DPP generálně opraví vlaky metra od Siemensu, osadí je kamerami
Dopravní podnik hlavního města Prahy jedná se společností Siemens o způsobu a podmínkách generální opravy vlaků metra typu M1. Siemens
Dopravní podnik hlavního města Prahy jedná se společností Siemens o způsobu a podmínkách generální opravy vlaků metra typu M1. Siemens jich Praze dodal do roku 2011 celkem 53; jsou nasazovány na trase C.
Nepůjde ale o zásadní úpravu interiéru, nýbrž především výměnu rámů podvozků, což by mělo vozidlům prodloužit životnost nejméně o dalších 15 let. V minulosti měl dopravní podnik s rámy nemalé potíže, když v roce 2011 na nich kontrola odhalila drobné praskliny a několik souprav muselo být odstaveno. Dodavatelem rámů byl Bombardier. DPP zatím neuvedl, kolik bude generální oprava vlaků na „céčku“ stát, bude se týkat například i elektroinstalace. Práce by měly probíhat v depu Kačerov.
„Jednání se společností Siemens finišují,“ uvedl šéf DPP Martin Gillar. Práce by měly být hotovy do roku 2020. Zkulturnění by se měl dočkat i vnitřek vozidel, spíše než o přestavbu ale půjde o hygienu. Podle Gillara budou například vyčištěny sedačky nebo vylepšeny informační systémy. Zásadní novinkou v pražském metru bude nicméně osazení kamer do interiérů vozů. „Rozhodli jsme se, že vlaky budou vybaveny kamerovým systémem, neboť bezpečnost cestujících by měla být chráněna i ve vagonech,“ doplnil Gillar.
Podobný zásah jako vlaky M1 o něco později čeká i soupravy 81-71M, které vznikly ve Škodě Transportation přestavbou starých sovětských vlaků. I ty čeká generální oprava a osazení kamerami. V letech 2019 a 2020 rovněž končí současné smlouvy s výrobci na zajištění dlouhodobého servisu. DPP proto připravuje uzavření nových kontraktů.