektive jaká hustota lidí na metr je přijatelná i když máme respirátory. Na druhou stranu co jsem četl, tak přenos v MHD se odhaduje pouze na 5% všech infikovaných, takže žádné promořování se asi nekoná.

Jiří Kocurek

Ale kdyby ti lidi seděli v kanclu, ale ne doma, tak by z těch čidel měli údaje správnější…

Ondřej

Mohu se zeptat kde mají umístěna ta počítadla? Osobně mě to zajímá protože jsem žádná nápadná počítadla neviděl když jsem metrem jel.

Řiditel

V těch kovových sloupcích, co jsou na místech bývalých turniketů. Když se podíváte z boku, tak je tam tmavá trochu průhledná plastová destička a za ní jsou vidět fotobuňky a drátky.

pohledem realisty

Čidla nápadná nejsou: proč by také měla být – aby je nějaký vandal zbytečně ničil?

Vbb

Ono taky jde o vyhodnocení údajů. Pokud se bere údaj za celý den, pak pro statistiku („je to o 70% méně“) OK, ale pro řízení intervalu… nevím, nevím.
Když O2 aréna (v nekovidové době) vyplivne 15 000 lidí během řekněme půl hodiny, tak v celodenním průměru se to skoro ztratí, ale právě v té kritické půlhodině lidi pomalu padají z peronu…

Mé pozorování: mezi 7.30 a 8.00 – C zaplněné tak akorát (na trojce 2 – 3 lidi, stojících minimum), A prázdnější, sem-tam se najde volná trojka, jinak tak 1 člověk na trojce.

Walt

Také jezdím na devátou do práce a metro je téměř prázdné a v centru poloprázdné, byť se samozřejmě nedá vyloučit, že někde dochází i dnes k přeplnění. Samozřejmě bychom mohli chtít ještě častější interval a ještě prázdnější metro. Ale to by musel někdo zaplatit.
A po loňském hloupém snížení daní je otázkou z čeho. A to říkám jako pravicově smýšlející člověk…