pruvodce

DPO zrušil tendr na nové parciální trolejbusy, nabídky podaly Škoda a Bozankaya

Trolejbus T‘CITY 36 Tr pro Dopravní podnik Ostrava. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýTrolejbus T‘CITY 36 Tr pro Dopravní podnik Ostrava. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Turci nabídli nižší cenu.

Dopravní podnik Ostrava (DPO) zrušil veřejnou zakázku na dodávku nových parciálních trolejbusů. Jako první na to upozornil web mhd-ostrava.cz.

Předmětem sektorové zakázky mělo být dodání 10 kusů nových jednočlánkových trolejbusů v nízkopodlažní úpravě s pohonem na elektrickou energii z trakčního vedení a elektrickou energii uloženou v trakčních akumulátorech pro využití pro provoz bez připojení na trolejové vedení.

Tendr byl vypsán 30. října loňského roku, nabídky bylo možné podávat do 8. ledna. Předpokládaná hodnota zakázky byla 175 milionů korun, přičemž část měla být uhrazena z evropských dotací.

DPO zrušil zakázku s odůvodněním, že se v průběhu zadávacího řízení vyskytly na straně zadavatele důvody, které ovlivnily potřebu zadavatele na požadované plnění, kdy tato skutečnost má pak vliv na předmět veřejné zakázky i jeho samotný rozsah. Vyjádření dopravce deník Zdopravy.cz zjišťuje.

Turci levnější

Do tendru se přihlásili dva účastníci – Škoda Electric s nabídkovou cenou 166,6 milionu korun a turecká Bozankaya, která vozy nabídla za 134,4 milionu korun.

Vozy měly být nízkopodlažní a klimatizované. Vybavení mělo sestávat rovněž například z asistenčního systému pro řidiče nebo technologie na sčítání cestujících za pomocí infra paprsku.

„Při využití trakční energie z baterií měly vozy ujet 12 kilometrů, a to i v případě využití topení salónu pro cestující na 50 % jeho výkonu. Tento požadavek byl stanoven pro celou záruční dobu baterií. Dopravce předpokládal minimálně 15 cyklů jízdy vozidla na trakční energii z baterie denně, přičemž se nadále předpokládal poměr jízdy mimo trolejové vedení oproti jízdě pod trolejovým vedením v hodnotě 1:2. Vozy měly být samozřejmě vybaveny taktéž možností rekuperace energie zpět do sítě. Vzhledem k požadavku pravidelného využívání jízdy vozidla na trakční energii z baterie bylo nutností taktéž vybavení vozidel poloautomatickou sběrací soustavou,“ popsal web mhd-ostrava.cz.

Tagy Bozankaya dopravní podnik ostrava DPO parciální trolejbusy Škoda Electric trolejbusy trolejbusy Ostrava
13 komentářů