DPP objednal další autobusy Iveco Streetway, letos si převezme 91 nových vozů
Iveco Streetway 18 pro DPP. Foto: Iveco
Nové autobusy nahradí nejstarší vozy z roku 2008 a 2009.
Nové autobusy nahradí nejstarší vozy z roku 2008 a 2009.
Hlavně, aby ty nové autobusy měly také nějaké pérování. SOR NB 18 je tragédie. Stačí malá příčná nerovnost a píchne vás při jejím překonávání v hrbu. Jestli je to daň za nízkopodlažnost (krátký zdvih), tak se to teda nepodařilo.
Budou z turecka, nabízí se otázka co dělají ve Vysokém Mýtě?
Ve Vysokém Mýtě se dělají Crosswaye, které by do klasické MHD stejně nešly.
Pokud by Praha nakoupila dražší Urbanwaye (se kterými se ale Iveco nehlásilo), tak ty se (snad ještě pořád) vyrábí ve Francii.
Máte někdo info, kdy by se tyhle nové vozy mohly objevit v povozu ? 🙂
Už jezdí, jsou to ty z předchozí objednávky.
Samozřejmě, že nejezdí
Ale nové autobusy Iveco EURO VI už přece jezdí. Předpokládám, že to bude stejný model. Tak jem také pochopil otázku, že by se tím Petr rád svezl.
Jaké autobusy DPP plní jenom Euro IV? Myslel jsem, že krom těch dvou ZTP Crossway už nic?
Kdybych si mohl přát, tak bych radši viděl busy značek MAN, Mercedes nebo Solaris. U jiných dopravců v PIDu se objevují, u DPP to prostě vede SOR a Iveco. Co naplat, hlavně že se blíží ke konci doba temna se SORy NB.
Je pravda, že MANy u ČSAD polkost jsou některé dost rozklepané ale jinak jsou to dobre vozy
Já nevím. U Stenbusu jsem jezdil jako cestující jak novými Many, tak novými Sorkami NS a Sorky mi příjdou prostě lepší a pohodnější.
Pravda
Tak to vůbec. Many jsou proti Sor úplně jiná liga. V hlučnosti, komfortu i logice uspořádání sedaček a celého interiéru. Kotasův Sor zamrzl v devadesátkách…
Solarisy DPP má, jen jsou to výhradně menší MD a MD+.
U těch MANů to není zase taková výhra. Potkávám to pravidelně na 38x a je to na úrovni SOR NS, nebo i horší.
Uvidíme, jaké ty Streetwaye reálně budou. Třeba bratislavské otokary jsou úplně v pohodě.
Kolik tak mohou mít ty busy najeto za 15 let v pražském provozu? Děkuji
Ty co prodávaly v roce 2021 měly 700 tisíc +, největší nepojízdný vraky 900 tisíc – a stejné stáří. Takže si myslím, že SORy na tom budou podobně.
To, ale vůbec není špatný. Na městský provoz.
Některé SORy NB 18 jsou už fakt na odpis. Dnes jsem jel 177 s utrženými druhými dveřmi. Závěs u podlahy zkorodovaný.
To je pravda. Na těch šrotech je ten čas hrozně vidět.
Taky pokud v Praze jezdí 15 let, tak přesluhují. Všichni výrobci udávají životnost 12 let.
Jenže když máte od objednatele nastavené standardy kvality, že autobus starší 15 let beztak provozovat nemůžete, nemá smysl kupovat cokoliv bytelnějšího.
A co hovoří zákon pro MHD a objednávané linky, nemluví se taky něco o stáří? Co stáří vozidel např v DÚK? A mají tam jen SOR? Nemají. Ať je ICOM jaký je – tak s tím taky žije. Umbrella taky rozjíždí s vozy, PID dopravci taky…. Mají to všude a v Praze je pořád kolem toho halo… Tak je to nějaký ukazatel. Ano GO – ale kdejaký vychcánek to nastříká a vydává za GO, jiný to opískuje apod. Kdo to bude posuzovat, vyvracet, soudit…?
GO se snad nevyplatí ani těm největším kolenovrtům.. Poměr cena výkon je jasně pro pořízení nových busů.. Jak bylo psáno výše, můžeme lamentovat nad tím, že dnešní busy/auta nevydrží 30 let, ale položme si otázku.. chtěl byste denně trávit svůj čas dojížděním v něčem co je 30 let staré?
Pardon přeťuk, redakci prosím o smazání
…a ani investovat do velkých oprav ve věku třeba 12 let.
No to je otázka. Bytelnější autobusy ještě mohou být prodatelné za rozumnou částku na second hand trhu, pro dopravce, který nemá zrovna velký budget a dojezdí ve slabším provozu. Takhle už je to fakt prorezlý vrak akorát do šrotu.
Jinými slovy, nemusí to mít zrovna životnost 30 let, ale nemusel by to být po 15 letech prorezlý vrak, co jistě není snadné udržet v provozu.
Řidiči mají u NB18 problém s bržděním do zastávek, zejména pokud je zastávka z kopce (konkrétně v Praze třeba Družná z centra), buď brzdí málo nebo moc, já jsem ještě mladej, ale senioři jsou z toho dost pomlácení. Další věc je zima, možná je o o údržbě DPP, ale dřívější roky jsem si všiml, že jak udeřily velké mrazy, objevily se staré Karosy apd., teď už je ale ve vozovém parku nemají a taky že jo, jak uděřily mrazy, na několika zastávkách byly ty NB18 odstavené pro poruchy. Z mojí zkušenosti dveře problémem bývají jen výjimečně, dokonce i senzor otevírání… Číst vice »
No z vlastní zkušenosti vím, že v mrazech jsou SOR podstatně spolehlivější než staré Karosy nebo Citybusy právě kvůli výduchům topení směrovaným na dveře.
Doufejme , že u těchto autobusů bude mít Praha s tureckou výrobou více štěstí než u elektrobusů.
V Praze se to bude tvarit jako IVECO , no de facto je to OTOKAR v Bratislave hodne oblibeny vuz u ridicu i cestujicich.
Konečně bude mít Praha nové autobusy, ne traktory.
No ale plná hub české podpory a bude to z Turecka. Půlka lidí kritizuje nákuoy z Číny a to Turecko také není zrovna úplně svobodná země. Tak snad to alespoň bude funkční.
Až zase v Praze budou s pichou věšet tibetský vlajky na protest Číně, můžou si vzpomenout za podporu Turecka pořád páchající genocidu v okolí … A to vše za pár ušetřených procent na nakupu. Fakt si můžou blahopřát.
Kde ve svém okolí páchá Turecko genocidu?
V Kurdistánu
Za prvé si úplně nemyslím, že SORky jsou nějaké traktory. Cestující s nimi problémy nemají (většina), to jen šotouši. A věc druhá je, že když si teda myslíte, že SOR je nějaký low-cost tak tohle bude ještě horší v porovnání s nimi, takže si moc nepomůžete.
Autobusy SOR byli od začátku výroby jasně vyprofilované jako levný nízkonákladový autobus pro východní trh.
On se tím výrobce ani nijak netajil, ale považoval to za konkurenční výhodu.
Pravda je že od dob SOR Lili a podobných strojů. připomínající opravdu spíše zemědělský stroj, svážející dělníky na pole pro brambory, se SOR pohnul dopředu.
Bohužel se ta minulost té značce těžko odpáře.
Ako cestujúcemu mi na SORe vadia podivne umiestnené tlačítka zastávky na znamenie v interiéri (hlavne v starších vozoch) a tlačítka na dverách, ktoré nereagujú na ruku v rukavici a občas ani na ruku bez rukavice (hlavne v novších vozoch).
A informačné panely v interiéri sú občas zábavné – napríklad zobrazujú stránku s informáciou o tom, že plugin bol aktualizovaný, namiesto zastávok (chápem, že to je skôr odfláknutá práca toho, kto informačný systém udržuje).
Maximalní stáří vozů vidím jako nešťastný důvod nahrazení vozu, avšak u SORek bych se nedivil špatnému technickému stavu vozů.
Nejsem zastáncem Sorek, ale co by za to daly Karosy, ty byly ve věku 15 let ve šrotu nebo už po GO / CO.
Nejnovější Karosy DPP byly snad z roku 2007 a dojezdily loni, takže vydržely asi tak stejně jako ty SORky, ani bych neřekl že byly v nějak strašném stavu. Spíš morálně zastaraly tou vysokopodlažností.
Nemyslím si. Ony ty vozy po nějaké době vyžadují vysoké částky za servis. Proč ICOM a jeho dceřinky ČSAD mění autobusy po 6 letech? Nějaký důvod to mít bude…
Jenže ICOM je pak pošle bez problémů dál takže se mu část peněz vrátí.
DP to zas běžně dojíždí až na dřeň. Pamatujeme si hořící Citybusy.
Posílá. A nejde o malý množství. Takže podle mě je ideální nějaký kompromis, jít úplně na dřeň, jako to bylo nedávno, nejen v Praze, kde jezdily autobusy 20 let, je špatně.
Po 6 letech? To mi zní jako rok po odpisech. A ještě to nebude zhuntovaný vrak, takže by ho mohl chtít i někdo koupit.
15 let mělo důvod v dobách, kdy jezdily vysokopodlažní Karosy. Byl to takový zástupný důvod, jak ty zastaralé vozy vytlačit. Dnes takové pravidlo nemá smysl. Standardy kvality by se jaksi měly opírat o tu kvalitu a víc by PID zajímat nemělo.