DPP plánuje modernizaci stanice metra Flora, uzavře ji na rok a půl

Nové eskalátory ve stanici metra B Karlovo náměstí. Pramen: DPPNové eskalátory ve stanici metra B Karlovo náměstí. Pramen: DPP

Stanice metra Flora na trase A by měla být další, která projde rozsáhlou modernizací včetně výměny starých sovětských eskalátorů. Dopravní

Stanice metra Flora na trase A by měla být další, která projde rozsáhlou modernizací včetně výměny starých sovětských eskalátorů. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) aktuálně vypsal zakázku na zhotovení projektové dokumentace, což vyjde dle odhadů na téměř 50 milionů korun.

Samotná přestavba by měla začít na přelomu let 2020 a 2021. Podnik přitom počítá s úplným uzavřením stanice na zhruba rok a půl. „Dojde ke kompletní rekonstrukci stanice včetně technologií, výměny eskalátorů a zřízení bezbariérového zpřístupnění stanice,“ uvedla mluvčí podniku Aneta Řehková.

Podle ní nelze zatím říci, kolik bude modernizace stanice stát. „Ale pravděpodobně se bude pohybovat obdobně jako u jiných rekonstrukcí stanic metra,“ doplnila mluvčí. Pro srovnání, dopravní podnik tento měsíc dokončil přestavbu vestibulu a výměnu eskalátorů na Karlově náměstí, což vyšlo na 250 milionů korun.

Největším oříškem byla právě výměna pohyblivých schodů, jejichž jeden stupeň váží až 40 kilogramů. U nových je hmotnost poloviční. Strojní zařízení museli dělníci před vyjmutím nejprve rozřezat. Staré sovětské schody typu Leningrad jsou stále ve více než desítce stanic. Vedle Flory, kde překonávají výškový rozdíl téměř 25 metrů, slouží například ve stanicích Jiřího z Poděbrad, Želivského, Florenc nebo Můstek.

Jejich výměna ale nemá být všude automatická. „Budeme je s DPP řešit jednotlivě podle stavu každého. Neplánuji plošně vyměnit všechny staré nebo naopak vůbec žádný,“ uvedl nedávno šéf dozorčí rady DPP a náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

Sovětské eskalátory jsou rychlejší než nově osazované. Jejich rychlost činí 0,9 metru za sekundu, novější schody většinou urazí 0,65 metru za sekundu. Vyšší rychlost umožňuje schodům Leningrad výjimka z doby jejich uvedení na trh, která stále platí.

V příštích letech se chce podnik pustit do modernizace například i stanic Florenc, Anděl, Jiřího z Poděbrad či Nádraží Holešovice.

Tagy dpp metro stanice Flora
52 komentářů