DPP koupil první turecký trolejbus. Dosud si ho pronajímal, chystá se podpis smlouvy na další
Nový trolejbus Škoda T'CITY 36 Tr. Foto: Škoda Group
Dopravní podnik trolejbus vede jako služební, využívá ho zejména na cvičné jízdy.
Když se sečte pronájem a kupní cena za ojetinu, tak obchodní oddělení Škodovky možná udělalo obchod roku.
Už o tom psal konkurenční dopravák, že za 11 milionů jsou v Ově nové.
Plus pak náklady na udržování atypického vozidla.
Ty díly zas tak atypické nejsou.
Jsem zvědavej, za jak dlouho budou do Ostravy dodány karosářský díly na opravu toho bouranýho trbusu.
To by mě zajiamlo taky.
Ale zase oprava po nehodě není bežná udržba….
Ikdyž jak to sledují aby místo jedne zálohy byly už pomalu dvě z důvodu odstavení po DN.
Není to nic zvláštního. A tohle ukáže dostupnost.
Takže chápu správně, že v Ostravě, Českých Budějovicích a Jihlavě tyhle low-cost popelnice nechtějí, ale do Prahy samozřejmě stačí?
Ostravě jezdí právě nejvíc z nich. Celkem 18. Potom jezdí v Opavě 3 a to je vše
Tak v Ostravě a Opavě jezdí Škoda 36 Tr, ale Bozankaya ne.
Předřečník zřejmě myslel Bozankaya
Zřejmě z toho nebylo hned jasné, která z těch dvou tureckých kastlí je označována za low cost popelnici. Bozankaya u nás zatím žádnou referenci nemá, 36Tr (a odvozený elektrobus) bohužel ano.
Praha nemá moc na výběr, protože mít dostavěné tratě a nemít pro ně trolejbusy by byla velká ostuda. Při zrušení VŘ a vypsání nového by se dodání nestihlo.
Ve výsledku je to ale dobře, protože Bozankaya bude mít konečně trolejbus schválený v ČR včetně referenční zakázky. Díky tomu bude mnohem složitější Bozankayu vyřazovat, či vypisovat VŘ tak, aby se nemohla vůbec přihlásit. Současný monopol Škodovky bude alespoň trochu narušen.
Monopol Škodovky je trochu narušen pokud bude SOR s výzbrojí Rail Electronics i když jediné dodávky tohoto jsou jen stavebnice do Brna. Větší narušení bylo, když byl ještě Cegelec.
Rail Elecrtonics logicky nebude když Sorka spolupracuje se Škodou na všech dodávkách :))
Jako křoví se ještě může hodit.
No ale trochu záhadně vypadá VŘ na trolejbusy pro Teplice, v požadavcích bylo u velkokapacitních trolejbusů délka do 18,5m, do čehož se SOR nevejde a na dotaz to bylo upraveno na 18,75m. Bozankaya má kloubák 18,23m, takže by se do původního limitu vešla čili se buď dotazoval SOR nebo Škoda aby se mohla přihlásit se SORem.
Ty brněnské stavebnice jsou už schválené a jezdí?
Dávno.
Aby byl „monopol“ škodovky narušen, musela by Bozankaya použít nějakou svojí nebo cizí elektrovýzbroj. A docela by mne zajímalo, s čím to chtějí dodávat. Ví to někdo nějak ověřeně?
U těch pro Prahu byla objednaná výzbroj ještě od Cegelecu a to prý (teď už Electric Components) ještě dodá, měli to v podmínkách převzetí, že předjednané závazky musí dodržet.
Takže pokud to skutečně vyjde, bude mít sice referenční zakázku, ale už ne schválený trolejbus, neboť výzbroj jim EC pro žádnou další zakázku nedodá.
Tak ještě ty ze soutěže..
Jsem zvědav, jestli se budou bouchat v Doudlevcích nebo v Ostravě.