Doprava ve městě Tramvaje

DPP bude opravovat vytíženou trať na Vinohradech, výluky potrvají do dubna

Tramvajová zastávka Šumavská v Korunní ulici v Praze. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Tramvajová zastávka Šumavská v Korunní ulici v Praze. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Bude přerušen provoz tramvají mezi náměstím Míru a I. P. Pavlova.

Dopravní podnik hl. m. Prahy chystá rekonstrukci jedné z nejvytíženějších tramvajových tratí v metropoli. Dělníci se v pátek pustí do oprav vinohradské tepny od náměstí I. P. Pavlova přes náměstí Míru směrem do Francouzské ulice po křižovatku s Blanickou.

Práce budou rozděleny do dvou etap. První etapa potrvá tři dny a zahrne výměnu kolejí v křižovatce Francouzské a Blanické. Do neděle kvůli tomu nebudou jezdit tramvaje v Korunní ulici. K výraznějšímu narušení provozu pak dojde se zahájením druhé etapy v noci z neděle na pondělí.

Během druhé etapy DPP vymění kolejnice na Tylově náměstí (křižovatka Bělehradské a Jugoslávské ulice), dokončí jejich výměnu v křižovatce Francouzské a Blanické ulice a nahradí původní kolejnice novými v obloucích a na přímých úsecích na náměstí Míru a ve Francouzské ulici. Provoz tramvají mezi náměstím Míru a I. P. Pavlova bude přerušen, obnoven by měl být ve čtvrtek 1. dubna před půlnocí.

I. etapa (Flora – Náměstí Míru)

Z důvodu opravy tramvajové tratě bude od pátku 5. března 2021 (od 20.00 hodin) do neděle 7. března 2021 (přibližně do 22.30 hodin) obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Flora – Náměstí Míru.

Změny tras tramvajových linek
Linka č. 10 bude ve směru od Sídliště Ďáblice ze zastávky Flora odkloněna přes zastávky Jiřího z Poděbrad, Muzeum, I. P. Pavlova (v Bělehradské ulici) a Bruselská do obratiště Náměstí Bratří Synků (výstupní zastávka v ulici Na Zámecké, nástupní zastávka v obratišti).
Linka č. 15 bude ve směru od Kotlářky zkrácena do zastávky Flora, odkud bude dále pokračovat jako linka č. 16 směr Lehovec.
Linka č. 16 bude ve směru od Lehovce zkrácena do zastávky Flora, odkud bude dále pokračovat jako linka č. 15 směr Kotlářka.
Linka č. 91 bude rozdělena na dvě části:
• Ve směru od Divoké Šárky bude zkrácena do zastávky I. P. Pavlova.
• Ve směru od Radošovické bude ze zastávky Flora odkloněna přes zastávky Jiřího z Poděbrad a Muzeum do zastávky I. P. Pavlova (v Bělehradské ulici).

Zavedená tramvajová linka
V denním provozu bude zavedena linka č. 36 v trase Sídliště Řepy – Motol – Kotlářka – Anděl – Zborovská – Palackého náměstí – Karlovo náměstí – I. P. Pavlova – Zvonařka (v úseku Kotlářka – Sídliště Řepy v provozu pouze vybrané spoje).

II. etapa (I. P. Pavlova – Náměstí Míru)

Z důvodu opravy tramvajové trati bude od neděle 7. března 2021 (cca 22:30 hod.) do čtvrtka 1. dubna 2021 (cca 22:30 hod.) obousměrně přerušen tramvajový provoz v úseku I. P. Pavlova – Náměstí Míru.

Změny tras tramvajových linek
Linka č. 4 bude zrušena.
Linka č. 6 bude v úseku Karlovo náměstí – Otakarova odkloněna přes zastávky Moráň, Albertov
a Divadlo Na Fidlovačce.
Linka č. 10 bude ve směru od Sídliště Ďáblice ze zastávky Šumavská odkloněna přes zastávky Blanická, Jana Masaryka a Ruská do zastávky Čechovo náměstí.
Linka č. 13 bude ve směru od Černokostelecké ze zastávky I. P. Pavlova odkloněna přes zastávky Bruselská a Otakarova do obratiště Náměstí Bratří Synků (výstupní zastávka je v ulici Na Zámecké, nástupní zastávka je v obratišti).
Linka č. 16 bude ve směru od Lehovce ze zastávky Šumavská odkloněna přes zastávky Blanická, Jana Masaryka, Ruská, Čechovo náměstí a Koh-i-noor do obratiště Kubánské náměstí.
Linka č. 22 bude v úseku I. P. Pavlova – Koh-i-noor odkloněna přes zastávky Bruselská, Otakarova a Nádraží Vršovice.
Linka č. 24 bude provozována pouze v úseku Březiněveská / Kobylisy – Florenc.
Linka č. 91 bude rozdělena na dvě části:
• ve směru od Divoké Šárky bude zkrácena do zastávky I. P. Pavlova v Jugoslávské ulici.
• ve směru od Radošovické bude ze zastávky Flora odkloněna přes zastávky Jiřího z Poděbrad a Muzeum do zastávky I. P. Pavlova v Bělehradské ulici.
Linky č. 97 a 99 budou v úseku I. P. Pavlova – Koh-i-noor odkloněny přes zastávky Bruselská, Otakarova a Nádraží Vršovice

Zavedená tramvajová linka
V denním provozu bude zavedena tramvajová linka č. 36 v trase Sídliště Řepy – Motol – Kotlářka – Anděl – Zborovská – Palackého náměstí – Karlovo náměstí – I. P. Pavlova – Zvonařka (v úseku Kotlářka – Sídliště Řepy pouze vybrané spoje).

V denním provozu bude zavedena náhradní autobusová doprava X10 v trase Blanická – Náměstí Míru – I. P. Pavlova.

 

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jakub K

Takže kostky v Jugoslávské zůstanou? 😡

robert

Teď je pro stavby a výluky ideální doba.

medical_examiner

Neměl by být takový provoz. Bude na to čas, prostor…

Kamui

Jak by se teď hodil chybějící oblouk na z Bělehradské do Jugoslávské.

dejf

No jo, ale jak ho tam poskládat. Netvrdím že to nejde, ale to aby tu křižovatku rozkopali do bezvědomí. Holt se ty ulice nekříží v pravym úhlu a na tomhle rohu je ten barák hrozně vystrčenej.

Kamui

Protioblouk o stejném úhlu ale jde. Nešlo by to udělat třeba i nějak kompaktněji, za cenu překrývání průřezů a zákazu potkávání, což by však pokud by tam nejezdila žádná pravidelná linka nemuselo vadit.

Lemmy

Ne, tohle jsou prasořešení, která by se neměly už nově dělat…

Jiří Kocurek

Potkávačka v oblouku, za který není vidět, dokud se do něj nevjede. Co asi tak nastane…

Jan Dobiáš

Prý by se sem vešel i celý Těšnov, ale za cenu přeosení úseku Bělehradské směrem k Muzeu. Ale s generální rekonstrukcí toho úseku bude už asi lepší počkat až na napojování kolejí u Muzea.

Frantík

Měli na to myslet už od začátku. Teď to asi nepůjde.

Jirka

Pokud se položí koleje na Václaváku, tak se tím situace částečně vyřeší.

Jan

Tohle se přinejhorším řeší jízdou přes Zvonařku, kde se to na trojúhelníku otočí a jede se zpět do toho chybějícího směru. Minulý rok už takhle nějaká výluka probíhala, teď si nevzpomenu která to byla.

Leinad

Já si pamatuji dvě linky končící na zvonařce, nějaké čarování s oběhy (něco jelo zpátky, něco se převléklo) 😀 ale v appkách to nebyl jako přímý spoj, muselo se „přestupovat“ a řidič nechtěl couvat s lidmi ani se šotoušem jako já.

Anonym

A já pamatuju, že v roce 2017 během krátkodobé výluky podobného územního rozsahu noční 91 odbočila za IPP vlevo tak, že přejela křižovatku (směr náměstí Míru) rovně, zacouvala i s cestujícími zpět vpravo a následně pokračovala rovně směr IPP v Bělehradské a Muzeum. A podle jízdního řádu tipuju, že to tak bude i tentokrát. Jenom kvůli epidemii cestující na IPP budou muset vystoupit a dojít za roh.

Jenda

Přitom při mimořádnostech v Korunní se desítka a šestnáctka posílají přes Zvonařku i s cestujícími docela běžně. Sám už jsem se tam několikrát svezl pozpátku v 15T…k mému překvapení většina cestujících ani nezvedla oči od mobilu 😀

PIDofil

Při kratších intervalech by se možná stejně mohl časově vyplatit spíše přestup na IPP s pěším přesunem mezi zastávkami než projížďka závlekem přes Zvonařku.

Frantík

Akorát teďka to budou řešit dvě tramvaje s odstupem tři minuty, takže musíte přestoupit pěšky a doufat, ze to neujede.