DPO ukázal první snímek dvoupodlažních autobusů pro Ostravu
Výroba dvoupodlažních autobusů pro Ostravu. Foto: DPO
Dopravní podnik Ostrava zveřejnil první obrázek z výroby dvoupodlažních autobusů Scania na zemní plyn. Autobusy mají začít od července jezdit
“ Dolní oblast Vítkovice patří mezi vůbec nejnavštěvovanější místo v Česku“ …………. ano, ale jedná se o školní výlety dětí z Ostravy, F-M, Havířova a Karviné. Tak ještě jsou rezervy, třeba přijedou děti až Třince, těm ten smradlavý vzduch vadit nebude.
18 versus 29 milionů. Bylo očekávání hrubě podstřelené nebo učiněno v době takových reálných cen? Jaká že je oficiální míra inflace a co že obsahuje cenový koš, z něhož se odvozuje? Znehodnocován české koruny běží na plné obrátky.
Taky se dost podivuji nad cenou, dvoupodlažní setra stojí 4-5 milionu bez DPH… Busy pro MHD jsou většinou levnější…. Jen pro Ostravu to asi neplatí.
Jste si jistý, že dvoupodlažní Setra stojí tu cenu, kterou uvádíte? Ty nejlevnější jednopodlažní MHD dvanáctimetry se dnes pohybují v rozpětí mezi 4,6 a 5,9 milionu za kus. U dvoupodlažní Setry bych očekával cenu minimálně kolem 8-9 milionů. Resp. mohu ještě dodat ověřenou informaci, že v zájezdové verzi stojí mezi 13 a 14 miliony Kč vč. DPH.
V Plzni by to mohlo jezdit na lince č.30.
Typická vyhlídková linka skoro kolem celého města. 🙂
A koho by vyhlídka Plzně zajímala, to skutečně nevím.
Nakonec i ta lanovka bude 🙂
Dvoupodlažní autobus se jako MHD nehodí. Chození ze schodů za jízdy je docela nebezpečné. Navíc řidič nemá přehled, co se děje v horním patře. V UK byly sedačky často zašpiněné a také se mi stalo, že na horním patře byla mlha a skupinka černochů hulících trávu.
Tohle nebude klasická MHD, spíš lidová technická zábava (neboli kolotoč), jak říká pan Kočka. Na druhou stranu, v dlouhém autobuse, tramvaji, neřkuli metru, taky řidič nemá přehled a přesto to funguje to po celém světě, stejně jako doubledeckery, už přes 100 let.
Přesně tak. Pro ty hloupější pak asi bude třeba cedule o zákazu použití schodů za jízdy. To už se blíží inteligenci US domácností s upozorněním, že domácí mazlíčci se v pračce neperou. I my k takové „dokonalosti“ tupého stáda máme dospět?
Bohužel už jsme dospēli. Stačí sledovat dění mas kolem sebe. A zde konkrétně třeba odhadovanou versus nabídnutou cenu. Atrakce ok, ale když to musí být za každou cenu na CNG…. s bude to na CNG a bude…Nabídky opakovaně nepřišly, CNG a stále jen CNG, tak se Scania domluvila s nástavbářem a ty dva unikáty (asi světově ani evropsky nejde o prototipy) si náležitě ocenila! A v OVA se radují, oslík se zatřásl. Otázkou je, kdo se zasmál nakonec a inkasoval a čí oslík pustil žilou. Správa dobrého hospodáře….no v tomto případě nevím, nevím 😉
Mohou se prát, ale jen v pracím prostředku určeném pro kočky a nebo pro psy :):):).
Moje řeč. Naprosto souhlasím.
Mě se třeba v Berlíně nestalo, že by horní patro vypadalo jakkoliv hůř než standardní jednopodlažní autobus
Myslím si, že hlavně v zatáčkách je takový autobus nebezpečný. Vzhledem k vysokému těžišti by se mohl položit na bok. Navíc ZOO se nachází na kopci. Jinak si myslím, že to bude dobrá ostravská atrakce a řada lidí se sveze, aniž by ZOO či DOV navštívili.
Pokud by byl nebezpečný, neprošel by schvalovacíma zkouškama a nešel by do výroby. U Flixbusu nebo jiných autobusových dopravců si taky myslíte, že jejich patrové busy jsou nebezpečné? Protože v základu jsou stejné jako tenhle pro dpo.
Tady bude velmi důležitá role řidiče, aby pohlídal, aby všichni cestující nenastoupili jen nahoru a spodek by zůstal prázdný. Já osobně bych měl strach. Lepší jet z DOV tramvají na náměstí Republiky a pak trolejbusem směr ZOO (linka do Michálkovic).
Otázka bezpečnosti mne také napadla. Na jedno stranu si člověk řekne, že několik měst včetně Londýna (ten je v tomto ohledu nejznámější), patrové autobusy již dlouho provozuje. Nehledě na to, že jezdí i v dálkové dopravě. Na druhou stranu prostý úsudek vede k otázkám. Patrové autobusy v MHD asi nebudou nebezpečnější nez v dálkové dopravě, spíše naopak. Jak píšete, DPO nebude nebezpečnější než Flixbus. Trochu jsem pohledal na internetu a dovolím si nějaké odkazy. 1) Zde je zmínka o ochraně proti převrácení. https://www.manoriginal.cz/double-decker-man-poprve-u-protinozcu/ 2) Někteří odborníci by dvoupatrové autobusy zakázali. https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/patrove-autobusy-by-se-mely-zakazat-rikaji-odbornici-na-bezpecnost.A110718_135127_automoto_fdv 3) A Převrátil se vůbec někdy patrový autobus? Ano… Číst vice »
Nažidla-moc. moc mrtvých, ale bys tarší konstrukce.
Ono nejde vždy o racionální úvahu, ale člověk myslí i jinak než logicky, a po nehodě u Nažidel bych se moc do patrového autobusu nehnal
Těžiště vysoko není, koukněte se na testování bristkých doubledeckerů: https://www.youtube.com/watch?v=42f3Cn6XlSk
Dvoupodlažníky mají dost přísné schvalovací podmínky, právě ze zmíněného důvodu. Proto se také bagáž důsledně dává do zavazodlového prostoru, nikoli na police či do boxů nad sedadly.
Ty velkohubé řeči některých představitelů mě štvou i jako místního. DOL je určitě zajímavé místo a za návštěvu stojí, ale započítat do statistik všechny letní festivaly a pak se tím neustále chvástat v médiích, je opravdu trošku moc.
Souhlas, navíc můj pocit z DOV je takový, že se to sice zpřístupnilo a udělala se třeba U6, ale jaksi se zapomíná na údržbu těch atrakcí a řada z nich pomalu už nefunguje, nebo funguje jen „napůl“ …
Ostrava je skutečně nechutná tím neustálým vychloubáním se, ale na druhou stranu, tím že se tam koná Colours, tak to je moc dobře, protože se to nemusí konat jinde v republice: rámus, alkohol, drogy, centrum lidé, kteří mají rádi davové věci a hluk. Upřímně děkuji, že to je tam. Ono navíc ty industriální objekty dobře pohlcují zvuk, ono se tam fakt hodí.
Ovšem slovo dvoupatrový v nadpise vyvolává představu popsanou zde: http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=6042 .
Určitě by i do nadpisu byl vhodnější termín dvoupodlažní, který je použit v textu, klíčovém slově i popisu snímku.
Máte pravdu, díky za upozornění.
Co je na dvoupatrové špatně? Přízemí je taky patro, nebo snad paneláku s deseti podlažími říkáte devítipatrový?
Ano, říkáme a je to tak správně:-)
No dobře, podle některých definic to tak je, podle jiných je to zase synonymum podlaží. Reálně jsem to moc lidí používat neviděl a úplně běžně lidi v mojem okolí používají patro jako podlaží.
https://www.meriva-preklady.cz/clanek/prezentacni-preklady-patra-podlazi-anglictina_87 Tady je celkem zajímavý pohled, jak to s tím používáním je v různých koutech světa.
Vám nemohu nic vyčítat, podle použité podoby jména a formulace příspěvku zřejmě nejste rodilý mluvčí. Nicméně směrodatnější než lidé z vašeho okolí, o kterých nevíme, jsou-li rodilí mluvčí, by byl názor jazykovědců. Příklad: http://nase-rec.ujc.cas.cz/archiv.php?art=4812 . A z pohledu stavařů je to třeba tady: https://www.fce.vutbr.cz/PST/novotny.m/01.Uvod_do_predmetu.pdf
Jedna věc je akademická obec, druhá věc je reálné užití těch termínů. Kdybych čistě teoreticky potřeboval termín patro použít v odborné práci, tak si na tohle dám pozor, v běžné mluvě to ale budu používat tak, jak to dost velká část populace používá.
A na to, že nejsem rodilý mluvčí, jste přišel podle čeho? 😀 Díky studiu VŠ navíc znám lidí z různých koutů republiky a tak můžu s klidem říct, že patro se jako synonymum podlaží používá všude po republice a není to jen specialita jednoho regionu.
Desetipodlažní se běžně neužívá, ale developeři a stavebníci to samozřejmě používají.
„Dolní oblast Vítkovice patří mezi vůbec nejnavštěvovanější místo v Česku.“ Jednoznačně. Kam se na Vítkovice hrabe takový Pražský hrad.
Byl jsem tam za posledních pár let několikrát a nikdy tam moc lidí nebylo, tam chcípl přes. Znám bambilion navštěvovanější míst v Česku, bůhhví co si si toho počítají.
Pardon, ta korekce mi dělá naschvály.
Tak to rozhodne, tam urcite miri davy turistu z celeho sveta, aby videli Ostravu. Boze vy jste vtipnej
Vy to asi jen prostě nemůžete překousnout, že je v Ostravě i něco, co je zajímavé a stojí za to, to navštívit že?
Ostravu moc nedoporučuji navštívit, pokud se člověk nezajímá o historii industriálních staveb, nebo o urbanistiku průmyslových center. Zajímavé jsou některé vily uhlobaronů. Na druhou stranu v centru města je slušná architektura, vynikající divadlo a filharmonie, a samozřejmě výborné ZOO, krásný campus VŠB-TUO, spousta pěkného ubytování od penzionů po pětihvězdičkové hotely.. Takže nejde o to, že to lidé nemohou překousnout, ale že vůbec neznají, jak to tam vypadá, nemají ani ponětí. Píšu z pozice člověka, který se před 25 lety z Ostravy odstěhoval.
Patří mezi nejnavštěvovanější, loni to bylo 4. nejnavštěvovanější atrakce v ČR. Nejspíš se to počítá podle počtu prodaných vstupenek.
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/nejnavstevovanejsi-turisticke-cile-cesko-kraje/r~06932f60adf211e9970a0cc47ab5f122/
Asi marketing jak dostat lidi do Ostravy. Nebo do toho započítávají i návštěvníky festivalů Colours of Ostrava, Beats for Love a podobně.