DPP přeruší provoz tramvají do Řep na necelý měsíc, trať čeká oprava na devíti místech
Tramvaje ve smyčce Sídliště Řepy. Foto: Honza Groh (Jagro) / Wikimedia Commons
Tramvaje nepojedou do 11. srpna mezi Klamovkou a Sídlištěm Řepy, některé dny už z Anděla.
To bude zase zbytečného CO2.
Stále nechápu, že DPP v novém tendru nepožadoval určité procento tramvají obousměrných. Nebo se čeká na co? Až se ty kačeny rozpadnou nebo „pomůže“ Brno?
No, ono je jaksi v Praze ještě cca 300 vysokopodlažních jednosměrných tramvají, které se rozpadnou cca o desetiletí dříve. Tj. aktuálně se hledá náhrada za tyto vozy. Až další výběrko bude souhrnně nahrazovat obousměrné tramvaje a k tomu asi i vozy 14T. Z hlediska životnosti to odpovídá časově roku 2035.
Pomozte mi prosím rozklíčovat ta výluková opatření, protože je to větší masakr než obvykle. – Na Klamovce není smyčka, takže tipuji kolejový přejezd a nasazení KT8. I proto zkrácení linky 10 jen na Olšany, aby se ušetřily tramvaje. – Kačeny se proto přesunou z 5 na 4, která bude pendlovat Holyně-Na Knížecí. Z textu chápu blokovou smyčku kolem Anděla – už je trať Za ženskými domovy sjízdná? – Pětka je nahrazená čtyřkou, takže tam mohou libovolné vozy… ale proč to ukončení na Smíchově? – 11 nahrazuje desítku do Ďáblic a 13 nahrazuje jedenáctku na Spojovací. OK. Budou jezdit 13 dvojice,… Číst vice »
– Za Ženskými domovy je sjízdná stále, jen tam nejsou výhybky do Radlic a od Radlic, tedy lze jen odbočit do Radlické ve směru k Plzeňské či zpět. – 5 na Smíchově končí proto, že 4 z Holyně a do Holyně musí jezdit celodenně/celotýdenně, takže 4+5+12+20 celotýdenně na Barrandově by bylo moc i mimo prázdniny, kdy tam 4 nejezdí mimo špičky ani víkendy. A o prázdninách tam jsou vždy jen 3 linky. – 13 zůstává sólo, proto ta změna – 10 je kvůli intervalu na Plzeňské páteřní, takže od Anděla až na Olšany zahrnuje i obvyklé spoje linky 16, dokonce… Číst vice »
Děkuji mnohokrát 🙏
Kdy vlastně u Ženských domovů zmizely ty výhybky KnížecíRadlice a proč?
Tak už jsem si to našel 🙂 Z důvodu havarijního stavu dosud provozovaných oblouků musel být od 26. února 2021 převeden provoz tramvají do přímé kolejové větve po Radlické ulici. V rámci havarijní opravy křižovatky byly v noci z 2. na 3. března 2021 vyjmuty obě výhybky vrcholu od Radlic. Srdcovky křížení byly zavařeny pro pojíždění přímým směrem ihned po únorovém přerušení provozu. Z ulice Za Ženskými domovy tak po tomto termínu byly provozně využitelné pouze oblouky k Plzeňské ulici, ač vrchol kolejového trojúhelníku zůstal v této ulici zachován včetně výhybek. Mezi 29. listopadem a 3. prosincem 2021 však došlo… Číst vice »
Jen doplním, že byla ve hře rekonstrukce křižovatky, ale s ohledem na její posun při blížící se rekonstrukci ulice Za Ženskými domovy DPP rozhodl, že tu investici do výměn výhybek a srdcovek v tomto případě nedá, protože by ty miliony vyhodil za něco, co by brzo zase zmizelo. Bohužel to reko se od té doby pořád odsouvá.
Já děkuji, Martine.
A 15 na Smícháči místo do Radlic proč? Dlouho už mají zrušenou 21?
21 by tam o prázdninách stejně nejela… A méně tramvají odbočujících do Radlické přináší lepší podmínky pro průjezd busů a tramvají po Plzeňské.
To vypadá, že brzo budou KT pendly.
Klamovka – Anděl(objezd bloku). Holyně – Smícháč. Pankrác – Synkáč.
Libuš – Modřany. (V den otevření provozu se jezdilo obousměrně, na jedné koleji Ringhoffer na druhé KT)
Souhlas, ta dopravní opatření mi přijdou poněkud překombinovaná a jeden se v tím snadno ztratí.
Překombinovanost vyvolává nedostatek kačen a řidičů busů, ale současně snaha DPP, aby se z tramvaje u Anděla nemuselo opět přestupovat a ta silná linka z Klamovky dojela na Pavlák. Ostatní z tohoto už pak vyplývá.
Kam budú upratané vozy z Motola?
Výměnou do Kobylis
Jakože by na 3 a 17 nemusela jezdit pojízdná železářství ?
Náhradní vlaková doprava jako v roce 2010 nebude? Posílení linky S65 mezi Smíchovem a Řepy (Zličínem) by během této výluky na škodu rozhodně nebylo.
Tehdy to jelo Na Knížecí na kontakt s Andělem. Na severním nástupišti to je pro dostupnost a využití pro urychlení spojení z oblasti Anděla už časově proti NAD tramvaje + busu nesrovnatelné. Jen na severní nástupiště se od Anděla dostáváte kolem 10 minut a do Řep vlak jede 19 minut. Náhradka od Anděla je v Řepích za 17 minut přímo, s přestupem na Klamovce to je okolo 20-22 minut max. Vlak po půlhodině, víc by se stejně nevyjezdilo, by odebral část cestujících u jednoho z 12 spojů náhradky, v průměru max. 15 lidí. To se opravdu nemá jak vyplatit.
Severní nástupiště bylo zrušeno k 30. 6. 2023, pokud vím.
To víš teda špatně, samozřejmě ještě funguje..
Možná je to trať, kam by se hodila vlakotramvaj (ajaj, teď to schytám, ale každopádně ta ND tam není, protože je to jednokolejné)
Problém není v jednokolejce, ta tam byla i před 13 lety s šlo to….problém je v tom, že dneska už až ke Knížecí vlak nepřijede, protože mezi Smíchovem (stanicí) a AN Na Knížecí probíhá intenzivní výstavba a ty koleje tam už prostě nejsou….
Kdysi se trošku uvažovalo, že by se něco jako vlakotramvaj propíchlo ulicí Stroupežnicého až k synagoze, tedy v úseku, kde jaksi koleje bývaly ;-). Ale developer z toho moc nadšen nebyl a ani z hlediska Policie by se to asi moc do křižovatek začlenit nepovedlo. Navíc by to primárně neobsluhovalo tu zástavbu, ale bylo by to víc pro odjezd od Anděla. Takže to usnulo.