DPP nechá opravit šest historických tramvají T3 a T4
Tramvajový průvod k výročí T3. Foto: Daniel Šabík / DPP
Tramvaj pro výuku řidičů projde proměnou na přepravu cestujících.
Tramvaj pro výuku řidičů projde proměnou na přepravu cestujících.
Jak přesně pomůžou LED pásky „splnění současných bezpečnostních požadavků“?
v zářivkách je rtuť a co kdyby se při nehodě rozbily 🙂
Třeba tím, že původní zářivkové osvětlení bylo napájené přímo z troleje a byla na to výjimka. Nebo, že už nejsou sehnatelné trubice potřebných rozměrů? Nebo, že se klasické zářivky mají zakázat???
Je ostuda a škoda, že DPP se svojí snad největší muzejní sbírkou provozních tramvají na světě a velkými dílnami se spoustou náhradních dílů si neumí opravit legendární typ T3 a musí na to vyhlašovat zakázku.
Co se týče cvičných vozů tak 6312 je lépe znám jako 5520, další využití vozu vítám. Otázkou je, co bude se starším cvičnou T3 5502, původní číslo 6197. Doufám, že se chystá do muzea ve stávající podobě, abychom měli zastoupeny i cvičné vozy. Pak ještě zbývá cvičná T3M 5519 (ex 6987), s tou je jaký plán?
Ostuda to není, dílny jsou kapacitně vytížené provozními stroji a pro DPP není problém si opravu 6 retro kusů zaplatit u externího dodavatele.
Ostuda to je, že si DPP, potažmo město, neumí zaplatit dostatek pracovníků v dílnách. Je to dlouhodobý a známý problém. Proč třeba Brno má kapacit tolik, že může dělat i zakázky pro Prahu nebo větší opravy ex pražských strojů?
Vyšší mzdové náklady vzhledem k pražským cenám?
Větší vozový park, vyžadující vyšší stav nedostatkových profesí?
Probíhající rekonstrukce dvou řad najednou + všechna periodická údržba, navíc při absenci jedné celé vozovny?
Pokud rozhodování stojí tak, zda dělat nové wany, nebo opravovat retro, pak je opravdu lepší to retro zadat někam ven.
Ehm, a měl byste ty lidi?
Spise je ostuda, ze nejvetsi muzejni sbirku vozidel musime stale pouzivat v beznem provozu.
Já bych naopak DPP pochválil, že jejich muzejní sbírka je v tak dobrém stavu, že ji může denně vysílat do provozu a nestojí jen depu za provazem.
Linku 23 vás nikdo nenutí používat, můžete si počkat na 22 a jet v novější tramvaji.
A na Zvonařku pěšky… ale je pravda, že ta při výlukách často odpadá.
Je to pár metrů, ono vás neubyde.
Bruselská je kousíček odtud. Při běžném intervalu 23 se to skoro vždy oplatí dojít.
Tyto vozy nejsou součástí sbírky. Stejně jako část starých řízených klikami. S vozy sbírky, chráněné jako kulturní památky, se běžně nejezdí. Toto jsou jen staré vozy v běžném provozu na retrolince.
Spíše by to chtělo modernizace normálních provozních T3
Ty se bohužel modernizují, místo jejích vyřazení…
Pravda je obojí, modernizuje se papírově s využitím některých dílů, jinak je to moderní nízkopodlažní novostavba. Staré vozy jsou většinou po nehodách a vyřazují se.
moderní nízkopodlažní novostavba? Cože?
Ano, podle webu Pražských tramvají, R.PLF jsou formálně rekonstrukce, ale v reálu tam je málo z toho starého.
Ono teda otázka je, jestli máme nějaký moderní stroj, co by odpovídal kapacitě T3, která je pro noční dopravu asi lepší. EVO1 je v podstatě odvozené z T3 R.PLF, jen to má modernější design.(Znalí mne jistě zasypou technickými detaily, že to tak není, ale z pohledu cestujícího je to +- stejné)
to že ty díly jsou nové z toho nedělá moderní vozidlo..jinak to samozřejmě vím, že to je v podstatě novostavba, ale vozidla zastaralého pomalu už v době uvedení do výroby…takže je to spíše replika..moderního na tom není nic..(teď mě ukazmenujete všichni za tu nízkopodlažnost, což je jediný moderní prvek a výzbroj..ale ta nízkopodlažnost je otřesná)
No naštěstí půjdou vany jen na noční spoje, snad ale dojde k jejich výraznému navýšení frekvence, protože jsou dosti nekapacitní. Kdyby byl interval 15 minut, tak se nemusí čekat na Lazarské a může to být použitelné pro spoje skrz centrum, tohle dlouhé čekání z toho dělá akorát chlastací rozvoz…
Uprimne, byl bych radsi, kdyby v tramvaji byl vyhazovak, co by tezke opilce vyhazoval a slouzila beznym lidem…
Stejne tak vyhazoval lidi s otevrenymi flaskami piva ci jineho alkoholu. Cloveku se pak dela zle…
To bysme si chtěli moc, ale kdyby v Praze byla fungující městská policie, tak by se mohla nárazově nočkou projet a tyhle lidi odměnit diplomem.
To by ale musela být vůle, válet se v autě a popojíždět městem je pro ně atraktivnější.
Jo, přesně tyhle pozice vyhledávají lidi, kteří si chtějí praštit a konflikty přímo vyvolávají. Odpad, který ani u měšťáku neberou.
Co kdyby to bylo nealko pivo?
Jo, na noční dopravu se v Rozvoji PID vykašlali…
.
Wana má +- kapacitu jako T3 R.P(V). V noci je důležité, aby něco vůbec jelo, takže ta čekací místa jsou v podstatě nutná pro konkurenceschopnost MHD. A v noci prostě nemůže být úplně provoz jako ve dne. Už jenom kvůli řidičům.
Sídliště Bohnice taky oproti denní době obsluhuje jedna linka, která projede skoro všechno, jen nezajíždí na Mazurskou a z praktických důvodů nejede na Podhajky. Jednak není taková potřeba pro cestující, a pak potřebujete 1 řidiče pro obsluhu Bohnic a Čimic, oproti 4, kdyby byly zachovány původní linky.
historické jsou všechny vozy T3.
buďte rád že nejsou v Praze Varia…
Kromě linky 23 jsou vzhledově historické T3M-DVC, i když ty zas mají nové skříně z 90. let na rozdíl od spousty R.P, kde se pod lakem ještě schovávají 60. a 70. léta 🙂 Ale u nich zas zbyla jen původní skříň a má nový jak interier tak elektroniku plus podvozky se průběžně repasují. Pražské T3 jsou taková Theseova loď v praxi: https://fikacek.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=781826
To se dá říct i o Ankh-Moporku, který je vystavěn na… Ankh-Morporku. A kterémkoliv starém městě, kde jsou sklepy pod sklepy, Brno a Prahu nevyjímaje.
Wany rozhodně historické vozy nejsou, to ani náhodou.
A víte, co ještě je v Praze historické? Dle DPP autobus starý cca 15 let, který ještě dva roky zpátky vozil cestující v běžném provozu. Chtěli si mermomocí zavést historickou autobusovou linku, ale nic staršího nemají. Divné, že? Jo a tou linkou nikdo nejezdí.
No, hezký počin, retrolinka je fajn. Ale jako regulérního cestujícího by mě zajímalo spíše pořízení nových tramvají hodných 21. století, než provozování muzea na kolejích.
Však se dočkáte, běží výběrové řízení na nákup 200 nových článkových tramvají.
Ne 200, ale „až“200. V tom vidím celkem zásadní rozdíl.
Super. Historické opravit a zbytek už prosím do šrotu. Ve srovnání s nízkopodlažními vozidly je to fakt děs.
Však se během několika let dočkáš, běží výběrové řízení na nákup 200 nových článkových tramvají. Ty z velké části nahradí T3R.P a tu menší část nahradí již dodáváné T3R.PLF.
To je hezký nápad, ale nejdříve musí být nové a navíc ještě víc než do šrotu půjde, už teď je tramvají v Praze kritický nedostatek.
Kolik jich chybí?
Výborná zpráva, jenom dle mě je škoda že se T4 nedočká přiblížení ke stavu z výroby. Neboli červenokrémový unifik, automatická spřáhla, obnovení třetích dveří.
Třetích dveří?
T4 je teď ve formě vyhlídkového vozů, při přestavbě byly třetí (poslední) dveře zrušeny. Zůstaly pouze přední a druhé (prostřední).
A ještě původní výzbroj, tak jak by si prototyp zasloužil.
Stejně jsou v tom PID hodiny, označovače a terminál na kartu… Linka 23 je velmi bizarní věc.
Zase to tak bizarní není, podobně jsou na historické tramvaje DP Brno které jezdí vybrané pořadí na lince 10.
Ve Vídni je též historická linka – to není nic zvláštního ctít umění našich předků a navíc v provozuschopném stavu.
totéž ve Warszawe, linia 36
Lisabon je na tom bizardněji. Lince 23 se snad dá vytknout jen to, že ty historické tramvaje v modernizované podobě jezdí pořád i na běžných linkách. (vyjma T6 A5, a T2 je fakticky neúspěšný předchůdce T3(Pro hnidopichy, ano, vím že T2 nebyl jen prototyp, ale v Praze se neuchytil a jinde taky zas tolik ne)).
Ale už se brzo dočkáme modernizace, jak je tu zmiňováno. Holt T6 A5 nic moc, RT6 selhaly, a poté se na nové tramvaje vyčlenily prostředky až na 14T, a pak 15T. No a samozřejmě teď.
No Lisabon…Když jsme tam byl tak nové tram byly jen na 15 a byly to ty nejhorší vozy, kterými se tam jezdilo. Tehdy ještě nejezdila 24 a nejel jsme 18, ale nejsem si jist zda pro ostatní linky vůbec dnes někdo vyrábí něco co by šlo použít vzhledem obloukům, prudkým změnám výškového vedení a pod.
Promiňte, nejsem žádný jazykový hnidopich, ale toto konkrétní slovo mi vždycky strašně trhalo uši, nemohu si pomoct – bizarněji, prosím, bez písmena D.
Díky a pěkný den!
Linak 23, nechapu cislo teto historicke linky, sice doplnuje chybejici cislo v rade, ale je to historicka linka, mela by mit cislo ve ctyricitkove rade.
Až na to, že tam platí doklady PID, na rozdíl o ostatních historických linek, takže je třeba ji odlišit od historických linek. Měla by být odlišena od obojího, ale na to nemáme čísla.
Číslo 23 je asi nejlepší špatná možnost. V podobné trase jezdila posilová linka 23, když 22 byla klasická linka(ne metrolinka). Zároveň to ukazuje, že nemá speciální tarif jako 41/43 a 42. Kdyby byly historické linky včetně 23 zdarma, mělo by větší smysl ji dát číslo pro historické linky(a přepravu zdarma). Takhle by ale spíš dělala bordel.
To mate pravdu,…
Můžu se těch, kdo k tomuhle a dalším příspěvkům dali mínus, proč to udělali? S poslední větou sice nesouhlasím, ale není to něco, co by mínus zasluhovalo.
Výzbroj TR 37 je možná jediná součást kterou bych ponechal a to z důvodu jednodušší údržby. Ale to by při případné rekonstrukci musel zhodnotit někdo jiný.
Stejně už musí umět výzbroj u K2. A T4 není až o tolik odlišná.