Nevím, s čím by přišla Škoda, ale jestli s Temsou, tak se jim nedivím, že by ten tendr zrušili i kdyby Škoda vyhrála.
Honza
2 hodin
Tohle fakt už není náhoda. Několikáté zrušené výběrko různých dopravních podniků po ČR, kde se vyskytuje turecká firma Bozankaya. Oni už to druhé výběrko nějak ošéfují, aby Turci nemohli vyhrát.
Takže… Hospodářská soutěž, tržní prostředí, volnost trhu, svobodná konkurence… Ehmm, takže asi ne. Tož tedy vitajte zpět v tom nějak řízeném hospodářství. Že by 35 let v prde… Zřejmě.
Kamui
3 hodin
Nemůžou si dát prostě do VŘ podmínku, že výrobce musí být z EU?
Tak v té Americe to není jen o obchodním zastoupení, ale i o tom že výrobky se musí produkovat na americké půdě. I proto se trolejbusy od Škodovky pro San Francisco vozily rozebrané a montovaly dohromady v továrně až na místě.
Tam je to trochu složitější. Matně si pamatuji, že existuje spousta mezivládních smluv a vazeb mezi Unií a Konfederací (Rada Evropy, Schengen, ESVO, konsolidace sankcí vůči Rusko s EU…), které vztahy mezi hospodářskými prostory natolik svazují, že se na Švajc pohlíží de facto jak na unijní prostor.
Tak se bude pod drátama jezdit autobusy, až se přihlásí ten nejlepší z nejlepších výrobců…, a bude jediný. Nu což… Autobus je vlastně takový docela univerzální šikovný vozítko.
Vzhledem k tomu, že Bozankaya byla s Cegelecem, který již fakticky neexistuje, tak bych řekl že je to celé pasé. A Prahu nakonec zachrání Škoda se SORem.
To už je moc okaté. Prostě když to nevyhraje Škoda, tak je špatně. Je to fajn, lidi zde mají práci, ale takovým okatým tunelem 🤦
Nevím, s čím by přišla Škoda, ale jestli s Temsou, tak se jim nedivím, že by ten tendr zrušili i kdyby Škoda vyhrála.
Tohle fakt už není náhoda. Několikáté zrušené výběrko různých dopravních podniků po ČR, kde se vyskytuje turecká firma Bozankaya. Oni už to druhé výběrko nějak ošéfují, aby Turci nemohli vyhrát.
Taky by mohlo Turkům dojít že si mají udělat montáž někde v Maďarsku třeba (hned vedle BYD )
Takže… Hospodářská soutěž, tržní prostředí, volnost trhu, svobodná konkurence… Ehmm, takže asi ne. Tož tedy vitajte zpět v tom nějak řízeném hospodářství. Že by 35 let v prde… Zřejmě.
Nemůžou si dát prostě do VŘ podmínku, že výrobce musí být z EU?
Měla by se udělat nějaká evropská obdoba Buy American – pokud budou chtít čerpat evropské dotace, tak by to mělo být z EU.
Založí si obchodní zastoupení a karavana pojede dál.
Tak v té Americe to není jen o obchodním zastoupení, ale i o tom že výrobky se musí produkovat na americké půdě. I proto se trolejbusy od Škodovky pro San Francisco vozily rozebrané a montovaly dohromady v továrně až na místě.
Takže by se nemohl přihlásit ani HESS. 🙂
Tam je to trochu složitější. Matně si pamatuji, že existuje spousta mezivládních smluv a vazeb mezi Unií a Konfederací (Rada Evropy, Schengen, ESVO, konsolidace sankcí vůči Rusko s EU…), které vztahy mezi hospodářskými prostory natolik svazují, že se na Švajc pohlíží de facto jak na unijní prostor.
Jak to vůbec s Bozankayou vymyslí v té Praze?
Snažil jsem se to vyhledat, ale ve zprávách na internetu jsou poslední informace několik měsíců staré. Nedivil bych se, kdyby to dopadlo podobně.
Může si to Praha dovolit vzhledem k harmonogramu výstavby nových tratí?
Tak se bude pod drátama jezdit autobusy, až se přihlásí ten nejlepší z nejlepších výrobců…, a bude jediný. Nu což… Autobus je vlastně takový docela univerzální šikovný vozítko.
Vzhledem k tomu, že Bozankaya byla s Cegelecem, který již fakticky neexistuje, tak bych řekl že je to celé pasé. A Prahu nakonec zachrání Škoda se SORem.
Až se JSV přihlásí sám, tak najednou bude vše ok.
Však to už se u trolejbusů mnohokrát stalo.
Rozmohl se nám tady takový nešvar…
Přihlásit se a ještě nabídnout nižší cenu? Taková troufalost. Příště už si to snad rozmyslí a bude přihlášený hezky jen ten správný „soutěžící“