Přátelé, pravda je taková…peníze na prvním místě. Nové trolejbusy nejsou nic jiného než levné žebřiňáky vybavené tím nejlevnějším co lze na trhu výroby a elektroniky nalézt… ( Dílu z Aliexpresu) 😉. Tragické dílenské zpracování karoserie a vnitřních obložení, nekvalitní materiály použité na palubovky, vnitřní obložení, každé sklo jiné, jiného výrobce, použita elektronika (kamerový systém atd..) zřejmě z 80let. Mimo displeje palubovky od Škody všecho jak z čínského serveru. Nápravy obsahují podle mechaniků DP nekvalitní kulové čepy, posilovač řízení má i Tatra 148 lepší. Na vozovně Trolejbusy mají přezdívku Kebab. 😂
Pavel Vavříček
1 měsíc
Že to vyhrávala Bozankaya není důvod zrušení, jak by se mohlo zdát na první pohled. DPO to zrušilo prostě, že už těch vozů nechce 10, ale 12 a měla by na to peníze a financování. Počátkem měsíce jsme se to dozvěděli od zaměstnanců vozovny trolejbusů
Naprosto souhlasím. Pravidelně zažívám že nefunguji 3 dveře, kupřikladu dnes. Interiér na horší silnici skřípe, vrže a podvozek vydává nepěkné rány. A nevzpomenu si už na číslo vozu, ale jeden vůz měl zadní tyč co je přišroubovaná k podestě úplně povolenou oznámil jsem to řidiči a ten mi řekl že to napíše a předá garážím, ale že to není tak velká závada a ukázal mi na palubní desku na kontrolky co tam svítí.
Filip
1 měsíc
Nejsou prachy… zrušili se velkokapacitní tramvaje..teď troleje.. hlavně že prachy na totální nesmysly jsou
Předělávání modrého zábradlí na šedivé. Opravdu předělávání, ne přetírání. Rozebrat dlažbu, vyřezat zábradlí, vytrhat patky, vybetonovat nové patky, ukotvit nové zábradlí, dosypat díry, znovu vydláždit.
Nene Temsa je pozastavena. Spíš by nabídli SORku. 32Tr
pony
1 měsíc
Tak v tuhle chvíli může i být, že kvůli následkům povodní potřebují koupit něco jiného nebo v jiném počtu…
Honza
1 měsíc
Tohle fakt už není náhoda. Několikáté zrušené výběrko různých dopravních podniků po ČR, kde se vyskytuje turecká firma Bozankaya. Oni už to druhé výběrko nějak ošéfují, aby Turci nemohli vyhrát.
Takže… Hospodářská soutěž, tržní prostředí, volnost trhu, svobodná konkurence… Ehmm, takže asi ne. Tož tedy vitajte zpět v tom nějak řízeném hospodářství. Že by 35 let v prde… Zřejmě.
V USA mají zákony, které preferují americké výrobce při veřejných zakázkách už nějakých sto let, ale tady v postkomunistickém Česku máme očividně pocit, že ten kapitalismus umíme lépe…
Ale výsledek toho je mj. takový, že výrobci městských autobusů jsou všehovšudy dva v celé severní Americe, a nedostatek konkurence kvalitě a modernosti jejich výrobků příliš nesvědčí.
To spíš souvisí s přístupem, jaký mají v USA a Kanadě k autobusové dopravě.
Výrobců je tam víc včetně některých zahraničních, ale všichni nabízí víceméně totéž co ti dva hlavní.
Tak v té Americe to není jen o obchodním zastoupení, ale i o tom že výrobky se musí produkovat na americké půdě. I proto se trolejbusy od Škodovky pro San Francisco vozily rozebrané a montovaly dohromady v továrně až na místě.
V EU naštěstí není zvykem domácí výrobce chránit před přiměřenou tržní konkurencí, takže nemusíme kupovat dvakrát dráž a skončit s nepoužitelným skanzenem který stejně akorát montuje dovezené komponenty, v EU se obecně očekává, že domácí výrobci se holt budou muset „git gud“.
To prosím ne.
Ono zrovna v kolejových vozidlech si v Americe moc nepomohli, protože domácí železniční průmysl prakticky zanikl a vše, co teď kupují, kupují výrazně dráž než zbytek světa.
V městských autobusech je to úplně tragické, protože Gillig je skoro monopolní, a tak i dnes produkuje drahé mizerné krámy, se kterými by si v Evropě ani neškrtl.
U těch autobusů je to snad stejná bída třeba New Flyer a ani severoamerické divize evropských nebo asijských výrobců žádná velká sláva.
Údajně to částečně souvisí s tamními normami, ale asi se na tom podepisuje i vnímání autobusů jako dopravního prostředku pro chudinu.
U těch vlaků mi to přijde trochu podobné – výrobci jsou nezřídka stejné firmy jako jinde ve světě, ale v Severní Americe po nich často chtějí dost jiné vozy.
Tam je to trochu složitější. Matně si pamatuji, že existuje spousta mezivládních smluv a vazeb mezi Unií a Konfederací (Rada Evropy, Schengen, ESVO, konsolidace sankcí vůči Rusko s EU…), které vztahy mezi hospodářskými prostory natolik svazují, že se na Švajc pohlíží de facto jak na unijní prostor.
Tak se bude pod drátama jezdit autobusy, až se přihlásí ten nejlepší z nejlepších výrobců…, a bude jediný. Nu což… Autobus je vlastně takový docela univerzální šikovný vozítko.
Vzhledem k tomu, že Bozankaya byla s Cegelecem, který již fakticky neexistuje, tak bych řekl že je to celé pasé. A Prahu nakonec zachrání Škoda se SORem.
Myslím, že zásadní pro jakoukoliv dodávku tohoto výrobce není dodavatel výzbroje, ale kdo to protáhne kompletně schvalovacím procesem v Česku. To umí například Ekova (Škoda), Cegelec (Škoda) a Electric (Škoda).
Otázka je i zda ten soutěžící nabídne to, co si Ostrava přeje. Bohužel u Škody očekávám, že to bude SOR neboli Škoda 32Tr, kterou teď ve velkém vyrábějí. 26Tr nějak utlumili. Škoda se teď hodně kamarádí se SORkou. Nových 12 metrových Solarisů se jen tak nedočkáme.
Přátelé, pravda je taková…peníze na prvním místě. Nové trolejbusy nejsou nic jiného než levné žebřiňáky vybavené tím nejlevnějším co lze na trhu výroby a elektroniky nalézt… ( Dílu z Aliexpresu) 😉. Tragické dílenské zpracování karoserie a vnitřních obložení, nekvalitní materiály použité na palubovky, vnitřní obložení, každé sklo jiné, jiného výrobce, použita elektronika (kamerový systém atd..) zřejmě z 80let. Mimo displeje palubovky od Škody všecho jak z čínského serveru. Nápravy obsahují podle mechaniků DP nekvalitní kulové čepy, posilovač řízení má i Tatra 148 lepší. Na vozovně Trolejbusy mají přezdívku Kebab. 😂
Že to vyhrávala Bozankaya není důvod zrušení, jak by se mohlo zdát na první pohled. DPO to zrušilo prostě, že už těch vozů nechce 10, ale 12 a měla by na to peníze a financování. Počátkem měsíce jsme se to dozvěděli od zaměstnanců vozovny trolejbusů
Stejně tak si mohli vymyslet cokoliv jiného, když bylo potřeba něco prezentovat a pravdu z pochopitelných důvodu říkat nemůžou.
To co DPO koupil naposledy je hrůza. Špatný interiér, vrzání a poruchy. Kdo v tom jel ví! Nedivím se že to zrušili.
Akorát Bozankaya je jiná karosérie. Navíc by do toho daly výzbroj Medcom, což je dcera Solarisu. Škoda by nabídla 32Tr SOR. 26Tr nějak utlumili
Medcom není dcera Solarisu.
Naprosto souhlasím. Pravidelně zažívám že nefunguji 3 dveře, kupřikladu dnes. Interiér na horší silnici skřípe, vrže a podvozek vydává nepěkné rány. A nevzpomenu si už na číslo vozu, ale jeden vůz měl zadní tyč co je přišroubovaná k podestě úplně povolenou oznámil jsem to řidiči a ten mi řekl že to napíše a předá garážím, ale že to není tak velká závada a ukázal mi na palubní desku na kontrolky co tam svítí.
Nejsou prachy… zrušili se velkokapacitní tramvaje..teď troleje.. hlavně že prachy na totální nesmysly jsou
Které totální nesmysly?
A nesouvisí to nijak ani s tím, že DPO teď po povodních holt musí řešit pár neplánovaných oprav?
Předělávání modrého zábradlí na šedivé. Opravdu předělávání, ne přetírání. Rozebrat dlažbu, vyřezat zábradlí, vytrhat patky, vybetonovat nové patky, ukotvit nové zábradlí, dosypat díry, znovu vydláždit.
A ne, s povodněmi to nesouvisí, peníze soudruhům došly už dávno před tím.
To už je moc okaté. Prostě když to nevyhraje Škoda, tak je špatně. Je to fajn, lidi zde mají práci, ale takovým okatým tunelem 🤦
Nevím, s čím by přišla Škoda, ale jestli s Temsou, tak se jim nedivím, že by ten tendr zrušili i kdyby Škoda vyhrála.
Nene Temsa je pozastavena. Spíš by nabídli SORku. 32Tr
Tak v tuhle chvíli může i být, že kvůli následkům povodní potřebují koupit něco jiného nebo v jiném počtu…
Tohle fakt už není náhoda. Několikáté zrušené výběrko různých dopravních podniků po ČR, kde se vyskytuje turecká firma Bozankaya. Oni už to druhé výběrko nějak ošéfují, aby Turci nemohli vyhrát.
Taky by mohlo Turkům dojít že si mají udělat montáž někde v Maďarsku třeba (hned vedle BYD )
V Rumunsku prodávají bez problémů, myslím, že necítí potřebu to tak hrotit pro pár trolejbusů někde v Opavě.
Takže… Hospodářská soutěž, tržní prostředí, volnost trhu, svobodná konkurence… Ehmm, takže asi ne. Tož tedy vitajte zpět v tom nějak řízeném hospodářství. Že by 35 let v prde… Zřejmě.
V USA mají zákony, které preferují americké výrobce při veřejných zakázkách už nějakých sto let, ale tady v postkomunistickém Česku máme očividně pocit, že ten kapitalismus umíme lépe…
Ale výsledek toho je mj. takový, že výrobci městských autobusů jsou všehovšudy dva v celé severní Americe, a nedostatek konkurence kvalitě a modernosti jejich výrobků příliš nesvědčí.
To spíš souvisí s přístupem, jaký mají v USA a Kanadě k autobusové dopravě.
Výrobců je tam víc včetně některých zahraničních, ale všichni nabízí víceméně totéž co ti dva hlavní.
Předpokládám, že stejně budete argumentovat, když Škoda v Plzni vyhraje výběrko v zahraničí, že by exportovat neměli.
To je na nich, aby o tom diskutovali.
Tak češi mají rádi nekvalitní a drahé vyrobky
Nemůžou si dát prostě do VŘ podmínku, že výrobce musí být z EU?
Měla by se udělat nějaká evropská obdoba Buy American – pokud budou chtít čerpat evropské dotace, tak by to mělo být z EU.
Založí si obchodní zastoupení a karavana pojede dál.
Tak v té Americe to není jen o obchodním zastoupení, ale i o tom že výrobky se musí produkovat na americké půdě. I proto se trolejbusy od Škodovky pro San Francisco vozily rozebrané a montovaly dohromady v továrně až na místě.
V EU naštěstí není zvykem domácí výrobce chránit před přiměřenou tržní konkurencí, takže nemusíme kupovat dvakrát dráž a skončit s nepoužitelným skanzenem který stejně akorát montuje dovezené komponenty, v EU se obecně očekává, že domácí výrobci se holt budou muset „git gud“.
Není zvykem? Teď se to zrovna děje na ochranu evropských automobilek před dovozy z Číny.
Což nedokazuje, že se jedná o obvyklou praxi.
To prosím ne.
Ono zrovna v kolejových vozidlech si v Americe moc nepomohli, protože domácí železniční průmysl prakticky zanikl a vše, co teď kupují, kupují výrazně dráž než zbytek světa.
V městských autobusech je to úplně tragické, protože Gillig je skoro monopolní, a tak i dnes produkuje drahé mizerné krámy, se kterými by si v Evropě ani neškrtl.
U těch autobusů je to snad stejná bída třeba New Flyer a ani severoamerické divize evropských nebo asijských výrobců žádná velká sláva.
Údajně to částečně souvisí s tamními normami, ale asi se na tom podepisuje i vnímání autobusů jako dopravního prostředku pro chudinu.
U těch vlaků mi to přijde trochu podobné – výrobci jsou nezřídka stejné firmy jako jinde ve světě, ale v Severní Americe po nich často chtějí dost jiné vozy.
Takže by se nemohl přihlásit ani HESS. 🙂
Tam je to trochu složitější. Matně si pamatuji, že existuje spousta mezivládních smluv a vazeb mezi Unií a Konfederací (Rada Evropy, Schengen, ESVO, konsolidace sankcí vůči Rusko s EU…), které vztahy mezi hospodářskými prostory natolik svazují, že se na Švajc pohlíží de facto jak na unijní prostor.
EFTA, Švýcarsko je čelenem, většina zemí EU taky.
Jak to vůbec s Bozankayou vymyslí v té Praze?
Snažil jsem se to vyhledat, ale ve zprávách na internetu jsou poslední informace několik měsíců staré. Nedivil bych se, kdyby to dopadlo podobně.
Může si to Praha dovolit vzhledem k harmonogramu výstavby nových tratí?
Tak se bude pod drátama jezdit autobusy, až se přihlásí ten nejlepší z nejlepších výrobců…, a bude jediný. Nu což… Autobus je vlastně takový docela univerzální šikovný vozítko.
Srandičky Srandičky, ale ve Zlíně už se to stalo. Sice „zásluhou“ nedodání od SORu, ale ten efekt je tak nějak stejný.
Někde někdo myslím neoficiálně psal, že DPP vznesl dotaz na Bozankayu, jak dodání jejich trolejbusů ovlivní odkoupení Cegelecu Škodou.
Vzhledem k tomu, že Bozankaya byla s Cegelecem, který již fakticky neexistuje, tak bych řekl že je to celé pasé. A Prahu nakonec zachrání Škoda se SORem.
To je jasný, Bozankaya může dodávat všude po Evropě, jenom tady by měla „zachraňovat“ Škoda a SOR.
Zkusím se poptat u Karsanu jestli na ty jejich E-ATA(K)y nechtějí přidělat tykadla, sranda by mohla být ještě větší.:)
Bozankaya už dodávala trolejbusy i s Kiepe a Medcom.
Myslím, že zásadní pro jakoukoliv dodávku tohoto výrobce není dodavatel výzbroje, ale kdo to protáhne kompletně schvalovacím procesem v Česku. To umí například Ekova (Škoda), Cegelec (Škoda) a Electric (Škoda).
Až se JSV přihlásí sám, tak najednou bude vše ok.
Však to už se u trolejbusů mnohokrát stalo.
Rozmohl se nám tady takový nešvar…
Přihlásit se a ještě nabídnout nižší cenu? Taková troufalost. Příště už si to snad rozmyslí a bude přihlášený hezky jen ten správný „soutěžící“
Otázka je i zda ten soutěžící nabídne to, co si Ostrava přeje. Bohužel u Škody očekávám, že to bude SOR neboli Škoda 32Tr, kterou teď ve velkém vyrábějí. 26Tr nějak utlumili. Škoda se teď hodně kamarádí se SORkou. Nových 12 metrových Solarisů se jen tak nedočkáme.
No ona ta kastle od SORu je už o notný kus před Solarisem. Jak funkčně, tak i zhotovením a softwarem.
Oni ji zdokonalili. Už to není prostě, když to začínalo. Zlom nastal někdy v době, kdy SOR dodával NS12 dieselové do Bratislavy.