DPO znovu soutěží modernizaci tramvajové trati v Porubě, obě etapy spojí do jedné
K úpravě tramvajové trati za čtvrt miliardy korun má dojít příští léto.
Dopravní podnik Ostrava (DPO) vypsal novou soutěž na velkou rekonstrukci tramvajové trati v Opavské ulici. Ta by měla přinést tišší provoz tramvají díky instalaci takzvané pevné jízdní dráhy. Odhadovaná cena zakázky je 250 milionů korun, vyplývá z dat na profilu zadavatele.
První pokus o stavbu nevyšel: DPO musel soutěž zrušit kvůli průtahům se zadávacím řízením, kdy jeden z účastníků podal námitky k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže a nestihly by se již termíny stavby během letních měsíců. Protože antimonopolní úřad nerozhodl včas, rozhodl se DPO soutěž s pěti účastníky zrušit pro bezpředmětnost.
V Opavské ulici má dojít ke změně konstrukce tramvajové tratě z klasického kolejového roštu na systém pevné jízdní dráhy (PJD). Obyvatelům by měla úprava přinést snížení hluku a vibrací od tramvajového provozu. „Nová konstrukce bude mít pozitivní vliv především na snížení hluku a vibrací od projíždějících tramvají,“ řekla mluvčí DPO Tereza Šnoblová.
Odhadovaná cena zakázky výrazně stoupla: z 95 na 250 milionů korun. Důvodem je spojení obou etap do jedné, původně se měly soutěžit dva úseky postupně. „Nové výběrové řízení je již vypsáno na oba úseky, mezi křižovatkami s ul. 17. listopadu a ul. Martinovskou, s předpokládaným termínem realizace v létě 2022. Zahájení stavebních prací očekáváme koncem června 2022. Výluka tramvajového provozu je plánována v měsících červenec až srpen, poté by se měla stavba dokončovat již za tramvajového provozu,“ dodala Šnoblová.
Modernizovaný úsek má být navíc nově pokryt zelení, z části trávou a z části rozchodníkem. Revitalizací projdou i zastávky, které se v úseku nacházejí.