DPP hledá projektanty dalších trolejbusových tratí z Holešovic
Slavnostní zahájení provozu na trolejbusové lince Letňany - Čakovice (15. října 2022). Pramen: DPP/Petr Hejna
V případě linky z Holešovic na Černý Most hledá DPP projektanty už podruhé, první tendr zrušil kvůli vysoké ceně.
No hlavně by mě zajímalo jak chtějí Trojskou pasírovat tříčlánkový monstra notabene ještě uvázaný do troleje. Tam je to všude pintlich s kloubem konečná u ZOO nemá dostatečnou kapacitu ani pro styl ježdění jak se provozuje. Další problém ten uzoučkej průjezd od ZOO k Botanické kde se stěží protáhnou dva neumětelové s dodávkama a všude tam jsou baráky takže nějaké zkapacitnění stávající vozovky nepřipadá v úvahu. Nevím jak je na tom teď konšelstvo MČ Troja ale co vím tak minulá dvě konšelstva byla kategoricky proti jakékoli změně v dopravě. Tam jediné co by pomohlo tvrdý zákaz vjezdu mimo MHD +… Číst vice »
Až se postaví lanovka, tak by možná stačily dvoučlánkové…
Když nejsou schopni zaplatit odborníky, kteří to dokážou, ať se pak nediví, že to nemají. Já opravdu za svoji práci nebudu brát almužnu. Stav, na který jsem se dnes vypracoval, mě stála hodně úsilí, tak si myslím, že si ty peníze, o které si řeknu, zasloužím. A nejsem lakomý.
A jestli někdo něco chce hned, no tak si prostě bude muset připlatit. Stejně jako za expresní zhotovení fotografií.
Vážení, opravdu nebudu brát 40 tisíc hrubého. Zahraniční zakázky jsou lukrativnější. Nestudoval jsem VŠ proto, abych si vydělával jen o trochu méně než pokladní v Lidlu.
Pardon, o trochu více než pokladní v Lidlu.
Nevystupoval jste tady předtím pod nickem robert? Ten taky tvrdil, že je jediným schopným projektantem trolejbusových tratí v ČR.
Určitě ne. Je fakt, že schopný projektantů je v ČR málo, ale pořád je to víc než jeden. Neznám všechny osobně.
Panu Šurovskému jen to, že projektanti chybí úplně všude. Víceméně se nestíhá. Uvidíme co přinesou následující roky, ale „lidi nejsou“. Nemluvě o tom, že starší ročníky moc nemají v lásce nové programy.
To je pravda. Co se týče infrastruktury chybí projektanti snad ve všech specializacích, a v blízké budoucnosti to lepší nebude, protože absolventů je málo a těch, kteří chtějí projektovat je ještě míň.
Zrovna tady bych čekal více lidí v oboru. Přecejen je to práce v teple za PC, ne náročná manuální v terénu, v noci, ve výškách (realizace těchto staveb), kde za to dostanou ještě míň peněz.
To je jednoduchý. Složitý studium, odpovědnost za práci a nijak závratný platový ohodnocení. Kdo má schopnosti na absolvování těžšího studia, tak ve strojařině, nebo IT si vydělá výrazně víc. S tou stavbou to taky není úplně pravda. Dobrý stavbyvedoucí si vydělá o dost víc jak dobrej projektant.
Pro zajímavost. Během dne otevřených dveří na SPŠ Masná nám řekli, že loni se na elektro hlásilo okolo 60 lidí, brali 30 a mají jich v prváku 24. Měli by na to Zelení udělat nějaké kvóty, když budeme od roku 35 jezdit všude na elektriku. 🙂
Letos už se elektro školí podle nového nařízení vlády, takže paragraf 7 už umožňuje projektovat elektro, to by mohlo zvýšit počet takových pracovníků, akorát je na to zaučit.
Povinnost elektrotechnického vzdělání zůstala zachována. Při počtu absoloventů průmyslovek a učilišť se po nich jenom zapráší. Dneska elektrikáře shánějí i instalatérské firmy, protože ventily i jiné prvky jsou na 230V.
A projektanti z Palmovky na Letňany už k dispozici nejsou? S tím, kolik trati se plánuje, by si DPP mohl najmout „vlastního“ projektanta.
DPP má vlastní projektanty, asi jsou vytíženi novými tramvajovými linkami. Ale proč to nesoutěží formou design & build, zhotovitel si to naprojektuje podle zadání a podle svého materiálu a bude to rychleji hotové.
„Podle svého materiálu“ může být ten problém, žekl bych že DPP to bude chtít mít co možná nejvíc unifikované kvůli zjednodušení údržby.
To se všechno dá dát do zadání.
Jsou, ale děláme teď na jiných projektech. Nejen v tuzemsku, ale i v zahraničí. Nejde jen o nové tratě, ale o rekonstrukci, opravu nebo jen blbý posun stožáru.
No tak ta práce v zahraničí je chyba. Samozřejmě vám někdo platit musí, ale zaměstnavatel by měl počítat s tím, že jsou nějaká „hluchá“ období, než se rozjedou větší projekty (viz ty trolejbusové tratě).
Proč chyba? Kdo jste, abyste určoval, na jakých zakázkách mám pracovat?
Potom právě nejste zaměstnanec DPP, ale jenom jako externí pracovník. Ano, nemusí na vás dělat výběrové řízení, ale pořád vás „nevlastní“.
A ano, těžko vás vinit za to, že jste si našel jiný projekt v době, kdy se nic nedělalo (a DPP vám tedy asi odmítá platit).
Jak jste přišel na to, že jsem zaměstnanec DPP?
DPP má vlastního projektanta, T. Kupku, který odešel z Metroprojektu. Jenže je neschopný, tak posuzuje projekty, které vyrobím já.
Řádný zaměstnavatel soutěží zakázky co může, případně nechá lidi vypomáhat kolegům. Je lepší mít hodně práce (a že o ni není nouze, takže hluchá místa nejsou), za kterou dostane zaplaceno než nemít do čeho píchnout.
To jako že v celé EU je nedostatek projektantů trolejbusových tratí (na znalost českých specifik si nějakého toho „českého důchodce“ snad ještě sehnat dovedou)…? Jestli to náhodou nebude něco jako u SŽ…
Jen ne žádného důchodce. Správce infrastruktury má dost práce s tím vysvětlovat nové technologie, místní specifika a znalost svého oboru. Olomouc nebo Most-Litvínov jsou důkazem, že tohle opravdu nemůže dělat každý, kdo to dělal v minulosti. Projekty lidí, kteří dělali tyhle stavby, byly pro realizaci naprosto nevyhovující. Ostatně proto má Most-Litvínov zdržení.
Já měl za to, že tam je zdržení z jiných důvodu, například horší stav opravované trati než se čekalo nebo nedostatek peněz na rychlejší realizaci. Ale zas tam mají tu šikmou řetězovku, to je teda unikát.
Ano, na ten skutečný technický stav se taky přišlo pozdě. Ale největší potíž byla nedostatečná realizační dokumentace, takže musela být vypracována znovu.
Jelikož je to projekt za veřejné peníze, měl byste se k té dokumentaci dostat legální cestou, i když je to duševní vlastnictví města, potažmo DP.
Nestálo by za úvahu tam vést tramvaj z Trojské ulice a konečnou udělat před zoo? Klidně by stačila bez točny jako na Pankráci..
Obávám se, že tam je moc málo místa a místní by byli asi taky proti
Měla tam být, ale Troja a památkáři vedli urputný boj, že zprzní pohled od Trojského zámku k Vltavě – měla vést po protipovodňovém valu. Navíc u zámku měla být kvůli šířce území jen 1 kolej, zde souboj i normou, že nová trať musí být dvoukolejná…
Šlo by to, taková trať se kdysi uvažovala, po břehu Vltavy, konečná by mohla být u jižního vstupu. Průjezd kolem Trojského zámku by dnes vyžadoval nějaké méně konvenční řešení (ubourat kus zahrady dnes nepřipadá v úvahu) – mostní konstrukce – ale při správném marketingu… Nicméně dnes se s takovou tratí v oficiálních plánech rozvoje nepočítá.
Velká škoda, alespoň by tramvajová linka č. 17 nemusela mít nesmyslně polovinu spojů ukončených na smyčce Výstaviště, ale všechny by mohly jet až k ZOO.
Tak ony jezdí až na Kobylisy…
Každopádně chybou bylo že přes Troju a Bohnice nejde metro C
Každá druhá 17 končí na Výstavišti, jak píše Bram.
TOM
to již neplatí všechny jedou do Kobylis
Ano, do pátku. Od 14. 1. opět „pásmový provoz“.
Tak výhledově se rozdělí 17 na 17 a 27 a obě tyto linky budou jezdit do Kobylis a pak do Zdib nebo do Bohnic.
To je kvůli výluce obratiště (tramvaj 12), ale mohlo by to tak zůstat natrvalo.
Tak vedení přes Troju a Bohnice by poměrně zhoršilo spojení Kobylis a dál s centrem. I v současné stopě to třeba z Proseku bere metro značnou obklikou.
Tak autobusy stejně jezdí na Vysočanskou, a v ose Žižkov – Vysočany – Prosek by mohlo stát metro D. Samozřejmě při dnešním stavu je vidět, že by na to metro čekali dlouho.
Stálo. Od Podbaby. Ale nejdřív je potřeba schrastit prachy na nový most… Pak by mohl být hlavní vstup na opačné straně zahrady…
Dočkáme se konečně linky Praha Holešovice – Zoo bez zastávek stejně jako se stále marně čeká na linku Praha Veleslavín – letiště bez zastávek?
Já si myslím, že Trojská nutná, u parkoviště taky nutná a ten zbytek nestojí za řeč. Minimální úspora času.
To je pravda, ale problém je akorát že pokud všechny linky staví všude, na zastávkách na trase nelze mnohdy do autobusu vůbec nastoupit. Naposledy viděno teď v pondělí, (nejen) kočárek neměl šanci. Nevím ale jak to řešit optimálně.
Zoo nemá sama o sobě takovou poptávku, aby se taková linka uzivila. Obsluha Trojy je důležitá.
Pokud by měla jezdit za běžný tarif PID, tak ne. Pokud by obsluha Troji byl co běžně podobné vilové čtvrti mají (midibus po půl hodině) a vedle toho zooexpress za větší cenu, tak by se něco vybralo.
Jsem zvědav jestli se ukáže že mít trolej takhle po kouskách je slepá ulička. To neustálné stahování a zvedání sběračů mnohodesetktát denně se na tom mechanismu zákonitě musí projevit podstatně dřívějším opotřebením.
V Bratislave jazdia „degeše“ (Škoda 30 TrDG SOR) už 7 rokov na relatívne krátkej 40 (bývalá 210) linke z Hlavnej stanice do centra, pričom krátky úsek premávajú mimo troleja. Trolejbusy mali spočiatku problémy, tie však nesúviseli so zberačami, ale naftovým pohonom. Nerobil by som si starosti ohľadom mechanizmov zberačov, ani trolejbusy Škoda 25 Tr z roku 2006 s nimi zatiaľ problémy nemali (mali zato úplne iné problémy pohonnej sústavy a je obdivuhodné že ešte jazdia).
Spíš to nahazování klacků zdržuje. Řidič musí opatrně zajet přesně pod stříšky (tolerance řádově okolo 0,5m) – a když se netrefí, musí nahodit ručně.
Coz pokud se deje na zastavce, by nemel byt problem ani casove ani kvuli presnosti.
Pár krát som to pozoroval. Kým vystúpili/nastúpili ľudia sa to v pohode stihlo.
Já bych chápal, že někde troleje vskutku vadí, třeba historické centrum nebo místo, kde se kříží s pražským okruhem a vadily by třeba kamionům, či vysokým nákl. autům nebo letiště, kde v terminálech by mohl být možná nějaký problém, ale osobně nepochopím, proč třeba u linky 58 končí u výjezdu proseckého kopce, pak přes Prosek nejsou a následně jsou z Letňan – ten cca km na sídlišti by hyzdily prostředí a co se tím ušetří?
Trolej v daném úseku si nepřála Praha 9.
Už se to řeší, trolej se mezi stanicí metra Letňany a Prosekem projektuje. Bylo to zmíněno v DP kontaktu, snad v listopadovém čísle loňského roku, hlavní důvod je omezení stahování kladek a hlavně nasazování kladek na trolej. Ještě pořešit to nesmyslné přerušení trolejbusové troleje pod železničním mostem v Libni, kde přitom tramvajová trolej vede a bude klasickým bezbateriovým trolejbusem sjízdný úsek z Palmovky až na kruhový objezd u OC Čakovice.
To jsou dobré zprávy. Ještě je škoda, že linka 140 nedostala bus pruh v úseku Kelerka ke Kříží (do centra) a pokud se nepletu, tak rovněž v Libni pod zelezničními mosty (jak je to místo bez troleje) pojede po silnici místo tram. pásu. Obojí ve špičce velké zdržení.
Buďme rádi i za tyto dary, ještě před pár lety byl trolejbus v Praze sprosté slovo a musel se používat název elektrobus. Ale zdaleka ne vše je pro trolejbus vhodné, například trolejbusovou trať do ZOO považuji za naprostý úlet a snažil bych se všemi dostupnými prostředky o tramvaj.
Hlavně tam bude jezdit 375, takže se troleje budou pořád hodit, jenom tam bude potřeba udělat křížení.
Pokud vím, tak je to součástí elektrikáře 375, nebo 136. Pro 140 by ten úsek zdržel povolení a výstavbu jinak sobestacne tratě.
Taky si to tak myslím. Prostě nejlepší je mít celistvý úsek. To zařízení bude hrozně trpět. Nakonec odpadnou dřív než autobusy, které mají kratší životnost.