cargo

DPP hledá projektanta a organizátora architektonické soutěže na lanovku z Podbaby do Bohnic

Vizualizace lanovky Podbaba - Bohnice. Pramen: ROPIDVizualizace lanovky Podbaba - Bohnice. Pramen: ROPID

Technologie lanové dráhy je navržena na systému tří lan, který je schopen odolávat i silnému větru.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin
Jarda Š.

Ano, v bolívijském dvojměstí La Paz – El Alto jsou v současnosti lanovky páteří MHD.

vašek

Spíš než lanovku by to chtělo do Bohnic metro. V Holešovicích větvit trasu C z obratových kolejí, na povrch a přes most přes Vltavu. Mezi zástavbou v Povltavské a Jabloňkou zahloubit a raženým tunelem do Bohnic a Čimic. Tam BUS terminál, parkovací dům a přivaděč k D8 ze kterého později bude součást pražského okruhu.

Panda

Souhlas, že terminál na pražském okruhu, možná s návaznou tramvají do Odoleny Vody či na Suchdol, by dával velký smysl… Obecně možná nastala doba vyvézt metro za hranice Prahy (pole u Klecan či Jesenice?)… Ohledně Bohnic/Čimic je podivné, jak se prioritizovaly směry metra, kde už tramvaj či dokonce vlak s potenciálem rozšíření byly (Kobylisy, Hloubětín, Rajská Zahrada, Veleslavín, Petřiny), zatímco alternativy zůstaly na busech (Bohnice, Čimice, Lhotka, Libuš, Písnice)…

T2zdopravy

Nikoliv větvení C, ale pokračovat v jednom smysluplném plánu na D z hlavního nádraží na Masaryčku, Letenské náměstí, ZOO, Bohnice

původní Jakub P bez tečky

Metro je čistě pro Bohnice a Čimice fakt drahá sranda. Stavebně i provozně ještě řádově dražší, než tramvaj. Tím spíš do toho krpálu z Nádraží Holešovice. Odkud je tam slušný spojení stávajícím Cčkem na Kobylisy a busem (mohlo bejt lepší, ale tramvaj místo busu bohužel odmítli).

Když už bychom mluvili opravdu o sci-fi, ve kterým Praha neví, kam stavět metro dřív, protože jí zoufale přebývaj peníze na jeho stavbu, tak rozvětvení Ačka z Dejvický přes Podbabu, nebo rozvětvení Cčka až před Kobylisama by mi dávaly o trochu větší smysl.

Panda

Bohnice, Čimice a busy směr Klecany/Odolena Voda vygenerují větší poptávku než jakékoli větvení Áčka… Ledaže by vzniklo třeba nové sídliště mezi Horoměřicemi a Prahou, pak by to mozná dávalo smysl… Obecně by ale asi i do těch Bohnic stačila částečně podzemní tramvaj prostředkem sídliště, kterou by se dalo dostat do Dejvic (a dále do centra/ na Smíchov) i do Kobylis (a dále na Bulovku/Palmovku)…

původní Jakub P bez tečky

To větvení Áčka jsem myslel tak, že když už metro do Bohnic, tak odtud – tedy přidat aspoň jedním vrzem i to chybějící tangenciální spojení. Ne vést z Nádraží Holešovice dvě verze Cčka do toho krpálu prakticky souběžně, což by nic moc navíc nepřineslo.

Jméno

je to dobrý nápad, po pádu lanovky na Ještěd ?

Kubrt

Lanovky padají, letadla padají, vlaky se srážejí, auta vylétavají ze silnice – a nic z toho nevede k tomu, že by se ten či onen stroj odebral do historie.

Aleš

Viděl jsem na ulici ošklivě nabouraná auta. Pošlu Vám fotku, prodáte auto a ani do taxíku nikdy nesednete?

Jelen

Bude současně s touto lanovkou postaven nový vchod do ZOO v Podhoří? Nebo to budou muset lidi neustále obcházet/objíždět autobusem, jako to teď dělají ti, kteří připlují přívozem?

MirekK1

V článku se to píše. Bude nový vchod.

michal82

V 80.letech se slibovalo do Bohnic metro C, tak bude alespoň lanovka.

Matěj

Jasný, proč to dělat složitě, když to jde velmi jednoduše… Stačilo by přidat jeden jediný vlak, který by pendloval mezi Holešovicemi a Podbabou a rázem by se z té cesty také stala záležitost 15 min. Navíc je to pak i třeba nejrychlejší spojení pro všechny z ČZU a oblastí okolo mířící dále na jih Prahy. Každej by to využíval, má to obrovskej potenciál, ale dneska je tam interval takovej, že když to nejede hned, tak se nikomu nechce čekat… dost škoda takovýho nevyužitýho potenciálu :/

dopravak

Aha, takže místo, aby lidi dojeli k lanovce a za pár minut byli na Podbabě, tak pojedou busem na metro, metrem na Holešovice a pak vlakem stanici na Podbabu, kde si mohou přesednout na tramvaj. Není těch přestupů trošku hodně?

Martin

Navíc cesta by rozhodně trvala déle než 15 minut.
Autobus, metro, vlak, tramvaj… Pro milovníka dopravních prostředků asi dobré. 😀

Matěj

Stačí si nastoupit v Podbabě na vlak a změřit si to, klidně už teď.
Podbaba – Holešovice = 4 min jízdy
Holešovice – Kobylisy = 3 min jízdy
no a Kobylisy – Bohnice to je těch cca 5 min jízdy, záleží kam jedete… Pak už jen záleží na těch přestupech, samozřejmě, že se to může protáhnout, ale už jsem to opravdu za těch 15 min několikrát dal.
Je to bezkonkurenčně nejrychlejší (když nepočítám přívoz), škoda jen, že to jezdí tak málo.

Jiří Kocurek

A přes vodu o chůdách, nebo doporučujete aqualung?

Jelen

Vlakové spojení mezi Holešovicemi a Podbabou je sice užitečné, ale cestu z Dejvic do Bohnic o moc nezkracuje.

Matěj

Tak když je pro někoho zkrácení cesty o 20 min „moc nezkracuje“ tak to potom okay 😀

Petr

Planovaná lanovka pojede nad čístičkou odpadnych vod, takže občas v kabině bude smrdět. Jinak dobrý záměr.

Dachs

Vysvětlení, proč se rovnou neřeší tramvajová trať (která by měla pro celou síť přínos podle mého názoru velký – super tangenciální vazba, téměř revoluce v návozu do ZOO), bude v rychlejší projednatelnosti a nižší procesní náročnosti. Nákladově je výstavba lanovky také někde jinde než realizace plnohodnotné TT, navíc v komplikovaném terénu. Přesto „pomníková“ pachuť zůstane. Někdo si to vysnil, tak to bude. Kdyby se doprava v Praze, ať jde o veřejnou nebo individuální, řešila více jako celek, zřejmě by se takové řešení v podobě izolované, byť užitečné atrakce, na stůl nedostalo. V prvé řadě by byl sledován zájem, jak spojit… Číst vice »

Jiří Kocurek

Praha sice není úplně chudá, ale značná část rozpočtu v příštích letech zahučí do Metra D. To by měla být priorita. Obzvlášť, jestli Nuselák potřebuje větší opravu.

Tomáš V.

Nuselák?:-)

Kubrt

Nutnost výstavby metra D, tedy úseku na náměstí Míru, se léta zdůvodňovala tím, jednou bude potřeba přerušit provoz metra C přes Nuselák a pak ho D nahradí. Teď už jsem to dlouho neslyšel, tak už je asi jiná situace, nebo to byl Quatsch od začátku.

Jan Novák

Přesně proto bylo Metro D trasováno směr Náměstí Míru. Nicméně Nuselák generální opravou už prošel a tedy není nutnost Metro D tímto směrem vést. Bohužel nikdo to nechce říct nahlas a kvůli tomu se tenhle nesmysl bude projektovat i nadále…

původní Jakub P bez tečky

Na druhou stranu to Cčko před pandemií bylo dost na hraně kapacity. Pokud by se poptávka obnovila, bude se Dčko, který mu odlehčí, hodit. Kam byste ho vedl z Pankráce jinam?

Jan

Na Nuseláku byla větší oprava nedávno dokončena.

Kuba

Dvorecký most je pro tramvaje sám o sobě bez trati Jeremenkovou spíš k ničemu – veškeré změny linkového vedení jím vyvolané budou spíše násilné a ničemu moc nepomohou. Od Barrandova do Podolí nejspíš žádná linka nepovede (minula by Smíchov), od Modřan na Smíchov asi ano, ale za cenu zrušení 190, kterou přitom plněn nenahradí. Dvorecký most bez diskuze pomůže autobusům, ale u tramvají je jeho přínos zatím dost sporný. Rozvoj tramvajové sítě by měl nastat nejdřív v centru, aby se tam ty tramvaje vůbec vešly. horní Václavák a Sherwood jsou snad na dobré cestě, ale chtělo by to i dolní… Číst vice »

Jan Novák

190 nebude zrušena, ale ukončena na Nádraží Braník. Rychlý přestup na náslině přetrasovanou linku 20 bude zajištěn v nové přestupní stanici Hodkovičky.

Panda

Souhlas, že by bylo ideální synchronizovat Dvorecký most s Jeremenkovou a ideálně i s tratí na Novodvorskou či středem Modřan (Čs. Exilu), ale bohužel pokud jsou ambice příliš vysoké (a nedělá se to salámovou metodou), tak se u nás většinou neudělá nic… Souhlas, že před nárůstem počtu/důležitosti linek v centru je třeba vyřešit minimálně ten horní Václavák + Sherwood, byť i tam by bylo koncepčnější nejdřív zahrabat magistrálu…

původní Jakub P bez tečky

Hlavně ten Dvoreckej most bude stát za to už kvůli busům. A pro tramvaje holt pomůže aspoň trochu a bude připravenej na to, kdyby se osazenstvo radnice P4 vyměnilo za rozumnější.

Kubrt

Kolik by stála tramvajová trať?

Erik

Take by me to zajimalo.. jestli ma byt cena 5mld.. pojdme rovnou do ni.. nevim, hadam.. vi nekdo?

Třicátáprvní Béé

Jen blbněte

P_V

„Prvním úkolem projektanta bude příprava dokumentace k posouzení vlivu stavby na životní prostředí, takzvaná EIA“

Vždyť už ta dokumentace je hotová a zveřejněná na portálu EIA, pod PHA1102 . Co je na tom k soutěžení?

původní Jakub P bez tečky

To je výsledek zjišťovacího řízení (tzv. „malý EIA“), kterej říká, že stavba může mít významnej vliv a tedy musí projí celým procesem („velkou EIA“).

Kamui

Mně by opravdu zajímalo, jaký významný vliv na životní prostřední má lanovka ve městě.

Jiří Kocurek

Od toho je právě ta EIA, aby se to zjistilo. https://cs.wikipedia.org/wiki/Podbabsk%C3%A9_sk%C3%A1ly

P_V

Njn, ale co je na tom k soutěžení? Dokumentaci je třeba doplnit. Původní autor k tomu posháněl spoustu podkladů, včetně těch které by potřeboval až v dalším stupni, má v tom přehled. Někdo jiný by musel začínat od 0, a za těch okolností by mohl být levnější?

dejf

Tak proto se to soutěží. Aby to původní autor moh „nastřelit“… Výstavbu lanovky k bikeparku bohnice považuji za chvályhodnou činnost.

Petr

Je to potreba soutezit aby byl urednik z obliga.

Kubrt

Úředník si to nevymyslel, úředník to soutěžit musí a je to dobře, protože jinak by to dělaly firmičky kamarádíčků za zcela nesmyslné ceny.

původní Jakub P bez tečky

Chápu, ale zadat to bez soutěže nemůžou. A soutěžit na začátku rovnou autora dokumentace pro malou EIA s opcí na velkou v případě, že by to do ní muselo, by byla asi dost pobídka zpracovat to tak, aby to do tý velký s co největší pravděpodobností šlo. Takhle asi má autor tý dokumentace na malou EIA výhodu v tendru na tu velkou, ale úplně přestřelit to nemůže, aby mu to někdo z konkurence nevyfoukl. Zejména pokud objem prací na tý velký je oproti objemu práce na tý malý několikanásobně větší.