kmax

DPP objednal dalších 40 autobusů od Iveca. Čerpá zatím poslední rezervní smlouvu na diesely

Autobus Iveco Streetway 18M. Foto: Ondřej Kubát / DPPAutobus Iveco Streetway 18M. Foto: Ondřej Kubát / DPP

Z poslední rámcové smlouvy může DPP objednat ještě 62 kloubových dieselových autobusů.

Pražský dopravní podnik objednal 40 nových kloubových autobusů Iveco Streetway 18m Diesel. K plně nízkopodlažním třínápravovým autobusům se čtyřmi dveřmi získá i 4 sady hardwaru a softwaru pro diagnostiku závad.

Jeden vůz vyjde na 7,09 milionu korun bez DPH, celková kupní cena je dle uzavřené smlouvy 284,5 milionu. Autobusy se vyrábí v Turecku ve společnosti Otokar, která dodává karoserii. Motory a rozvody paliva si však Iveco montuje do vozů vlastní.

Autobus Iveco Streetway  18M. Foto: Ondřej Kubát / DPPNový autobus Iveco Streetway 18M pro Dopravní podnik hl. m. Prahy. Foto: DPPAutobus Iveco Streetway  18M. Foto: Ondřej Kubát / DPP

Objednávka vychází z rámcové smlouvy uzavřené s Ivecem v roce 2022. V rámci ní DPP vysoutěžil až 143 autobusů o délce 18 metrů a 100 standardních dvanáctimetrových autobusů. Zatímco celou stovku standardních „krátkých“ autobusů DPP už zařadil do své flotily loni a letos, z kloubových čerpal zatím jen 41 kusů.

Iveco dodá do Prahy posledních 17 standardních dieselových autobusů. Problémy se vyřešily

Se započtením současné objednávky tak může z rámcové smlouvy DPP do roku 2027 objednat ještě 62 kloubových dieselových autobusů.

V červencovém rozhovoru pro deník E15 označil dopravní ředitel DPP Jan Barchánek tuto nevyčerpanou smlouvu jako zálohu, pokud by se zadrhla probíhající elektrifikace vozového parku.

V rámci ní DPP zatím nakoupil hlavně mild-hybridní autobusy od Iveca, trolejbusy od společnosti Bozankaya či od Škoda Group a elektrobusy SOR.

Přestože to ještě v létě vypadalo, že s dalšími objednávkami naftových autobusů už DPP od příštího roku nepočítá, plány se změnily.

Letos v říjnu DPP vypsal předběžné tržní konzultace s výrobci ohledně nákupu až 200 autobusů v letech 2026 – 2030. Poptávaná vozidla mají podle zadání splňovat definici nízkoemisního vozidla nebo čistě naftového vozidla. Počty obou typů pohonu přitom DPP zatím nespecifikuje a zdůrazňuje, že všech 200 kusů může být jak hybridních, tak čistě naftových.

Praha chce nakoupit dalších 200 autobusů. Zájem má o hybridy, překvapivě jsou ve hře i diesely

Tagy diesel dpp Iveco Czech Republic Iveco Streetway nafta
Žádné komentáře