DPP nechá za 13,5 milionu opravit tramvaj poškozenou při předloňské srážce
Srážka tramvají v červnu v Praze na Kotlářce. Foto: Twitter / Týdeník Policie
Kvůli nehodám je v Praze aktuálně odstaveno sedm tramvají 15 T.
Kvůli nehodám je v Praze aktuálně odstaveno sedm tramvají 15 T.
Nechápu jednu věc proč to trvalo tak dlouho. Když sem sloužil na vojně tak kamarád sešrotoval autobus a nikoho nezajímalo jak to uděláme do týdne to muselo bejt hotový. Vym je to tramvaj dneska šou jiný zákony a předpisy ale i přesto to nechápu to ta tramvaj nechyběla v takovou dobu v provozu.
A #9396 ze srpnové nehody s busem na Radlické je koukám už pár dní zpět.
tu T3 doufám už opravili…te by byla škoda největší…
Te by skoda nebyla vubec zadna. Navic u takto velkych nehod uz se tyto stare sroty neopravuji , ale jdou rovnou na srotak. Opravovat takhle jetou vec je naprosto nerentabilni.
Spíš mě zaráží to, že nejde tramvaj rozpojit a spojit dvě havarované dohromady a získat tak funkční jednotku. Obdobně se to jednu dobu dělo u pendolín…
Tak jako technicky to asi jde, ale není to pravděpodobně něco, co udělá Franta v dílně. Jsou to taky trochu složitější stroje už, v autě si dnes už taky spoustu věcí sám neopravíte.
A u toho výrobce už je to lepší opravit, než spojovat dvě bourané.
U 15T se dá i nastavit délka (dát víc „prostředních modulů“). Taky to znamená spočítat funkční díly (Jakobův podvozek je pod kloubem) a je s tím nějaká práce.
Každý podvozek je trochu jiný, ne nadarmo se označují číslem tramvaje a písmeny A /B / C / D.
To mě docela překvapuje. Montáž libovolně zaměnitelných dílů stála u zrodu ekonomicky efektivní velkovýroby strojírenských výrobků (hlavně automobilů). Váš popis zní jako řemeslná kusová výroba, kde se jednotlivé díly přitesají či připilují, aby k sobě správně pasovaly…
Tak to se fakt nedá. Dá se vyrobit nová čtyřčlánková (jezdí třeba v Rize), ale skládat si to jako lego opravdu nejde.
1) tramvaj není jednotka, nemá samostatně registrované vozy – je to jedno článkové vozidlo
2) to jde, ale i tak tam při takové nehodě budou závažná poškození mezičlánkových spojení
3) vyřazením jedné celé (dárcovské) tramvaje házíte do šmelcu 70 mega nebo kolik což je docela ztráta
Bod 1 neplatil vždy. KT8 první série měly články papírované extra (každý své výrobní číslo). Pokud se ale nemyslí evidenční číslo, které vídáme na kastli. https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006041301
To je možné, ale myslím, že výrobní číslo je prostě „připsané“ pod registraci daného ev. č. na DÚ a články mezi kusy prohazovat nejdou (bez patřičné papírovací anabáze). 🙂
Toto bylo jednou provedeno, ale chce to vozy ze stejné série a s „kompatibilním“ poškozením.
Problém je, že při železniční nehodě je zničeno v první řadě spojení článků, takže není co s čím spojit.
Vím, že to není úplně k tématu…ale …jak to vypadá s doplněním klimatizace do první série 15T …dpp se vloni vymluvil na covid a peníze…že to musí znovu schválit Magoš…ale při myšlence na léto je představa jízdy tram 14T/15T (nedej bože v roušce) srovnatelná s návštěvou pekla…bez přehánění…bez střešních oken otevření bočních oken dokořán to opravdu nejde ani prohnat teplým vzduchem…je to o zdraví, když jedete víc jak zastávku…
(Sorry za dotaz trochu mimo téma)
By mě také zajímalo. 🙂
Ani vloni nešlo o žádnou výmluvu jak píšete, ale projekt byl prostě pro nerentabilitu a vysoké náklady zrušen.
To mě přijde šílený, pokud je to ze stolu…fakt je to za trest …nový tramvaje se kterýma se počítá na x-let…naprosto nepoužitelných pro letní provoz 🙁 …upřímně, pokud musím jet v létě tramvají a nenajdu přijatelný spoj s klimatizaci, jedu pokud to jen trochu jde, autem…opravdu nejde mít pak třeba pracovní schůzku (kdy nemůžete navíc jít úplně v kraťasech) …je to ostuda, cením, že konečně autobusy mají klimu, a tam dochází i k časté obnově vozů, takže to nejí na desítky let zazďěné …vyhází se stovky milionů až miliard v Praze za výrazně větší nesmysly…tady se mluvilo “jen” o asi… Číst vice »
400 mega. Požadovalo to město, ale odmítlo to zaplatit a DP už nějakej čas tře bídu s nouzí a to chtějí Piráti ještě víc přiškrcovat kohoutky.
Ty stovky milionů až miliard by se DP jistě šikly, ale to obávam se neklapne.
Na nic víc než rekonstrukce rekonstrukcí fakt nezbývá.
https://zpravy.aktualne.cz/regiony/praha/praha-tramvaje-klimatizace/r~654d2ba6de0b11eaa25cac1f6b220ee8/
Tady se mluví “jen” o odložení…ale to v prg muže znamenat i 50 let 🙁 šílený…
hmmm, a pak se mile rád vrátíte do vyvětrané T3 nebo KT8…cheche…
To je zdržení z důvodu pojišťovny nebo liknavosti majitele. Nedokáži si představit půl roku bez auta a i náhradní dostaneš na 14 dní a buď servis nebo totál. Chápal bych měsíc ,možná dva .
Vyšetřování, pojišťovna, nacenění, soutěžení, oprava…
Ale ty první kusy jsou dle článku za 3-5 let, kdežto ty poslední snad budou do roka až dvou. To vypadá, že zpočátku něco drhlo, ale teď už se přeci jen zrychluje. Tedy pokud se to ještě nezadrhne v průběhu opravy.
„Nedokáži si představit půl roku bez auta“
Podle vás jezdí DPP s využíváním vozidel na 100 % bez jakékoli zálohy, aby byl životně závislý na každém svém vozidle jako vy na tom svém jediném usmoleném křápu, bez něhož nedokážete přežít ani do konce týdne?
Trochu ostře napsané, ale jinak nelze nesouhlasit.
Zbytečně překrucujete výrok předřečníka. Napsal půl roku, vy mu vmetete týden. Přijde vám normální seřvat děcko v osm ráno, že chrápe až do oběba?
Jen tak pro legraci, za těch 13.5 milionu budou dle obrázku opravovat asi tu T3 ?
Ne. Rovnou koupí Moderus Alfa…
Rok od nehody je zakázka na opravu. DPP má asi dost provozních vozů, není kam spěchat.
Já nechápu, proč neudělají rámcovou smlouvu. Je jasný, že nehody se budou dít pořád, mohli by třeba prostě na pět let a nevím, 30 tramvají udělat rámcovou smlouvu, a pak je tam prostě jen posílat.
A nebo na to doteď nebyly prachy, investovaly se do jiných oprav jiných tramvají…
…které budou doopravdy sloužit cestujícím ještě dlouhá léta…
Ono se musí zjístit rozsah poškození a následně to procesuje pojišťovna.
To má.
Nemohly by ty 15T bourat častěji?…Nejlépe denně…