cargo

DPP objevuje moderní technologie. Otestuje systém proti srážkám tramvají

Tramvaj T6A5 na lince 11 v zastávce Pod Karlovem v Praze. Autor: DPPTramvaj T6A5 na lince 11 v zastávce Pod Karlovem v Praze. Autor: DPP

Dopravní podnik hlavního města Prahy chce ještě v září zahájit testy systému, který má zabránit vzájemným srážkám tramvají. Zkoušky budou

Zpět na článek
7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kiko

Jenom doufám že tu druhou fázi (vozidla a CHODCE) nerozšíří též do Brna, jelikož bychom se pak z žádně zastávky nerozjeli. A už vůbec ne z Hlavního nádraží, jelikož tam ty chodce rozháníme tím že jedeme.

MildaIV

Takže v Praze za drahé peníze schválí a nasadí systém, který je již zastaralý…

K.S.

Souhlasím, směrové antény jsou poněkud zastaralé řešení, to už by větší smysl měl GALILEO/GPS modul a GSM přenos dat.

Juraj

A teraz je otázka, či Galileo na komerčnej vrstve má v mestskej zástavbe dostatočnú presnosť, aby napríklad rozlíšil dve susedné koľaje. Osová vzdialenosť je predsa len o dosť menšia, než na železnici. GPS je v tomto smere úplne mimo.

K.S.

Myslím že by se to dalo rozlišit ještě vektorem pohybu/linkou, jestli třeba, když vezmu Brno, je to Nové Sady smyčka – Královo Pole nádraží, nebo Královo Pole nádraží – Nové Sady smyčka. Přesnost v řádu metrů by pak měla bohatě stačit. Co se pak týká antikoliznosti s odstaní dopravou, tak tam musí být poměrně rozsáhlá HW/SW mašinerie, ovšem pořád jednodušší než v případě gumokolové dopravy, tramvaj má, když to přeženu pár povelů co dělat: Zpomal, Zvoň, Brzda, Brzda II, Brzda III – letecký den cestujících :D. Nemá jak uhnout do strany, takže celé se to dá z 2D silnice změnit… Číst vice »

Kiko

Rychlostní výhybky existují, ale používají se výhradně na vlastních tělesech, jelikož kolejnice musejí být širokopatní a tím pádem vznikne dosti velká mezera, kam by mohl třeba cyklista v pohodě zahuče a i auta by mohli mít problém.

euxy

I GPS by bylo mozne, jen by musely byt referencni stanice a prenos RTCM nebo podobnych argumentacnich udaju a urcovani polohy jako rozdilove k referecni stanici/stanicim. Takove referencni stanice samozrejmen jsou jiz i primo v Praze provozovane verejnymi nebo soukromymi subjekty, jen by chtelo otestovat zda jejeich pocet je dostacujici, ale to je to nejmensi to par mesicu nechat testovat.